Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18353)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö sanomaan mitenkään ympäripyöreästi, että kuinka monta kaloria pitäisi syödä pysyäkseen painossa x, esim jotta paino pysyy 50kg:ssa, pitää syödä 1200 kcal, 90kg:ssa pysyäkseen pitää syödä 2200 kcal jne
Mahdoton sanoa mitään yhtä pätevää lukua, sillä sukupuoli, lihasmassa ja aktiivisuus vaikuttaa niin paljon. Netistä löytyy eri laskureita, esim. https://tdeecalculator.net/ johon voit pistää tiedät, ja saada ehkä jonkinlaista osviittaa. Voi olla että sekään ei päde, sillä aktiivisuutta on niin vaikea arvioida, esim. levoton ihminen, joka koko ajan vaikkapa vaeltelee ympäri kämppää ja istuessaan vispaa jalkaansa mutta ei juurikaan urheile, saattaa tarvita yllättävän paljon kaloreita päivässä.
Välttämättä ei tarvitsekaan laskea kaloreita vaan syödä terveellistä ja monipuolista ravintoa silloin kun on nälkä. Jos tuntuu että lihoo niin syö pienempiä annoksia ja jos laihtuu niin syö enemmän.
Siis tiedän että vaikuttaa kaikki, mut aattelin onko mitään yleispätevää lukua. Olen laihtunut yhdesä vaiheessa elämääni 30kg normaalipainon ylärajalle joka tuntui ns. omalle painolle. Mutta se perinteinen eli nyt lapsien jälkeen olen taas 22kg ylipainoinen vaikka syönkin terveellisesti ja monipuolisesti, mutta tiedostan itse sen että syön aivan liikaa tällä hetkellä kulutukseeni nähden. En ole nyt jaksanut laskea kaloreita, että kuinka paljon menee tämän painon ylläpitoon. Tässä samassa painossa olen siis ollut jo muutaman vuoden. Toki jos laskisin kalorit niin sitten toki tietäisin paljonko kaloreita mätän, mutta laiska nähtävästi siinäkin :) En muista paljon silloin söin päivän aikana, kun olin vielä enemmän ylipaisempi. Mut tuo laskuri oli ihan hyvin suuntaa antava, kiitos siitä.
Onko terveyden kannalta väliä syökö rasvatonta (0,2 %) vai 2-prosenttista raejuustoa, jos sitä syö 100 grammaa päivässä?
(Suosituksissa kehotetaan syömään maitotuotteet mahdollisimman vähärasvaisina, koska maitotuotteissa on kovaa rasvaa. Mutta raejuustostahan rasvaa tulisi joka tapauksessa vain vähän?)
Vierailija kirjoitti:
Voiko ekstrovertti ja ambivertti muuttua vähitellen kokonaan introvertiksi?
Ei oikeastaan voi sillä kyse on temperamentista, joka on synnynnäinen ja näkyy jo vauvoilla muutaman kuukauden iässä. Kukaan harvoin kuitenkaan on 100% introvertti, ekstrovertti tai ambivertti.
Usein juuri introvertit sinnittelevät pitkään ekstroverteille paremmin sopivassa maailmassa ja pystyvät siihen tarvittaessa hyvin, mutta kuormittuvat silti paljon ja tarvitsevat vastapainoksi runsaasti yksinoloa. Jotkut ystäväni ovat olleet hämmentyneitä koska ovat tutustuessaan luulleet minun olevan ekstrovertti, sillä siltä työminäni varmasti vaikuttikin, mutta kanssani oli hyvin hankalaa sopia muita tapaamisia koska olin jo kuluttanut kaiken sosiaalisen energiani töissä olemiseen. Eli jos ekstrovertti tai ambivertti vaikuttaa ajan kuluessa enemmän introvertilta niin ehkä he pystyvät vasta siinä vaiheessa olemaan oma itsensä tai kyse on tottumuksista ym lukuisista eri tekijöistä, mutta se ei silti muutu.
Vierailija kirjoitti:
Onko terveyden kannalta väliä syökö rasvatonta (0,2 %) vai 2-prosenttista raejuustoa, jos sitä syö 100 grammaa päivässä?
(Suosituksissa kehotetaan syömään maitotuotteet mahdollisimman vähärasvaisina, koska maitotuotteissa on kovaa rasvaa. Mutta raejuustostahan rasvaa tulisi joka tapauksessa vain vähän?)
Ei ole terveyden kannalta väliä. Asian ratkaisee se kuinka paljon kovaa rasvaa syö kokonaisuudessaan kaikista muistakin ruoista. Olet oikealla tiellä kun kiinnität huomiota kokonaisvaltaisesti terveellisempään ravintoon, kuin yksittäiseen pieneen ainesosaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä esine harjoitella jonkin työntämistä emättimeen, jos alue on arka ja kärsii pelosta osua sinne millään? Esineen pitäisi olla kapea ja mahdollisimman hellävarainen ja helppo laittaa. Sormi ei käy, koska kynnen osuminen pelottaa. Tamponi liian karhea ja pieninkin liian paksu. Kynä liian kova. Vanupuikko liian pistäväkärkinen. Nakki liian helposti hajoava ja liian paksu... Tuleeko kellekään mieleen vaikka jotain kumipäistä esinettä, jonka pää olisi KAPEA, pyöreä ja pehmeähkö? Plussaa jos se muistuttaisi ihoa/nahkaa, mutta varmaan vaikea keksiä mitään sellaista?
Voisin suositella sinulle lasista dildoa.
Sileä ja kova pinta liukuu (liukuvoiteen tai öljyn kanssa) vaivattomasti eikä vaaraa paikkojen rikkomisesta ole. Lasista tehtyä lelua voi myös helposti lämmittää vedessä, jolloin se voi tuntua miellyttävämmältä käyttää.Luulen kyllä, että tavalliset dildot ovat liian paksuja tarpeeseesi, joten voisit yrittää etsiä virtsaputken stimulointiin tarkoitettuja leluja, ne olisivat ainakin tarpeeksi kapoisia.
Suosittelen ennemmin emättimen laajentamiseen tarkoitettua settiä. Löytyy Suomesta esim merkiltä Femmax (on varmasti muitakin mutta tämä tuli ensimmäisenä vastaan.) Termit ovat vaginan laajennin tai dilataattori. Yleensä setissä on mukana eri kokoisia puikkoja ja voit käyttää vain sitä pienintä osaa. Käytä myös runsaasti liukuvoidetta aina niin ei tarvitse jännittää niin paljon. Tsemppiä sinulle! Itselläni oli sama ongelma nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö sanomaan mitenkään ympäripyöreästi, että kuinka monta kaloria pitäisi syödä pysyäkseen painossa x, esim jotta paino pysyy 50kg:ssa, pitää syödä 1200 kcal, 90kg:ssa pysyäkseen pitää syödä 2200 kcal jne
Mahdoton sanoa mitään yhtä pätevää lukua, sillä sukupuoli, lihasmassa ja aktiivisuus vaikuttaa niin paljon. Netistä löytyy eri laskureita, esim. https://tdeecalculator.net/ johon voit pistää tiedät, ja saada ehkä jonkinlaista osviittaa. Voi olla että sekään ei päde, sillä aktiivisuutta on niin vaikea arvioida, esim. levoton ihminen, joka koko ajan vaikkapa vaeltelee ympäri kämppää ja istuessaan vispaa jalkaansa mutta ei juurikaan urheile, saattaa tarvita yllättävän paljon kaloreita päivässä.
Välttämättä ei tarvitsekaan laskea kaloreita vaan syödä terveellistä ja monipuolista ravintoa silloin kun on nälkä. Jos tuntuu että lihoo niin syö pienempiä annoksia ja jos laihtuu niin syö enemmän.
Siis tiedän että vaikuttaa kaikki, mut aattelin onko mitään yleispätevää lukua. Olen laihtunut yhdesä vaiheessa elämääni 30kg normaalipainon ylärajalle joka tuntui ns. omalle painolle. Mutta se perinteinen eli nyt lapsien jälkeen olen taas 22kg ylipainoinen vaikka syönkin terveellisesti ja monipuolisesti, mutta tiedostan itse sen että syön aivan liikaa tällä hetkellä kulutukseeni nähden. En ole nyt jaksanut laskea kaloreita, että kuinka paljon menee tämän painon ylläpitoon. Tässä samassa painossa olen siis ollut jo muutaman vuoden. Toki jos laskisin kalorit niin sitten toki tietäisin paljonko kaloreita mätän, mutta laiska nähtävästi siinäkin :) En muista paljon silloin söin päivän aikana, kun olin vielä enemmän ylipaisempi. Mut tuo laskuri oli ihan hyvin suuntaa antava, kiitos siitä.
Yleispäteviin lukuihin on mahdotonta luottaa koska jokainen keho toimii niin eri tavalla. Voit käyttää toki yllä mainittuja laskureita. Omalla kohdallani en voinut luottaa niihin sillä joistain syistä oma energiantarpeeni on keskiarvoja paljon matalampi ja lihon kaikilla keskiarvoisesti lasketuilla kaloreilla. Myös kehotyyppi vaikuttaa tähän. Onko ektomorfi, endomorfi vai mesomorfi. Löydät varmasti sopivan ruokamäärän kokeilemalla ja tarkkailemalla vaakaa (mieluummin peiliä vain, mutta alussa vaaka voi olla tarpeellinen jotta näet suunnan olevan oikea). En voi suositella kaloreiden tarkkaa laskemista, mutta aivan varmasti voi aina syödä hieman entistä terveellisemmin, pitäytyä niissä uusissa tavoissa ja katsoa miten paino lähtee sillä laskuun.
Kuinka lähellä hevostallia allergikko voi asua ilman että saa oireita? Entä jos allergian lisäksi on astmaatikko?
Mitä tapahtuu jos leikkaa omenapuun oksia liian myöhään? Koska on se liian myöhään?
Tuskinpa niin ajattelee ,se on hänen työnsä ja voin sanoa monet käyvät viikoittain hieronnassa ,ja se on hyvä vaan.
Miksi pororouheen seassa on lähes aina poronkarvoja? Tiedän että porossa on karvoja, mutta miksi niitä on valmiin lihajalosteen seassa? Ei niitä ole kuin 1-2 kpl pussissa mutta ärsyttää niitä silti nyppiä pois.
Onko tää tosi överi "huippumuoti" jota kaikki huippunimet huippunäytöksissä huippumallien päällä esittelee, tarkoitettu laisinkaan oikeasti käyttöön ? Kun on kaikenmaailman kuplamuovia teltan kokoisena auringonhattuna, strutsin sulkia törröttää jakkupuvusta ja kalanruotokuvio shakkiruutuun sekoitettuna 10m laahuksena perässä. Mietin vaan, että onko niiden edes tarkoituskaan tulla käyttöön.
Tilille tulee palkkaa 2200€. Paljonko minä saan palkkaa? Nettona vai bruttona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku asiallinen kertoa mitä tarkoittavat sanat cancelointi, woketus ja telakoituminen?
Cancelointi tarkoittaa jonkun uran ja/tai elämäntyön tuhoamista. Yleensä kyseessä on julkisuuden henkilö, joka "perutaan" julkisuudesta. Useimmiten ovat sanoneet tai tehneet jotain jonkin vallitsevan ideologian vastaista. Pelkkä huhukin voi riittää.
Kiitos. Entä sitten woketus ja telakoituminen?
Vierailija kirjoitti:
Onko tää tosi överi "huippumuoti" jota kaikki huippunimet huippunäytöksissä huippumallien päällä esittelee, tarkoitettu laisinkaan oikeasti käyttöön ? Kun on kaikenmaailman kuplamuovia teltan kokoisena auringonhattuna, strutsin sulkia törröttää jakkupuvusta ja kalanruotokuvio shakkiruutuun sekoitettuna 10m laahuksena perässä. Mietin vaan, että onko niiden edes tarkoituskaan tulla käyttöön.
Ei ole. Ne näytöksissä esiteltävät vaatteet eivät tule myyntiin mihinkään liikkeisiin eikä niitä valmisteta enempää kuin se mallin päälle näytökseen tuleva kappale. Niiden ideana on kai toimia jonkinlaisena inspiraationa ja suunnan näyttäjänä myyntiin tuleville vaatteille.
Vierailija kirjoitti:
Tilille tulee palkkaa 2200€. Paljonko minä saan palkkaa? Nettona vai bruttona?
Se mikä tulee tilille on netto.
Huomenna aika hierojalle ja minulla paljon ilmavaivoja, mitä syön huomenna, ettei ilmaa olisi mahassa siellä hierojalla?
Miksi Disney+ssa näkyy Family Guyn 20 kauden jaksoista ainoastaan 11 jaksoa, vaikka niitä jaksoja on oikeasti enemmän? Todella ärsyttävää, koska YouTubessa on muutaman sekunnin pätkiä niistä jaksoista mitä ei ole Disney+ssa...
Miten Smartumin aplikaation saa toiminaan? Rasittaa, kun saan vain ilmotuksen "Hyvää kannattaa odottaa". Minulla makaa Smartumin holvissa yli 200 euroa, joita voisin käyttää, mutta en pääse niihin käsiksi.
Help?
Jos kysyt toiselta jotain, ja tämä vastaa, että "hyvä kysymys", niin tarkoittaako se, että hän ei tiedä? Yleensä siihen tulee vielä tosi ympäripyöreitä selityksiä, niin siksi olen tullut tähän johtopäätökseen.
Kun ihminen on humalassa, onko sielukin kännissä?