Onko joissan perheissä oikeasti tämä kliseinen työnjako että mies grillaa ja nainen tekee salaatit yms?
Kommentit (113)
Vanhemmillani on. Grillaus on isäni intohimo. Lihan grillaus ja savustus on oikeastaan ainoa ruoanlaittoon liittyvä taito mitä hänellä on (koska äitini on passannut hänet piloille).
Jep. Mies on minusta parempi grillaaja, ja minä puolestani häntä parempi muissa keittiöhommissa. Nopeimmin ja parasta saadaan aikaiseksi tällä työnjaolla.
Meillä ainakin on. Mä laitan kaikki valmiiksi ja mies ne sitten grillaa. Mies pitää grillaamisesta ja itse olen tapaturma-altis tohelo. Mikäs tässä järjestelyssä ärsyttää?
Meillä. Olen parempi noissa "kylmäkkö"jutuissa, mies taas on parempi lämpimissä.
Joo, meillä on juurikin noin.
Koska minä en osaa grillata, mies taas on hyvä siinä. Ja kun mies grillaa, niin siinä samalla minä yleensä pesen perunat ja teen lisukkeet, vaikka nyt esim. sen salaatin.
Meillä mies muutenkin tekee usein ruuat. Minä sitten auttelen siinä sivussa tekemällä salaatin ja kattamalla pöydän.
Onko tällaisessa työnjaossa sitten jotain vikaa?
Tottakai minä grillaan ja vaimo tekee sallaatit.
Jonkun makkaran voi vaimo grillata.
Se on ihan luonnonvalinta. Koska mies ja nainen on erilainen.
Eläköön se pieni ero.
Todellakin on. Inhoan grillaamista, mutta tykkään tehdä salaatteja. Mies tykkää grillata kaikenlaisia herkkuja. Meillä tämä työnjako toimii.
Meillä on.
Mä pelkään sitä grilliä, mä en tykkää/osaa grillata muuta kuin makkaraa, eikä edes kiinnosta opetella.
Ei :D Mä grillaan ja teen salaatit. Rakastan grillaamista! Mies leikkaa nurmikon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on.
Mä pelkään sitä grilliä, mä en tykkää/osaa grillata muuta kuin makkaraa, eikä edes kiinnosta opetella.
Pelkäät grilliä? :D Hihi.
Vanhemmillani on. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että äiti on tosi huono kokki. Salaattia on paljon vaikeampi pilata kuin grillilihoja. Jos kokkaillaan perheenä yhdessä (esim. juhannuksena) niin minä todennäköisesti marinoin lihat, teen lisukkeet ja jälkkärin, isälle jää edelleen itse grillaus. Tämä siitä syystä, että isä on tottuneempi käyttämään heidän grilliään.
Vierailija kirjoitti:
On ja siksi, että mies tykkää grillailusta, minusta se on inhottavaa käryineen ja roiskeineen. Paljon mieluummin teen salaatit ja yrttileivän uuniin ja katan pöydän. Mies hoitaa myös kalojen savustuksen ja minä keitän perunat, teen salatin ja sipulivoikastikkeen.
Ai :o Mun mielestä grillaus on helpointa mukavinta ikinä. Ei tuu roiskeita ja tiskiä, ulkona on ihana grillailla.
T.grillaajanainen
Meillä mies hoitaa grillauksen lisäksi nurmikonleikkuun, autoon ja tekniikkaan liittyvät jutut, kalojen savustuksen, kaikki korjausta vaativat jutut ja maatilan työt. Saan toki osallistua näihin, mutta ei oo mun juttuja. Ripustelen pyykkejä, teen ruokaa, käyn kaupassa ja siivoilen ihan mielellään. Ollaan kyllä itsekin naureskeltu, että on aika vanhanaikainen roolijako meillä, mutta toisaalta se sopii ja toimii, joten mikäs siinä. Ja itse olen niin ruumiinrakenteelta kovin pieni ja hentoinen, etten oikein ole hyväkään fyysistä voimaa vaativissa jutuissa.
Ei kai siinä sinänsä mitään vikaa mutta tuntuu että osalla se liittyy just johonkin mies-naisasetelmaan. Miehen mielestä salaatin teko on liian feminiinistä pipertelyä ja nainen taas pitää grilliä jotenkin teknisenä, tai hyi hyi, siinä voi vaikka tarttua savun ja rasvan hajua hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmillani on. Grillaus on isäni intohimo. Lihan grillaus ja savustus on oikeastaan ainoa ruoanlaittoon liittyvä taito mitä hänellä on (koska äitini on passannut hänet piloille).
Äitisi on lahna ( koska isäsi on nu??inut hänet piloille)
Miten Jonne voi olla hereillä vaikka kello ei ole vielä puolta päivää?! :0
ohis
Linda kirjoitti:
Meillä mies hoitaa grillauksen lisäksi nurmikonleikkuun, autoon ja tekniikkaan liittyvät jutut, kalojen savustuksen, kaikki korjausta vaativat jutut ja maatilan työt. Saan toki osallistua näihin, mutta ei oo mun juttuja. Ripustelen pyykkejä, teen ruokaa, käyn kaupassa ja siivoilen ihan mielellään. Ollaan kyllä itsekin naureskeltu, että on aika vanhanaikainen roolijako meillä, mutta toisaalta se sopii ja toimii, joten mikäs siinä. Ja itse olen niin ruumiinrakenteelta kovin pieni ja hentoinen, etten oikein ole hyväkään fyysistä voimaa vaativissa jutuissa.
Ai niin kuin grilllauksessa ;)
Vihaan grillaamista sitä käryä ja rasvan tirskumista, jne. Mies grillaa ja minä teen salaatit yms. Toki mies tekee muutakin ruokaa kuin vain grillaa.
Mitä olen noita grilli-iltoja suomen suvessa muutaman tutun pariskunnan kanssa viettänyt niin mieshän seisoo kaatosateessa grilliä vahtimassa kun taas nainen järkkää sisällä suojassa salaatit ja muut lisukkeet. Siinä voi arvata miksi työnjako on just tuo :D
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä sinänsä mitään vikaa mutta tuntuu että osalla se liittyy just johonkin mies-naisasetelmaan. Miehen mielestä salaatin teko on liian feminiinistä pipertelyä ja nainen taas pitää grilliä jotenkin teknisenä, tai hyi hyi, siinä voi vaikka tarttua savun ja rasvan hajua hiuksiin.
Niin? Mitä sitten?
On ja siksi, että mies tykkää grillailusta, minusta se on inhottavaa käryineen ja roiskeineen. Paljon mieluummin teen salaatit ja yrttileivän uuniin ja katan pöydän. Mies hoitaa myös kalojen savustuksen ja minä keitän perunat, teen salatin ja sipulivoikastikkeen.