Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18580)

Vierailija
5981/18580 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se oli erityisesti menneisyydessä niin paha asia, että lapsi syntyi avioliiton ulkopuolella. Olen miettinyt tätä paljon, mutta en ole ymmärtänyt, että mitä merkitystä siinä on esim. lapsen kannalta, että ovatko hänen vanhemmat naimisissa keskenään vai eivät. Erityisesti minua ihmetyttää, että se etteivät olleet naimissa keskenään kostettiin tavallaan lapselle siten, että hän oli muka vain pelkkä ä p ä r ä, jota kohdeltiin huonommin kuin aviolapsia.

Tiukka uskonnollisuus siihen oli syynä. Yhä edelleenkin syvästi uskonnolliset ihmiset paheksuvat "susipareja" sekä näiden "äp*rälapsia". Pahinta tietenkin oli, jos naimattomalla naisella sattui olemaan avioton lapsi jonkun ihan satunnaisen miehen kanssa. Sitä paheksuttiin todella paljon.

Avioliiton ulkopuolinen seksi oli jumalan silmissä syntiä, ja lapsi jos mikä oli todiste siitä, että tällaista haureutta oli harjoitettu.

Tästä aiheesta on suomalainen elokuva nimeltä Pieni pyhiinvaellus https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/04/11/pieni-pyhiinvaellus-on-kertomu…

Vierailija
5982/18580 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se oli erityisesti menneisyydessä niin paha asia, että lapsi syntyi avioliiton ulkopuolella. Olen miettinyt tätä paljon, mutta en ole ymmärtänyt, että mitä merkitystä siinä on esim. lapsen kannalta, että ovatko hänen vanhemmat naimisissa keskenään vai eivät. Erityisesti minua ihmetyttää, että se etteivät olleet naimissa keskenään kostettiin tavallaan lapselle siten, että hän oli muka vain pelkkä ä p ä r ä, jota kohdeltiin huonommin kuin aviolapsia.

Tiukka uskonnollisuus siihen oli syynä. Yhä edelleenkin syvästi uskonnolliset ihmiset paheksuvat "susipareja" sekä näiden "äp*rälapsia". Pahinta tietenkin oli, jos naimattomalla naisella sattui olemaan avioton lapsi jonkun ihan satunnaisen miehen kanssa. Sitä paheksuttiin todella paljon.

Avioliiton ulkopuolinen seksi oli jumalan silmissä syntiä, ja lapsi jos mikä oli todiste siitä, että tällaista haureutta oli harjoitettu.

Tästä aiheesta on suomalainen elokuva nimeltä Pieni pyhiinvaellus https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/04/11/pieni-pyhiinvaellus-on-kertomu…

Monet uskonnon nimissä syntyneet "säännöt" ovat olleet käytännön sanelemia siihen maailman aikaan. On eletty pienemmissä yhdyskunnissa, jossa yksilön selviäminen on riippunut enemmän ryhmästä kuin nykyään. Sukupuolisuhteet on haluttu rajata avioliittoon koska ei ollut ehkäisyä, ja ettei a) syntyisi avioliiton/suvun ulkopuolisia lapsia, koska ihmiset haluavat elättää ensisijaisesti omia jälkeläisiään, ja b) aikana jolloin ei ole ollut antibiootteja, mahdollinen sukupuolitauti (kuppa, tippuri...) on ollut tosi paha juttu ja käytännössä johtanut yhteisön hyljeksintään ja lopulta kuolemaan. Siksi myös on haluttu, että nainen olisi neitsyt avioon mennessään, ettei tulisi tällaisia ei-toivottavia "pikku yllätyksiä".

Eli monet (uskonnolliset) moraalikäsitykset eivät ole syntyneet esim. siksi, että ihmisiltä olisi haluttu kieltää vapaa sukupuolielämä ihan kiusallaan, vaan siksi, että avioliiton ulkopuolella syntyneet (=ilman perheen ja suvun tukea olevat) lapset ovat olleet tosi heikoilla siihen aikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5983/18580 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juon vettä sellaisenaan, niin saatan saada alas vain 5 dl päivässä, mutta jos laitan sekaan lorauksen mehutiivistettä, niin 1 - 1,5 litraa toteutuu helposti.

Kumpi on terveyden kannalta parempi: juoda päivittäin vain puoli litraa puhdasta vettä vai yli litra mehua?

Vierailija
5984/18580 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia asioita rakennuksen peruskorjauksessa korjataan? Onko peruskorjaus hyvinkin tarkkaan määritelty termi?

Vierailija
5985/18580 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän oli nimeltään hyvä elokuva jonka vihdoinkin katsoin tallennuksesta- kertoi eronneesta parista joka lähti kolmen lapsensa kanssa isänisän synttäreille. Ukki kuoli rannalle ja lapset neuvokkaina lähettivät ruumiin viikinkityyliin palavalla lautalla merelle? Hyvä englantilainen leffa!

Vierailija
5986/18580 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joissakin television visailuissa ja viihdeohjelmissa ollaan kuulokkeet korvilla?

Vierailija
5987/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeko pääsykokeissa pisteitä jos laskun tulosta ei pyöristä tai pyöristää kauempaa? Esim. okea vastaus olisi 200g ja tulokseksi saisi 199,795g, joten antaisi vastauksen joko 199,795g tai 199,8g

Vierailija
5988/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän oli nimeltään hyvä elokuva jonka vihdoinkin katsoin tallennuksesta- kertoi eronneesta parista joka lähti kolmen lapsensa kanssa isänisän synttäreille. Ukki kuoli rannalle ja lapset neuvokkaina lähettivät ruumiin viikinkityyliin palavalla lautalla merelle? Hyvä englantilainen leffa!

Rocket Gibraltar (tosin usalainen) tai What We Did on Our Holiday (enkku)?

Vierailija
5989/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rocket Gibraltar (tosin usalainen) tai What We Did on Our Holiday (enkku)?

Kiitos, just tuo Mitä teimme lomallamme! Oli hyvä eloluva, suosittelen! 

Vierailija
5990/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko huonoja sosiaalisia taitojaan saada aikuisena paremmiksi ja jos voi, niin miten? Minulla on todella huonot sosiaaliset taidot ja haluaisin oppia sellaisia sosiaalisia taitoja, jotka muut ovat oppineet luultavasti jo lapsina leikkiessään ystäviensä kanssa. Minä olin ns. "yksinäinen susi", jolla ei ollut juuri lainkaan ystäviä ja joka leikki lähes aina yksin. Nykyään en pysty sen vuoksi esim. ystävystymään muiden kanssa ja haluaisin päästä tästä asiasta eroon. Olen luultavasti lievästi autistinen, mistä sosiaaliset vaikeuteni johtuvat enkä oikein opi niitä luonnostaan vaan vasta kun joku opettaa ja selittää ne minulle. 

Vierailija
5991/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Youtubessa voi olla kahta samannimistä kanavaa? Kun sieltä löytyy toinenkin nimellä MrJuha82? Epäilen, että tämä on vain joku, joka pilkkaa häntä, mutta miten hänellä voi olla täysin samanniminen kanava?

Vierailija
5992/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ääni menee mikrofonista kaiuttimeen? Tai puhelimessa puhelun välillä? En vain ymmärrä😂😂

Vierailija
5993/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim. apteekissa tai muissa paikoissa joissa on asiakaspalvelua, on se vuoronumerosysteemi. Pitääkö minun ottaa vuoronumero silloinkin siitä koneesta, kun olen ainoa asiakas koko paikassa? Pari kertaa olen joutunut tähän tilanteeseen. Tuntui vähän hassulta ottaa vuoronumero, mutta otin silti.

Vierailija
5994/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle: Kyllä pitää, että tiedät mihin tiskille menet. He palvelevat sitä mukaan kun pystyvät, eivät vapaassa järjestyksessä.

Vierailija
5995/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on näitä toivomusvesilähteitä (nimitys?), joihin heitetään kolikoita ja saa toivoa, niin kai niitä rahoja välillä poistetaankin sieltä? Mihin/kenelle ne rahat menevät?

Vierailija
5996/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliselle: Kyllä pitää, että tiedät mihin tiskille menet. He palvelevat sitä mukaan kun pystyvät, eivät vapaassa järjestyksessä.

Joskus niillä vuoronumeroilla myös seurataan asiakkaiden määrää, joten se on hyvä ottaa, vaikka olet ainoa asiakas ja asiakaspalvelijoita on vain yksi.

Vierailija
5997/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uusi Finnairin mainos, jossa suloinen pikkutyttö painelee kaikenmaailman nappuloita (mm. soittelee huvikseen naapureiden ovikelloja rapussa juostessaan ja jakelee jonotusnumeroita kaupassa).

Onko mainoksen idea ihan oikeasti se, että painamalla tätä "ilmastonappia" ympäristö jotenkin hyötyy siitä? Eli jos hyvität lentosi maksamalla jonkun maksun, luonto kiittää?

Vierailija
5998/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko kotimaan lennolla henkarit tai passin?eihän junassa tai bussissakaan niitä kysellä.

Vierailija
5999/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee uusi sana käyttöön niin kuka päättää miten se viitotaan kun kaikkien viittomakielistenhän täytyy samalla tavalla se viittoa. Ja kuinka se päätetty viittoma ilmoitetaan kaikille viittomakielisille?

Mitenköhän sanat muutenkaan leviää..? Kun tulee vaikka uusi sana englannista suomeen, kuka päättää, miten se käännetään, kun kaikkienhan täytyy lausua se samalla tavalla. Ja kuinka se päätetty suomenkielinen sana ilmoitetaan kaikille suomenkielisille?

Vierailija
6000/18580 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee uusi sana käyttöön niin kuka päättää miten se viitotaan kun kaikkien viittomakielistenhän täytyy samalla tavalla se viittoa. Ja kuinka se päätetty viittoma ilmoitetaan kaikille viittomakielisille?

Mitenköhän sanat muutenkaan leviää..? Kun tulee vaikka uusi sana englannista suomeen, kuka päättää, miten se käännetään, kun kaikkienhan täytyy lausua se samalla tavalla. Ja kuinka se päätetty suomenkielinen sana ilmoitetaan kaikille suomenkielisille?

Minua mietityttää joskus, että miten eri kielissä tietyt sanat ovat yleistyneet ihan yleiseen käyttöön, niin että kaikki sitä kieltä ymmärtävät, että mitä tietty sana tarkoittaa? Siis kun vaikka tämä suomen kieli on kehittynyt, niin miten vaikka juuri sana kissa on yleistynyt käyttöön niin, että juuri se sana tarkoittaa kissaa ja kaikki tätä kieltä ainakin äidinkielenään puhuvat tietävät, että mitä sana kissa tarkoittaa. Tietysti eri murteissa sillekin sanalle on eri versioita, mutta ainakin kirjakielessä kissa on juuri kissa, eikä vaikka putto.