Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18363)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi huomionhakuisuus ärsyttää ihmisiä?
Koska kyseinen ihminen pyrkii saamaan toisilta mahdollisimman paljon huomiota, luonnollisesti pääosin positiivista. Kun tämä ihminen saapuu paikalle, kaikkien pitäisi heti noteerata hänet ja alkaa ihailla häntä kritiikittömästi. Jos huomionhakuisella ei kuitenkaan ole yleisölleen mitään annettavaa, yleisö turhautuu häneen pian. Tällaisia ovat monet ns. turhat julkkikset.
Ahaa, eli ongelma on siinä, että ihmisistä tuntuu, että huomionhakuinen ihminen vaatii heiltä jotain? Minulla on sama juttu, jos joku oikeassa elämässä "vaatii", että kuuntelen hänen tarinoitaan, vaikka keskityn johonkin muuhun, esim. keskustelemaan toisen ihmisen kanssa, mutta ns. turhat julkkikset ei ärsytä mua, koska ei tunnu että multa vaadittaisiin huomion antamista. Jos he ovat lehdessä, käännän vain sinua; jos telkkarissa, käännän vain kanavaa; jos netissä, siirryn vaan toiselle sivulle jne. Se ei ärsytä minua yhtään, jos joku julkkis haluaa huomiota, koska sitä on niin helppo olla antamatta ilman, että vaikuttaa itse epäkohteliaalta tms.
Jos sinua ei haittaa se, että lehdet pursuilevat tyrkkyjä tai telkkarikanavilla saa surffailla aikansa välttyäkseen näkemästä näiden turhakkeiden edesottamuksia. Toki livenä paljon rasittavampaa.
Jotkut huomionhakuiset ihmiset on musta viihdyttäviä, joten ei tarvitse edes yrittää sulkea niitä pois. Niissä on välillä jotain huvittavaa.
Minkä takia liikennevaloissa on jalankulkijoille joku nappula josta voi painaa? Mikä sen idea on?
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia liikennevaloissa on jalankulkijoille joku nappula josta voi painaa? Mikä sen idea on?
Siitä voi "tilata" vihreän valon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe mediassa juuri koskaan samantapaisia vartaloita kuin itselläni on, mutta vanhoissa maalauksissa yllättävän usein näen jotain tuttua oman kehoni kanssa.
Vasemmalla oleva: https://goo.gl/images/GkE2Bs
Toinen vasemmalta: https://goo.gl/images/cgx9BY
Miksi vanhoissa maalauksissa on usein tuontyyppisiä vartaloita, oliko niiden tarkoitus näyttää miellyttävältä, järkyttävältä/inhorealistiselta vai neutraalilta/todenmukaiselta?
Vastasivatko maalausten naisvartalot suunnilleen sitä, miltä naisvartalot yleensä oikeasti näyttivät? Ovatko niiden vartalot nykyään yhtä yleisiä kuin silloinkin, kun noita maalauksia tehtiin (mutta vaan "piilotettu" mediassa)?
Hyvä kysymys!
Yritin löytää sinulle vastauksen, mutta löysin vain tällaisen dokkarin, joka ei ainakaan juuri nyt ole netissä nähtävillä. Olen ymmärtänyt, että Rubens on maalannut ainakin omasta mielestään hyvin kauniita naisia. Kauneusihanteet vain muuttuvat, minkä vuoksi nykyihmisiä helposti inhottavat nämä maalaukset.
Naiset vastaavat sen ajan ksuneusihannetta myös tietenkin tilaajien ja yleisön mielestä. Työt ovat tilaustöitä ja hyvin kalliita, työt olisi loppuneet hyvin äkkiä jos tulos ei olisi ollut mieleinen.
Nykyiset ylilaihat mallit eivät näytä kauniilta edes omasta mielestä, jos katselee ensin pidemmän aikaa plusmalleja, sanotaan vaikka Ashley Graham
Maailmanhistoriassa muodokkaita naisia on monessa vaiheessa pidetty haluttavina, koska se on myös merkki hedelmällisyydestä. Hyvin laihoilla naisilla esim nälänhädässä loppuu kuukautiset, samoin anorektikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö mita häiritse jos hengitys haisee? Tuolla viilettää liian paljon ihmisiä, joiden lähellä ei voi olla tällainen herkkänenäinen... Se purkka/pastilli olisi aika helppo ja huomaavainen teko!
Omaan hajuun tottuu. Ihan sama, onko haju mädistä hampaista, haisevasta pesuaineesta tai kalliista parfyymistä. Ei sitä itse huomaa, vaikka vastaantulijat siirtyvät toiselle puolelle katua.
Vierailija kirjoitti:
En näe mediassa juuri koskaan samantapaisia vartaloita kuin itselläni on, mutta vanhoissa maalauksissa yllättävän usein näen jotain tuttua oman kehoni kanssa.
Vasemmalla oleva: https://goo.gl/images/GkE2Bs
Toinen vasemmalta: https://goo.gl/images/cgx9BY
Miksi vanhoissa maalauksissa on usein tuontyyppisiä vartaloita, oliko niiden tarkoitus näyttää miellyttävältä, järkyttävältä/inhorealistiselta vai neutraalilta/todenmukaiselta?
Vastasivatko maalausten naisvartalot suunnilleen sitä, miltä naisvartalot yleensä oikeasti näyttivät? Ovatko niiden vartalot nykyään yhtä yleisiä kuin silloinkin, kun noita maalauksia tehtiin (mutta vaan "piilotettu" mediassa)?
Oletko mies vai etkö muuten vaan ole käynyt kylpylässä tai missään muussa sellaisessa paikassa, jossa näkisit paljon alastomia tai ainakin hyvin vähäpukeisia naisia muutenkin kuin mediassa?
Poikkeapa ensi kesänä jollakin uimarannalla ja katso ympärillesi. Huomaat, että reaalimaailma on kovin toisen näköinen kuin median esittelemä. On laihoja, lihavia ja paljon siltä väliltä, eli Rubensin naisten tapaan sopusuhtaisia.
Aivan samalla tavalla nekin edustavat aikansa (kauneus)ihannetta kuin Wallendorfin Venus.
Minulle on sanottu, että etunimeni annettiin minulle siksi, koska eräs isänpuoleinen sukulaiseni oli saman niminen ja nimen haluttiin säilyvän suvussa. Miten tämä on mahdollista, koska tuo henkilö eli kuulemani mukaan 1800-luvun lopussa ja 1900-luvun alussa, suvustani on tehty sukututkimusta monen sadan vuoden päähän, minä olen näitä sukutauluja käynyt läpi eikä niissä ole ketään henkilöä, jolla olisi ollut edes samankaltainen nimi?
Miksi kukaan ei kierrätä vaatteita?
Ei ainakaan tällä palstalla.
Kauanko pähkinäsekoituspussin (200 g) on tarkoitus kestää yhdellä ihmisellä?
Jos on pestävä 30 ja 40 asteen pyykkejä yhtä aikaa, onko parempi pestä molemmat 30 vai 40 asteessa?
Mihin se näyttelijä menee kun sen roolihahmo on kuollut? Mitä se tekee?😂😂
Vierailija kirjoitti:
Eikö mita häiritse jos hengitys haisee? Tuolla viilettää liian paljon ihmisiä, joiden lähellä ei voi olla tällainen herkkänenäinen... Se purkka/pastilli olisi aika helppo ja huomaavainen teko!
Ihminen turtuu omille hajuilleen. Onneksi minulta leikattiin proppuiset risat pois. Lääkäri sanoi, ettei ole aiemmin nähnyt vastaavia. Muistuttivat kärpässientä proppuineen. Jokainen varmaan ymmärtää ettei sellaista proppukokoelmaa saa poistettua kotona hammasharjan varrella tökkimällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei kierrätä vaatteita?
Ei ainakaan tällä palstalla.
Suomessa nettikirpputorien toimintaa vaikeuttavat mielettömät postimaksut. Omakotitaloasujilla vanhat vaatteenrievut leikellään maalausräteiksi koska talon ulkoseinää jne on maalattava säännöllisin väliajoin ja silloin tarvii maalausrättejä. Vanhat t-paidat ovat hellävaraisia ja ihanteellisia hiuspyyhkeitå. Aika paljon pitää tukkaa pestä ennen kuin sellainen menee hajalle.
Itse vien kyllä vanhoja vaattteita paikalliselle hyväntekeväisyyttä tekevälle kirppikselle.
Miten määrittelette sanan "julkkis"? Ei kai jokaista sellaista henkilöä, josta on tai voisi olla artikkeli Wikipediassa voida sanoa julkkikseksi?
Miten se kana munii niitä munia joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Jos on pestävä 30 ja 40 asteen pyykkejä yhtä aikaa, onko parempi pestä molemmat 30 vai 40 asteessa?
Yleensä jos pesee vaatteen liian kuumassa, se voi kutistua. Jos et ole varma, pese alhaisemmassa lämmössä.
Jos on jo paljon käytetty vaate, eikä tappio ole suuri, voit kokeilla pestä kuumemmassakin. Itse olen pessyt vaatteita joissa lukee 40, myös kuudessakympissä eivätkä menneet miksikään. Mutta toisinkin on käynyt, eli riski siinä on. Kerran myyjä vakuutti minulle, että housujen kuivapesumerkintä johtui vain valmistusmaasta, ja voi vesipestä. Sen jälkeen mahtuivat lähinnä nukelle.
Vierailija kirjoitti:
Idea on se, että on tie jonka yli kulkee vain silloin tällöin jalankulkijoita.
Eli ei pistetä turhaan autoille punaista valoa, jos ei ole jalkulkijoita ylittämässä tietä.
Ketä tai mitä on maidenin jääkärit? Nuo kauppakorkean naiset puhuu niistä sushibaarin naapuripöydässä vaikuttaa vähintääkin kiinnostavalta.