Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin/kallein moka jonka olet tehnyt töissä

Vierailija
15.06.2017 |

Helpottavaa lukea muidenkin tarinoita. Tuntuu inhottavalta, kun oman virheen takia tullut asiakkaalta valitusta, vaikka ihmisiähän me asiakaspalvelijatkin olemme.

Kertokaapa siis omia stooreja, oletko rikkonut 3000 euron laitteen, unohtanut lukita oven yöksi tai aiheuttanut putkivahingon? Mitä seuraamuksia tapahtumalla oli?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä asianajotoimistossa, vastaanotossa. Tehtäviin kuului myös kukkien kastelu, jonka hoidinkin aina tunnollisesti. Eräänä kertana kastelun jälkeen lakimiehiä alkaa putkahdella ulos toimistoistaan käytävälle ihmettelemään. Kaikki menevät kokoushuoneeseen toteamaan että yksi riippuva kasvi tiputtaa vettä modeemin päälle, että koko toimiston netti on pimeänä.

Tästä jäi todella kuumottava olo, mutta oikeesti, kuka keksi siirtää sen mötikän suoraan kasvin alle? Ei tullut mieleen edes katsoa että olisikos tässä alla jokin elintärkeä sähkövimpain. :(

Vierailija
22/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena likkana Citymarketissa kassalla. Eräs pariskunta osti kaksi matkalaukkua, olivat hinnaltaan tyyliin 250 mk ja 270 mk. Löin kassaan 250 mk ja 2.70 mk ja ilmoitin loppusummaksi 252.70 mk. Ihmettelin, kun mies siinä vähän vihelteli. Tajusin mokani vasta, kun olivat poistuneet kaupasta.

Eikö toi oo petos?

Kuka tekee petoksen? Kassa?

Asiakas tuskin, jos maksaa mitä pyydetään.

Olen ostanut 40 bordilaattaa neljän hinnalla. Ei hävettänyt yhtään, kun kassa peri neljästä 10kpl paketista kustakin yhden hinnan. Ihan tarpeeksi kannoin rahaa rakentaessa kyseiseen K-rautaan.

Ei kassa nyt. Toisaalta, jos toisin päin olisi ollut, (hinta korkeampi) asiakas olisi varmasti nostanut hirveän haloon. Mutta, jos asiakas kerta huomasi virheen ja vain vihelteli niin... Kai mä vaan ajattelen eri tavalla.  

Kassa teki virheen, joten hän on se joka teki petoksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma mutta tosi, koulun liikuntasalin suihkuhuoneen hana oli jäänyt auki kesäksi. Olen aina ihmetellyt, miksei vuorossa oleva talonmies ollut kiertänyt edes kerran viikossa vesipisteitä, minä olisin. Kalliiksi tuli kaupungille.

Vierailija
24/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena likkana Citymarketissa kassalla. Eräs pariskunta osti kaksi matkalaukkua, olivat hinnaltaan tyyliin 250 mk ja 270 mk. Löin kassaan 250 mk ja 2.70 mk ja ilmoitin loppusummaksi 252.70 mk. Ihmettelin, kun mies siinä vähän vihelteli. Tajusin mokani vasta, kun olivat poistuneet kaupasta.

Eikö toi oo petos?

Olen ostanut 40 bordilaattaa neljän hinnalla. Ei hävettänyt yhtään, kun kassa peri neljästä 10kpl paketista kustakin yhden hinnan. Ihan tarpeeksi kannoin rahaa rakentaessa kyseiseen K-rautaan.

Ei kassa nyt. Toisaalta, jos toisin päin olisi ollut, (hinta korkeampi) asiakas olisi varmasti nostanut hirveän haloon. Mutta, jos asiakas kerta huomasi virheen ja vain vihelteli niin... Kai mä vaan ajattelen eri tavalla.  

No joo, mun elämänasenne ei ole tollanen. Itsekin olisi voinut pisteen lyödä väärään paikkaan. Asiakkaana taas, jos olisin huomannut, kyllä olisin sanonut. 

Vierailija
25/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lainaosuuslaskelmaan syöttänyt saman lyhennyksen kahteen kertaan, jonka vuoksi asiakas maksoi lainanosuutensa noin 850e liian pienenä. Meni työnantajan piikkiin.

Itse olen kerran kaupassa huomauttanut kassalle mielestäni  liian pienestä laskusta. Kassa tarkisti ja ilmoitti olevan oikein. No ok, maksoin summan. Autossa katsoin kuitin. Olin ostanut litran olutpulloja 4 kpl, kuitissa oli yksi. No, olin jo kerran huomauttanut, en mennyt takaisin.

Vierailija
26/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kaupassa tilauskoneen vahingossa pahvien seassa pahviprässiin

Vierailija
27/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita sattunut. Väärä pistoke seinään ja suli elintarvikkeita isolla rahalla. Kaatui lava, jossa tuhansien eurojen arvosta tavaraa. Voi olla kyse yli kymppitonnistakin.

Kolhinut työnantajan autoa.

Onneks näitä ei satu ihan joka päivä.

Vierailija
28/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi oo petos?

Virhe ja tarkoituksella tehty petos on kaksi eri asiaa.

Vierailija
29/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pikku juttu mutta hupaisa. Tuli kyllä kylmä hiki kun tajusin mitä tuli tehtyä. Olin HikiVantaalla turvatarkastajana, ja taisi olla menossa kolmannen 13-tuntisen päivän viimeiset tunnit. Portti (siis metallinilmaisin) piippasi jonkun aasialaisen hepun takia ja pyysin ottamaan vyön pois ja kulkemaan portista uudestaan.

Perinteisen ylikohteliaaseen tyyliin heppu kumarteli ja sanoin "yes" ihan kaikkeen mitä sanoin. Eikä tehnyt elettäkään että olisi aikonut tehdä yhtään mitään. Isommin ajattelematta avasin miekkosen vyön, nykäisin vauhdikkaasti (samalla heppua vähän pyöräyttäen...) sen vyön pois ja tuuppasin portin toiselle puolelle. Ei oikeasti ärsyttänyt mutta oli sellainen ajatus että hoidetaas tämäkin alta pois.

Ei siinä mitään, tarkastus meni mallikkaasti ja heppu jatkoi kohteliasta "yes"-keskusteluaan. Vasta asiakkaan lähdettyä pari duunikaveria kysyi että huomasitko yhtään mitä tuli tehtyä? Siinä vaiheessa valahdin kalpeaksi. Ei ollut ihan ammattimaista. Jos joku esimies olisi nähnyt, olisi tullut kohtalaisia seurauksia. Syystä. Se kuulemma näytti aivan karmealta, kohtelin miesparkaa kuin karjaa...

Vierailija
30/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh, yksi syöpälääke lipesi käsistä.arvo 7000 e.

Vierailija
31/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi oo petos?

petos on kai sellainen joka tehdään tarkoituksella hyötymismielessä? toi kassa teki sen vahingossa eikä itse hyötynyt mitenkään.

Vierailija
32/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiheuttanut hälytyksen kolmessa viimeisessä työpaikassani ja nykyisessä 3 kertaa. Olen pomo ja usein viimeisenä töissä. Sitten vaan sudin jotakin pieleen ja näin käy... Olen kaksi viimeistä vartointilaskua maksanut itse, kun hävettää.

Vierailija
33/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomittajana lypsin vahingossa antibiottilehmän tankkiin, meni sitten viitisen tuhatta litraa maitoa hävikkiin.

Vierailija
34/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitaja ja unohdin lukita muistisairaan ja agressiivisen potilaan huoneen. Lääkäri oli määrännyt huoneen lukittavaksi koska tämä kyseinen ihminen saattoi aiheuttaa vaaraa itselleen tai muille.

No tämän ihmisen huoneen ovi teki hälytyksen kun se aukesi ellei sitä laittanut kiinni 5 sekuntia oven aukaisun jälkeen. No lähdimme sitten juoksemaan tätä kiinni samalla kun hän ei itse enää ymmärrä, keitä olemme ja miksi hänen pitäisi mennä huoneeseen kun haluaa mennä kotiinsa. Pari mustelmaa siitä tuli ja vartijakin piti kutsua paikalle kun ei me kolmen naishoitajan voimin saatu ihmistä huoneeseensa.

Kommentistasi tuli taas mieleen se, että te hoitoalan ihmiset teette arvokasta työtä oman itsenne turvallisuudenkin vaarantuessa.

Vierailija
35/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi oo petos?

petos on kai sellainen joka tehdään tarkoituksella hyötymismielessä? toi kassa teki sen vahingossa eikä itse hyötynyt mitenkään.

Juuri näin. Kyseessä vielä virhe. Petos olisi kyseessä jos kassa esim ottaisi liikaa rahaa ja pitäisi ne itsellään. Tässä kassa ei hyötynyt, voi jopa joutua korvaamaan summan, ehkä ei. Asiakas maksaa mitä kassa sanoo, ei ole asiakkaan tehtävä huomauttaa, eikä asiakas itse aktiivisesti vaikuttanut tilanteeseen, esim maksamalla pienempää summaa minkä kassa pyysi.

Vierailija
36/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tehnyt erään projektin vuosiresurssoinnin valmiiksi ja se ja kaikki tulevan vuoden muut projektit "lukittiin" budjetointia varten. Yksi toimija soitteli vähän ajan päästä ihmetellen että miksi heillä on varusteita tuplasti mutta ei yhtään miehitystä. Moka oli n 40.000 euron luokkaa. No onneksi pystyttiin korjaamaan, mutta kyllä siinä sydän pamppaili ja hikoilutti aika lailla.

Nykyään ajattelen että se oli paras tuplatsekkauksen opetus ikinä.

Mutta ajattelen myös että helvetti, jotkut toimarit tienaavat tuon saman summan kuukaudessa, ja jotkut saavat tuon kokoista eläkettä kuukaudessa. Kaikki on niin suhteellista, rahaa tässä maassa kyllä löytyy jos oikeista paikoista kaivetaan.

Vierailija
37/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälytin vahingossa vartijan kun piti hälyttää lisää henkilökuntaa kassoille...

Vierailija
38/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missasin potilaalta vakavan taudin ja hän kuoli. Varmaan virhearviointeja on tullut tehtyä muitakin, mutta tuo oli selkeä.

...

Toimitko vielä ammatissasi? 

Meinaan, eikö tuo ole kuolemantuottamus vähintään eikä mikään moka. Ihminen kuoli!

Koska lääkärithän ovatkin kaikki ylijumalia eivätkä ikinä tee virheen virhettä toisinkuin kaikissa muissa ammateissa toimivat ihmiset. Plus heidän on myös todella helppo vilkaista ihmistä ja samantien tietää mikä sairaus tällä on ilman että joutuu tutkimaan hetkeäkään.

Vierailija
39/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uutispäivystäjänä suuressa sanomalehdessä. Toisella puolella Suomea sattui iso onnettomuus, jonne päätettiin lähettää toimittaja paikanpäälle. Oli viikonloppu ja vähän väkeä töissä, niinpä aloin ajan säästämiseksi ostaa toimittajalle lentolippuja. Soitin päätoimittajalle, joka luetteli puhelimessa luottokorttinsa numeron jotta sain lipun ostettua. Kauhukseni tajusin heti ostoksen jälkeen, että olin ostanut lipun väärälle lennolle eikä sitä voinut enää muuttaa. Nöyränä soitin päätoimittajalle uudelleen, että sain ostetuksi uuden lipun. Hän onneksi otti asian huumorilla. Tappio oli muutamia satasia.

Vierailija
40/103 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaiden kanssa on sattunut muutama lipsahdus. Määrätty oikeaa lääkettä mutta no aivan päin p oleva määrä. Lapselle esim. aikuisten lääkettä kuusinkertainen määrä.  HUPS.  :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi