Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18334)

Vierailija
781/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta eri ulottuvuutta ajatellaan olevan olemassa? Kun esimerkiksi Aku Ankka -tarinoissahan puhutaan niistä. Onko siis niin, että jos tällaiset ulottuvuudet olisivat olemassa, jokaisessa niissä olisi myös esim. toinen Suomi ja toinen minä, mutta ne eivät kuitenkaan olisi täysin samanlaisia?

Vierailija
782/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näette ruotsalaisen jossakin, mutta ette tietäisi, että hän on ruotsalainen, tunnistaisitteko aina hänet ruotsalaiseksi? Jos, niin miten? Siis jos hän ei puhuisikaan mitään, eli joko vain istuisi tai liikkuisi. Kun kaveri kerran sanoi minulle, että enkö minä erota ruotsalaisia. Hän vain sanoi, että hän tunnistaa aina ruotsalaiset kasvonpiirteiden perusteella. Ei kai nyt ruotsalaista voi aina tunnistaa pelkästään noin? Voihan se olla, että ruotsalaisilla on yleensä kapeammat kasvot ja he ovat pitempiä, mutta onhan suomalaisissakin pitkiä ja kapeakasvoisia.

Googlatkaa yhdessä vaikkapa nimet Sarah Lahti ja Meraf Bahta. Ovat molemmat Ruotsin yleisurheilumaajoukkueen edustajia. Kuvat nähtyänne tiedätte molemmat vastauksen kysymykseesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maissa isänmaallisuus on yleistä ja missä ei? Entä mistä se johtuu, ovatko jonkin maan asukkaan yleisesti isänmaallisia? Itse olen kuullut, että yhdysvaltalaiset ovat yleisesti isänmaallisia ja tämän toki suomalaisena tiedänkin, että suomalaiset ovat.

Vierailija
784/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet luulevat, että prinsessa Dianan kuolema oli suunniteltu juttu ja että WTC-tornit räjäytettiin oikeasti? Jos itse uskot näihin, perustele, miksi asia on niin.

Dianan kuolemaan en ota kantaa, mutta WTC iskujen aikaan olin itse noin kilometrin päässä torneista. Se riittänee perusteluksi, miksi TIEDÄN, että ne räjäytettiin oikeasti.

Vierailija
785/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankilla ei ole ainakaan minun kuvaani joten ihan sama minkä näköinen ihminen sinne menee väärillä henkilöllisyyspapereilla johon on pistänyt oman kuvansa. 

"Olet varmaankin lukenut juttuja, joissa vanhukset (ja muutkin) ovat luovuttaneet nettipankkitunnuksiaan huijareille." Olen lukenut vain ja ainoastaan juttuja jossa uhrit ovat luovuttaneet tilinumeronsa rikollisille. Tässä sulle linkki yhteen jutuista. Tietysti nyt alkaa taas jänkkäys, että artikkelin kirjoittaja on kirjoittanut juttunsa väärin. (Syvä huokaus) Jos et usko asiaa kun kirjoita googleen: Tilinumeron antaminen tuntemattomalle.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2004/01/08/pankkitilin-numero-vaarissa-ka…

Ei se ihan sama ole. Vähintään pitää olla samaa sukupuolta ja samaa ikäluokkaa. Muussa tapauksessa pankki syyllistyy vakavaan turvallisuusrikkomukseen. Kenellekään ei voi mennä läpi, että vaikkapa 30v nainen olisi vuonna 1928 syntynyt Vieno Huttunen. Puhumattakaan, jos hän yrittää olla Veikko Huttunen. Tuossa jutussakin sanotaan, että kyse on yksittäistapauksesta. Ei siis lainkaan todennäköisestä vaihtoehdosta. Jutussa myös sanotaan, että pelkällä tilinumerolla ei rahoja saa kukaan.

Mutta ei nyt jankata tästä enempää, ettei hyvä ketju mene pilalle. Pidetään kaikki nyrkkisääntönä, että mitään henkilökohtaisia tietoja ei luovuteta kenellekään ilman todella pätevää syytä. Varsinkin puhelimessa ja netissä on hyvä olla todella tarkkana sen suhteen, minne tietojaan antaa.

Näsäviisaus ei ole oikeaa viisautta muista se. Jutussa ei sanota, että se olisi yksittäistapaus vaan keksit sen omasta päästäsi koska et pysty myöntämään olevasi väärässä. :DDD

Vierailija
786/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on tabletilla(ei lääkkeellä, vaan sillä laitteella), ipadilla ja ipodilla? Vai onko mitään?

Tabletti on yleisnimitys ko. laitteelle. Ipad on Applen tuotenimi eli kaikki ipadit ovat tabletteja, mutta kaikki tabletit eivät ole ipadeja. Ipod on puolestaan Applen musiikkisoitin.

Vierailija
787/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Muumeissa on yllättävän paljon repliikkejä, jotka voi tulkita kaksimielisesti?

Vierailija
788/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran Tiny Toons -videopeli, jossa piti pelastaa Viivi Vemmelsääri, jonka Montana Max oli kidnapannut. Tässä pelissä oli metsäkenttä, jossa oli sellaisia puita, joilla oli silmät ja suu, ja kun näiden puiden lähelle tuli, ne sylkivät lepakoita. Mietin vain, että onkohan sitten jossakin Tiny Toonsin jaksossa ollut tällaisia, vai ainoastaan tässä pelissä. En ole nähnyt läheskään kaikkia Tiny Toonsin jaksoja. Kiitos jo etukäteen, jos joku tietää.

Vierailija
789/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa K kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankilla ei ole ainakaan minun kuvaani joten ihan sama minkä näköinen ihminen sinne menee väärillä henkilöllisyyspapereilla johon on pistänyt oman kuvansa. 

"Olet varmaankin lukenut juttuja, joissa vanhukset (ja muutkin) ovat luovuttaneet nettipankkitunnuksiaan huijareille." Olen lukenut vain ja ainoastaan juttuja jossa uhrit ovat luovuttaneet tilinumeronsa rikollisille. Tässä sulle linkki yhteen jutuista. Tietysti nyt alkaa taas jänkkäys, että artikkelin kirjoittaja on kirjoittanut juttunsa väärin. (Syvä huokaus) Jos et usko asiaa kun kirjoita googleen: Tilinumeron antaminen tuntemattomalle.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2004/01/08/pankkitilin-numero-vaarissa-ka…

Ei se ihan sama ole. Vähintään pitää olla samaa sukupuolta ja samaa ikäluokkaa. Muussa tapauksessa pankki syyllistyy vakavaan turvallisuusrikkomukseen. Kenellekään ei voi mennä läpi, että vaikkapa 30v nainen olisi vuonna 1928 syntynyt Vieno Huttunen. Puhumattakaan, jos hän yrittää olla Veikko Huttunen. Tuossa jutussakin sanotaan, että kyse on yksittäistapauksesta. Ei siis lainkaan todennäköisestä vaihtoehdosta. Jutussa myös sanotaan, että pelkällä tilinumerolla ei rahoja saa kukaan.

Mutta ei nyt jankata tästä enempää, ettei hyvä ketju mene pilalle. Pidetään kaikki nyrkkisääntönä, että mitään henkilökohtaisia tietoja ei luovuteta kenellekään ilman todella pätevää syytä. Varsinkin puhelimessa ja netissä on hyvä olla todella tarkkana sen suhteen, minne tietojaan antaa.

Näsäviisaus ei ole oikeaa viisautta muista se. Jutussa ei sanota, että se olisi yksittäistapaus vaan keksit sen omasta päästäsi koska et pysty myöntämään olevasi väärässä. :DDD

Tällainen ei ole sallittua tässä ketjussa!! Se sanotaan jo otsikossa. Vain asiallisia vastauksia. Ei nimittelyä, v**tuilua tms. Ihmeen hyvin ketju onkin tähän saakka pysynyt toivotulla linjalla. Siitä kiitos kaikille asiallisia vastauksia laittaneille :)

Vierailija
790/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Muumeissa on yllättävän paljon repliikkejä, jotka voi tulkita kaksimielisesti?

Sanoisin, että lähes kaiken voi tulkita kaksimielisesti jos itse niin haluaa. En näkisi, että kyse on vain Muumien repliikeistä tässä asiassa. Enemmän kyse on siitä, miten asiat halutaan tulkita.

Vierailija
791/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on tabletilla(ei lääkkeellä, vaan sillä laitteella), ipadilla ja ipodilla? Vai onko mitään?

Tabletti on yleisnimitys ko. laitteelle. Ipad on Applen tuotenimi eli kaikki ipadit ovat tabletteja, mutta kaikki tabletit eivät ole ipadeja. Ipod on puolestaan Applen musiikkisoitin.

ISO KIITOS! Olen aivan ulalla nykytekniikasta ja tuohon kysymykseen on ollut vaikea löytää selkeää vastausta netistä. Tämä vastaus selvensi asian kerralla :)

Vierailija
792/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Mauno Koiviston hautajaisissa käytetty ruumisauto oli vuodelta 2004? Miksei huomattavasti uudempi?

Vierailija
793/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Mauno Koiviston hautajaisissa käytetty ruumisauto oli vuodelta 2004? Miksei huomattavasti uudempi?

Auton vuosimalli ei liene tuollaisessa tilanteessa ratkaiseva seikka, joten todennäköisesti valinta perustui siihen, että tuon vuosimallin auto sattui olemaan sopiva ja saatavilla. 

Vierailija
794/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten youtubevideolla voi ansaita? Tehdäänkö siinä joku sopimus kun youtubekanavaa tekee? Annetaanko sinne joku tilinumero?

Tuleeko ansiota vain jos on katseltu kokonaan?

Ja lasketaanko katselukerrat vain koko videon katselleista?

Vierailija
795/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun joskus 90-luvulla minulle sanottiin, että Super Mario Bros 1 pitäisi pelata 50 kertaa läpi, ja silloin tapahtuisi jotain erikoista, en kyllä enää muista, mitä. Sitten myös serkku sanoi että jos Teenage Mutant Ninja Turtles 2:ssa liikkuu hitaasti, tulee paljon enemmän vihollisia ja että hän on saanut näin kaikki mahdolliset pisteet, mitä pelissä voi saada. Kun kysyin, miten hitaasti, hän sanoi, että askeleen tunnissa. Joopa joo. Meinasin uskoa molemmat, mutta tuo askel tunnissa oli kyllä vähän kaukaa haettu. Sitten myös, että kun Super Mario 3:ssa oli P-siipi, niin minulle väitettiin, että on myös T-siipi ja sama tyyppi sanoi myös, että A-siipi, B-siipi jne. sekä myös 1-siipi, 2-siipi jne. eli kullakin kirjaimella ja numerolla. Mutta joku sanoi täällä myös, että häntäkin oli huijattu tuolla, että pitäisi mennä 50 kertaa läpi. Oliko tuo ihan yleinen huijaus ja mihin se perustui?

Vierailija
796/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton vuosimalli ei liene tuollaisessa tilanteessa ratkaiseva seikka, joten todennäköisesti valinta perustui siihen, että tuon vuosimallin auto sattui olemaan sopiva ja saatavilla. 

Kysynpä vielä, että missä vaiheessa ruumisauto ajoi tuomiokirkon eteen? Olihan se siellä varmasti jo siinä vaiheessa, kun Narvan marssi alkoi soida, mutta kuinkahan kauan ennen sitä?

Vierailija
797/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet luulevat, että prinsessa Dianan kuolema oli suunniteltu juttu ja että WTC-tornit räjäytettiin oikeasti? Jos itse uskot näihin, perustele, miksi asia on niin.

Dianan kuolemaan en ota kantaa, mutta WTC iskujen aikaan olin itse noin kilometrin päässä torneista. Se riittänee perusteluksi, miksi TIEDÄN, että ne räjäytettiin oikeasti.

Eli torneihin ei oikeasti iskeytynyt lentokoneita?

Vierailija
798/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Tauno Palo itseoppinut näyttelijä?

Vierailija
799/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli palkkasiko Bush siis terrotistit lentämään koneilla torneihin, jotta näyttäisi, että ne sortuivat terrori-iskun seurauksena? Entäpä sitten ne koneet, joista toinen iskeytyi Pentagoniin ja toinen putosi pellolle, kun matkustajat ryhtyivät taistelemaan kaappaajia vastaan?

Vierailija
800/18334 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestä luulette kappaleen "Vuonna '85" kertovan? Tätä henkilöähän on arvailtu, mutta Martti Syrjä ei ole sitä paljastanut.