Kenelle terveyssiteet on suunniteltu?
Käytin kymmeniä vuosia tamponia, mutta nyt on iän myötä ja kolmen synnytyksen jälkeen ollut pakko siirtyä siteiden käyttöön. Mutta on todella vaikea löytää siteitä, jotka eivät falskaa jostain suunnasta. Olen yrittänyt etsiä suurimpia kokoja, mutta saisivat ne olla vieläkin isompia. Pikkukokoja on vaikka kuinka, tarpeeksi isoja ei. Vai enkö vain ole löytänyt?
Kommentit (147)
Minä laitan 3 yösidettä. Yksi eteen, yksi taakse ja yksi niitten päälle keskelle
Itsekin mietin synnytyksen vai olikohan se abortin jälkeen, että miksi ihmeessä ne ei tee edes yhtä iso-iso-side mallia? Ei kaikilla ole tarve piilotella sitä pöksyistään jumppasalilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei enää tamponi kelpaa? Kokeile kuukuppia.
Kohtu on sen verran laskeutunut, että tamponi pyrkii tunkemaan ulos. Ja olen niin vanhanaikainen, kohta jo vaihdevuosi-iässäkin, että en todella halua kuukuppia. On nuorempien juttu minusta. Olen myös sellaisessa työssä, että tarvitsisin sataprosenttisen suojan läpivuotoja vastaan. Öistä nyt puhumattakaan. Ei ole kiva vaihtaa petivaatteita joka aamu. Miten tällainen asia on edelleenkin näin surkeissa kantimissa? Onhan ne nyt 80-luvun alusta (ekoista kuukautisistani), kaikki kehittyneet, mutta eivät vieläkään tarpeeksi.
Ap.
Itse käytän Libressen ultrathin good night-sidettä. Ainoa, joka kestää kuukautisieni pari ekaa päivää. Ohut, mutta imee hyvin. Ja melko pitkä. Siis tämä ihan päiväkäytössä myös mulla.
En käsitä tosiaan niitä ihmisiä, jotka selviävät perussiteillä. Tosin selvisinhän minäkin ennen raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin mietin synnytyksen vai olikohan se abortin jälkeen, että miksi ihmeessä ne ei tee edes yhtä iso-iso-side mallia? Ei kaikilla ole tarve piilotella sitä pöksyistään jumppasalilla.
Älä kuule yritäkään pitää aborttia ja synnytystä samanarvoisina.
Tenat tuli itseklekin ensimmäisenä mieleen. Niiden imukyky lienee edelleen hyvä? Erikoinen muutos tosiaan tämä, ettei enää valmisteta edes sitä yhtä isompaa mallia.
Minulle varmaan, kun ei ole ikinä falskannut. Tosin en käytä siteitä muista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän Libressen ultrathin good night-sidettä. Ainoa, joka kestää kuukautisieni pari ekaa päivää. Ohut, mutta imee hyvin. Ja melko pitkä. Siis tämä ihan päiväkäytössä myös mulla.
En käsitä tosiaan niitä ihmisiä, jotka selviävät perussiteillä. Tosin selvisinhän minäkin ennen raskautta.
Kiitos vinkistä. Olen käyttänyt Alllwaysin yösidettä nyt viimeksi ja ihan hermostunut. Käynpä tänään hakemassa tuota.
Kyllähän ne falskaa, jos ei ole napakat pikkuhousut jalassa, vaan sellaiset rihmat, jotka pyörii jaloissa ja haarasta tulee veret ohi.
Minä käytän öisin sellaista ihan housuvaippaa, taitaa olla Tenan. Todella runsas vuoto, joka liittyy lähenevään menopaussiin. Mistään siteistä ei ole itään iloa, kun kylkeä kääntäessä "lorisee".
Yöksi olen usein laittanut pitkän yösiteen lisäksi pyllyn kohdalle koko toisen siteen poikittain tai muutaman pikkuhousunsuojan poikittain. Ei ole tapahtunut vahinkoja sitten teini-iän ja kyllä olen synnyttänyt. En vain liiku unissani, joten veri ei usein edes vuoda ulos ennen kuin aamulla. Anteeksi yksityiskohtainen selostukseni. Päivisin käytän tuota samaa libressen yösidettä, jota tässä ketjussa jo mainostettiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän öisin sellaista ihan housuvaippaa, taitaa olla Tenan. Todella runsas vuoto, joka liittyy lähenevään menopaussiin. Mistään siteistä ei ole itään iloa, kun kylkeä kääntäessä "lorisee".
Oletko käynyt gynellä tsekkauttamassa, ettei ole esim. kohdun sisäistä myoomaa? Ne aiheuttavat järjettömän runsaita vuotoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne falskaa, jos ei ole napakat pikkuhousut jalassa, vaan sellaiset rihmat, jotka pyörii jaloissa ja haarasta tulee veret ohi.
Tämä on muuten hyvä huomio! Itselläni on kolmet (ihan kamalat) alushousut kuukautisten ekoihin päiviin. En käytä niitä ikinä muuten, mutta ne pysyvät paikoillaan ja side pysyy.
Olen laittanut myös yöksi 2-3 isoa yösidettä housuihin.Käytän aina menkkojen aikaan öisin tosi tiukkoja alushousuja, jotta siteet pysyvät paremmin paikoillaan.Joskus kaksiakin päällekkäin.
Eihän kuukuppi ole mitenkään ikäsidonnainen asia... Olisi siitä ainakin apua pitämään vuoto kurissa, niin siteen ei tarvitsisi imeä niin paljoa.
Ne siivekkeet on ihan oudossa kohdassa. Ja imukyky tosiaankin heikko. En tieďä kenelle ne on suunniteltu. Mutta ei minulle ainakaan.