Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin/kallein moka jonka olet tehnyt töissä

Vierailija
15.06.2017 |

Helpottavaa lukea muidenkin tarinoita. Tuntuu inhottavalta, kun oman virheen takia tullut asiakkaalta valitusta, vaikka ihmisiähän me asiakaspalvelijatkin olemme.

Kertokaapa siis omia stooreja, oletko rikkonut 3000 euron laitteen, unohtanut lukita oven yöksi tai aiheuttanut putkivahingon? Mitä seuraamuksia tapahtumalla oli?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloitin yritysasiakkaan tililtä vahingossa 435 euroa, kun piti veloittaa 43,50 euroa. Sormi osui enteriin hitusen liian aikaisin.

Pieni moka, jonka korjasin heti, mutta kyllä vähän korvia kuumotti, kun uusi työntekijä olin. Veloitus, peruutus ja uudelleenveloitus kuitenkin näkyvät tilillä asiakkaalle.

Vierailija
62/103 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin vetämäni projekti keskeytettiin ilman käyttökelpoisia tuloksia. Kustannuksia kertynyt lähemmäs miljoona. Ketään ei ole moitittu ja kaikki mukana olleet ovat löytäneet seuraavan askelman urallaan. Pitäisikö uskoa, että olen hyvä tässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaalla töissä ollessani työkaveri ohjelmoi yhden koneen väärin ja koko tuotanto meni pilalle parin päivän ajalta, eli asia huomattiin vasta kun tuotteet olivat menneet koko linjaston läpi ja olivat lopputarkastuksessa. Hiukan muutettiin käytäntöjä tuon jälkeen eli ilmeisesti aika isot tappiot tulivat.

Esimiehenä olen tehnyt virherekryjä useampiakin. Rekrytointi ei tosiaan ole mun vahvinta alaani, joten nykyään kolleegani auttaa niissä ja mä puolestani jeesaan häntä niissä asioissa, jotka on mun vahvuuksia. Jotenkin olen onnistunut poimimaan hakijoiden joukosta niitä, jotka vakuuttavat työhaastattelussa ja jaksavat koeajan, mutta sen jälkeen alkaa saikutukset, hirvittävä valittaminen kaikesta jne. Onneksi on myös osunut hyviä tyyppejä, mutta ne pari tyyppiä ovat olleet (myös muiden mielestä) tosi pieleen menneitä.

Vierailija
64/103 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein duunissa joulun alla taatelikakkuja, parisenkymmentä olin uuniin lykännyt paistumaan. En muista kauanko olivat olleet uunissa kun duunikaveri kysyi että mitä tässä on, ja osoitti kulhoa missä oli leivinjauhe :) Vähän lämmenneet sössöt kippasin sitten uudelleen pataan ja sekoitin leivinjauheet sinne, ihan ok onnistuivat :p

Vierailija
65/103 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lypsäsin sairaan lehmän maidot maitotankkiin, sinne vaan terveiden lehmien maidon joukkoon, eli sen maidon joukkoon, joka menee meijerille ja kauppaan myyntiin.

Mun ois pitäny ottaa erillinen tonkka ja se "pistooli" laittaa siihen tonkkaan että ne sairaan lehmän maidot menee sinne. Olin laittanu vaan normaalisti sen sinne maitotankkiin ja koko päälle 2000 litran maidot pilalla. 

Sain tilan isännältä sellaiset huudot, etten eläissäni ole kuullut kenenkään raivoavan niin. Pyytelin anteeksi, mutta ei se enään mitään auttanut.

Oikeasti traumatisoiduin tästä niin pahasti, etten ole kyennyt maatilan hommia tekemään enään tuon jälkeen ja tuosta jo aikaa ainakin 10vuotta :(

En tiedä, miten olin noin huolimaton. 

Vierailija
66/103 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missasin potilaalta vakavan taudin ja hän kuoli. Varmaan virhearviointeja on tullut tehtyä muitakin, mutta tuo oli selkeä.

...

Toimitko vielä ammatissasi? 

Meinaan, eikö tuo ole kuolemantuottamus vähintään eikä mikään moka. Ihminen kuoli!

Hyi kauhea! Etkai ole enää terveydenhoitoalan ammattilainen? Häpeä! Toivottavasti et toimi työssäsi.

Vierailija
67/103 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missasin potilaalta vakavan taudin ja hän kuoli. Varmaan virhearviointeja on tullut tehtyä muitakin, mutta tuo oli selkeä.

...

Toimitko vielä ammatissasi? 

Meinaan, eikö tuo ole kuolemantuottamus vähintään eikä mikään moka. Ihminen kuoli!

Lääkärin ammatti on sellainen, että niitä potilaita tuppaa kuolemaan. Ei siitä pidä itselleen taakkaa ottaa. Kun kristallipalloa ei ole, että suoraan näkisi ratkaisun kaikkiin oireisiin. Itsekin vuosia sitten missasin haimasyövän, määräsin vatsalääkettä. Meni sitten huomattavasti kokeneemmalle työkaverille, kun ei parantunut, ja tämä määräsi masennuslääkettä. Tästä piti meidän molempien sitten vuosia kuoleman jälkeen tehdä selvitystä Valviralle. Siitäkin on jo vuosia aikaa, eikä mitään sieltä sitten kuulunut.

"Tuppaa kuolemaan"? Tuo sanonta on aivan järkyttävän kuuloista! Tai " ei pidä itsellensä taakkaa ottaa" Tuo kertoo todella paljon sun luonteesta. Oon itsekin hoitoalalla enkä todellakaan voisi kuvitellakaan asennoituvani noin ihmisen poismenoon,varsinkaan tuossa tilanteessa.

Virheitä tehdään,enkä tarkoita,että kaikki pitäisi tietää,mutta tuo,miten asioihin suhtaudut on todella huolestuttavaa.

T. Sairaanhoitaja

Vierailija
68/103 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtaalla töissä ollessani työkaveri ohjelmoi yhden koneen väärin ja koko tuotanto meni pilalle parin päivän ajalta, eli asia huomattiin vasta kun tuotteet olivat menneet koko linjaston läpi ja olivat lopputarkastuksessa. Hiukan muutettiin käytäntöjä tuon jälkeen eli ilmeisesti aika isot tappiot tulivat.

Esimiehenä olen tehnyt virherekryjä useampiakin. Rekrytointi ei tosiaan ole mun vahvinta alaani, joten nykyään kolleegani auttaa niissä ja mä puolestani jeesaan häntä niissä asioissa, jotka on mun vahvuuksia. Jotenkin olen onnistunut poimimaan hakijoiden joukosta niitä, jotka vakuuttavat työhaastattelussa ja jaksavat koeajan, mutta sen jälkeen alkaa saikutukset, hirvittävä valittaminen kaikesta jne. Onneksi on myös osunut hyviä tyyppejä, mutta ne pari tyyppiä ovat olleet (myös muiden mielestä) tosi pieleen menneitä.

Hyvä että olet ottanut apua rekrytoimiseen.

Vierailija
69/103 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rysäytin joskus ravintolan väliseinän hajalle ku koitin jakaa tilaa puoliks ja unohdin ottaa välistä sellaset kapulat (joiden olemassaolosta en tosin sillon ees tienny). Onneks oli pomoki sillon paikalla, oisin ollu niin kusi sukassa ku seinä jumissa puolivälissä... oli siinä asiakkaille selvittämistä et miks siitä ei saa kulkea ku koko laskeutuva seinä voi rysähtää niskaan😅 Meni kuulemma onneks vakuutuksen piikkiin mut hitto et hävetti...

Vierailija
70/103 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä :D

Vierailija
71/103 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000kg tasolasia meni paskaksi. Arvoa en enää muista, tästä on jo vuosikausia aikaa.

Vierailija
72/103 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, eilen jouduin tarkastamaan pari viikkoa sitten tekemäni n. 20 000 €:n tilauksen. Kävi viikon puolivälissä ilmi (kollegan satunnainen heitto), että olen saattanut tehdä n. 10%, eli parin tonnin virheen. Eilen sitten tarkistelin, ja.... *rumpujen pärinää* Ei virhettä! Ei voi sanoin kuvata kuinka helpottunut olo oli. Olen muutama kuukausi sitten aloittanut ja vielä koeajalla, joten fudut olisi tullut välittömästi tuollaisen virheen seurauksena. Etenkin, kun ala on sellainen, missä on työntekijöistä valtava ylitarjonta, eli sihteerikkö.

Vierailija
73/103 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoin töissä 13 000 €:n metallintyöstölaitteen ihan omaa huolimattomuuttani. 

Luojalle kiitos vakuutuksista ja siitä että olin ollut tuolla jo kymmenisen vuotta töissä mokailematta.

Saan kyllä kuulla tuosta vieläkin.

Vierailija
74/103 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nostaa tätä kun omat tänään toissapäivänä tehdyt mokat kuumottavat vieläkin, näitä on mukava lukea vertaistukena. Maksoin väärälle tilille useita kymmeniä tuhansia euroja ja vieläkin on auki kuinka rahat saadaan takaisin.

Vierailija
75/103 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sytyttää tupakin väärinpäin.

Sinccis

Vierailija
76/103 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman miljoonan euron verran tunnustan aiheuttaneeni tuotantotappioita paperiteollisuudelle. Olen automaatioinsinööri.

Vierailija
77/103 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin sytyttää tupakin väärinpäin.

Sinccis

Hyvin mielenkiintoista, että tuosta aiheutui työpaikallesi rahalliset vahingot. Mutta kaikkeahan sitä sattuu.

Vierailija
78/103 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Tuntuupa helpottavalta lukea näitä.

Olen töissä pikku työpaikassa, jossa osaavista työntekijöistä on huutava pula. Olen paikan parhaita tekijöitä, mutta höslä ja teen pikkumokia säännöllisesti (esim. vastaan asiakkaalle tönkösti kun en ole itsekään perehtyä aiheeseen) Tässä isoimmat mokat tältä ja viiem vuodelta:

Pomo delegoi minulle myynnin tehtäviä. Möin 250€ liian halvalla yhden tilauksen (kokoluokka kovin pieni hommassa, eli prosentuaalisesti aika jäätävä alennus) kun ymmärsin homman väärin. Nuorison sijasta paikalle saapui nuorisoalan työntekijöitä.

Sotkin tapahtumapäivän aikataulua puolella tunnilla melko kriittisestä kohdasta. Muutama asiakas ihmetteli, mutta muuten juttu ei kantautunut pidemmälle.

Unohdin päivittää kassajärjestelmään uudet tiedot, ja poistin vanhat. Huomasin tilanteen vasta avatessani työpaikkaa. Yleensä päivitän kaiken kassaan manuaalisesti, mutta nyt piti tehdä tilitysohjelman kautta enkä jotenkin vaan edeltävänä päivänä muistanut ajaa kaikkia tietojen lähetyksiä.

Vierailija
79/103 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokien suuruus on työnantajan asenteesta usein kiinni, joten pienestä mokasta voi tulla iso juttu.

Olin ravintolassa terassivuorossa. Hiljaista. Ravintola oli maineeltaan arvokas ja laadukas, joten kaikki korkeahintaisia ja asiakkaissa vaikuttajia politiikassa tai talouselämässä. Hovimestari ja pomo nuolivat heidän takamuksiaan mennen tullen. Kerran sitten tärkeä aluepoliitikko oli tapaamassa sivusuhdettaan. Hän suunnitteli yllättävänsä sivusuhteensa jollakin lahjalla ja minun hommani oli olla valmiina kantamaan jotkut vaikean näköiset drinkit korkeajalkaisissa laseissa tarjottimella terassin vähän kumpuilevalla laatoituksella. Niinpä vahtasin poliitikolta merkkiä, joten sen saatuani lähdin liikkeelle ja kompastuin tietysti pieneen törrössä olevaan laattaan ja kaikki neste lensi sivusuhteen päälle.

En saanut potkuja, enkä ollut harmissani.  POmo oli kuitenkin pois tolaltaan ja jaksoi jauhaa siitä pitkään minulle. Oli kai kysynyt poliitikolta annetaanko mulle potkut?

Vierailija
80/103 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylvökoneen pikkukorjauksessa virhearvio, syöttöjärjestelmä meni jumiin, pyörityskoneisto repi  koneen hajalle parissa sekunnissa. Korjaus saattaa maksaa 5000 euroa, ja kylvöt viivästyi sateiden yli ehkä pari viikkoa. Saattaa tulla vielä lisää hankaluuksia syksyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän