Pahin/kallein moka jonka olet tehnyt töissä
Helpottavaa lukea muidenkin tarinoita. Tuntuu inhottavalta, kun oman virheen takia tullut asiakkaalta valitusta, vaikka ihmisiähän me asiakaspalvelijatkin olemme.
Kertokaapa siis omia stooreja, oletko rikkonut 3000 euron laitteen, unohtanut lukita oven yöksi tai aiheuttanut putkivahingon? Mitä seuraamuksia tapahtumalla oli?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Olen aiheuttanut hälytyksen kolmessa viimeisessä työpaikassani ja nykyisessä 3 kertaa. Olen pomo ja usein viimeisenä töissä. Sitten vaan sudin jotakin pieleen ja näin käy... Olen kaksi viimeistä vartointilaskua maksanut itse, kun hävettää.
Kiitos nauruista. Koen suurta empatiaa sinua kohtaan, varsinkin viimeisen lauseen takia. :D :)
Kuinka tuollaista porukkaa voi kukaan yrityksen omistaja pitää enää palkkalistoilla
Vuosia vuosia sitten elämäni ensimmäisessä työpaikassa jäin kerran sulkemaan liikettä yksin vaikka yleensä en tehnyt iltavuoroja. Onnekseni olin aamulla myös ensimmäinen sillä kauhukseni huomasin jättäneeni ulko-oven auki, ts. oli kiinni mutta ei lukossa - en siis jäänyt kiinni koska mitään ei onneksi ollut tapahtunut enkä itsekään asiaa tunnustanut.
Nukkunut herätysten yli, niin että oli aamuvuoro ja olen siis töissä päiväkodissa. 6.30 ois pitäny olla avaamassa ovia, mutta minäpä heräsin itekseni 7.30... Luojan kiitos oven takana oli odottanut ainoastaan yksi vanhempi lapsensa kanssa, mua kuitenki hävettää edelleen!
Pääsiäiskynttilän kaataminen kirkon kokolattiamatolle, sitä steariinia oli joka paikassa ja monta tuntia meni puhdistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aiheuttanut hälytyksen kolmessa viimeisessä työpaikassani ja nykyisessä 3 kertaa. Olen pomo ja usein viimeisenä töissä. Sitten vaan sudin jotakin pieleen ja näin käy... Olen kaksi viimeistä vartointilaskua maksanut itse, kun hävettää.
Kiitos nauruista. Koen suurta empatiaa sinua kohtaan, varsinkin viimeisen lauseen takia. :D :)
Pahinta oli kun tällä viime kerralla jo valitettavan tutuksi vartija sanoi, että "jos juttuseuraa kaipaat, kyllä meille voi soittaakin.." Juuri muistin. Uh. Hävettää.
Oma moka ei tunnu enää niin pahalta, mutta käy silti sääliksi asiakkaita, joita palvelin..
Olin kirjastossa kesätöissä ja tiedän, että kirjastokortti on ilmainen monissa kaupungeissa, mutta meidän näppäimistössä luki kirjastokortti - 1e, joten päättelin, että se maksaa euron. Ne keitä ehdin sen kuukauden palvella, joutuivat siis maksamaan euron kirjastokortista. Kukaan ei kyllä ihmetellyt sitä tai kukaan työkaveri ei huomauttanut asiasta? Tajusin virheeni, kun työkaveri ei velottanutkaan kirjastokortista mitään! Tuo euron maksu oli siis tarkoitettu ihmisille, joka on kadottanut oman kortinsa, ei siis uusille asiakkaille. Se on vaan euro, mutta silti hävettää :D
Tein pilkkuvirheen joka maksoi firmalle 128000.
Olin logistiikkayrityksen puhelinaspassa kesätöissä. Sinne soitti joku jannu ja kyseli missä tavara X menee. Katsoin koneelta että Tampereellahan se, ei ois pitäny olla. Tyyppi kiros ja sano tilaavansa tavarataksin hakemaan sen sieltä. Homma selvä. Tai sitten ei. Hetken päästä jollekin toiselle oli soitettu ja sain sitten valitukset että miksi et tarkistanut että se tavara varmasti on siellä Tampereella, ei pidä luottaa siihen mitä kone sanoo. Oikeasti tavara siis oli siellä missä piti, se oli vaan kuitattu koneelle väärin, joten tavarataksin lasku taisi tulla meille maksettavaksi.
En kyllä vieläkään ymmärrä mistä mun ois pitäny tietää että koneella olevaan tietoon ei juuri silloin saanut luottaa kun aina aikaisemmin siihen luotettiin. Perehdytyskin tuohon tehtävään tosin oli "vastaa puhelimeen ja kysy sit jos et tiedä".
Maksoin yhden 79 miljoonan dollarin laskun vahingossa kuukautta liian aikaisin. Saatto niistä koroista tms. jonkunlaiset tappiot tulla vaikka noinkin mitätön summa oli :D
Vierailija kirjoitti:
Helpottavaa lukea muidenkin tarinoita. Tuntuu inhottavalta, kun oman virheen takia tullut asiakkaalta valitusta, vaikka ihmisiähän me asiakaspalvelijatkin olemme.
Kertokaapa siis omia stooreja, oletko rikkonut 3000 euron laitteen, unohtanut lukita oven yöksi tai aiheuttanut putkivahingon? Mitä seuraamuksia tapahtumalla oli?
En kerro tarkemmin, mutta vahingot ovat olleet niinsanotusti lopullisia.
t. lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Nukkunut herätysten yli, niin että oli aamuvuoro ja olen siis töissä päiväkodissa. 6.30 ois pitäny olla avaamassa ovia, mutta minäpä heräsin itekseni 7.30... Luojan kiitos oven takana oli odottanut ainoastaan yksi vanhempi lapsensa kanssa, mua kuitenki hävettää edelleen!
Ettei olisi minun puoliso ja lapsi ollut siellä odottelemassa. Sille kerran kävi noin.
Projekti "vähän" kusahti ja sen korjaamiseen piti ostaa ulkopuolista konsultaatiota yli 40 k€:llä talon piikkiin. Kyllähän siinä korvat vähän kuumotti hetken aikaa.
Unohdin, että muutoksen takia iltavuorossa lähtevä tavara viedään suoraan vaunuun, eikä hyllyyn, kuten aikaisemmin missä vuorossa tahansa.
Lisäkyyti maksaa kymppejä, mutta kyllä minua nolotti. Aikaisemmin töistä päässyt työkaveri vei tavarat perille.
Työnantaja on tarkka näistä lisäkuljetuksista. Näistä on vihko, johon on kirjattu, mistä lisäkyyti johtuu 🤔
Vierailija kirjoitti:
Potilaiden kanssa on sattunut muutama lipsahdus. Määrätty oikeaa lääkettä mutta no aivan päin p oleva määrä. Lapselle esim. aikuisten lääkettä kuusinkertainen määrä. HUPS. :)
Niin että HUPS vaan 😱
Itellä onneks vaan pienehköjä virheitä vaikka toki pomoilta huutia saadessa ne onkin maailmanloppuja....
Keittiössä olin tehosekoittanut jälkiruokasoseen muistamatta poistaa isoja siemeniä jotka olisivat voineet tukehduttaa vanhuksia.
Jotenkin sympaattinen topikki ja sympaattiset vastaajat <3
Ryssin yhteensä 700 000 € jatkuvia vuosittaisia kauppoja kun aloitin myyntijohtajan. Toisaalta tein sitten parin kolmen vuoden aikana uusia jatkuvia kauppoja n. 1,5 miljoonalla, joten sain jatkaa.
Sinänsä vaikea toisaalta eritellä mikä oli omaa osuuttani, en saanut minkäänlaista perehdytystä työhön, koska pomoni oli avioeron uuvuttama.
Sen jälkeen onkin ollut helpompaa. Itsarikin kävi tuolloin mielessä.
Tiputin cp-vammaisen miehen lattialle 😥 olin töissä asumispalveluyksikössä, jossa liikuntarajoitteinen väki asui omissa asunnoissa ja henkilökunta kävi pyydettäessä auttamassa arkiaskareissa. Aamuisin autettiin mm. sängystä pyörätuoliin siirtymisessä. Eräänä aamuna sitten otin jotenkin huonon otteen eräästä asiakkaasta, ja hän olikin yhtäkkiä puoliksi lattialla ja puoliksi tuolissa. Onneksi hälynappi oli lähellä, niin saatiin apua paikalle nopeasti.