Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18353)

Vierailija
13541/18353 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina B. Nova kirjoitti:

Täytän 39 vuotta pian. Käytän polvista risoja farkkuja, koska se on muotia. Saako ikäiseni nainen pukeutua kuin teini jos pelkää ikääntymistä?

Jos pelkää, niin saa.

Jos ei pelkää, niin saa.

Tiivistetysti: saa.

Meillä on kaikilla oma tyylimme. Anna palaa! (siis en tarkoita että Anna-niminen nainen palaa, vaan että sinä saat antaa palaa)

Vierailija
13542/18353 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän perhe (minä, puolisoni ja lapsemme) olemme yleisellä uimarannalla pukeutuneena ihan normaalehin uikkareihin tai bikineihin ja otamme toisistamme kuvia ja julkaisemme ne somessa, ja sitten joku toisella puolella maapalloa asuva täysin tuntematon pervo näkeekin sattumalta meidän rantakuvat ja lataa ne koneelleen ja käyttää niitä käteenvetomateriaalinaan, niin miten meidän perhe kärsii tilanteesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13543/18353 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meidän perhe (minä, puolisoni ja lapsemme) olemme yleisellä uimarannalla pukeutuneena ihan normaalehin uikkareihin tai bikineihin ja otamme toisistamme kuvia ja julkaisemme ne somessa, ja sitten joku toisella puolella maapalloa asuva täysin tuntematon pervo näkeekin sattumalta meidän rantakuvat ja lataa ne koneelleen ja käyttää niitä käteenvetomateriaalinaan, niin miten meidän perhe kärsii tilanteesta?

Jos kuvienne käyttö jää tuolle tasolle, niin ette kärsi mitenkään. Tai ehkä saatte jopa buustia elämäänne, kun kuvittelette jonkun ruikkivan teidän kuvillenne.

Mutta aina on mahdollista, että kuvia hyödynnetään jossain muussa, teille epäedullisessa, tarkoituksessa. Voitte kärsiä, kun kuvat, kenties muunneltuina, tulevat sosiaalisen yhteisönne ( sukulaiset, tuttavat, työkaverit, jne ) tietoon.

Vierailija
13544/18353 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaisa 34v kirjoitti:

Miksi lapsikuolleisuutta yritetään laskea maailmassa? Maailmassa on muutenkin aivan liikaa maailmassa joten minusta olisi vain hyvä että lapsia kuolee mahdollisimman paljon ennen kuin heistä tulee aikuisia ja he alkavat tekemään lisää lapsia.[/

Väestön kasvua ei hillitse suuri lapsikuolleisuus vaan elintason (hygienia, ravitsemus, terveydenhuoltopalvelt) ja koulutustason, etenkin naisten, nousu. Tämä korrelaatio näkyy likimain kaikkalla. Poikkeuksina jotkut uskonnolliset yhteisöt.

Kun maa on köyhä, ovat lapset vanhempien eläketurva. Kun lapsia kuolee paljon, niin heitä on hankittava paljon, jotta edes joku jää eloon turvaamaan vanhempiensa vanhuuspäivät.

Tämän yhtälön ongelma on taitekohta, jossa suuren syntyvyyden maassa alkaakin lapsikuolleisuus pienentyä, syntyy suuria ikäluokkia. Mutta kun tästä päästään sukupolvessa tai parissa yli, alkaa syntyvyys pienentyä. Tästä on Suomi hyvä esimerkki.

Vierailija
13545/18353 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Iltasanomissa julkaistuun Mika Aaltolan kolumniin liittyen: mitä papereita tarkoitetaan niillä, jotka Venäjä on joskus allekirjoittanut mutta pyrkii pyyhkimään sitoumuksensa pois? Tekstissä todetaan siis, että kukin maa saa päättää omista liittoutumisratkaisuistaan ja Venäjä on allekirjoittanut tämän. En tunne sopimuksia ja siksi kysyn.

Vierailija
13546/18353 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän VPN menee vähän väliä itsestään pois päältä kun käytän kännykkää mobiililiittymällä, mikä voisi olla selitys? WiFiä käyttäessä se näyttää pysyvän.

Vierailija
13547/18353 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13550 jatkaa: mitä muita allekirjoittamiaan sopimuksia Venäjä nyt rikkoo?

Vierailija
13548/18353 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettehän te tiedä jos joku runqqaa, joten ette varsinaisesti kärsi, mutta juuri siitä syystä itse en halua laittaa omien lapsien kuvia minnekään nettiin, että ne ei päädy kenenkään pedarin runqqumatskuksi. Itse kokisin lapseni hyväksikäytetyksi, vaikka olisikin pedari vain kuvalle runqqaamisesta. Somen takia pedareilla on nykyään matskua mielinmäärin ylläpitämässä haluja.

Vierailija
13549/18353 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko amerikkalaisssa taloissa laisinkaan eteistä ja missä he säilyttävät ulkovaatteita? Aina tunnutaan tulevan suoraan ruoka- tai oleskeluhuoneeseen.

Vierailija
13550/18353 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkikö Salkkareissa Saku karhun, kun oli Kallen ja yhden Nikon kanssa mökillä etsimässä Miiaa, vai oliko se vain jotain harhaa?

Se oli harhaa, koska siinä sanottiin useaan kertaan sana "karhu", eikä se lähestynyt poikia.

No mitä? Hei, nyt, rauhotu! En mä saa mitään selvää, hei! Otso? Missä? Mitä sä nyt oikein sekoilet? Hei, ei tääl oo otsoja! Näitsä sen?

Avaa! -Tuu äkkii sisään nyt! -No okei, okei! Mitä ihmettä tää nyt oikein on? -Mis Kalle on? -Se jäi pukeen vaatteita. -Kelaa et mä näin otson! -Hei, tää on Sipoota! Ei tääl mitään otsoja oo! -No niin mäkin luulin, mut tuolla se oli metsän reunas! -Ota huikka niin tuut järkiis! -Etsä usko mua? -En. Sä oot nähny unta. -No en todellakaan oo! -Ihan miten haluut. (Ottaa huikan) -Koettasit säkin vähän rentoutua. -No yritä nyt relaa täs näin ku otsot juoksee ympärillä! -No mikset sä tuu tonne mökkiin jos kerran niin pelottaa? Heh, vai onks siellä jotain vieläkin pelottavampaa? -Mitä jos menisit takas kultas luo? -No ku en uskalla ku toi otso hiiviskelee tääl maisemissa! Itte asiass mua alko pelottaa ihan hirveesti! Viittisitsä pitää mua kädestä? Hah hah hah hah!

-Tajuutsä et Miia saattaa olla yksin siel metsässä? -Mitä me nyt tehään? -Lähetään ettii sitä tietenkin! -No mut entäs se otso? -No meit on kolme yht vastaan. -ROOAAAARRR! Hohoo! Olen otso! -Hehee, sä oot ihan säälittävä! Lähetään! -Hei, eiks meidän pitäis venaa aamuun ensin? -Pelkäätteks te jätkät ihan tosissanne? -Sä et nähny sitä eläintä. -No et nähny sinäkään. Ei tääl oo mitään otsoja! Uskokaa nyt! -Joo, no mulle on ihan sama mikä se oli. Mä lähen nyt ettii Miiaa. -Ette te sitä täältä tuu löytämään. -Miten niin? -No, aikani kuluks taiteilin ton mökin oven auki. Ei siellä oo ollu ketään viikkokausiin.

Tätä kohtausta on kiva kattoo Otso-nimisenä. :)

Vierailija
13551/18353 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko uunin ritilän pois uunista, jos laitatte sinne pellillä tehtävää ruokaa, esim. ranskalaisia tai pannaria? Onko uuniritilällä siis joku merkitys paistotuloksen tai -nopeuden kannalta?

Peukku ylös = tietenkin otan, uunissa ei kuulu olla mitään ylimääräistä

Peukku alas = en tietenkään ota, asialla ei ole mitään merkitystä, vaan ritilän poistelu ja palauttaminen tuottaa vain ylimääräistä työtä

(Miehen kanssa väittely tästä, hän haluaa aina ottaa ritilän pois....)

Vierailija
13552/18353 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten viittomakielell huudetaan?

Hyvä kysymys.

En tiedä, mutta kuvittelisin, että liikkeet on vähän terävämmät ja ilme vihainen. Joku viittomakieltä käyttävä ja sillä tunteita näyttävä voisi tulla kertomaan, onko asia näin.

Vierailija
13553/18353 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten viittomakielell huudetaan?

Erittäin hyvä kysymys. Oon miettiny puoli elämääni että onko suomalaisten viittomat erilaisia kuin esim. ruotsalaisten tai amerikkalaisten? Viitotaanko vaikka "kissa" siis ympäri maailmaa samalla tavalla? Kirjaimethan täytyy viittoa kunkin maan aakkosten mukaan

Vierailija
13554/18353 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vahvasti närästykseltä.

Vierailija
13555/18353 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä taivaalla on "tiikerin raidan" kaltaista pilvikuviota. Miten tämä muodostuu?

Vierailija
13556/18353 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuttolinnut tulevat juuri pohjolaan pesimään? Pesivätkö ne etelämmässäkin?

Vierailija
13557/18353 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautiset on loppuneet, onko naisella mahdollisuus silti saada lapsi esim hoidoilla? Pl. Adoptio.

Vierailija
13558/18353 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ja miksi aftersun tuotteita käytetään?

Vierailija
13559/18353 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittamaan ihoa auringonoton jälkeen. Kai.

Vierailija
13560/18353 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aftersun-tuote on tarkoitettu viilentämään ja rauhoittamaan ihoa auringonoton ja erityisesti lievän palamisen jälkeen. Itse tuote tuskin korjaa ihoa juurikaan, lähinnä kosteuttaa ja lisäksi viileäntuntuinen voide voi tuoda helpotusta polttelevaan oloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän