Miksi ihmiset, jotka eivät juo, perustelevat juomattomuuttaan aina sanomalla "hauskaa voi olla selvinpäinkin"?
Mielestäni todella kummallinen kommentti, tietenkin hauskaa voi olla selvinpäin, mutta niin voi olla kännissäkin. Kaikki voi olla myös ihan päin pyllyä selvinpäin, mutta niin voi olla kännissäkin.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä juuri ne jotka mainostavat tuota ovat niitä, jotka istuvat koko illan nurkassa naama nurinpäin ja katselevat nenänvartta pitkin 'känniläisten' sekoiluja. Ja seuraavana päivänä kehuivat, että oli niin hauskaa, kun aamulla ei ollut paha olo. No kiva juttu sitten. En yleensä enää kutsu absolutistiystäviäni bileisiin juuri tuon ylenkatseen vuoksi.
Miksi sinulla on ystäviä, jotka katsovat sinua ylen? Kuulostaa siltä, että katsot ystäviäsi ylen. Kumpi voittaa ylenkatsekamppailussa?
Mä lakkaan perustelemasta juomattomuuttani yhtään millään oikein mielelläni heti kun asiasta lakataan utelemasta ja pelkkä "en juo" riittää selvitykseksi siitä asiasta.
Oikein innolla odotan sitä päivää, mutta ei taida vielä vähään aikaan koittaa.
Kysymys onkin siinä, miten joudutaan sellaiseen tilanteeseen, että tätä perustelua tarvitaan. Jos kukaan ei juomattomuutta ihmettele, tuskin kukaan sitä sen kummemmin alkaa perustelemaankaan. Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus.
Niin..ja miks alkoholin nauttiminen aina tarkoittaa kännejä ja humalassa oloa?
Itse pidän oluen ja viinin mausta. Hyvä ruoka ja hyvä juoma sopii yhteen. Ei se tarkoita, että koko pullo viiniä pitää kerralla juoda.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, koska he eivät tiedä, että "selvin päin" ei ole yhdyssana.
Selvinpäin on kyllä yhdys sana.
Mua alkaa ainakin kännissä vituttaa jos joku ei juo ja näin ollen pilaamassa toisten iloa. Siksi kysyn että mikset juo ja yleensä tyrkytän että ota ota ny edes vähäsen. :D
Minkä takia sitä juomattomuutta perustellaan silloinkin kun kukaan ei ole kysynyt miksi et juo? Se antaa vaikutelman alkoholinkäyttäjien halveksimisesta ja itsensä pitämisestä parempana ihmisenä.
Siksi, että ihmisiltä tivataan miksi eivät juo, ja heitä yritetään saada ryyppäämään hauskuuteen vedoten. Vältän mainitsemasta juomattomuuttani jos on vähän vieraampi seura. Tilaan baarissa mehua jäillä, ja saavat olettaa sen alkoholipitoiseksi, jolloin kukaan ei kysele tyhmiä. Voin myös pitää tölkkiä sellaisessa lämpösuojajutussa, jolloin sisältö ei näy muille. Kaverit tietää etten juo, eikä se haittaa ketään.
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä!
Ei vais, mulla on hauskaa selvinpäin ja kännissä. Toki jos joudun olemaan selvinpäin kun muut on kännissä, niin sit ei oo enää yhtään hauskaa.
Niin tyhmää ja tuhraa perustella sitä että ei juo. Itse jouduin tehdä tätä monesti kuin en sairauden takia pystynyt juomaa. Perustelisivatpa juojat mielummin miksi juo
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa ainakin kännissä vituttaa jos joku ei juo ja näin ollen pilaamassa toisten iloa. Siksi kysyn että mikset juo ja yleensä tyrkytän että ota ota ny edes vähäsen. :D
Olisiko se ongelma tuossa? Jos ainoastaan kännissä vituttaa, niin kannattaisiko pysyä selvin päin.
Itse kun en suostunut ottamaan alkoholia niin alkoi utelu. Epäiltiin alkoholi riippuvuutta, naureskeltiin jahka juon vain siideriä tai joku muu viallinen syy miksi en juo. Onneksi ei sentään sanottu että olen tylsä. Kun ei pysty juomaan ei pysty. Miksi tämmöinen herättää negatiivista epäilystä niille jotka sitä harrastaa vai harmittaako heitä kun eivät pääse kontroloimaan minua kännissä?
Siksi, että juomattomuuttaan joutuu aina perustelemaan.
Siksi, koska typerään ja asiattomaan kysymykseen voi antaa ihan yhtä typerän ja asiattoman vastauksen.
Ei riitä, että sanoo: "Ei kiitos, en juo alkoholipitoisia juomia".
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni todella kummallinen kommentti, tietenkin hauskaa voi olla selvinpäin, mutta niin voi olla kännissäkin. Kaikki voi olla myös ihan päin pyllyä selvinpäin, mutta niin voi olla kännissäkin.
Sanopa vuorostaan, että miksei syyksi riitä se ettei yksinkertaisesti huvita juoda?
Sitten ollaan että älä oo tylsä, miten niin ei muka huvita, ota nyt, ota ota ota.
Köh, onko se niin kauheaa, jos kysyy, miksi ei juo? Minäkään en juo, ja joltain ystävältä voin kysyä, miksei hänkään juo ihan vaan siksi, että se on minusta mielenkiintoista ja mielipiteitä voi vaihtaa. Jos toinen selvästi sanoo, ettei vaan huvita, niin tulkitsen sen niin, että hän ei halua paneutua aiheeseen ja jätän sen siihen. En keneltäkään tivaa tai ala inttää, tietenkään, koska itsekään en juo, ja kaikki eivät halua kertoa lähemmin.
Minä kerron ihan mielelläni, että minulle alkoholi ei sovi, koska se vie yöunet ja ärsyttää divertikuloosia. Jollakin voi olla aatteellisia syitä, toisella seuraavaksi päiväksi tiedossa olevat menot, ja niistä voi jutella ihan neutraalisti siinä missä vaikka tulevan viikonlopun suunnitelmista.
Miksi alkoholiKIN on nykyään niin tabu aihe, ettei siitä voi puhua siinä kuin vaikkapa ruokavaliosta?
"En syö makeisia, koska yritän laihtua", "En tykkää raa'asta kalasta, se tuntuu limaiselta ja maistuu pahalta". Mutta alkoholista ei saa kysyä?
Toki on sitten eri asia, jos kysymykseen on muotoiltu paheksuntaa tyyppiä "selvin päin oleva pilaa bileet", mikä on tukevaa bullshittiä. Sen ärsyttävyyden ja loukkaavuuden ymmärrän hyvin itsekin.
Mutta neutraali kysymys ilman inttämisiä, onko se paha juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanopa vuorostaan, että miksei syyksi riitä se ettei yksinkertaisesti huvita juoda?
Sitten ollaan että älä oo tylsä, miten niin ei muka huvita, ota nyt, ota ota ota.
Joo, minusta se riittää oikein mainiosti, ettei vaan huvita. Inttäminen ja tuputtaminen on aina moukkamaista.
36
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut mieleen että alkoholi vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla? On todella turhaa touhua väitellä mikä on aitoa ja teeskenneltyä iloa.
Vierailija kirjoitti:
Köh, onko se niin kauheaa, jos kysyy, miksi ei juo? Minäkään en juo, ja joltain ystävältä voin kysyä, miksei hänkään juo ihan vaan siksi, että se on minusta mielenkiintoista ja mielipiteitä voi vaihtaa. Jos toinen selvästi sanoo, ettei vaan huvita, niin tulkitsen sen niin, että hän ei halua paneutua aiheeseen ja jätän sen siihen. En keneltäkään tivaa tai ala inttää, tietenkään, koska itsekään en juo, ja kaikki eivät halua kertoa lähemmin.
Minä kerron ihan mielelläni, että minulle alkoholi ei sovi, koska se vie yöunet ja ärsyttää divertikuloosia. Jollakin voi olla aatteellisia syitä, toisella seuraavaksi päiväksi tiedossa olevat menot, ja niistä voi jutella ihan neutraalisti siinä missä vaikka tulevan viikonlopun suunnitelmista.
Miksi alkoholiKIN on nykyään niin tabu aihe, ettei siitä voi puhua siinä kuin vaikkapa ruokavaliosta?
"En syö makeisia, koska yritän laihtua", "En tykkää raa'asta kalasta, se tuntuu limaiselta ja maistuu pahalta". Mutta alkoholista ei saa kysyä?
Toki on sitten eri asia, jos kysymykseen on muotoiltu paheksuntaa tyyppiä "selvin päin oleva pilaa bileet", mikä on tukevaa bullshittiä. Sen ärsyttävyyden ja loukkaavuuden ymmärrän hyvin itsekin.
Ei. Mutta siihen on turha odotella mitään syvempiä perusteluita. Jos tuo otsikon vastaus ei riitä, se on jo inttämistä. En minä osaa perustella sitäkään, miksen tykkää oliiveista. En vain tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole, mutta kun saman kysymyksen on kuullut kymmeniä kertoja myös ilkeily- ja painostusmielessä, niin aika vaikea sitä on arvata, mitä toinen ajaa takaa.
Miksi minulla ei ole kallista urheiluautoa? Koska en tarvitse sellaista, vaan elämäni on ihan mukavaa ilmankin. Miksi minun pitäisi asiaa perustella sen kummemmin? Turhake mikä turhake.