Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, oletko hienohelma? Et halua/uskalla grillata, hakata halkoja, sytyttää takkaa, lämmittää puusaunaa yms.

Vierailija
20.06.2017 |

Teettekö te naiset tuollaisia hommia, vai välttelettekö niitä ja mieluummin pesette tomaatteja ja keitätte perunoita keittiössä? :D Tuosta grillausketjusta tuli mieleen. Vaikuttaa olevan kuitenkin jonkun verran sellaisia naisia, jotka eivät halua/osaa tehdä mitään likaisia/fyysisiä/hankalia/epämukavia hommia.

Sanomattakin selvää että itseltäni kyllä hoituu edellä mainitut hommat. Ja olen nainen. Ja sekös varmaan ärsyttää joitakin. Mutta ihan mielenkiinnosta kuitenkin tätä kysyn!

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplodeja.

Vierailija
2/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No halkojen hakkausta en koskaan ole edes kokeillut, mutta kaikki muu noista onnistuu ja niitä teenkin jos on mahdollisuus :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi, mä en tiennytkään, että halkojen hakkaaminen tai puusaunan sytyttäminen ois jokin meriitti, jotta saat paremman ihmisen leiman!

Entä, jos on hienohelma ja osaa silti kummatkin hommat - otsikossa mainitut hommat sekä lisäksi keitellä niitä perunoita ja pilkkoa tomaatteja. Missä mitalini viipyy?

Vierailija
4/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea teen pitkin vuotta, mutta silti musta on joskus kiva nostaa jalat ylös ja kattella, kun mies tekee.

Siinä on jotain kalkukantaista seksikkyyttä, kun mies tekee ilman paitaa halkoja. Grr. Joskus on halkoja hakattu yhdessäkin ja siitähän ei tule mitään... tai kerran tuli lapsi pikkusen myöhemmin.

Vierailija
5/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ketään ärsyttäisi?

Vierailija
6/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä 1800- luvulta sä olet aloittaja karannut kun meinaat olevasi kovinkin harvinainen? Sano nyt vielä että sulla on housut jalassa hameen sijasta...

Vierailija
7/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, älkää hyvät ihmiset ottako nokkiinne. Mun mielestä on just hyvä, jos naisetkin tuollaisia hommia tekee! Ei kaikki tee :)

t.ap

Vierailija
8/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä näkökulma. Itse hakkaan halkoja, kannan puita saunaan, lämmitän puusaunan, kannan järvestä ämpärillä vedet, tyhjennän huussia (onneksi pitää tehdä vain harvoin) jne. Minulle nuo on kivoja hommia, sata kertaa kivempia kuin ne salaattien tekemiset ja pöydän kattamiset. Menen usein kantamaan puita ja hakkaamaan halkoja vältelläkseni niitä rasittavia "perinteisiä naisten töitä" keittiössä. Inhoan kaikkia ns. naisten töitä, koska ne on tylsiä, ne tapahtuvat sisällä jne. Tykkään puuhailla vain ulkona, inhoan sisällä oloa. Ja tykkään tehdä asioita, joissa lihakset vahvistuu. Ja siis nainen olen, jos se jäi epäselväksi. Mieskin inhoaa niitä perinteisiä naisten töitä, joten meillä monesti mökillä päivällisen jälkeen tulee riita siitä, että kumpi saa hakata halot ja kantaa puut ja vedet saunaan. Koska se toinen joutuu jäämään sisälle tyhjentämään ruokapyödän.

Vierailija
9/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä minua ärsyttäisi jos joku haluaa hakata halkoja? Ihan vapaasti vaan. Jonkunhan ne pitää hakata jos niitä haluaa käyttää. Mä olen laiska ja liian mukavuudenhaluinen tekemään fyysistä työtä, ihan minkäänlaista. Mulla käy esimerkiksi siivooja, vaikka asun yksin. Enkä osallistu mihinkään talkoisiin, en tee korjauksia tai remontteja, en pese autoani itse. 

Vierailija
10/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan on tuo ketju "Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät" tämä taitaa kuulua sinne :D

Olen itse nainen, 25-vuotias, ja osaan sytyttää kiukaan puusaunassa, olen hakannut halkoja, olen käyttänyt moottorisahaa ja osaan grillata. En silti näe syytä leveillä sillä. Vaikka toedostan, että enemmän kai naisissa on niitä, jotka eit niitä tee kuin miehissä. Mutta mitös völiä sillä on :D

Vierailija
11/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

papukaijamerkin arvoinen suoritus.

Vierailija
12/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä en ole koskaan omistanut grilliä, puusaunaa tahi takkaa, enkä siksi ole tehnyt mitään edellämainittuja aktiviteetteja. Olenko huono ihminen? Joskus toki kavereiden luona olen käynyt puusaunassa ja samalla isäntä ja emäntä ovat grillailleet vieraille herkkuja, mutta eipä olisi tullut mieleenkään mennä vaatimaan, että "antakaas kun minä grillaan ja lämmitän puusaunan!!"

Vierailija
13/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/2903554/onko-joissan-perheissa-oikeasti-…

tämän ketjun innoittamana aloituksen tein

t.ap

14/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo luettelemasi askareet on ihan kevyitä ja usein mökillä juuri niitä kivoja juttuja, jotka sattumalta aina reteästi miehet ottavat hoitaakseen. Siivous, tiskaaminen ja ne perunoiden pesut sun muu ikävä paska tuppaa vaan automaattisesti aina jäämään naisille. Kumma juttu.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
15/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei olekaan siitä, että hommat ei hoitusi vaan siitä, että itse olen parisuhteessa jossa tehdää rintarinnan asioita kumpikin omia vanhvuuksiaan käyttäen. Miksi pitäisi kääntää päälaelleen jotain sterotypioita ja tomaatin pesemisen sijaan silkasta periaatteesta hakata halkoja(jota vihaan), että voisi sanoa olevan kova jätkä, enkä mikään tyypillinen nainen.

Vierailija
16/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ketään ärsyttäisi?

No ilmeisen monia tuntuisi jollain tavalla ärsyttävän :) En tiedä miksi.

t.ap

Vierailija
17/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain asioissa oon vähän. Rakastan esim.korkokengissä ja hameessa kulkemista.

Mutta nuo hommat hoituu kyllä.

Vierailija
18/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se uskaltamisesta ole kiinni, vaan mukavuudenhalusta. Jos mies haluaa ährätä sen grillin ja halkojen kanssa, niin ährätköön. Minä en halua, enkä näe yhtään syytä, miksi minun pitäisikään.

Vierailija
19/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, ap pääsi pätemään. Not.

Mä olen ihan ajatellut että nuo ovat perustaitoja joissa ei ole mitään ylpeilemistä.

Kaikkihan nuo osaa, tuossa on vaan kyse siitä kuka sinne grillille ehtii ekana.

Miksi  ap sulla on noin paha mieli että sun pitää tulla tänne painamaan toisia ja nostamaan itseäsi? Luuletko että  nuo  taidot jotenkin nostavat sut muiden yläpuolelle?

Vierailija
20/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei olekaan siitä, että hommat ei hoitusi vaan siitä, että itse olen parisuhteessa jossa tehdää rintarinnan asioita kumpikin omia vanhvuuksiaan käyttäen. Miksi pitäisi kääntää päälaelleen jotain sterotypioita ja tomaatin pesemisen sijaan silkasta periaatteesta hakata halkoja(jota vihaan), että voisi sanoa olevan kova jätkä, enkä mikään tyypillinen nainen.

Niin, no mut sä et tykkää esim siitä halkojen hakkaamisesta. Mä tykkään. Mun mielestä on mukava tehdä kaikkea ruumiillista työtä. Ei tarvitse kääntää päälaelleen, mutta eikö tämä nyt nimenomaan vahvista mun käsitystä asiasta? Siis sinun kohdalla ainakin :)

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän