Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Jos painovoima yllättäen lakkaisi olemasta, niin nousisko koko maallinen materia avaruuteen? Meinaan siis kerrostaloja, puita, asvalttia?
Vierailija kirjoitti:
Miten youtubevideolla voi ansaita? Tehdäänkö siinä joku sopimus kun youtubekanavaa tekee? Annetaanko sinne joku tilinumero?
Tuleeko ansiota vain jos on katseltu kokonaan?
Ja lasketaanko katselukerrat vain koko videon katselleista?
Jotta videon tekijä voi saada osuutensa mainostuloista, sinun pitää liittää Youtube-tilinsä Googlen AdSense -palveluun. Sinne sitten tilitiedot. Youtube videota lähettäessä sinun tulee klikata, "ennen videota saa näyttää mainoksia" kohta.
Sillä ei ole merkitystä katsovatko ihmiset koko videota kunhan vain katsovat mainoksen. Siitä muodostuu tulosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi monet luulevat, että prinsessa Dianan kuolema oli suunniteltu juttu ja että WTC-tornit räjäytettiin oikeasti? Jos itse uskot näihin, perustele, miksi asia on niin.
Dianan kuolemaan en ota kantaa, mutta WTC iskujen aikaan olin itse noin kilometrin päässä torneista. Se riittänee perusteluksi, miksi TIEDÄN, että ne räjäytettiin oikeasti.
Eli torneihin ei oikeasti iskeytynyt lentokoneita?
Anteeksi, olin epätarkka vastauksessani. Lentokoneet lensivät torneja päin ja sitä seurasi räjähdyksiä, joiden seurauksena tornit syttyivät palamaan ja romahtivat. Eli sekä räjäytys että lentokoneiden osuminen torneihin ovat oikeita termejä kuvaamaan tilannetta. Sitä en tiedä (enkä edes halua tietää), oliko lentokoneissa mukana räjähteitä vai aiheutuivatko räjähdykset ainoastaan törmäyksistä, polttoainesäiliön räjähtämisestä tms.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Tauno Palo itseoppinut näyttelijä?
Kyllä. Hänen virallisena koulutuksenaan on vain neljä luokkaa kansakoulua. Näyttelijäksi päätyi harrastelijateattereiden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi monet luulevat, että prinsessa Dianan kuolema oli suunniteltu juttu ja että WTC-tornit räjäytettiin oikeasti? Jos itse uskot näihin, perustele, miksi asia on niin.
Dianan kuolemaan en ota kantaa, mutta WTC iskujen aikaan olin itse noin kilometrin päässä torneista. Se riittänee perusteluksi, miksi TIEDÄN, että ne räjäytettiin oikeasti.
Anteeksi, olin epätarkka vastauksessani. Lentokoneet lensivät torneja päin ja sitä seurasi räjähdyksiä, joiden seurauksena tornit syttyivät palamaan ja romahtivat. Eli sekä räjäytys että lentokoneiden osuminen torneihin ovat oikeita termejä kuvaamaan tilannetta. Sitä en tiedä (enkä edes halua tietää), oliko lentokoneissa mukana räjähteitä vai aiheutuivatko räjähdykset ainoastaan törmäyksistä, polttoainesäiliön räjähtämisestä tms.
Eivätkös monet usko, että tornien sortuminen ei johtunut lentokoneiden törmäyksestä, vaan ne räjäytettiin niin kuin yleensäkin kun rakennus puretaan räjäyttämällä? Eli tornit olisivat sortuneet tasan sillä hetkellä kuin sortuivatkin, vaikka lentokoneita ei olisikaan tullut.
Jos eduskuntapuolueet laitettaisiin isänmaallisuusjärjestykseen, mikä tämä järjestys olisi?
Kun sanotaan, että joku viisastelee, viitataan erityisesti sanoman tuottajan ja vastaanottajan väliseen vallan epäsuhtaan. Mitä tämä tarkoittaa? Mihin vallan epäsuhtaan?
Onko kursiivi kirjainlaji vai kirjasinlaji?
Vierailija kirjoitti:
Jos eduskuntapuolueet laitettaisiin isänmaallisuusjärjestykseen, mikä tämä järjestys olisi?
Perussuomalaiset
Uusi vaihtoehto
kristillisdemokraatit
sdp
keskusta
kokoomus
Vihreät, vasemmistoliitto ja rkp
Mistä vuodesta lähtien on ollut niin, että yliopistoon tai ammattikorkeakouluun voi päästä, jos on suorittanut tutkinnon ammattikoulussa? Entä mitkä alat edellyttävät edelleen ehdottomasti ylioppilastutkinnon suorittamista?
Vierailija kirjoitti:
Onko kursiivi kirjainlaji vai kirjasinlaji?
Kursiivi on vino, kaunokirjoitusta mukaileva kirjasinlaji. Sitä käytetään tekstissä lähinnä korostuskeinona, joka ei yleensä vaikuta sanojen tai merkkien varsinaiseen merkitykseen.
Wikipedia
Jos lapsi saisi sukunimekseen Saukko, saisiko hänen etunimensä tällöin olla Per? Kun tietääkseni Anu Saukko -nimisiä ainakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Esiintyykö Rannanjärvi missään kohtaa Häjyt-elokuvaa ja kuka se lienee? Imdb:ssä ei lue Rannanjärveä saati sitten Wikipediassa. Nimi mainitaan kun nimismies sanoo Karhun vaarille että Rannanjärvi on kuollu.
Tästä on ollut ketju jo vuosia sitten Suoli24:ssä (ehkäpä sinun aloittamasi?):
http://keskustelu.suomi24.fi/t/12559448/hajyt
Oma tulkintani on se, että nimismies viittasi vanhaan lauluun oikeasti 1800-luvulla eläneistä Häjyistä, ergo leffan nimikin. Niinhän se viimeinen säkeistö meni että "Ei saa laulaa Rannanjärvestä, Rannanjärvi on kuollu."
Vierailija kirjoitti:
Mistä vuodesta lähtien on ollut niin, että yliopistoon tai ammattikorkeakouluun voi päästä, jos on suorittanut tutkinnon ammattikoulussa? Entä mitkä alat edellyttävät edelleen ehdottomasti ylioppilastutkinnon suorittamista?
Vastaus vain jälkimmäiseen, sillä ensimmäisestä en tiedä. On mahdollista päästä mille tahansa alalle ilman ylioppilastutkintoa. Se on vain monesti hankalampaa ja vie enemmän aikaa. Esimerkiksi avoimeen yliopistoon ei ole pääsyvaatimuksia, joten opinnot voi aloittaa siellä ja jatkaa sitten ns. tavallisessa yliopistossa. Avoimen yliopiston koulutus on maksullista. Ehdotonta ylioppilastutkinnon vaatimusta ei siis ole, mutta käytännössä on huomattavasti helpompi päästä jos taskussa on ylioppilastutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkös monet usko, että tornien sortuminen ei johtunut lentokoneiden törmäyksestä, vaan ne räjäytettiin niin kuin yleensäkin kun rakennus puretaan räjäyttämällä? Eli tornit olisivat sortuneet tasan sillä hetkellä kuin sortuivatkin, vaikka lentokoneita ei olisikaan tullut.
Noihin tapahtumiin liittyy monenlaisia teorioita. Käsittääkseni on kuitenkin ihan tutkimuksilla toteennäytetty, että sortuminen johtui nimenomaan lentokoneiden törmäyksestä ja sitä seuranneista räjähdyksistä ja tulipaloista. 100% tietoa ei toki minulla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esiintyykö Rannanjärvi missään kohtaa Häjyt-elokuvaa ja kuka se lienee? Imdb:ssä ei lue Rannanjärveä saati sitten Wikipediassa. Nimi mainitaan kun nimismies sanoo Karhun vaarille että Rannanjärvi on kuollu.
Tästä on ollut ketju jo vuosia sitten Suoli24:ssä (ehkäpä sinun aloittamasi?):
http://keskustelu.suomi24.fi/t/12559448/hajyt
Oma tulkintani on se, että nimismies viittasi vanhaan lauluun oikeasti 1800-luvulla eläneistä Häjyistä, ergo leffan nimikin. Niinhän se viimeinen säkeistö meni että "Ei saa laulaa Rannanjärvestä, Rannanjärvi on kuollu."
Keskustelussa sanotaan myös, että nimismies vittuili vaarille. Sekin kyllä pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi saisi sukunimekseen Saukko, saisiko hänen etunimensä tällöin olla Per? Kun tietääkseni Anu Saukko -nimisiä ainakin löytyy.
En näe tuolle sinällään estettä. Per on Suomessa ihan sallittu pojan etunimi. Lausuttessa nimi olisi Päär Saukko, joten ei se mitenkään kummalliselta kuulosta. Se on sitten eri asia kannattaako lapselle antaa tuollaista nimeä, joka väistämättä aiheuttaisi kiusaamista ymmärtämättömien kanssaihmisten taholta. Kaikki kun eivät ymmärrä, että "Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä"
Mitä tekisitte, jos autonne pysähtyisi tasoristeystä ylitettäessä keskelle rautatietä ja mahdolliset turvalaitteet alkaisivat hälyttää sillä hetkellä? Lähtisittekö äkkiä vain autosta pois ja jättäisitte auton radalle vai yrittäisittekö vielä työntää auton pois radalta?
Vierailija kirjoitti:
Jos painovoima yllättäen lakkaisi olemasta, niin nousisko koko maallinen materia avaruuteen? Meinaan siis kerrostaloja, puita, asvalttia?
Luultavasti, mutta koska kysymys on teoreettinen. Painovoiman olemassaolohan vaatii kappaleen, jolla on jokin massa, joten jos ei olisi painovoimaa, ei voisi olla maapalloakaan.