Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18580)

Vierailija
6161/18580 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä eroa on letuilla ja blineillä. Pelkkä täytekö?

Lettu voi olla makea tai suolainen.

Blini on suolainen. Taikinaan käytetään tattarijauhoa ja hiivaa. Eli blinistä tulee rapeampi ja paksumpi.

Vierailija
6162/18580 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä eroa on letuilla ja blineillä. Pelkkä täytekö?

Lettu voi olla makea tai suolainen.

Blini on suolainen. Taikinaan käytetään tattarijauhoa ja hiivaa. Eli blinistä tulee rapeampi ja paksumpi.

Tattarijauhoa?? Kiitos! :D Taas viisastuin.

t. kysyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6163/18580 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pitkään on ollut niitä Pihlajakarkkeja eli kettukarkkeja, joiden pussissa on ketun naaman kuva ja ne karkit ovat punaisia, joiden päällä ja alla on se valkoinen sokerikuorrutus(?). Niin maistuvatko ne pihlajan marjoille ja onko niissä pihlajan marjojen mehua, koska ne ovat Pihlajakarkkeja vai mistä se nimi tulee? Hyviä ne joka tapauksessa ovat.

Vierailija
6164/18580 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee ihmisestä tyhmän? Kyseessä älykkyys, ei kusipäisyys.

Monet ajattelevat että tyhmyys olisi älykkyyden vastakohta, mutta näin ei ole. Tyhmyys on itse asiassa sitä, että luulee tietävänsä tai osaavansa, muttei tiedä tai osaa.

Älykkyys on tässä näkemyksessä ikään kuin taito tai kyky, tyhmyys taas on enemmänkin sitä, ettei käytä älykkyyttä vaan tukeutuu harhakäsitykseen.

Mitä se sitten on niillä joilla ei ole mitään kehitysvammaa, mutta silti on ns. hitaita? Esim. Ettei ymmärrä mitä toinen sanoo/tarkoittaa, vaikka olisi kuunnellut ja sitten vastaa mitä sattuu.

Heillä voi olla monimuotoinen kehityshäiriö tai laaja-alaisia oppimisvaikeuksia. Älykkyys siis ei ole keskitasoa, mutta ei niin heikkoakaan kuin kehitysvammaisilla.

Vierailija
6165/18580 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä keskustelussa tarkoitetaan, kun sanotaan "hymiö-ihmiset on kyllä..."?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3053395/selvittamaton-asiatapahtuma-jok…

Ko. kommentissa hieman ivataan edellistä kirjoittajaa. Eli päätellen viestistä kokonaisuutena kirjoittaja halusi ilmeisesti haukkua hymiöiden käyttäjiä tyhmiksi.

:o

Millä perusteella hymiöiden käyttäjät ovat tyhmiä? Eihän niiden käytössä mitään erikoista ole.

Toisia tyhmäksi haukkuvat eivät yleensä perustele asioita mitenkään. Käsitykseni mukaan heillä on usein varsin kapeakatseinen tapa tarkkailla maailmaa.

Vierailija
6166/18580 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. herneet eivät sula ruoandulatuselimistössä, niin johtuuko se huonosti pureskelusta ruasta vai huonosta ruansulatuksesta?

Vierailija
6167/18580 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa voi joskus istua eri vankeusrangaistuksia yhtä aikaa. Eli jos saa vaikka erilliset 2 ja 4 vuoden tuomiot istua rinnakkaisina, niin istuu vain sen pisimmän mukaan eli 4 vuotta. Eli istuu "kuusi" vuotta vain neljässä.

Kysymys: eroaako tuo rangaistusaika käytännössä mitenkään siitä, jos olisi saanut pelkästään yhden, 4 vuoden tuomion? Vai onko ainoa ero paperilla?

Vierailija
6168/18580 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

↑ Siis kohdistuuko vankiin siellä jotenkin erilaisia toimia, vähemmän ulkoiluaikaa tms.?

Vierailija
6169/18580 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaupoissa ainakin s-marketissa myyjä kuvaa tabletilla koko kaupan läpi. Näin on ollut monta kertaa. Mihin niitä kuvia käytetään?

Vierailija
6170/18580 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausutaanko territory samallailla kuin Terry tree?

Vierailija
6171/18580 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisilla on kaksi rintaa kun vauvoja syntyy kuitenkin yleensä vain yksi?

Vierailija
6172/18580 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko pitkään on ollut niitä Pihlajakarkkeja eli kettukarkkeja, joiden pussissa on ketun naaman kuva ja ne karkit ovat punaisia, joiden päällä ja alla on se valkoinen sokerikuorrutus(?). Niin maistuvatko ne pihlajan marjoille ja onko niissä pihlajan marjojen mehua, koska ne ovat Pihlajakarkkeja vai mistä se nimi tulee? Hyviä ne joka tapauksessa ovat.

Alkuperäinen resepti sisälsi pihlajanmarjaa, mutta nykyinen ei. https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/makeiset/artikkelit/pih…

Kettukarkit eivät maistu samalta kuin pihlajanmarjat. Sokkotestissä tuskin kukaan osaisi niistä pihlajanmarjan makua löytää, mutta kiva mielleyhtymä silti. 

Vierailija
6173/18580 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 4-vuotias juo tuttipullosta ja imee tuttia, niin onko hän jollain tapaa henkisesti jälkeenjäänyt vai onko kyseessä vanhempien kyvyttömyys vieroittaa lasta niistä? Kyseinen lapsi puhuu myös huomattavan paljon kaikenlaisia pissakakkajuttuja, kaikki on hänen mielestään kakkaa ja pissaa minkä lisäksi hän on selvästi itkuherkempi kuin muut saman ikäiset lapset. Hän saattaa ruveta itkemään, jos joku toinen lapsi sanoo hänelle, että "Itse olet kakka" kun hän on itse ensin haukkunut tätä kakkapääksi ja itkua kestää erittäin pitkään.

Itse tapasin kauan sitten pojan, joka oli tuolloin muistaakseni 9-vuotias ja hänkin saattoi sanoa ilkeästi toisille ja vaikutti itsevarmalta, mutta saattoi joskus ruveta itkemään, jos jokin meni häneltä pieleen. Olen kuullut, että hän rupesi joskus itkemään, kun häneltä putosi limsapullo saunan lattialle ja oli sanonut, että isä tappaa minut.

Tuli ihan mieleen sisareni lapsi aikoinaan. Poika oli noin 7 ja vanhempiensa ainoa. Häneen oli ladattu suuria odotuksia kaiken suhteen ja kannustettu kannustamisen jälkeen, kehuttu vaikka ei ollut oikein syytäkään. Hyvin itsevarma ja näyttämisenhaluinen. Halusi näyttää minun lapsilleni kuinka kalastetaan. Ei onnistunut kalansaanti. Lapsistani toinen sai tsägällä kalan ongella. Tämä 7-vuotias alkoi itkeä. Paineet olivat kovat.

Vierailija
6174/18580 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaupoissa ainakin s-marketissa myyjä kuvaa tabletilla koko kaupan läpi. Näin on ollut monta kertaa. Mihin niitä kuvia käytetään?

Itse olin muutama vuosi sitten ässällä töissä. Kerran päivässä jonkun tehtäväksi kuului kiertää koko kauppa läpi tabletin kanssa. Tabletilla ohjelma, jossa kysymyksiä muunmuassa eri osastojen siisteydestä, onko tuotepuutteita jne. Kuvat piti ottaa jos jokin asia oli huonosti, esim. epäsiistiä tai jokin tuote loppu/loppumassa. Suositeltiin ottamaan kuva myös jos jokin oli erityisen hyvin. En tiedä käytettiinkö niitä koskaan mihinkään, kuvista/kommenteista tuli aina kooste kaupan sähköpostiin josta niitä sitten pystyi katsomaan. Varmaan esimies syynäsi niitä tarkemmin.

Vierailija
6175/18580 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttävätkö rekkakuskit edelleen niitä vanhoista leffoista tuttuja LA-puhelimia kommunikointiin vai onko jokin uusi radiotyyppi (tai muu, mikä) korvannut ne?

Vierailija
6176/18580 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vegaani syödä mignon-munia? Mignon-munan suklaa ei sisällä mitään eläinperäisiä ainesosia, mutta se pakattu kananmunan kuoreen... 

Vierailija
6177/18580 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuota viestin lainausta käytetään? Kun painan tuosta "lainaa" -kohdasta, en saa lainattua viestiä siihen tummennettuun laatikkoon, vaan se on valkoisella ja tekstissä näkyy se "quote" tms ja oma viesti hukkuu sen lainatun sekaan.

Entä sitten tuo "vastaa" -toiminto? Jos viesti johon vastaan on monia sivuja aiemmin, tajuaako siitä, kenelle vastaan? Kun eihän se vastaus mene sinne sen perään? 

Vierailija
6178/18580 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuota viestin lainausta käytetään? Kun painan tuosta "lainaa" -kohdasta, en saa lainattua viestiä siihen tummennettuun laatikkoon, vaan se on valkoisella ja tekstissä näkyy se "quote" tms ja oma viesti hukkuu sen lainatun sekaan.

Entä sitten tuo "vastaa" -toiminto? Jos viesti johon vastaan on monia sivuja aiemmin, tajuaako siitä, kenelle vastaan? Kun eihän se vastaus mene sinne sen perään? 

Kirjoitustilassa kuuluukin näkyä vain ne quote-tagit, ei tummennettua pohjaa. Kirjoitat vain oman tekstisi viimeisimmän quote-tagin jälkeen. Lainaus näkyy kyllä oikein lopullisessa viestissä.

Erillisissä Vastaa-napeissa ei ole mitään erityisvirkaa. Olen itsekin ihmetellyt miksi niitä edes pidetään näkyvillä.

Vierailija
6179/18580 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joistain tuntemattomista saa ulkonäön perusteella ilkeän ihmisen kuvan?

Vierailija
6180/18580 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset ovat niin tyhmiä, että luulevat minun olevan vajaaälyinen vain siksi, että olen lyhytkasvuinen? Monet ihmiset ovat sanoneet, että ovat yllättyneitä siitä, että olen en ole kehitysvammainen vaikka olen vain 152cm pitkä ja 55 kiloa mies painava. Olen ehkä lapsen kokoinen, mutta en lapsen tasoinen älyltäni.