Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin/kallein moka jonka olet tehnyt töissä

Vierailija
15.06.2017 |

Helpottavaa lukea muidenkin tarinoita. Tuntuu inhottavalta, kun oman virheen takia tullut asiakkaalta valitusta, vaikka ihmisiähän me asiakaspalvelijatkin olemme.

Kertokaapa siis omia stooreja, oletko rikkonut 3000 euron laitteen, unohtanut lukita oven yöksi tai aiheuttanut putkivahingon? Mitä seuraamuksia tapahtumalla oli?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena likkana Citymarketissa kassalla. Eräs pariskunta osti kaksi matkalaukkua, olivat hinnaltaan tyyliin 250 mk ja 270 mk. Löin kassaan 250 mk ja 2.70 mk ja ilmoitin loppusummaksi 252.70 mk. Ihmettelin, kun mies siinä vähän vihelteli. Tajusin mokani vasta, kun olivat poistuneet kaupasta.

Vierailija
2/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena likkana Citymarketissa kassalla. Eräs pariskunta osti kaksi matkalaukkua, olivat hinnaltaan tyyliin 250 mk ja 270 mk. Löin kassaan 250 mk ja 2.70 mk ja ilmoitin loppusummaksi 252.70 mk. Ihmettelin, kun mies siinä vähän vihelteli. Tajusin mokani vasta, kun olivat poistuneet kaupasta.

Eikö toi oo petos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missasin potilaalta vakavan taudin ja hän kuoli. Varmaan virhearviointeja on tullut tehtyä muitakin, mutta tuo oli selkeä.

Vierailija
4/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin mokani oli n. 7000 euron menetys firmalle. Sitä edellinen moka oli sellainen, ettei sitä voinut edes korjata (edes rahalla) ja nään virheen silmissäni aina välillä.

Esimies kämmäs juuri 6000 eurolla, työkaveri aiheutti 10 000 euron kulut, toinen työkaveri 2000 euron kulut. Yksi tuttu aiheutti 135 000 euron kulut (vakuutus korvasi onneksi hieman) ja sen sellaista.

Ei siis mitenkään uutta auringon alla.

Nämä aiheutunut esim. väärästä valinnasta, muistamattomuudesta, laskuvirheestä, toimitusvaikeuksista... Ónneksi tässä työssä pystyy myös onnistumaan samoissa suuruusluokissa :)

Vierailija
5/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missasin potilaalta vakavan taudin ja hän kuoli. Varmaan virhearviointeja on tullut tehtyä muitakin, mutta tuo oli selkeä.

...

Toimitko vielä ammatissasi? 

Meinaan, eikö tuo ole kuolemantuottamus vähintään eikä mikään moka. Ihminen kuoli!

Vierailija
6/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perseeksi osoittautunut rekrytointi. Tsemppasi sen puolen vuoden koeajan ja sitten alkoi systemaattinen työstä kieltäytyminen. Koska kyseessä oli virkamies, eroon pääseminen kesti vuosia kaikkien oikeusasteiden kanssa. Kaikkinensa paloi veronmaksajien rahoja ihan helvetisti. Ainoa lohdutus oli, että superkokenut pomoni käveli kanssani samaan miinaan.

Vierailija
7/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin vahingossa yli 10 000 euron laskun väärälle tilille, mutta tuon korjaaminen nyt hoitui helposti.

Vierailija
8/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 13 vuoden aikana

Ollut töissä päissäni. Pikkujoulut olivat aikanaan perjantaista sunnuntaihin, välillä käytiin töissä.

Olen ollut töissä myös kipulääkepöhnässä. Muistaakseni myös pilvessä.

Olen aiheuttanut yli 3000 euron vahingon unohduksella,

karannut kesken työpäivän ilmoittamatta kenellekään,

aiheuttanut ajattelemattomuuttani oikosulun,

suhteillut kolmen työkaverin kanssa (yli 1000 hengen työpaikka),

ja mennyt naimisiin heistä yhden kanssa.

Viimeistä en vieläkään pidä mokana, ja olen vanhemmiten rauhoittunut.

Työpaikka on edelleen sama.

Vierailija
9/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työpaikassa hukkasin avaimen, jolla pääsee sellaisiin paikkoihin, mihin ei tavan tallaajan pitäisi missään nimessä päästä. Uudelleen sarjoittaminen oli, köh, hinnakasta. Onneksi oli firmalla vakuutus.

Toisessa työpaikassa pilasin parissa minuutissa 3000 litraa raakamaitoa.

Vierailija
10/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja ja unohdin lukita muistisairaan ja agressiivisen potilaan huoneen. Lääkäri oli määrännyt huoneen lukittavaksi koska tämä kyseinen ihminen saattoi aiheuttaa vaaraa itselleen tai muille.

No tämän ihmisen huoneen ovi teki hälytyksen kun se aukesi ellei sitä laittanut kiinni 5 sekuntia oven aukaisun jälkeen. No lähdimme sitten juoksemaan tätä kiinni samalla kun hän ei itse enää ymmärrä, keitä olemme ja miksi hänen pitäisi mennä huoneeseen kun haluaa mennä kotiinsa. Pari mustelmaa siitä tuli ja vartijakin piti kutsua paikalle kun ei me kolmen naishoitajan voimin saatu ihmistä huoneeseensa.

Vierailija
11/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin ikkunan auki (tosin siistijän tai vahtimestarin olisi pitänyt myös tarkistaa) koulussa ekassa kerroksessa. Koululle tuli hälyytys, kun lähistön asukkaat olivat huomanneet viikonloppuna avonaisen ikkunan tuulessa heilumassa. Onneksi mitään ei ollut tapahtunut tai kukaan keksinyt varastaa kamoja. Vartiointifirman lasku ei myöskään ollut mahdoton.

Vierailija
12/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia joiden rinnalla oma moka tuntuu tosi pieneltä eli olin aikoinaan bingossa ekaa päivää töissä ja kiireessä olin antanut jollekin vaihtorahana 500mk, kun olisi pitänyt antaa 50mk. ..paniikki aikamoinen, kun kassa heitti sen 450mk, mutta seuraamuksia ei tullut eikä myöskään mokia tuon jälkeen.

Vierailija
13/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttanut elinikäiset traumat joillekin oppilaille :D

Ei voi mitata rahassa.

t. ope

Vierailija
14/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri maksoi 15 000 euroa väärin ja rahoja ei saatu koskaan edes perinnän kautta takaisin, koska saaja oli jo ulosotossa ja luottotiedoton eikä välittänyt ja oli vaan nostanut rahat ja käyttänyt ne. 

Omat mokat ovat kympeissä ja satasissa, kun puhutaan selkesti määritettävistä virheistä. Isoimmat mokat sellaisia noloja kämmejä ja niiden vahinko ei ole oikeastaan rahassa mitatttavissa. 

Vierailija
15/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi oo petos?

Kuka tekee petoksen? Kassa?

Asiakas tuskin, jos maksaa mitä pyydetään.

Olen ostanut 40 bordilaattaa neljän hinnalla. Ei hävettänyt yhtään, kun kassa peri neljästä 10kpl paketista kustakin yhden hinnan. Ihan tarpeeksi kannoin rahaa rakentaessa kyseiseen K-rautaan.

Vierailija
16/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin firman pakulla poliisauton perään punaisissa valoissa... Itselle jäi maksettavaksi sakot ja firmalle pakun korjauksen omavastuu...

Työkaveri ajoi trukilla niin, että sohaisi haarukoilla vahingossa ylhäällä  senällä kulkevan viemäriputken rikki sillä seurauksella, että kaikki kakkavesi valui hänen pääleen ja halli lainehti sitä itteään 

Vierailija
17/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöisäs järjestelin varastoa trukin kanssa ja ihan viimeisiä tavaroita siirrellessä peruutin piikit ylhäällä ulos ovesta ja ovi ei ollutkaan nostettu kokonaan ylös ja vedin kaksi alimmaista nosto-oven osaa linkkuun. Korjaus maksoi enemmän mitä meikäläisen koko kesän palkat, onneksi ei vaadittu maksamaan, sattuuhan sitä.

Vierailija
18/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Meinaan, eikö tuo ole kuolemantuottamus vähintään eikä mikään moka. Ihminen kuoli!

Lääkärin ammatti on sellainen, että niitä potilaita tuppaa kuolemaan. Ei siitä pidä itselleen taakkaa ottaa. Kun kristallipalloa ei ole, että suoraan näkisi ratkaisun kaikkiin oireisiin. Itsekin vuosia sitten missasin haimasyövän, määräsin vatsalääkettä. Meni sitten huomattavasti kokeneemmalle työkaverille, kun ei parantunut, ja tämä määräsi masennuslääkettä. Tästä piti meidän molempien sitten vuosia kuoleman jälkeen tehdä selvitystä Valviralle. Siitäkin on jo vuosia aikaa, eikä mitään sieltä sitten kuulunut.

Vierailija
19/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Kaikille sattuu vahinkoja, myös niille, joiden työssä työn kohde voi kuolla.

Vierailija
20/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi oo petos?

Kuka tekee petoksen? Kassa?

Asiakas tuskin, jos maksaa mitä pyydetään.

Olen ostanut 40 bordilaattaa neljän hinnalla. Ei hävettänyt yhtään, kun kassa peri neljästä 10kpl paketista kustakin yhden hinnan. Ihan tarpeeksi kannoin rahaa rakentaessa kyseiseen K-rautaan.

Ei kassa nyt. Toisaalta, jos toisin päin olisi ollut, (hinta korkeampi) asiakas olisi varmasti nostanut hirveän haloon. Mutta, jos asiakas kerta huomasi virheen ja vain vihelteli niin... Kai mä vaan ajattelen eri tavalla.