Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18574)
Onko kauramaito/-juoma parempaa, jos sitä käyttää ruuanlaittoon? Esimerkiksi leipään tai puuroon, koska sellaisenaan se maistuu suoraan sanottuna karseelle.
Vierailija kirjoitti:
Onko kauramaito/-juoma parempaa, jos sitä käyttää ruuanlaittoon? Esimerkiksi leipään tai puuroon, koska sellaisenaan se maistuu suoraan sanottuna karseelle.
Joskus kokeiltiin tehdä makaronilaatikkoa sen kanssa, ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija Kalle Päätalo on kertonut, että hänen vuonna 1918 syntynyt isoveljensä kuoli 3 kuukauden iässä. Synnytyksessä oli ilmeisesti mukana joku naapurin emäntä eli ei mitään koulutettua kätilöä. Vauvan huhuttiin kuolleen siihen, että se oltaisiin pesty niin kuumalla vedellä, että vauvan iho paloi ja se aiheutti vauvan kuoleman. Nyt olen jäänyt miettimään, että voiko tuo olla mahdollista? Vauvan iho on tietenkin herkempi kuin aikuisen iho, mutta voiko aikuinen todella pestä vauvan niin kuumassa vedessä, että vauva saa siitä kuolemaan johtavia palovammoja, kun luulisi aikuisenkin huomaavan käsillään, että vesi on liian kuumaa? Entä miksi vauva kuoli vasta 3 kuukauden päästä, jos hän heti syntyessään sai ne palovammat ihoon? Joka tapauksessa varmasti aika kamala tapa kuolla jos iho tosiaan palaa, minkä jälkeen tilanne pahenee niin että se lopulta vie lapsen hengen.
Sekin minua ihmetyttää, että vauvan haudalle ei laitettu minkäänlaista muistomerkkiä tai hautakiveä/ristiä, vaan Riitu-äiti vain painoi hakaneulan haudan vieressä olevan puun kuoreen ja hauta pääsi siksi häviämään. Aika karua touhua mielestäni varsinkin kun vauva oli ilmeisesti kovasti toivottu, kun Kallen vanhemmille ei meinannut aluksi ruveta syntymään ollenkaan lapsia.
Tiedän, että minulla on liikaa aikaa miettiä tällaisia tyhmiä asioita.
No, tähän ei vastausta tietenkään osaa antaa kuin asianosaiset, eivätkä he enää ole siitä kertomassa.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko jossakin Metsoloiden jaksossa, että "kyllä te ootte sitten merkillistä sakkia". Muistan kuulleeni joskus tuollaisen lauseen jossain sarjassa, mutta en ole varma, onko se juuri Metsolat.
Ei sitten ollut Metsoloissa, jonka viimeisen jakson sain juuri katsottua Areenasta.
Mitä tarkoittaa perjantain 21.12. Salattujen elämien jakson nimi "Dahlia on latsten asialla"?
Vierailija kirjoitti:
Ohjeessa käsketään lämmittää ruokaa paistinpannulla "miedolla lämmöllä". Mitä tämä tarkoittaa käytännössä: jos liedessä on valittavissa vaihtoehdot 0-6, niin mihin asentoon se pitää vääntää, ja milloin se ruoka siihen paistinpannulle pistetään.
Lämmityksen ja paistamisen ero on siinä, että paisteassa ruokaan tulee paistopintaa.
Lämmityksen idea on, että ruoka on jo kypsä ja se vain lämmitetään syöntilämpöön.
Ruuan voi laittaa kylmälle pannulle ja kannattaa käyttää lieden vaihtoehtoja 2-4.
Yleensä lieden eri levyt ovat eri tehoisia, eli ison levyn 3 on kuumempi kuin pienen levyn 3.
Nämä on siis yleisohjeita, kun kysymyksessä ei ole mainittu, mistä ruusta on kyse.
Minulla on b-vitamiinia imeskelytabletteina. Ovat pahan makuisia :( Saako elimistöni tabletista tarvittavan irti, jos vain nielaisen sen veden mukana?
Paljonko vähintään ja enintään on
"kymmeniä"
"satoja"
"tuhansia"
"kymmeniä tuhansia"
"satoja tuhansia"?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko vähintään ja enintään on
"kymmeniä"
"satoja"
"tuhansia"
"kymmeniä tuhansia"
"satoja tuhansia"?
Vähän voi olla mielipidekysymys, mutta minusta
20-99
200-999
2000-9999
20000-99999
200000-999999
Miksi riistaliha maksaa marketissa moninkertaisesti teollisesti tuotettuun lihaan verrattuna? Hirviä/kauriitahan ei maanviljelijä ruoki suoraan omasta pussista eikä metsästysseuran jäsenille käsittääkseni makseta jahtiin osallistumisesta. Mistä hinta siis muodostuu ja mitkä kustannukset ovat niin paljon korkeampia kuin teollisessa lihassa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa perjantain 21.12. Salattujen elämien jakson nimi "Dahlia on latsten asialla"?
Se on virhe. Jakson nimi on "Dahlia on lasten asialla", ja jostakin syystä tämä lukee kuitenkin vain jakson alkutunnuksessa oikein. Tällaisia on ollut aiemminkin.
Mitäs tuo nuorten käyttämä YEET tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi riistaliha maksaa marketissa moninkertaisesti teollisesti tuotettuun lihaan verrattuna? Hirviä/kauriitahan ei maanviljelijä ruoki suoraan omasta pussista eikä metsästysseuran jäsenille käsittääkseni makseta jahtiin osallistumisesta. Mistä hinta siis muodostuu ja mitkä kustannukset ovat niin paljon korkeampia kuin teollisessa lihassa?
Tuotteen hinnan kaupassa määrää kysynnän ja tarjonnan laki. Eli jos myytävää tuotetta on vähämmen tarjolla kuin ostajai on, tuotteen hinta nousee.
Kauppias ostaa tuotteen metsästäjältä/metsästysseuralta. Heidän määrittämänsä hinta perustuu eri metsästykseen liittyviin kuluihin, lihan käsittelyyn, tarkistukseen ja kuljetukseen liittyviin kuluihin ja metsästysseuran haluamaan voittoon.
Vastaavaa voi miettiä, miksi hilla maksaa enempi kuin mustikka vaikka molempia saa kerätä ilmaiseksi luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on b-vitamiinia imeskelytabletteina. Ovat pahan makuisia :( Saako elimistöni tabletista tarvittavan irti, jos vain nielaisen sen veden mukana?
Vastaus: kyllä saat. Siitä vaan. Melkein kaikki pureskelutabletit ovat pahanmakuiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hävittää vanha läppäri? Ei käynnisty enää, mutta jos vien sen johonkin sähköromukeräykseen tai vastaavaan jonne niitä vastaanotetaan, niin onko mahdollista että joku tietokonenörtti/asiantuntija saa kaivettua tiedostoni, nettihistoriani, valokuvani yms sieltä esiin?
Hyvä kysymys! Olen itse hävittämässä vanhaa läppäriäni ja vaikka netissä on varsinkin englanniksi ohjeita kuinka käsitellä tietokone, ajattelin itse käyttää Suomen Postin tarjoamaa Seiffi-palvelua. Siinä tietokoneen voi lähettää postin kautta jonnekin firmaan, jossa tuhoavat tiedot mutta ottavat myös talteen hyödylliset materiaalit laitteesta, joten tää olis ekologistakin.
Läppärin käsittelystä joutuisi maksamaan n. 5 euroa, joten ei paha mun mielestä.
Jos jollakin on kokemuksia tästä palvelusta olisi kiva kuulla.
Kiitos vastauksesta, pitää tutustua tähän palveluun.
Toki jälkiviisaana olisin tyhjentänyt muistista kaiken minkä osaan, jos olisin tajunnut ennenkuin meni siihen kuntoon ettei enää käynnisty millään.
Tätä sinun ei kannata enää murehtia - nörtti saa ne tiedot siitä 99%:sti, vaikka olisit sen kerran 'poistanut' ne (datoja ei poisteta, vain viittaukset niihin; sinun pitäisi kirjoittaa levyn täyteen blankkodataa monen-monta kertaa, ennen kuin kaikkia dataa ei saada palautettua, jos halutaan). Pidä mielessä, jos oikeasti herkkää dataa, muista ihmisistä, tai rahanarvoista. Seiffi on tosi hyvä juttu. Ja ekologisin vaihtoehto,
Miksi aika moni pitävää psykoterapian käyvää/käyneitä ihmistä muita heikoimpana ja kipeämpänä, kun tilanne oikeasti, noin keskimäärin, on ihan päinvastainen?
Mitä tarkoittaa koulukuljetuksen perusteiden vaihtoehto vaarallisuus/Miten koulumatka voi olla vaarallinen?
Ymmärrän, että jos asuu maaseudulla, niin moottoritiet, mutta miten kaupunki alueella?
Mitä mieltä olet Iina Kuustosen silmistä?
Miksi toiset ulkoiset piirteet viehättää enemmän, kuin toiset?
Kiharat hiukset vs. Suorat, Pisamat vs. Ei jne.