Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin/kallein moka jonka olet tehnyt töissä

Vierailija
15.06.2017 |

Helpottavaa lukea muidenkin tarinoita. Tuntuu inhottavalta, kun oman virheen takia tullut asiakkaalta valitusta, vaikka ihmisiähän me asiakaspalvelijatkin olemme.

Kertokaapa siis omia stooreja, oletko rikkonut 3000 euron laitteen, unohtanut lukita oven yöksi tai aiheuttanut putkivahingon? Mitä seuraamuksia tapahtumalla oli?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein extrausta erääseen kyläbaariin. Baarissa oli sellaiset 1000 litran oluttankit kellarikerroksessa, jotka tuli sulkea yöllä ja avata aamusta. Kellarista oli palanut valo, joten illalla yksin vuorossa lähdin käsikopelolla sulkemaan hanaa. Tynnyreitä alakerrassa oli useampi ja letkut menivät ristiin. Sulkusuuntaakaan en toki muistanut koska tankit eri kyljillään. Löysin sulkukahvan ja käänsin, ja eiköhän se ollut väärä.

Eli avasin koskemattoman tankin, joka pössäytti useamman litran olutta, suunnattomalla paineella ulos + rikkoi ofc sinetin ja mitä ikinä.

Samassa hetkessä sain tankin suljettua, mutta ai kamala sitä pelkoa, voiko tankki räjähtää/onko kalja pilalla siinä vaiheessa kun tankki vaihdetaan viimein yms.

Hamuilin sinetin takaisin paikoilleen ja luuttusin pimeää kellaria puhtaaksi ja lähdin lipettiin. En koskaan saanut kuulla asiasta keneltäkään, joten epäilen ettei minua osattu epäillä aiheesta. Normaalisti euron kassaheitoistakin soitettiin perään.

Vierailija
82/103 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten kesätöissä unohdin ottaa kassan kautta sata euroa maksavan tuotteen. Asiakas oli pienen sähläyksensä jälkeen saanut vihdoin valittua tuotteet jotka hän maksaa itse ja mitä muut porukasta maksaa. Piippailin siinä kaikkea sitä pientä tavaraa ja asiakas kysyi, olenko ottanut jo tämän (sen satasen tuotteen)? Sanoin että joo, otin minä.

Kunnes illalla yhtäkkiä tajusin että ei saat... Sai asiakas ilmaisen tuotteen sitten. Pomolle tunnustin mokani eikä hän suuttunut, totesi vain että virheet opettaa. Kamala kuinka minua hävetti, miten voin unohtaa piipata niinkin ison tuotteen kuin se oli. Onneksi oli viimeisiä vuoroja ja muun ajan olin selvinnyt mokailematta.

Toivottavasti asiakkaalla tuli käyttöä sille tuotteelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan työssä sain jotenkin rikottua lattiansiivouskoneen niin että siitä lähti muovin pala.. Siis siihen mihin laitetaan laikat.. onneksi osa on vaihdettavissa mutta silti harmittaa ja suututtaa :(

Vierailija
84/103 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutin trukilla seinään johon jäi hieno reikä muistokis. En jäänyt koskaan kiinni

Vierailija
85/103 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetin joskus nuorena hoitajana vainajan ilman nimitietoja toisella puolella kaupunkia sijaitsevan sairaalan ruumishuoneelle. En ollut ennen valmistellut vainajaa haettavaksi eikä ollut kolleganikaan, ja jotenkin siinä sählätessä tärkein unohtui. Hautaustoimiston työntekijä soitti ruumishuoneesta minulle huvittuneena, että voisinko vielä kertoa, kuka kuollut on. Onneksi mokani selvisi edes tuossa vaiheessa. 😆

Vierailija
86/103 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ison firman testipäällikkö Aasiassa. Erehdyin vastuuhenkilöstä ja päädyin kinuamaan mallikappaletta tuotteesta joltain rivityöntekijältä Suomesta. Mitään ei tietenkään tullut. Tuote meni sitten Aasian markkinoille testaamattomana ja susihan se oli. En laskenut miljoonia..

Vierailija
87/103 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle 200000 € valimossa jatkuvavalussa jossa oli n. kolme sekuntia päättää että jatketaanko vai ei turvallisuuden takia. Päätin että ei ja painoin nappia vaikka lopulta selvisi että kyllä olisi voinut jatkaa. Kukaan ei koskaan kyseenalaistanut päätöstäni koska olin sinä päivänä se joka oli sen(kin) napin takana.

Vierailija
88/103 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
89/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista eniten vihaan ihmisiä jotka ei ymmärrä sitä että erehdyksiä ja virheitä sattuu kaikille. Edellinen pomoni oli aivan kauhea ja kuului tähän joukkoon ettei ymmärrä yhtään. Suoraa huutoa ja karjumista tuli jos pienenkin virheen teki

Vierailija
90/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oma mutta tosi, koulun liikuntasalin suihkuhuoneen hana oli jäänyt auki kesäksi. Olen aina ihmetellyt, miksei vuorossa oleva talonmies ollut kiertänyt edes kerran viikossa vesipisteitä, minä olisin. Kalliiksi tuli kaupungille.

Tuo on huomattu heti seuraavassa mittarin luennassa mutta miten ihmeessä talonmies ei käy tarkastamassa?? Meillä kesälläkin käyvät välillä tsekkaamassa että kaikki on ok

Vierailija
91/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin vääränvärisen kuorma-auton asiakkaalle. Ei ollut iloinen uudesta kuorma-autostaan. Kumma tyyppi.

Vierailija
92/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin siivouksen jälkeen asiakkaan oven auki viikonlopuksi. Kahteen otteeseen, siis saman asiakkaan. Tiettävästi ei käynyt varkaita tms kuitenkaan, mutta harmitti silti, ja olisi voinut tulla paljonkin vahinkoa. Hankala ovi, joka vaikutti menevän voimalla kiinni, mutta jäikin sitten kuitenkin raolleen. Sittemmin olen aina tuplatriplatarkastanut.

Vierailija
93/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruttasin pahasti työnantajan uuden rekka-auton. Hän suhtautui asiaan aika tyynesti, totesi vain, että kaikkea ikävää sitä pitääkin viimeisenä työpäivänä sattua! Nyt olen ollut 5 vuotta kortistossa.

Vierailija
94/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trukki karkas. 35 000€.

Vierailija
95/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompastuin täpötäyteen maalipurkkiin, joka oli vastahiotulla ja lakatulla lattialla. No, koko lattia jouduttiin hiomaan ja lakkaamaan uudestaan takiani :D

Heitin vesipullon remonttikohteen yläikkunaan. Ikkuna meni rikki ja jouduttiin vaihtamaan. Tarkoitus oli heittää juomapullo työkaverilleni.

Ei pahempia mokia onneksi.

Vierailija
96/103 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin virhearviointeja on tullut tehtyä isojen softaprojektien aikataulujen suhteen. Lisäkustannukset muutamia miljoonia.

Vierailija
97/103 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin asiakkaalle kuusi litraa piimää kuuden viilitölkin sijasta. Seuraavan kerran kun tein tämän asiakkaan tilauksia niin hän kertoi huvittuneena kuinka oli viimeksi jonkun mokan takia saanut niin paljon piimää että naapureille riitti jaettavaksi...

Vierailija
98/103 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin moka mulla ollut se että onnistuin taukotilassa särkemään johtajan muumimukin, mutta tuli mieleen yksi huoltiksen kahviossa tapaamalleni äijälle 80luvun puolivälissä sattunut vähän erikoisempi tapaus. Hän oli kertomansa mukaan parin muun äijän kanssa saanut tehtävän purkaa 1940luvun iso entinen asuin ja koulurakennus jostain keskeltä korpea ja kattotiilien irroittamisen jälkeen menneet sisään taloon ja tupakan poltamisen ja matkaradion kuuntelun lomassa tuskailleet kuinka paljon hommaa mörskän kanssa vielä olisi ja lähteneet ilm muutamille jonkun heistä kotiin. Takaisin tullessa olivat sitten huomanneet että talon alakerrasta puski liekit ja olivat sitten ajaneet paloasemalle ilmoittamaan mutta talo paloi maan tasalle. Tuli oli lähenyt oletettavasti siitä että tältä äijältä oli jäänyt mahd palava tupakka lattialle jolla oli mm purua ja vanhoja sanomalehtiä seinien sisältä.

Vierailija
99/103 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen just aiheuttanut lähes 5000 euron kustannukset työnantajalleni. Kyse oli virheestä, joka ei täysin ollut edes mun syytä. Tiimissä oli myös muita, mutta mun olisi pitänyt huolehtia päävastuullisena toimijana muiden työstä.

En tiedä, miten tästä häpeästä pääsee yli. Olen todella tunnollinen ja tarkka työntekijä ja määritän itseäni ihmisenä hyvin vahvasti työn kautta. Esihenkilön huutaminen ja syyttely ei varsinaisesti parantanut omaa oloani.

Virhe on tapahtunut ja kannan siitä vastuun, mutta nyt tuntuu, etten tiedä miten tästä mennään eteenpäin...

Vierailija
100/103 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni johdannaispelit vähän perseelleen. Pari miljardia tappiota firmalle. OK.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän