Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18580)
Hups. Toi lainaus tuli vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota viestin lainausta käytetään? Kun painan tuosta "lainaa" -kohdasta, en saa lainattua viestiä siihen tummennettuun laatikkoon, vaan se on valkoisella ja tekstissä näkyy se "quote" tms ja oma viesti hukkuu sen lainatun sekaan.
Entä sitten tuo "vastaa" -toiminto? Jos viesti johon vastaan on monia sivuja aiemmin, tajuaako siitä, kenelle vastaan? Kun eihän se vastaus mene sinne sen perään?
Kirjoitustilassa kuuluukin näkyä vain ne quote-tagit, ei tummennettua pohjaa. Kirjoitat vain oman tekstisi viimeisimmän quote-tagin jälkeen. Lainaus näkyy kyllä oikein lopullisessa viestissä.
Erillisissä Vastaa-napeissa ei ole mitään erityisvirkaa. Olen itsekin ihmetellyt miksi niitä edes pidetään näkyvillä.
Kiitos vastauksesta. Kokeilen, onnistunko nyt. Aiemmin kun olen yrittänyt, tulos on ollut kuvaamani kaltainen myös siinä lopullisessa viestissä.
Tulipa tähän liittyen mieleeni toinenkin kysymys: Jos haluan editoida lainaamaani viestiä eli poistaa siitä osan, onko se mahdollista? Muistaakseni olen tätäkin koettanut huonolla menestyksellä. Taidan olla tumpelo. Onko foorumilla joitain ohjeita jossain? Tai esim. sääntöjä? Mitä olen katsonut, moderointikin vaikuttaa olevan aika sattumanvaraista tai mielivaltaista.
Ja vastaanpa tässä samalla yhteen muutama sivu aiemmin esitettyyn kysymykseen: kyllä, tekohampaisiinkin tulee hammaskiveä, jota myös poistetaan.
Näköjään nyt onnistui tuo lainaaminen, eli ilmeisesti se ongelma on itselläni ollut juuri silloin, kun olen poistanut osan lainatusta viestistä ja jättänyt vain kohdan, jota kommentoin tai johon vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota viestin lainausta käytetään? Kun painan tuosta "lainaa" -kohdasta, en saa lainattua viestiä siihen tummennettuun laatikkoon, vaan se on valkoisella ja tekstissä näkyy se "quote" tms ja oma viesti hukkuu sen lainatun sekaan.
Entä sitten tuo "vastaa" -toiminto? Jos viesti johon vastaan on monia sivuja aiemmin, tajuaako siitä, kenelle vastaan? Kun eihän se vastaus mene sinne sen perään?
Kirjoitustilassa kuuluukin näkyä vain ne quote-tagit, ei tummennettua pohjaa. Kirjoitat vain oman tekstisi viimeisimmän quote-tagin jälkeen. Lainaus näkyy kyllä oikein lopullisessa viestissä.
Erillisissä Vastaa-napeissa ei ole mitään erityisvirkaa. Olen itsekin ihmetellyt miksi niitä edes pidetään näkyvillä.
Kiitos vastauksesta. Kokeilen, onnistunko nyt. Aiemmin kun olen yrittänyt, tulos on ollut kuvaamani kaltainen myös siinä lopullisessa viestissä.
Tulipa tähän liittyen mieleeni toinenkin kysymys: Jos haluan editoida lainaamaani viestiä eli poistaa siitä osan, onko se mahdollista? Muistaakseni olen tätäkin koettanut huonolla menestyksellä. Taidan olla tumpelo. Onko foorumilla joitain ohjeita jossain? Tai esim. sääntöjä? Mitä olen katsonut, moderointikin vaikuttaa olevan aika sattumanvaraista tai mielivaltaista.
Ja vastaanpa tässä samalla yhteen muutama sivu aiemmin esitettyyn kysymykseen: kyllä, tekohampaisiinkin tulee hammaskiveä, jota myös poistetaan.
Lainausta voi muokata vapaasti, pitää vain olla varovainen ettei vahingossa muokkaa lainausta rajaavia tageja. Yksikin merkki tagista pois, niin koko lainaus menee pieleen. Tagista saattaa vahingossa helposti poistaa yhden hakasulkeen.
Palstalla on muuten sellainen bugi, että lainaus ei näy oikein, jos lainattu viesti päättyy linkkiin. Jos lainaat viestiä, joka päättyy linkkiin, kannattaa lisätä jokin ylimääräinen merkki linkin perään eli juuri ennen lainauksen päättymistagia. (En ole testannut riittääkö pelkkä välilyönti.)
Jos esimies ei osaamattomuuttaan anna koskaan positiivista palautetta, mutta negatiivisen palautteen kanssa ei ole tätä osaamisongelmaa, täytyykö alaisena vain tyytyä tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainausta voi muokata vapaasti, pitää vain olla varovainen ettei vahingossa muokkaa lainausta rajaavia tageja. Yksikin merkki tagista pois, niin koko lainaus menee pieleen. Tagista saattaa vahingossa helposti poistaa yhden hakasulkeen.
Palstalla on muuten sellainen bugi, että lainaus ei näy oikein, jos lainattu viesti päättyy linkkiin. Jos lainaat viestiä, joka päättyy linkkiin, kannattaa lisätä jokin ylimääräinen merkki linkin perään eli juuri ennen lainauksen päättymistagia. (En ole testannut riittääkö pelkkä välilyönti.)
Hammaskiveä pohtinut kiittää vastauksesta.
Olen ymmärtänyt, että vaikka synnytys olisi kuinka kivuliasta, niin sen jälkeen seuraa niin vahva hyvän olon hormonien ryöppy, että sen kivun ikään kuin "unohtaa" eikä siitä traumatisoidu vaan saattaa jopa vapaaehtoisesti synnyttää uudestaankin.
Onko mahdollista, että jollain ihmisellä olisikin jokin "häiriö", että tuota hormoniryöppyä ei tulisikaan? Silloin synnytyksen jälkeen kehossa ei siis tapahtuisi mitään rentouttavaa, kipuja lievittävää tms. Mitä seurauksia tuollaisella voisi olla, vaikkapa henkisesti?
(Oletetaan että mitään lääkkeellistä apua ei saisi synnytyksessä eikä sen jälkeen.)
Voiko ihmisestä nähdä etukäteen jos tämä aikoo pettää?
Minulla ei ole juuri lainkaan kokemuksia lapsista, mutta nyt joudun olemaan kohtalaisen tiiviisti tekemisissä kolmen 3-8 vuotiaan lapsen kanssa. Miten voin oppia sietämään paremmin esim. heidän meteliään ja ennen kaikkea miten pystyn oppimaan puhumaan luontevasti heidän kanssaan? Nykyään menen jotenkin lukkoon kun pitäisi puhua heille enkä vain tiedä, että miten lapsille kuuluu puhua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole juuri lainkaan kokemuksia lapsista, mutta nyt joudun olemaan kohtalaisen tiiviisti tekemisissä kolmen 3-8 vuotiaan lapsen kanssa. Miten voin oppia sietämään paremmin esim. heidän meteliään ja ennen kaikkea miten pystyn oppimaan puhumaan luontevasti heidän kanssaan? Nykyään menen jotenkin lukkoon kun pitäisi puhua heille enkä vain tiedä, että miten lapsille kuuluu puhua.
Älä puhu, tehkää jotain. Puhuminen tulee tekemisen mukana. Ellei ole puhuttavaa, ei tarvitse sanoa mitään. Metelöintikin saattaa vähetä, kun puuhailette yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko vegaani syödä mignon-munia? Mignon-munan suklaa ei sisällä mitään eläinperäisiä ainesosia, mutta se pakattu kananmunan kuoreen...
Lyhyesti ei.
Vähän pitempi vastaus:
Veganismin perusajatus on elämäntapa, jossa pyritään välttämään kaikkea eläimille haitallisat toimistaa. Eli kanat jotka munivat ne munat elävät veganistien mielestä niin huonoissa olosuhteissa, että he eivät halua käyttää kananmunia missään muodossa.
Eli kyse ei ole vain syömisestä vaan kokonaisvaltaisesta eläinten oikeuksien kunnioittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttävätkö rekkakuskit edelleen niitä vanhoista leffoista tuttuja LA-puhelimia kommunikointiin vai onko jokin uusi radiotyyppi (tai muu, mikä) korvannut ne?
Jonkun verran. Ei oikeastaan keskenään keskusteluun vaan esim. maanajossa voidaan kommunikoida konekuskin kanssa.
Kuinka todennäköistä on, että joku on joskus nähnyt jossain kirjasimen? Eli ovatko käytännössä kaikki aikuiset tai vaikkapa jo kouluikäiset nähneet sellaisen jossakin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmiset ovat niin tyhmiä, että luulevat minun olevan vajaaälyinen vain siksi, että olen lyhytkasvuinen? Monet ihmiset ovat sanoneet, että ovat yllättyneitä siitä, että olen en ole kehitysvammainen vaikka olen vain 152cm pitkä ja 55 kiloa mies painava. Olen ehkä lapsen kokoinen, mutta en lapsen tasoinen älyltäni.
Johtuu varmaan siitä, että monissa henkisissä kehityishäiriöissä tulee mukana lyhytkasvuisuus. Ja yleisesti pitkiä ihmisiä pidetään älykkäinä, vaikka pituus korreloi älykkyyden kanssa vain marginaalisesti.
Kuinka harrastetaan seksiä. Kun mies on naisen päällä niin makaako hän naisen päällä koko painollaan vai tukeutuuko hän käsien varaan? Pitääkö kortsua vaihtaa joka kerta kun mies laukeaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että vaikka synnytys olisi kuinka kivuliasta, niin sen jälkeen seuraa niin vahva hyvän olon hormonien ryöppy, että sen kivun ikään kuin "unohtaa" eikä siitä traumatisoidu vaan saattaa jopa vapaaehtoisesti synnyttää uudestaankin.
Onko mahdollista, että jollain ihmisellä olisikin jokin "häiriö", että tuota hormoniryöppyä ei tulisikaan? Silloin synnytyksen jälkeen kehossa ei siis tapahtuisi mitään rentouttavaa, kipuja lievittävää tms. Mitä seurauksia tuollaisella voisi olla, vaikkapa henkisesti?
(Oletetaan että mitään lääkkeellistä apua ei saisi synnytyksessä eikä sen jälkeen.)
Minulla on kaksi synnytystä takana. En saanut mitään hormoniryöppyä. Lääkeaineista sain vain ilokaasua ja aquarakkuloita laitettiin ristiselkään. En tiedä mitä tuolla hormoniryöpyllä nyt tarkoitetaan, mutta minulla oli ainakin syvä helpotuksen tunne, että urakka on nyt ohi, kun lapsi nostettiin rinnalleni. Sen allekirjoitan, että en todellakaan muista niitä kipuja ollenkaan minkälaisia olivat. Siinä ennen lapsen ulostuloa on sitä puuhaa nimittäin, ei siinä ehdi tunnelmiaan tutkailla ja painaa muistiin.
En todellakaan tiedä asiasta, mutta jos mietit keisarileikkauksia niin uskotko että hormoniryöppy tulisi tai ei tulisi. Silloinhan koko synnytys hoidetaan ilman sitä varsinaista synnytysduunia.
Kysypä asiaa vaikkapa neuvolasta, lääriltä tai synnytyssairaalasta. Mitään euforiaa ei siis ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joistain tuntemattomista saa ulkonäön perusteella ilkeän ihmisen kuvan?
Silmistä saa luettua paljon. Jos ihminen pälyilee, vilkuilee nopeasti, minä tunnistan jotain ilkeyttä.
Toinen vaihtoehto on, että tämä tuntemaotn muistuttaa jotakuta, jonka olet aiemmin kokenut ilkeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joistain tuntemattomista saa ulkonäön perusteella ilkeän ihmisen kuvan?
Silmistä saa luettua paljon. Jos ihminen pälyilee, vilkuilee nopeasti, minä tunnistan jotain ilkeyttä.
Toinen vaihtoehto on, että tämä tuntemaotn muistuttaa jotakuta, jonka olet aiemmin kokenut ilkeäksi.
Pälyily voi kieliä myös epävarmuudesta. Esim. Matti Nykäsellä oli tapana vilkuilla paljon sivuilleen. Hän oli arka ja hermostunut julkisissa tilanteissa, mutta selvin päin häntä ei kukaan ilkeäksi kutsunut.
Sanoisin, että ihmisen katse voi olla lempeä, neutraali tai ilkeä. Ilkeä katse tuntuu pahalta ja jos jonkun katse on aina jotenkin pahantahtoinen, siitä voi helposti päätellä, ettei kyseessä ole mikään miellyttävä tyyppi. Silmät voivat olla myös jotenkin pistävät tai katse porautuva ja tuijottava.
Elokuvissa pahiksella on usein tietynlainen ulkonäkö: Hän voi olla sliipattu, teräväkatseinen, usein hänellä on vaaleansiniset tai muuten voimakkaan väriset, pistävät silmät ja terävät piirteet, esim. terävä nenä. Nämä perustuvat toki stereotypioihin, mutta ihmiset mieltävät teräväpiirteiset ihmiset helpommin ilkeiksi kuin kilteiksi.
Tuo toinen väite, että henkilöstä tulee elävästi mieleen joku aiemmin tavattu ikävä tai pahantahtoinen ihminen, voi saada viattomankin tyypin vaikuttamaan ilkeältä pelkän ulkonäön perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Melko pitkään on ollut niitä Pihlajakarkkeja eli kettukarkkeja, joiden pussissa on ketun naaman kuva ja ne karkit ovat punaisia, joiden päällä ja alla on se valkoinen sokerikuorrutus(?). Niin maistuvatko ne pihlajan marjoille ja onko niissä pihlajan marjojen mehua, koska ne ovat Pihlajakarkkeja vai mistä se nimi tulee? Hyviä ne joka tapauksessa ovat.
Pihlajanmarjakarkissa oli alussa pihlajanmarjamarmeladia, resepti tuotiin Venäjältä 1800-luvun lopulla. Nykyisin karkin nimi on muuttunut pihlajaksi, koska pihlajanmarjoja siinä ei enää ole vaan keinotekoisilla aromeilla on saatu sama maku aikaan.
Voiko tinan juottamisesta saada lyijymyrkytyksen?