Sulfaatiton, parabeeniton ja silikoniton shampoo?
Olis hakusessa sulfaatiton, parabeeniton ja silikoniton shampoo. Tietääkö kukaan mitään hyviä? XZ:llä olis nykyään se sulfaatiton, mutta siinä on sitten parabeeneja. Tietääkö muuten kukaan kumpi on pahempi, sulfaatti vai parabeeni?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Pahempi missä mielessä?
Kumpi aiheuttaa enemmän ihoärsytystä.
Erittäin hieno suomalainen shampoo ja utre kram on mulla käytössä 👍 suosittelen kaikille.
Biosilk. Vissiin voxyhair on ainoa joka myy suomessa?
Minulla loppui päänahan ärsytys Bodyshopin banaanishampoolla. Siinä on sulfaatteja, mutta ei silikonia eikä parabeeneja.
Sulfaatit ovat voimakkaasti allergisoivia, mutta riippuuhan tuo ihmisestä. Itse olen herkistynyt, joten olen luopunut nestemäistä shampoota ja suihkusaippuoista jo vuosia sitten enkä niin ollen tiedä niistä :)
Öljyihin tehdyissä palasaippuoissa/palashampoissa (usein käsityönä tehdyt, Flow, Dr Bronners, Inkuto jne - ero palashampoon ja palasaippuan välillä on ainesosien keskinäisessä järjestyksessä) ei ole mitään noista.
Huom! On myös palashampoita (esim. Lush, Ma Provence), jotka ovat sls-pohjaisia, eli tavallista shampoota ilman vettä. Tämä on hieman ärsyttävää, mutta minkäs teet.
Unique Haircarella on myös (tanskalainen luonnonkosmetiikkasarja)
Itse käytän urtekramin tuotteita (aloe vera) ja idea toscanan prima spremituran oliiviöljyshampoota ja -hoitoainetta.
Pahempi missä mielessä?