Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset, jotka eivät juo, perustelevat juomattomuuttaan aina sanomalla "hauskaa voi olla selvinpäinkin"?

Vierailija
21.06.2017 |

Mielestäni todella kummallinen kommentti, tietenkin hauskaa voi olla selvinpäin, mutta niin voi olla kännissäkin. Kaikki voi olla myös ihan päin pyllyä selvinpäin, mutta niin voi olla kännissäkin.

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia pitäisi perustella jotenkin sitä, ettei juo? Tätä minä en käsitä. Ihan kuin alkoholin juominen olisi yhtä olennainen ihmisen elämää, kuin vaikka syöminen ja sitten onkin niin ihmeellistä jos joku ei sitä tee, että pitää selittää asiaa kaikille? Mitä se kellekään kuuluu, miksi joku ei juo???

Ärsyttää. 

Vierailija
2/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mua on sanottu tylsäksi, koska en juo. Aika useinhan sanotaan, että se yksi selvinpäin oleva pilaa sen huvin kaikilta. Osaan olla ihan hauska selvinpäinkin.

Tosin itse sanon, että en juo, koska en pidä alkoholin mausta tai sen aiheuttamasta olosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee väistämättä mieleen todella kuivakka täti. En siis itsekään juo ja pidän itsestäänselvyytenä sitä, että niin sevinpäin kuin kännissäkin voi olla hauskaa, ei sitä tarvitse erikseen mainostaa.

Vähän sama kuin ihmiset, jotka mainostavat olevansa "huumorintajuisia", mutta eivät ikinä tee pienintäkään elettä näyttääkseen tätä ominaisuuttaan.

Vierailija
4/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miksi omaa juomattomuuttaan pitäisi kellekään selvittää.. Suomessa näyttäisi olevan sellainen kulttuuri että päät täyteen vaan, muuten ei oo hauskaa!

Vierailija
5/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni todella kummallinen kysymys. Ihmisillä on monia syitä olla ottamatta alkoholia ja jos sanoo ettei ota, alkaa välittömästi kysely miksi et ota. Helpoin vastaus, jossa ei tarvitse alkaa juurtajaksain selittää asiaa on juurikin tuo mainitsemasi.

Miksi juomattomuutta ei hyväksytä?

Vierailija
6/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman hauskaakin voi olla viinaa

Vierailija
7/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä se vasta hauskaa onkin. Mikähän vittu siinäkin on, ettei jokainen voi vain huolehtia omasta juomisestaan?

Vierailija
8/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi ruveta kaikille selittämään, miten ratkesin viitisen vuotta sitten ryyppäämään ihan kunnolla. Hoitoa se tarvitsi ja nyt reilun neljän vuoden jälkeen en ole juonut tippaakaan alkoholia. Enkä mä selittele miksen juo. En tee siitä numeroa.

Terv. Tapansa parantanut ex-juoppo

Vierailija
9/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sen takia, että moni alkoholia käyttävä juo sitä varten, että olisi hauskaa. Koska elämme kulttuurissa, jossa nähdään, että rentous ja hauskuus tulevat kuvaan alkoholin nauttimisen myötä. Valitettavasti.

Vierailija
10/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oottepa te hassuja. Tyypit kimpaantui niin huolella, että piti mun toisen ketjun kommentista tehdä ihan oma aloitus. No sori nyt vaan, että tunkeuduin väärään ketjuun kommentoimaan. Mua vaan kävi huvittamaan se "puritaanimamma" kommentti, niin teki mieli jotain vastata, mutta ilmeisesti ei olisi saanut. Älkää nyt noin tosissaan ottako. Minusta on oikeasti kivempi olla selvinpäin. Alkoholi ei vaan oikein sovi mulle, mutta edelleenkin mulle on ok, että muut juo. Hyvää tulevaa juhannusta ja relatkaa jo.

T. Se puritaanimamma sieltä juhannusjuoma-ketjusta

Vierailija
11/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännissä se vasta hauskaa onkin. Mikähän vittu siinäkin on, ettei jokainen voi vain huolehtia omasta juomisestaan?

Se vittu, että nämä räkäkännissä örveltäjät ovat useimmiten niiden selvien huollettavana (tai sitten järvenpohjassa).

Vierailija
12/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, kun teille kännihauskoille se on ongelma, jos joku ei juo. Selitystä vaaditaan, vaan mikään ei kelpaa.

Vierailija
13/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun minulta alettiin tivata selitystä miksen juo, sanoin että raiskattiin ja sain HIV-tartunnan ja on nyt niin vahvat lääkitykset että lääkäri kehotti luopumaan alkoholista. Loppuu se utelu perkele.

Vierailija
14/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne jotka juo perustelee sillä nimenomaan että kun sitten on hauskaa ja rentoa kun juo, pitää "nollata" pää. En käsitä sitä ollenkaan. Miten se hetken humalassa olo ja sitten krapula mitenkään "nollaa", samat ongelmat on heti päässä takaisin kun krapulasta selviää hengissä.

Minä olen aina hauska, ja rento ihminen, ei mun tarvi millään viinalla päätä nollata tai päästä estoista. Lapsuuden kodissa, ja nyt aikuisena sisarusten perheiden kesken ym. sukulaisten kanssa aina nauretaan paljon, eikä siihen tarvita alkoholia. Myös töissä nauraa rätkätetään, kun on kiire niin pitää sitä vähän huumoria olla että jaksaa, ei siinä mitään alkoholia kaivata. Ja miehenikin minut hurmasi aikoinaan huumorintajullaan, ankeaa olisi elämä jos hauskaa olisi vain humalassa.

Vierailija
15/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia pitäisi perustella jotenkin sitä, ettei juo? Tätä minä en käsitä. Ihan kuin alkoholin juominen olisi yhtä olennainen ihmisen elämää, kuin vaikka syöminen ja sitten onkin niin ihmeellistä jos joku ei sitä tee, että pitää selittää asiaa kaikille? Mitä se kellekään kuuluu, miksi joku ei juo???

Ärsyttää. 

Tämä. En ymmärrä miksi tuo lause edes voi ärsyttää ketään? Itse käytän alkoholia pääsääntöisesti vain ruuan kanssa tai saunajuomana. Tapahtumissa, jossa alkoholi on olennaisessa osassa, olen mukana kuitenkin jopa kuukausittain. Joka kerta minulta udellaan, miksi en juo. No mitäs hittoa se muille kuuluu juonko vai enkö? Sitten jos vastaukseksi sanon että "hauskaa voi olla ilman alkoholiakin" niin joku on vetämässä kilon hiekkaa alapäähänsä ja selittelee kuinka viina poistaa estoja ja ilman viinaa ei oikeesti oo hauskaa alkoholillisissa tapahtumissa. Juu-u. Miettikää jos samalla tavalla pitäis selitellä vaikka savuttomuutta tai vastaavaa.

Vierailija
16/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eiks toi oo joku tsoukki tää ilman viinaakin voi olla hauskaa

Vierailija
17/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskempaa on olla selvinpäin, ainakin lasten kanssa. Surullisena eilen katsoin kaupassa, kun pieni vauva istui turvakaukalossa ostoskärryissä ja vanhemmat olivat lappaneet kärryn täyteen kaikenlaista juhannusjuotavaa. Siellä se vauveli istui ja tapitti kalja-ja siideritölkkien keskeltä ja vanhemmat mietiskelivät, että mitä vielä tarvitaan juhannukseksi. Parhaan juhannuksen itse saan lapsieni kanssa ilman alkoholia, vaikken absolutisti olekaan. Toivon sydämestäni, että kaupassa näkemäni vauva saa myös turvallisen aikuisen viettämään kanssaan juhannusta!

Vierailija
18/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juuri ne jotka mainostavat tuota ovat niitä, jotka istuvat koko illan nurkassa naama nurinpäin ja katselevat nenänvartta pitkin 'känniläisten' sekoiluja. Ja seuraavana päivänä kehuivat, että oli niin hauskaa, kun aamulla ei ollut paha olo. No kiva juttu sitten. En yleensä enää kutsu absolutistiystäviäni bileisiin juuri tuon ylenkatseen vuoksi.

Vierailija
19/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, koska he eivät tiedä, että "selvin päin" ei ole yhdyssana.

Vierailija
20/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskempaa on olla selvinpäin, ainakin lasten kanssa. Surullisena eilen katsoin kaupassa, kun pieni vauva istui turvakaukalossa ostoskärryissä ja vanhemmat olivat lappaneet kärryn täyteen kaikenlaista juhannusjuotavaa. Siellä se vauveli istui ja tapitti kalja-ja siideritölkkien keskeltä ja vanhemmat mietiskelivät, että mitä vielä tarvitaan juhannukseksi. Parhaan juhannuksen itse saan lapsieni kanssa ilman alkoholia, vaikken absolutisti olekaan. Toivon sydämestäni, että kaupassa näkemäni vauva saa myös turvallisen aikuisen viettämään kanssaan juhannusta!

Mene kukkahattutäti muualle moralisoimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän