Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18353)

Vierailija
13521/18353 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Smartumin aplikaation saa toiminaan? Rasittaa, kun saan vain ilmotuksen "Hyvää kannattaa odottaa". Minulla makaa Smartumin holvissa yli 200 euroa, joita voisin käyttää, mutta en pääse niihin käsiksi.

Help?

Tarkennan vielä: pääsen kirjautumaan applikaatioon joko käyttämällä pankkitunnuksia tai käyttäjätunnuksia. Tietokoneella näyttä saldon, mutta puhelimen applikaatiossa näyttää vain "Hyvää kannattaa odottaa" ja "Ei saldoa".

Ja ennen kuin neuvoitte:

- Työnantaja kertoo, että kaikki on maksettu ja saldo on käytössä.

- Smartum kertoo samaa, kun sieltä kysyy. Saldon pitäisi olla käytössä.

Vain applikaatio ei suostu näyttämään saldoa. Firma ei osaa neuvoa, onko täällä joku ratkaissut tilanteen?

Vierailija
13522/18353 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Smartumin aplikaation saa toiminaan? Rasittaa, kun saan vain ilmotuksen "Hyvää kannattaa odottaa". Minulla makaa Smartumin holvissa yli 200 euroa, joita voisin käyttää, mutta en pääse niihin käsiksi.

Help?

Tarkennan vielä: pääsen kirjautumaan applikaatioon joko käyttämällä pankkitunnuksia tai käyttäjätunnuksia. Tietokoneella näyttä saldon, mutta puhelimen applikaatiossa näyttää vain "Hyvää kannattaa odottaa" ja "Ei saldoa".

Ja ennen kuin neuvoitte:

- Työnantaja kertoo, että kaikki on maksettu ja saldo on käytössä.

- Smartum kertoo samaa, kun sieltä kysyy. Saldon pitäisi olla käytössä.

Vain applikaatio ei suostu näyttämään saldoa. Firma ei osaa neuvoa, onko täällä joku ratkaissut tilanteen?

Mulla sama! Työkaverilla toimii. Minulla ei ole kyllä noin paljon saldoa, mutta kiinnostaa vastaus tähän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13523/18353 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon omaa rahaa tarvittaisiin 35 000 - 40 0000 e asuntolainaan? Miten myöntävät nykyään asuntolainoja ylipäätään? Onko pankkisuosituksia? Paikallispankki hellämielisempi kuin iso pankki? 

Perhetuttu olisi myymässä vanhaa rintamamiestaloa maaseudulta. Talo on alkuperäiskuntoinen, kunnan vesi ja sähkö siihen on tullut vajaa 20 vuotta sitten, ulkosauna ja muita talousrakennuksia, harvennuskelpoista metsää pari hehtaaria. Jos menisi kiinteistövälittäjälle myyntiin, hintapyyntö olisi  noin 48 000e. Olen lapsuudessa viettänyt tuolla aikaa paljon, joten tiedän mitä ostaisin. Akuuttia remontin tarvetta siinä ei ole, mutta jossain vaiheessa pitäisi katto uusia, eristyksiä lisätä ja tehdä putkiremppa, mutta sen tiedän ettei tuo putkiremppa ole kallis, koska uusittavia putkia on vain muutama metri. Katto ja eristys varmaan vie jonkin verran... mutta olin lukevinani, että nykyään pankit syynäävät hyvin tarkkaan ja eivät paljoa anna arvoa maaseudun/muuttotappiokunnan asunnoille ja laskevat mm. tulevat remonttikulut. Ei ole asuntolainaa ollut ikinä, eikä asp-tiliä, mutta onko ensiasunnon ostajana  parempi mahdollisuus saada asuntolainaa "syrjäseudullekin"?

Vierailija
13524/18353 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lähes kaikki keinohedelmöitetyt lapset poikia?

Vierailija
13525/18353 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen hierojalla ja oli kahdet nilkkasukat päällekkäin. Olin unen ja valveen rajamailla. Jossain vaiheessa hieroja oli ottanut molemmat sukat pois ja hieroi varpaat ja ei siinä muuten mitään, mutta minulla on jalkasilsa. Sen jälkeen hieroi minua mm jaloista ym. Tarttuiko se silsa nyt siihen hierojaan tai levisi itseeni? Menen uudestaan sinne muutaman viikon päästä ja sanonko silloin asiasta vai pitääkö minun soittaa sinne tms?

Vierailija
13526/18353 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän pinta-ala on 17 075 400 km2 ja asukkaita noin 146 000 000. Esimerkiksi Bangladeshin pinta-ala on 143 998 km2 ja asukkaita noin 164 000 000. Mihin Venäjä tarvitsee lisää maata?

Vierailija
13527/18353 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 39 vuotta pian. Käytän polvista risoja farkkuja, koska se on muotia. Saako ikäiseni nainen pukeutua kuin teini jos pelkää ikääntymistä?

Vierailija
13528/18353 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysyt toiselta jotain, ja tämä vastaa, että "hyvä kysymys", niin tarkoittaako se, että hän ei tiedä? Yleensä siihen tulee vielä tosi ympäripyöreitä selityksiä, niin siksi olen tullut tähän johtopäätökseen.

-

Kas kun emme elä mustavalkoisessa maailmassa, missä on selkä kyllä-ei vastauksia ja myös sitä, että vastaus saattaa olla monesta lähtötekijästä riippuvainen.

Esimerkki: "Kannattaako ostaa Volkswagen merkkinen auto DSG-vaihteistolla varustettuna"?

---> 10-vuotta vanha käytetty     h-a-l-a-v-a-l-l-a-     ajalta kun ongelmat olivat yleisiä  ?

---> Bränikkä-uusi hintava mutta ajamaton vm. 2022 vastaavasti....

Onko yhtä oikeaa vastausta?    Mielestäni ei ja vastaisin samalla tavalla "hyvä kysymys"

Vierailija
13529/18353 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkottaa av-mamma tai av-palsta? Tiiän että tätä palstaa käyttävistä äideistä sanotaan av-mamma mutta mistä se lyhenne av tulee?

Sitte jotku kirjottaa tänne testin loppuun ohis. Siis mikä ohis? :D

Vierailija
13530/18353 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina B. Nova kirjoitti:

Täytän 39 vuotta pian. Käytän polvista risoja farkkuja, koska se on muotia. Saako ikäiseni nainen pukeutua kuin teini jos pelkää ikääntymistä?

Saa, jos haluaa.

Tosin muiden silmissä voit näyttää epätoivoiselta, sellaiselta joka käyttää teinivaatteita näyttääkseen nuorelta, mikä todellisuudessa korostaa sitä ikääntymistä.

Vierailija
13531/18353 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkottaa av-mamma tai av-palsta? Tiiän että tätä palstaa käyttävistä äideistä sanotaan av-mamma mutta mistä se lyhenne av tulee?

Sitte jotku kirjottaa tänne testin loppuun ohis. Siis mikä ohis? :D

AV= Aihe Vapaa eli tarkoittaa tätä palstaa ja sen nimeä. Ohis taas on "ohikulkija" eli korostaa sillä, ettei ole alkuperäinen kirjoittaja, eikä kukaan muukaan siinä lainausketjussa oleva kirjoittaja.

Vierailija
13532/18353 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän läppärissä hiirtä, en pidä "lääppimisruudusta".

Nyt hiiri on ruvennut jumittamaan (nuoli ei liiku), jatkuvasti tulee info: tauchpad driver noti... ja plimputtaa. Hiiri toimii taas, kun irrottaa piuhan ja lääppii ruutua. Ja aina infoa ja plimputusta. Ärsyttää, kun jumitus tapahtuu kymmeniä kertoja päivässä.

Onko vika hiiressä vai läppärissä? Jos hiiressä, helppoa ja halpaa ostaa uusi, jos läppärissä, en osaa korjata "vikaa", eikä huvittais vaihtaa kunnon Dell'iä johonkin halppisversioon.

Vierailija
13533/18353 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina B. Nova kirjoitti:

Pukeutumisesi on täysin sinun oma valintasi järjestyssääntöjen, mahdollisesti joidenkin siveellisyyslakien, erilaisten tilojen haltijoiden ja tilaisuuksien ja juhlien järjestäjien toiveet ja määräykset huomioiden.

Saat siis pukeutua juuri niin risoihin farkkuihin kuin haluat, kunhan ei p***u vilku yleisillä paikoilla,

kirkoissa tai vaikka linnan juhlissa.

Se on taas meidän oma oikeutemme ja asiamme, mitä sinusta ajattelemme.

Vierailija
13534/18353 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tarkempaa tietoa ja kenties kokemusta, että miten tarkkaan ramadanin vietto onnistuu Suomessa? Olin jostain lukevinani, että sen vietto eroaa Suomessa jonkin verran ns. "oikeaan" ramadanin viettoon verrattuna, mutta en nyt muista miten. 

Taitaa vaihdella Suomessakin.  Itselläni on ollut sekä opiskelu- että työkaverina alkuperäisen suomalaisen vähemmistön edustajia, ja heidän kohdallaan ei edes ramadania huomannut. Eivät myöskään vaatineet erityistä rukoustilaa tms vaan elivät normalin oloista elämää.  Myöhemmin tulleilla on sitten ollut kaikenlaista viritystä ja kommervenkkia.

Sama kokemus myös ulkomailta.

Vierailija
13535/18353 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaako tänä vuonna ostaa virpojille kinder-munia kun niistä on löytynyt salmonellaa muualla Euroopassa?

Vetävät pois markkinoilta myös Suomessa

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/ruokavirasto-mtv-uutisille-k…

Tänään oli iltapäivälehdessä munajuttu. Siinä todettiin, että ne saastuneet Belgiassa valmistetut on vedetty pois liikkeistä ja nyt siellä on Puolassa valmistettuja tilalle. 

Mutta jos haluat olla ihan varma, niin osta jotain muita.

Vierailija
13536/18353 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos metsään haluan mennä nyt, niin yllätynkö?

Vierailija
13537/18353 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko hyttynen imeä ihmisestä tai eläimestä verta imiessään imeä itsensä niin täyteen verta että se räjähtää? Tätä olen miettinyt pitkään mutta en ole saanut vastausta vaikka olen kysynytkin tätä monelta ihmiseltä.

Ei voi.

Tai jos räjähtää (siis oikeammin repeää hajalle) niin hyttysessä on joku vamma tai sairaus. Mutta tuskinpa edes silloin.

Vierailija
13538/18353 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viittomakielell huudetaan?

Vierailija
13539/18353 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?

Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅

Se antaa tuulen viedä seittiä vaikka lähipuuhun ja kun sitten tarttuu, niin kipittää itse perässä

13540/18353 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysyt toiselta jotain, ja tämä vastaa, että "hyvä kysymys", niin tarkoittaako se, että hän ei tiedä? Yleensä siihen tulee vielä tosi ympäripyöreitä selityksiä, niin siksi olen tullut tähän johtopäätökseen.

Yleensä se tarkoittaa sitä, että jo kysymyksenasettelu osoittaa, ettei sinulla ole aivokapasiteettia ymmärtää vastausta. Siksi ne vastaukset kuulostavat ympäripyöreiltä, ts. todellisuudessa monimutkaista asiaa yritetään yksinkertaistaa kuulijan tasolle. Lisään vielä, että tästä ei kannata pahastua, me kaikki olemme kokeneet tämän..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme