Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin kaksissa rippijuhlissa viikonloppuna ja kyllä ärsytti ne tarjoilut

Vierailija
19.06.2017 |

Olin yhden kummilapsen ja kaverin lapsen rippijuhlissa viikonloppuna, ja kyllä ne tarjoilut taas ihmetytti ja ärsytti! Sitä samaa voileipäkakkua ja piirakkaaa ja salaattia. Ja tietysti kermakakku. Miten suomalaiset on näin epäluovia, ettei ikinä mitään uutta tarjota? Aina samat ruuat kaikkialla vuodesta toiseen. Ne voileipäkakutkin menevät sellaiseksi muussiksi kun niitä useat nyrhiu. En varmasti ole ainoa joka halua joskus juhlaruokaan vaihtelua!

Kommentit (259)

Vierailija
101/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen osaa ottaa sellaisia tarjottavia, jotka pystyy syömään ilman oksentamista. Jos kaikki tarjottavat on omasta mielestä pahoja, niin silloin aikuinen ihminen edelleen ottaa vaikka pienen palan sitä kammottavaa voileipäkakkua ja syö sen rohkeasti.

Vain juntti valittaa emännälle (tai anonyyminä netissä) kuinka pahat tarjottavat olivat.

Vierailija
102/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti ruokailijoiden määrästä ja tilasta, missä juhlat järjestetään mikä on mahdollista toteuttaa. Pidän itsestään selvänä, että nuori itse saa esittää toiveensa. Isovanhemmat ja muut iäkkäät sukulaiset on huomioitava myös.

Meidä rippijuhlat pidettiin kotona pienessä rivarikolmiossa.

Olisi se näky, kun sellaiseen ahtaaseen kämppään ängettäisiin kolmekymmentäkin ihmistä ryystämään meksikolaista keittoa ja täyttelemään tacoja. Mummot pyörtyisi nälkäänsä.

Meillä mentiin perinteisen kaavan mukaan ottaen huomioon erityisruokavaliot. Lapsen toiveesta tarjolla oli myös pikkupitsoja. Ne tehtiin tilaustyönä siinä missä kakutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun juhlapöydässä oli kahtalajia kakkua - ja nekin vääränlaisia.

Vierailija
104/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalaillahan se on tuota, mutta hyvä konsepti, kelpaa meistä useimmille.

Vierailija
105/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina helppo kommentoida mikäli itse ei ole järjestänyt juhlia eikä tiedä mitä kaikkea huomioida.

Keitto syödään eri lautaselta kuin esim kakku. Jos kertakäyttö astioita ei halua käyttää niin kuka tiskaa? Ja mistä lautasia tarpeeksi?

Vierailija
106/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just rippijuhlissa sunnuntaina ja siellä oli todella monensorttista tarjottavaa (suolaisena): oli lihapullia, karjalanpiirakoita (itse tehtyjä), kolmea erilaista salaattia, oli lohi- ja kasvispiirakkaa ja oli voileipäkakku.

Niin vaan se voileipäkakku oli se kaikkein suosituin ja jopa loppui, vaikka oli iso. Vieraina oli porukkaa väliltä 11 v.- 80 v.

ja voin sanoa, että kaikki tarjottava oli todella hyvää, mutta voileipäkakku nyt erityisesti maistui.

Vierailija
107/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja kymppi marisevat tarjoilusta, mutta kunnon esityksiä ei näytä kumpikaan osaavan ehdottaa. AP kyllä ehdotteli jotain espanjalaisia mössöjä, mutta uskallanpa väittää, että moni vieras olisi lähtenyt vatsat nälästä kurnien, jos tarjoilu olisi ollut tuollaista. Kun suunnitellaan tarjoilua, pitää ottaa huomioon juhlan päähenkilön mieltymysten lisäksi myös vieraat.

Vierailija
108/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahistaa jo nyt, kun pitää järjestää YO-juhlat omalla lapselle 7 vuoden päästä. Kaikki lehdet olivat nyt keväällä täynnä huippuhienoja voileipä- ja täytekakkuohjeita. Pitäisi itse olla kondiittori, että varmasti osaisi ja ne tarjoomukset onnistuisivatkin juhliksi. Yleensä erikoisuudet epäonnistuu, kun alkaa niitä tehdä edellispäivänä. Eli pelaan juhlissa varman päälle ja teen mitä varmasti osaan.

Toisekseen mietityttää just ne olemattomat säilytys- ja kylmätilat. Ei meillä ole pakastin-jääkaappia kummempaa paikkaa. Aina se on tupaten täynnä, kun on ollut joku juhla.

Kolmanneksi: on paljon vieraita, joilla on jos mitä ruokarajoitetta. On tarpeeksi haastavaa ottaa heidät huomioon saati sitten suunnitella joku eksoottinen menu heille, joilla on erityisherkät makunystyrät.

Eli taidanpa tilata pitopalvelun, että itsekin ehdin seurustella vieraiden kanssa...

Vierailija
109/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä tekisit?

Esimerkiksi jotain trendikkäitä minitacoja tai espanjalaistyylisiä tapaksia. Vaikka jotain kevyttä keittoa, mieluiten tomaattikeitto, gazpachoa tms. Ei aina niitä raskaita majoneesipommitarjoiluja!

Ap

Hienot juhla olisi sinulla kun vieraat yrittävät syödä jotenkin keittoa kun ei oikein mahdu istumaan ja lopulta ne on kuitenkin jollakin sylissä. Mutta olitpa ainakin trendikäs!

Vierailija
110/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahistaa jo nyt, kun pitää järjestää YO-juhlat omalla lapselle 7 vuoden päästä. Kaikki lehdet olivat nyt keväällä täynnä huippuhienoja voileipä- ja täytekakkuohjeita. Pitäisi itse olla kondiittori, että varmasti osaisi ja ne tarjoomukset onnistuisivatkin juhliksi. Yleensä erikoisuudet epäonnistuu, kun alkaa niitä tehdä edellispäivänä. Eli pelaan juhlissa varman päälle ja teen mitä varmasti osaan.

Toisekseen mietityttää just ne olemattomat säilytys- ja kylmätilat. Ei meillä ole pakastin-jääkaappia kummempaa paikkaa. Aina se on tupaten täynnä, kun on ollut joku juhla.

Kolmanneksi: on paljon vieraita, joilla on jos mitä ruokarajoitetta. On tarpeeksi haastavaa ottaa heidät huomioon saati sitten suunnitella joku eksoottinen menu heille, joilla on erityisherkät makunystyrät.

Eli taidanpa tilata pitopalvelun, että itsekin ehdin seurustella vieraiden kanssa...

Sinullahan on hyvää aikaa opetella uusiakin juttuja. En itsekään tee juhliin mitään ihka uudella reseptillä, mitä en ole ennen kokeillut. Perhe ainakin tykkää.

Meillä on myös pienet kylmäsäilytystilat, joten jäädytin isoon kylmälaukkuun limpparipulloja jäähdytystä varten. Toimi ihan hyvin päivän lisäjääkaappina.

Vierailija
111/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Trendikäs minitaco" 😂 Juu on kyllä tosi fiiniä

Illanistujaisruokaa juhliin? Aina nämä ehdotukset on sitten jotain lounasruokaa tai tupariruokaa, eli ei tilalle ole ehdottaa sen parempaa. 

Vierailija
112/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyl miekii niin mieleni pahoitin kun jouduin voileipä- ja kermakakkua syömään yo-juhlissa". Viikko meni toipuessa. Pyyhi ap kermat takapuolestasi ja ole iloinen ettei sulla ole oikeita ongelmia kuten suurimmalla osalla maailman väestöstä on!

Vierailija
113/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tarjoilu kaikkiin juhliin: 200 grammaa makaronilaatikkoa vierasta kohden

Vierailija
114/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermatäytekakku on oikea kakkujen kakku, ja se ei pidä puuttuman juhlapöydästä. Samoin voileipäkakku. Oikea taidonnäyte ja nätti kuin mikä!

Säälittäviä täytekakuiksi erilaiset juusto-, hyytelö-, mikä lie kakut, joista puuttuu kokonaan herkullisuus!

Vierailija
115/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi falafelpullat, kuskus, kevätkääryleet, kreikkalainen salaatti, zacher-kakkua ja ranskalaisia juustoj? Olisiko tarpeeksi vaihtelua?

Tai kampasimpukoita, tryffelipizzaa ja file a la Wellington? Niitä tosin en osaisi laittaa.

Vierailija
116/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen tarjottava.  Voi elämä kun minulla oli kerran 'luotettavasta pitopalvelusta'  pari voileipäkakkua perhejuhliin.  Sekä välissä että päällä oli pelkkää mautonta rasvatonta maidosta tehtyä 'kerma'vaahtoa.  Kyllä kylmi kun sitä tarjosin ja maistoin.  Ei maistu millekään.  Mies sanoo,' en syö' ja jättää lautasen siihen.  Ihan kauheata olla pokkana vain.   Ja kun olen 'ujo piimä'  niin en edes sanonut siellä kun menin seuraavan kerran ostamaan pullaa.  Miksi menin????

Vierailija
117/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä tekisit?

Esimerkiksi jotain trendikkäitä minitacoja tai espanjalaistyylisiä tapaksia. Vaikka jotain kevyttä keittoa, mieluiten tomaattikeitto, gazpachoa tms. Ei aina niitä raskaita majoneesipommitarjoiluja!

Ap

Olisit tarjoutunut tekemään avuksi minitacoja jne.

Kyllä olet, anteeksi nyt, aikamoinen nirppis. Jos saisin kutsun jonnekin juhliin, en ilkeäisi valittaa tarjoilusta.

Pysythän seuraavalla kerralla kotonasi, jooko?

Vierailija
118/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä tekisit?

Ap

Tosi pitkäksi venähtänyt ketju, ja joku varmaan jo tätä on kommentoinut, mutta en voinut hillitä itseäni. "Trendikkäitä minitacoja" :DDDD Keittoa juhlissa (jotka eivät ole illalliset) ??!! Tosi trendikästä ja kätevää. :DD

Tämän täytyy olla "raikkaat voileivät" trolli.

Vierailija
119/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn juhlisssa aika harvoin n. 1-3 kertaa vuodessa ja rakastan voileipäkakkua. Harvoin jaksan itse tehdä, joten aina kiva jos sitä on tarjolla juhlissa. Mikään muu suolainen tarjottava ei vedä voileipäkakulle vertoja.

Samaa mieltä, olisin jopa pettynyt jos voileipäkakku puuttuisi =)

Vierailija
120/259 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti pitää miettiä mitä voi säilyttää, mitä voi tehdä etukäteen ym käytännön asioita.

Esim. Pienet (raikkaat)voileivät ovat mahdottomia säilyttää. Sanoi kaikki pienet coctailpalat ym, joita ei voi säilyttää päällekkäin.

Muuten olisi ihan mukavaa tarjotavaa.

Siksi piiraat, voileipäkakku ym on helpompia.

Esim. Piirakat voisi tehdä pieninä pyöreinä. Silti ne voi ladata päällekkäin jääkaappiin.

Itse tykkään tehdä ruokaa. Siinäkin pitää miettiä mikä ruoka kestää säilytystä, mikä pitää tarjoilla tuoreena. Voiko tehdä esim uunivalmiiksi etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi