Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18363)

Vierailija
3241/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin tätä jo ketjun alussa mutten oikeastaan saanut kattavaa vastausta, joten kysyn uudelleen.

Jos ihminen järkyttyy kovasti, näkee esim. raa’asti tapetun ihmisen, niin miksi kroppa reagoi siihen oksentamalla? Näin ainakin tapahtuu usein kirjoissa ja elokuvissa.

Miksi kroppa ei reagoi järkytykseen vaikkapa kovalla päänsäryllä tai lykkää kakkaa housuun? Miksi mielenjärkytys aiheuttaa oksennusreaktion?

Johtuu varmaan siitä, että adrenaliinitaso nousee, joten voi tulla pahoinvointia ja sitä helpottamaan pyritään oksentamaan.

Useinhan elokuvissa oksentaminen tapahtuu kun nähdään just jotain yököttävää, joten käsikirjoituksen tekijät jotenkin todistavat leffassa että oksentava päähenkilö on moraalinen ihminen, koska "oksentaa pahan ulos". Joskus oksentmainen ikään kuin varmistaa katsojalle, että ahaa, toi tyyppi ei varmaan ole se murhaaja...

Oikeassakin elamassa voi oireilla oksentamalla jarkyttavaan tapahtumaan. Ei varmaan kauhean yleista, mutta minulle on kaynyt nain. Pelkka ajatus kipeasta asiasta, jokin joka muistuttaa siita, vaikkapa mainos jossa mainitaan jotain tapahtumaan vahan liittyva sana aiheuttaa valittoman oksennusreaktion. 

Vierailija
3242/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistui mieleen hämmentävä hetki vuosien takaa. Hyvin pikku juttu, mutta... no, tämähän on typerien kysymysten ketju. Siis: Junani oli juuri saapumassa päätepysäkille, ja äitini soitti mulle. Kun aloin puhua puhelimessa, moni junassa oleva tuijotti minua. Miksihän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3243/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kommunismi ja sosialismi eivät toimi?

Ihan samasat syystä kuin miksi orjuskaan ei toimi. Eli suurin osa ihmisistä tekee töitä plakkion toivossa. Jos paremmin tai enempi tehty työ ei lisää palkkiota, niin harva tekee minimiä enempää.

Esimerkkinä motivaation puutteesta on usein käytetty Neuvostoliiton ruokahuollon logistiikkaa, jossa hävikit oli järkyttäviä. 

Vierailija
3244/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sellainen reagoiminen johtuu, että suuttuu ihmiselle, jolta ei saa enää palveluksia? Mikä logiikka on ajatella pahempana se ihminen, joka tekee palveluksia mutta lopettaa sen jossain vaiheessa, kuin se joka ei tee koskaan palveluksia?

Palveluksella viittaan asioihin kuten lasten vahtiminen, kyydin antaminen, ruoan ostaminen/tarjoaminen, rahan lainaaminen, siivoaminen toisen kotona tms.

Vierailija
3245/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi harrastaa pesäpalloa?

Oon miettiny samaa, mutta en ees halua tietää vastauksia :DDD

Vierailija
3246/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ihmisillä on tietysti jonkinlainen luonne, mutta millainen luonne on eniten sellainen niin kuin ei olisi mitään luonnetta, luonteeton?

Vierailija
3247/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä vähän filosofinen kysymys, mutta...

Jos jollain on ollut historiassa tila, joka luetaan nykyään virallisesti sairaudeksi mutta ei luettu vielä silloin, niin voidaanko sanoa että hänellä oli sairaus?

Vierailija
3248/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla onko joku alunperin huono parkkeeraaja oppinut parkkeeraamaan taskuun, parkkihalliin jne. Ja miten opit?

Pelkään ajaa parkkihalleihin, kun vaikea päästä lähelle sitä lippuautomaattia ja sihdata pieneen ruutuun. Olen törmännyt kevyesti pari kertaa puskuriin kun olen yrittänyt taskuparkkiin. Vinoparkitkin pelottaa.

Ajokortin kyllä sain ja osaan parkkeerata, jos teen sen ihan hirveän hitaasti ja säädän.

Olen miettynyt, että pitäisi mennä harjoittelemaan johonkin mutta mihin. Jos menen autiolle parkkipaikalle, niin mitä hyötyä siitä on, kun ei siellä ole esteitä. Katson aina ihaillen kun jotkut telkkarissa ja livenä vaan ajaa suhauttaa pieneen aukkoon kuin naps. En ole hahmotushäiriöinen tms. ja itse asiassa naiseksi minulla ei ole huono kolmiulotteisuuden taju, testattu sekin. Eli mikä se parkkeerauksen viisasten kivi oikein on?

Vuokra-autoilen, omaa ei ole, joten harjoitusta ei saa. Mutta jos teen jotain väärin, niin ei sen toistelu edes auta.

Vierailija
3249/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla onko joku alunperin huono parkkeeraaja oppinut parkkeeraamaan taskuun, parkkihalliin jne. Ja miten opit?

Pelkään ajaa parkkihalleihin, kun vaikea päästä lähelle sitä lippuautomaattia ja sihdata pieneen ruutuun. Olen törmännyt kevyesti pari kertaa puskuriin kun olen yrittänyt taskuparkkiin. Vinoparkitkin pelottaa.

Ajokortin kyllä sain ja osaan parkkeerata, jos teen sen ihan hirveän hitaasti ja säädän.

Olen miettynyt, että pitäisi mennä harjoittelemaan johonkin mutta mihin. Jos menen autiolle parkkipaikalle, niin mitä hyötyä siitä on, kun ei siellä ole esteitä. Katson aina ihaillen kun jotkut telkkarissa ja livenä vaan ajaa suhauttaa pieneen aukkoon kuin naps. En ole hahmotushäiriöinen tms. ja itse asiassa naiseksi minulla ei ole huono kolmiulotteisuuden taju, testattu sekin. Eli mikä se parkkeerauksen viisasten kivi oikein on?

Vuokra-autoilen, omaa ei ole, joten harjoitusta ei saa. Mutta jos teen jotain väärin, niin ei sen toistelu edes auta.

Ota tyhjälle parkkipaikalle jotain muovitötteröitä tms. mukaan ja harjoittele niiden avulla. Toinen vaihtoehto on ottaa opetusta autokoulusta, mutta se tietty maksaa.

Vierailija
3250/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eläin synnyttää niin sattuuko sitä yhtä paljon kuin ihmistä?

Useat eläimet synnyttävät, ovat hetken kuluttua jalkeilla ja huolehtivat pienokaisista jo ihan täydellä teholla.

Useimmille eläimille synnyttäminen on huomattavasti helpompaa kuin ihmisille, eli todennäköisesti ei. Pystyasento ja lapsen iso pää tuovat lisävaikeutta. Myös esim. hyeenanaaraille synnytys on anatomisten tekijöiden johdosta kivuliasta ja vaarallista.

Vierailija
3251/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kehitysvammaisia on joidenkin niin vaikea hyväksyä?

Koska he kokevat olevansa niin eri maailmasta, että tuntevat heidän seurassaan olonsa vaivautuneeksi.

Vierailija
3252/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistui mieleen hämmentävä hetki vuosien takaa. Hyvin pikku juttu, mutta... no, tämähän on typerien kysymysten ketju. Siis: Junani oli juuri saapumassa päätepysäkille, ja äitini soitti mulle. Kun aloin puhua puhelimessa, moni junassa oleva tuijotti minua. Miksihän?

Ehkä puhuit heidän mielestään liian kovaa.

Vierailija
3253/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain ihmisen tuottama asia voi olla "epäluonnollinen"?

Tekeekö mikään muu eläinlaji ihmisen mielestä mitään luonnotonta? Mistä sen tietäisi, jos tekisi?

Vierailija
3254/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,, onko kissan kakkaaminen vessanpönttöön epäluonnollista? Vai onko kissalle luonnollista opetella mm. tuokin taito ihmisen opastuksessa?

Vierailija
3255/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huomionhakuisuus ärsyttää ihmisiä?

Vierailija
3256/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N-29 kirjoitti:

Miten sanoa nätisti miehelleni että haluan kyr*ää per*eeseen?

Siis miksi se pitää nätisti sanoa? 

Sen kun ohjaat kalun sinne.

Vierailija
3257/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen just sellanen perus ylianalysoija, vaikka mulla ei oo mitään korkeakoulutusta eikä akateemista koulutusta. Mun mielestä (ja tää on oma henk.koht mielipide) analysointi on jonkun tai jonkin arvoimista. Esimerkiks, kun tapaan uuden ihmisen ja kuuntelen hänen juttujaan hetken aikaa, alan analysoimaan sitä, miks hän on just tollanen ku on. Onks hän varautunut esimerkiks huonojen ihmissuhteiden takia? Miks hän kävelee tietyllä tavalla, onkohan hänelle joskus tehty polvileikkaus? Kaikkee tollasta sitä tulee välillä mietittyä. Ja tosiaan, mun mielipide on se, et vaikka et oo akateemisesti koulutettu, voit silti omata analysoinnin taidon. Toki en oo varma, kuuluuko toi mun miettimistyyli nimenomaan analysoinnin kastiin vai ei.

Vierailija
3258/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka huono idea ois pestä auton talvirenkaat kerrostaloasunnon kylppärissä?

Vierailija
3259/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia mun suihku/vessatilassa on patteri seinällä? Se on aika korkeella ja väkisinkin roiskuu sen päälle vähän vettä kun on suihkussa. Kuuluuko se laittaa päälle suihkun jälkeen että huone kuivuisi nopeammin ja sitten sammuttaa vähän ajan jälkeen? Kuulostaa tosi epäkäytännölliseltä.

Vierailija
3260/18363 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia mun suihku/vessatilassa on patteri seinällä? Se on aika korkeella ja väkisinkin roiskuu sen päälle vähän vettä kun on suihkussa. Kuuluuko se laittaa päälle suihkun jälkeen että huone kuivuisi nopeammin ja sitten sammuttaa vähän ajan jälkeen? Kuulostaa tosi epäkäytännölliseltä.

Se patteri pitäis olla aina päällä, kuivattaa kosteuden pois suihkun jälkeen. Plus varmaan miellyttävämpi mennä lämpimään suihkutilaan. Roiskeveden ei pitäisi haitata patterin toimintaa. :)