Mind Fuckit, jotka tajusit aivan liian myöhään?
Minulla myös tämä kuuluisa N-Y-T - Nyt, eli ne kirjaimet eivät ole sattumalta juuri N-Y-T
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette ole tajunnut än yy tee nyttiä, niin mitä olette ajatelleet sen sitten tarkoittavan?
En ajatellut mitään :D Mulle se oli vaan hölynpölyä, lasten loru niin kuin joku entten tentten teelikamentten :D
Tuo on nykyään valitettavan yleistä.
Juu, on valitettavan yleistä ettei päiväkoti-ikäiset lapset osaa ajatella lorun merkitystä. Siinä kun pitäisi tuntea kirjaimetkin ja tietää että än yy tee muodostaa sanan nyt. Tyhmät lapset.
Ei, kun että ei yhtään ajatella.
Tuli tuosta Popedasta mieleen, että itse en todellakaan aiemmin tajunnut, että siinä Stigin "mä ajan koko yön" -biisissä ei tosiaan puhuta ajamisesta. Tajusin tämän vasta pari kuukautta sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta pari vuotta sitten, että Olvin logossa lukee Olvi. Luulin aiemmin logoa (olut)tynnyriksi.
Itse tajusin tän, kun opin lukemaan, oli vaikea olla näkemättä sitä OLVI-sana siinä.
Hauska miettiä kuinka ihmisten asioiden hahmottamisessa on isojakin eroja. Itse en oo koskaan nähnyt oluttynnyriä, vaan pelkästään että siinä lukee "olvi". Eli itselle on mindblow se että kirjaimet muodostavat oluttynnyrin :D
Lammas oon mä jeeskuksen menisikö samalla sävelellä kuin tuiki tuiki tähtönen?
Mikä hemmetin mind fuck? Kai tälle jokin suomenkielinen vastine on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette ole tajunnut än yy tee nyttiä, niin mitä olette ajatelleet sen sitten tarkoittavan?
En ajatellut mitään :D Mulle se oli vaan hölynpölyä, lasten loru niin kuin joku entten tentten teelikamentten :D
Tuo on nykyään valitettavan yleistä.
Tästä on aikaa semmoset parikymmentä vuotta.. en taaperona/lapsena ajatellut mitään, koska en osannut silloin vielä lukea, ja kun opin lukemaan, en aktiivisesti ajatellut mitään lastenloruja ja tarkoittavatko ne kenties jotain, mutta sitten joskus 13-14 -vuotiaana tajusin sattumalta jonkun liikuntaleikin aikana, että hitto, sehän tarkoittaa jotain :)
Heippa, mä opin taaperoiässä lukemaan, kukaan ei ollut opettanut (kirjaimia oli opetettu vähän), enkä koskaan varsinaisesti opetellut tavaamaan. Silti olen aina tiennyt, miksi sanotaan n-y-t.
Kuinka vähän kirjaimia sulle oli opetettu, oliko ne jotkut tietyt muutamat kirjaimet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cheekin Sokka irti... luulin, että kyseessä on joku kranaatin räjäyttämiseen liittyvä vertauskuva. Sitten yhtenä päivänä tajusin, että sillä tarkoitetaan juomatölkin sokkaa. Juomisestahan se biisi kertookin!
Ei juomatölkkien "sokkia" ole enää vuosikymmeniin irrotettu tölkistä avattaessa.
TÄÄ oli aika mindfuck. Ei muuten olekaan!
Vierailija kirjoitti:
Tuli tuosta Popedasta mieleen, että itse en todellakaan aiemmin tajunnut, että siinä Stigin "mä ajan koko yön" -biisissä ei tosiaan puhuta ajamisesta. Tajusin tämän vasta pari kuukautta sitten
Apua en ole minäkään tajunnut! Eräs treffikumppani omisti tämän biisin minulle karaokessa :D:D Noloa
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös tämä kuuluisa N-Y-T - Nyt, eli ne kirjaimet eivät ole sattumalta juuri N-Y-T
Minulta kesti aikansa oivaltaa siitä vanhasta kappaleesta "Är-aa-koo-aa-äs-kulta-kultasein," että siinähän on sana.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ennen pomo, jolla oli tapana kirjoittaa viestiensä alkuun FYI. Mietin pitkään että mikä ihmeen fyi. Kyselin työkavereilta eikä nekään tienneet, mutta ilmeisesti ketään muuta ei häirinnyt kun mua. Jossain vaiheessa googlasin ja selvisi että sehän tarkoittaa For Your Information :D selkeetä heti kun tiesi.
Haha, kaikki vaan sopeutuneet siihen, että pomolla nyt vaan on tapana kirjoittaa viesteihin fyi, se vaan on sen juttu. :D Mun tuttava viljeli termiä asap myös ihan suvereenisti tietämättä mitä se tarkoittaa, sitä vaan et se on kiireen vilkkaa, eli asappia. Ilmeensä, kun kuuli.
Katujen varsilla ja talojen seinissä näkee siellä täällä kylttejä, joissa on kuin sininen T, jonka alapäässä on möykky. Kuvittelin sen tarkoittavan vesi- tai viemäriputkea, johon on siihen kohtaan rakennettu kaivo jonka pohjalla on säiliö. Siltähän se näyttää. Vaan sitten hoksasin että eipä olekaan, siinä on sulkuventtiili, jota käännetään tuon merkin näköisellä avaimella.
Vierailija kirjoitti:
Opin vasta muutama viikko takaperin av:lta että Popeda laulaa ihan jostain muusta kuin köyhyydestä siinä biisissä "mullon kakskytä senttiä taskussa vaan, sinä sitä et suostu ees vilkaisemaan"...
Opin tämän juuri nyt. Ei sillä, että Popedaa kuuntelisin yleensä, mutta silti....
Olen aina ollut kauhean huono käsittämään kaksimielisyyksiä. Pah.
t. N42
Noloa kait tunnustaa mutta meni jokunen kuuntelukerta ennen kuin yhtäkkiä tajusin mistä juice leskisen kappale pyhä toimitus kertoo. En yleensä kuuntele sanoja kovinkaan tarkkaan joten ehkä se on osasyy.
Kuinka moni on ekaluokalla tavannut sanoja vanhaan tyyliin aa uu au tee oo to? Ja mistä lähtien on alettu "tavaamaan" uudemmalla tyylillä äänteittäin.
Onko tällä vaikutusta tuon än yy tee nytin tajuamisessa?
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta pari vuotta sitten, että Olvin logossa lukee Olvi. Luulin aiemmin logoa (olut)tynnyriksi.
Mä hoksasin vasta kommentistasi, että hei sehän on oluttynnyri! Luin vaan sen pelkän Olvin 😅
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vieläkään tajua pikaruokaloiden ketsuppiastioiden avautumis/suurentumis/expansoitumis systeemiä.
Mä kokeilin kerran avata sen astian sen jälkeen kun siitä oli "iso" haloo. En tykännyt, oli sottasta ja vaikea kantaa. Siispä menen edelleenkin sillä kuppityylillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että uunin alla oleva lokero on tarkoitettu ruuan lämpimänä pitämiseen jos jotain ei mahtunut samalla kertaa valmistamaan.
Ihmeellisen paljon alanuolia saanut tuo kommentti. Tuohan pitää paikkansa, tästä oli joku "uutinen" jossain lehdessä (Iltalehti?) muutama viikko sitten.
Kannattaa muistaa että iltalehden ja -sanomien toimitustyö ei lähestulkoonkaan aina ole laadukasta.
Voithan kokeilla pysyykö ruoka lämpimänä siellä laatikossa, johon herkästi kiertyy pölyä lattialta. 😂😂
Kannattaa kokeilla käden kanssa, että onko siellä luukussa lämmin silloin, kun sulla on uuni päällä.
Mulla ainakin lämpenee viereinen aterinlaatikkokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että uunin alla oleva lokero on tarkoitettu ruuan lämpimänä pitämiseen jos jotain ei mahtunut samalla kertaa valmistamaan.
Ihmeellisen paljon alanuolia saanut tuo kommentti. Tuohan pitää paikkansa, tästä oli joku "uutinen" jossain lehdessä (Iltalehti?) muutama viikko sitten.
Kannattaa muistaa että iltalehden ja -sanomien toimitustyö ei lähestulkoonkaan aina ole laadukasta.
Voithan kokeilla pysyykö ruoka lämpimänä siellä laatikossa, johon herkästi kiertyy pölyä lattialta. 😂😂Kannattaa kokeilla käden kanssa, että onko siellä luukussa lämmin silloin, kun sulla on uuni päällä.
Mulla ainakin lämpenee viereinen aterinlaatikkokin.
Mäkin kokeilin alalaatikon lämpötilaa lehtijutun innoittamana. Oli ihan kylmä. Itse asiassa yllättävänkin kylmä, eli uuni on tosi hyvin eristetty. Ei siis ainakaan meillä toimi tuo idea.
Vierailija kirjoitti:
kun katsoo Bliw-saippuaa peilistä, niin heijastuksesta tulee wild. Hokasin tämän vasta pari viikkoa sitten kun satuin katsomaan peiliin se pullo kädessä ja olin ihan että wow :D
Katsoppa vielä kerran =)
Tulisiko siitä kuitenkin wilB
No toi ei pidä paikkaansa. News on sanan new monikko. Monessa muussakin kielessä uutiset, kuten myös suomessa, uutiset on johdettu sanasta uusi. Nyheter, nouvelles, jne