Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, oletko hienohelma? Et halua/uskalla grillata, hakata halkoja, sytyttää takkaa, lämmittää puusaunaa yms.

Vierailija
20.06.2017 |

Teettekö te naiset tuollaisia hommia, vai välttelettekö niitä ja mieluummin pesette tomaatteja ja keitätte perunoita keittiössä? :D Tuosta grillausketjusta tuli mieleen. Vaikuttaa olevan kuitenkin jonkun verran sellaisia naisia, jotka eivät halua/osaa tehdä mitään likaisia/fyysisiä/hankalia/epämukavia hommia.

Sanomattakin selvää että itseltäni kyllä hoituu edellä mainitut hommat. Ja olen nainen. Ja sekös varmaan ärsyttää joitakin. Mutta ihan mielenkiinnosta kuitenkin tätä kysyn!

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen monesti halkoja, leikkaan ruohon ja muuta tollasta ns 'miesten hommaa' mut tulen sytytyksestä sanon sen etten tee koska epäonnistun aina. kerrankin sytytin saunaa tunnin verra kunnes mies tuli ja sai sen kerralla syttyyn :D en tajua mitä teen siinä väärin vaikka teen jsut kute mies on mua neuvonu

Vierailija
22/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla saunan lämmittäminen on ikävämpää puuhaa kuin tomaattien pesu tai perunoiden keittäminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooh, ap pääsi pätemään. Not.

Mä olen ihan ajatellut että nuo ovat perustaitoja joissa ei ole mitään ylpeilemistä.

Kaikkihan nuo osaa, tuossa on vaan kyse siitä kuka sinne grillille ehtii ekana.

Miksi  ap sulla on noin paha mieli että sun pitää tulla tänne painamaan toisia ja nostamaan itseäsi? Luuletko että  nuo  taidot jotenkin nostavat sut muiden yläpuolelle?

Painamaan toisia? Mitä ihmen painamista tässä on? En ymmärrä miksi otatte tämän haukkumisena.

Sori jos pahoitin jonkun mielen, se ei ollut tarkoitus.

t.ap

Vierailija
24/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, älkää hyvät ihmiset ottako nokkiinne. Mun mielestä on just hyvä, jos naisetkin tuollaisia hommia tekee! Ei kaikki tee :)

t.ap

Erilainen mielipide onkin auttamatta nokkiin ottamista? :) Miksi kaikkien pitäsi tehdä? :) Kaikki miehet keittiöön ja naiset grillin viereen murtamaa streotypioita? :) Jokin idea siinä on, että ihmiset, huom ihmiset tekevät erilaisia asiota. :) Sinä taidat määritellä itsesi juuri naiseksi, etkä ihmiseksi joka nyt sattuu olemaan sukupuoleltaan nainen? :) Kovasti ainakin korostat, että naisena teet miehisiä asioita. :) 

Vierailija
25/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omakotitaloa eikä mökkiä (eikä autoa)... mitä nämä ap:n kategorian puuhat siinä tapauksessa sitten olisikaan?

Vierailija
26/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? Tuskin Suomesta löytyy yhtäkään naista, joka ei osaisi kaikki nuo hommat ja tekisi niitä ihan mielellään. 

Vierailija
27/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen risusavottaa (heilun sahan, kirveen ja vesurin kanssa), pukkaan lunta, haravoin, teen kasvimaata, kuokin pottuja, pilkon (kirveellä) puita, lämmitän saunaa ja uuneja. Lypsän vuohia, keritsen lampaita, haravoin heinää heinäpellolla, lapioin paskaa, hoidan kanoja, tiskaan käsin, leivon leipää, kudon sukkia ja hoidan pelargoneja. ja aika paljon muutakin. Entäs sinä ap?

Mutta en grillaa, en tykkää siitä hommasta, onneksi mies tykkää. Tosin pärjäisin ilman grilliruokaakin, ei ole mun herkkuruokaa se. 

Vierailija
28/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikeasti ihmettelen, miten te saatte tästä sen käsityksen että haukun naisia:

"Teettekö te naiset tuollaisia hommia, vai välttelettekö niitä ja mieluummin pesette tomaatteja ja keitätte perunoita keittiössä? :D Tuosta grillausketjusta tuli mieleen. Vaikuttaa olevan kuitenkin jonkun verran sellaisia naisia, jotka eivät halua/osaa tehdä mitään likaisia/fyysisiä/hankalia/epämukavia hommia.

Sanomattakin selvää että itseltäni kyllä hoituu edellä mainitut hommat. Ja olen nainen. Ja sekös varmaan ärsyttää joitakin. Mutta ihan mielenkiinnosta kuitenkin tätä kysyn!"

Tuleeko se tuosta toiseksi viimeisestä lauseesta? Kamalan vaikea kirjoittamalla saada ilmaistua itseään oikein, kun ei pysty välittämään ilmeitä, eleitä ja äänenpainoja :)

t.ap

Vierailija
29/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista mökkiä (joten ei ole tarvetta lämmittää takkaa tai saunaa, saati sitten puita pilkkoa). Osaan kyllä lämmittää ne, puita en ole hakannut.

Grilliä en omista, mutta kertakäyttögrillillä olen grillannut. Ja ei kai kaikkien tarvitse kaikkea osata..

Vierailija
30/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään jostain kumman syystä miehen kanssa hirveästi asioita yhdessä :D En tiiä miten se onkin mennyt niin, mutta jos toinen lähtee tekemään jotain, niin kohta toinen seuraa perässä.

Ihan joutaviakin asioita joita aivan hyvin voi tehdä vain toinen, kuten esim se perunoiden kuoriminen ja keittäminen, saunan lämmitys, nurmikon leikkuu. Toinen menee ajamaan nurtsia ni jo siinä on äkkiä toinen heilumassa trimmerin kanssa perässä :D Ehkä imurointi ja lattianpesu on sellaisia jotka tehdään yksin.

Meillä on pari asiaa jotka tekee vain mies. Toinen on trimmerin kelan vaihto, tai siiman, kkoska mun aivot nyrjähtää siitä, ja toinen on ilpin imurointi, sillä mies vain on kätevästi niin pitkä ettei tarvitse emännänjatketta siihen hommaan. Enemmän on asioita joita vain minä teen, kuten vessanpesu, ja lattiakaivojen tyhjennys.

Talvella häärin sisällä, mutta kun kevät/kesä koittaa niin kaikki sisähommat jää miehen harteille kun minä nikkaroin ja kunnostan taloa, terassia, puutarhaa jne. Ei siinä kerkeä paljon lisäksi imuroimaan.

Niin joo, ja tämän lisäksi vaihdan suodattimet ja öljyt molempien autoihin, sekä vaihdan polttimot sun muut. Mies ei näitä "osaa", ja itse en viitsi näistä hommista kenellekään maksaa.

Vierailija
31/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei olekaan siitä, että hommat ei hoitusi vaan siitä, että itse olen parisuhteessa jossa tehdää rintarinnan asioita kumpikin omia vanhvuuksiaan käyttäen. Miksi pitäisi kääntää päälaelleen jotain sterotypioita ja tomaatin pesemisen sijaan silkasta periaatteesta hakata halkoja(jota vihaan), että voisi sanoa olevan kova jätkä, enkä mikään tyypillinen nainen.

Niin, no mut sä et tykkää esim siitä halkojen hakkaamisesta. Mä tykkään. Mun mielestä on mukava tehdä kaikkea ruumiillista työtä. Ei tarvitse kääntää päälaelleen, mutta eikö tämä nyt nimenomaan vahvista mun käsitystä asiasta? Siis sinun kohdalla ainakin :)

t.ap

Ei vahvista. Vihaan halkojen hakkaamista, mutta tykkään kyllä kaataa sen puun ja tuoda sen mönkillä metsästä pihalle, jne.

Vierailija
32/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty, kun kynsi saattaa katketa.

Vierailija
33/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama perinteisesti naisten työksi katsottu koti-/mökkihomma:

Likainen: vessan pesu, lapsen kakkavaipan vaihtaminen, pölyjen pyyhkiminen, puutarhan hoito

Fyysinen: nyrkkipyykki, siivoaminen, rymsteeraaminen, ikkunoiden pesu

Hankala: ruuanlaitto (ellei kyse ole jostain perunoiden keitosta, vaan esim. kalaruuat), lastenkasvatus, kukkien hoito (tietyt lajit hyvin vaikeita)

Epämukava: kts. kaikki luetellut

Vierailija
34/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puusaunan lämmitys on ihanaa! Viime viikolla viimeksi lämmitin. Takkakin tuli sytytettyä. Halkoja en tällä kertaa hakannut kun niitä oli valmiina. Jos makkaranpaisto takassa lasketaan grillaamiseksi niin sitäkin tein. Muuten ruoanlaitto (grillaus mukaan luettuna) on minusta ikävystyttävää, ja olisi kätevää että joku muu hoitaisi sen. Esimerkiksi kalastan mielelläni ja jopa perkaan saaliini itse, mutta kokkaaminen jossain mökkioloissa on se hankala ja ikävä vaihe. Ja nainen olen.

Vierailija
35/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kumma miten joku kuvittelee oikeudekseen puhutella toisia hienohelmaksi vain siksi että tämä ei pidä joistakin hommista. Ilmeisesti mieheni on hienohelma, kun ei tykkää tehdä salaattia eikä osaa pujottaa lankaa ompelukoneeseen eikä ommella sillä.

Ja juu, osaan ja olenkin vaihtanut autoon renkaat, pilkkoa puita, grillata, syttää takan. Luulisi, että tärkeintä on, että työt tulee tehtyä tasapuolisesti, ettei toinen kuormitu liikaa. Tässä tarkoitan näitä jotka vertaa joka päiväiseen tiskaamisen ja auton renkaiden vaihdon kaksi kertaa vuodessa...

Vierailija
36/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole kuin musta ja valkoinen? Et voi olla sekä hienohelma ja kova jätkä? Joissakin asioissa olen hienohelma ja joissakin asioissa likastan käteni. Ei minun tarvitse tehdä kaikkea yksin todistaakseni muille mitään, eikä se naisena alenna mitenkään arvoni, jos grillaamisen sijaan keitän niitä perunoita.

Ja ap...ikä oli?

Vierailija
37/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rehellisesti koskaan tavannut naista, jolle grillaaminen tai puusaunan lämmittäminen olisi jonkinlainen ongelma. Ja monenlaisilla mökeillä olen käynyt, monenlaisissa porukoissa.

Vierailija
38/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei ole kuin musta ja valkoinen? Et voi olla sekä hienohelma ja kova jätkä? Joissakin asioissa olen hienohelma ja joissakin asioissa likastan käteni. Ei minun tarvitse tehdä kaikkea yksin todistaakseni muille mitään, eikä se naisena alenna mitenkään arvoni, jos grillaamisen sijaan keitän niitä perunoita.

Ja ap...ikä oli?

Joillain ihmisillä on vain joko- tai. 

Jos kävelet korkokengät jalassa et mitenkään voi vaihtaa niitä mökillä kumppareihin ja mennä sytyttämään saunan pesää? Kuka rohkenee kokeilla?

Vierailija
39/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja näitä naisia, jotka kuvittelevat olevansa jotenkin erilaisia kuin "muut naiset". Varsinkin, jos se "erilaisuus" näkyy jossakin miehisenä pidetyssä tekemisessä tai kiinnostuksenkohteessa.

Vierailija
40/84 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teettekö te naiset tuollaisia hommia, vai välttelettekö niitä ja mieluummin pesette tomaatteja ja keitätte perunoita keittiössä? :D Tuosta grillausketjusta tuli mieleen. Vaikuttaa olevan kuitenkin jonkun verran sellaisia naisia, jotka eivät halua/osaa tehdä mitään likaisia/fyysisiä/hankalia/epämukavia hommia.

Sanomattakin selvää että itseltäni kyllä hoituu edellä mainitut hommat. Ja olen nainen. Ja sekös varmaan ärsyttää joitakin. Mutta ihan mielenkiinnosta kuitenkin tätä kysyn!

No eikös tuo ole monen miehen unelmanainen, naisellinen, avuton, riippuvainen miehestä ja hänen osaamisestaan. Toisaalta moni nainen välttelee noita töitä vaikka osaisi koska jos ne kerran tekee, ne saa tehdä aina sen jälkeen. Moni nainen joutuu esittämään avutonta ettei mies sälytä kaikkia töitä naisen niskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme