Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Prismasta lasiset "juomapurkit" ginin juomiseen, mies veti kilarit

Vierailija
17.06.2017 |

Niin, ostin siis tänään lähikaupasta pari lasista juomapurkkia pilleillä ginin juomista varten. Ajattelin, että on tosi käteviä, kun niissä on kansi ja kahva ja pillillä juodaan, niin ei läiky pitkin partsia, keittiötä jne. Maksoivat vain 2,95€/kpl. Tämän tyyliset http://www.hannie.fi/tuotekuvat/x550/ARI009.jpg

Mies sai hirveän kohtauksen, kun tulin kaupasta ja esittelin ostokseni. On kuulemma kyllästynyt tähän minun viinalla läträämiseen ja toivoisi, että käyttäisin yhtä paljon mielikuvitustani muiden arkiasioiden järjestämiseen kuin mitä käytän sen miettimiseen, mistä "kiposta" on paras juoda mitäkin alkoholia.

Mitä helvettiä?! Olen aloittanut tämän giniharrastuksen vasta tänä keväänä ja maksan kyllä itse kaikki harrastukseeni liittyvät kulut. Ukko itse rassaa jotain moottoreita (älkää kysykö mitä) autotallissa kaiken vapaa aikansa, enkä minä murise siitä. Ja tiedän kyllä, että siellä on kossupullo jossain työkalupakissa ja ostin sitä kossua varten hänelle myös tarkoitukseen sopivan lasin, minkä on myös ottanut käyttöön. Tai ainakaan se ei enää ole keittiön kaapissa.

Voi että ottaa taas päähän!

Kommentit (167)

101/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan sellainen pikku seikka miten alkoholi liuottaa muovia. Ei se tee jos mukana on lantrinkia mutta 40% alkoholia pelkästään niin normaalit muovipillit ym. muovimukit liukenee. Ihan saman tekee normaali muovinen virvoitusjuomapullo kun sen täyttää alkoholilla.

On ne pillit ihmeen kestäviä ravintoloissa kun ei vodkaan (Caipiroska) tai cachaçaan (Caipirinha) liukene...🤔

Toki noissa juomissa on muutakin kuin vain alkoholia muttei kuitenkaan varsinaisesti mitään pidentäjiä.

AI-hotellissakin tarjosivat väkeviä (viskit, raki...) kertakäyttömukeista, niistä samasta materiaalista tehtyjä kuin muoviset kertakäyttövirvoitusjuomamukit.

On tietenkin hieman eri laittaa lasiin 4cl vodkaa ja siihen muuta ( sokeria, limettä). Pilli mukaan ja juoma juodaan kauanko siinä kestää? Eri asia on laittaa 40% alkoholia muovipulloon tai kertakäyttömukiin... Ei se muovi hetkessä siinä liukene mutta yllättävän nopeasti. Osta kaupasta muovipilli ja laita se astiaan missä on väkevää alkoholia, ota se pilli ylös sieltä 2 tunnin päästä. Kokoajan muovia liukenee nesteeseen.

Sitten varmaan pääsemme seuraavaan kysymykseen?

Miksi sitten myydään väkeviä alkoholeja muovipulloissa ihan siellä alkossa?

Muoveja on erilaisia ja ehkäpä sen sinun kantapaikkasi pillit/mukit ovat tälläistä muovia.

Ihan niitä perus-halppispillejä nuo ovat olleet, samoin kuin viskimukit niitä halpoja muovisia rytistettäviä kertakäyttömukeja (snapsilasikokoa).

Vierailija
102/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostatte oikein ihanalta pariskunnalta. Huvittaa ajatus miehestäsi vetämässä piilopullosta kossua moottoria ruuvaillessaan. 

Ei piilopullosta suoraan vaan ap:n hankkimasta kossulasista, josta mies ei kuitenkaan halua keskustella avoimesti.

Minua harmittaa, kun miehen harrastus on jäänyt huomiotta keskustelussa ihan paitsioon. Olisiko siitä kuvaa? Onko pilliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Giniharrastus. No juu. Entä Koskenkorvaharrastus? Tai Vodkaharrastus?

Nyt ollaan hienosti "harrastajia", ei enää alko-ongelmaisia tai karusti juoppoja! :-D

Ap mainitsi ketjun alussa, että ennen "harrasti" vodkaa ja kyllästyu, joten aloitti "giniharrastujsen". Eli vaikka gini on uusi juttu, itsensä marinointia hän on harrastanut jo pitempään, ei ihme että miestä vituttaa.

Vierailija
104/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkkarinmoisia sieniä taidatte olla molemmat, helkutin hipsterit.

Vierailija
105/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on punaviini  harrastus  juon sen lasista, siis litran pönikkkä ja siitä puolet illan aikana. On mulla  lasinen  juomapurkki , mutta käytän sitä yöjuomana siis vettä .

Vierailija
106/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on hyvin vaikea kuvitella vakavissaan oleva juomaharrastaja, joka joisi juomansa purkista pillillä.

Vierailija
107/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai juku, tää on pitkästä aikaa HYVÄ!!!!

Jatkakaaaaa!

Vierailija
108/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä tasa-arvoa, että miehetkin pääsevät isommassa mittakaavassa tuntemaan, millaista on olla juopottelijan puoliso. 

Vierailija
109/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä onko tää provo, kiva kun on kerrankin tämmöinen "harmiton" av-ketju!

Vierailija
110/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giniharrastus on hyvä harrastus, lonkeroharrastus ei. Jätä ne lonkerot ja muut sielun ja ruumiin mädättäjät pois, ap, ja keskity olennaiseen. Gini on sydämen ystävän valinta. Katajanmarjasta uutettuna se sisältää huikeasti terveyttä edistäviä ja soluja helliviä antioksidantteja. Viiniharrastusta voin suositella myös terveyttä edistävänä.

Tietysti jos tapana on litkiä juomaa kuin mehua, katoaa ginin (tai viinin) terveelliset vaikutukset suurten alkoholimäärien aiheuttamien haittojen alle. Mutta kyllä elämässä saa vähän iloa ja pilkettä olla.

Vierailija
111/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä suomalaisuuden kommenteista, joko on juoppo tai absolutisti, mitään välimuotoa ei ole! :D Kyllä on juoppo jos alkoholituotteita nauttii kohtuudella niiden maun takia, juuh. Menkää nyt metsäläiset johonkin sivistykseen seuraamaan alkoholituotteiden käyttöä. Ei tästä suosta nousta seuraavaan sataan vuoteenkaan, olette osa ongelmaa.

Vierailija
112/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap hävisi?

Vierailija
113/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka teille hyvät mammat alkoholinkäyttö on pelkästään perseiden olalle vetämistä kossun/kaljan voimin, niin muille se voi olla makuvivahteiden tulkintaa ja seurustelujuomana käyttöä pitkillä illallisilla. Nimenomaan syömisen yhteydessä, kuten laadukkaat vodkat ovat tarkoitettu, venäjällä isäntä ei koskaan juo yksin.

Vierailija
114/167 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka teille hyvät mammat alkoholinkäyttö on pelkästään perseiden olalle vetämistä kossun/kaljan voimin, niin muille se voi olla makuvivahteiden tulkintaa ja seurustelujuomana käyttöä pitkillä illallisilla. Nimenomaan syömisen yhteydessä, kuten laadukkaat vodkat ovat tarkoitettu, venäjällä isäntä ei koskaan juo yksin.

OK. Ja tämä kuvaus pätee ketjun aloittajaan... miten?

Vierailija
115/167 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä suomalaisuuden kommenteista, joko on juoppo tai absolutisti, mitään välimuotoa ei ole! :D Kyllä on juoppo jos alkoholituotteita nauttii kohtuudella niiden maun takia, juuh. Menkää nyt metsäläiset johonkin sivistykseen seuraamaan alkoholituotteiden käyttöä. Ei tästä suosta nousta seuraavaan sataan vuoteenkaan, olette osa ongelmaa.

Hyvä neuvo. Kiinnostaisi missä sivistysmaassa voisin seurata giniharrastusta jossa juoma nautitaan pillillä kannellisesta astiasta jottei se läikkyisi.

Itse olen jonkin verran matkustellut ja asunutkin vuosia ulkomailla mutta viellä en ole tällaiseen sivistykseen törmännyt. Mutta sinä varmasti osaat auttaa.

Vierailija
116/167 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän suuttuikin siksi että Halpahallista olisit saanut samat lasit puolta halvemmalla :) ?

Vierailija
117/167 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi mukit on kyllä hirveetä lähiömeininkiä.

Vierailija
118/167 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetin jeesustelijat.

Vierailija
119/167 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Petätkö sinä vaimoasi?"

"En, minulla on kondomiharrastus."

Vierailija
120/167 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK. Ja tämä kuvaus pätee ketjun aloittajaan... miten?

Tulkitsee ginin makuvivahteita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän