Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mind Fuckit, jotka tajusit aivan liian myöhään?

Vierailija
15.06.2017 |

Minulla myös tämä kuuluisa N-Y-T - Nyt, eli ne kirjaimet eivät ole sattumalta juuri N-Y-T

Kommentit (343)

Vierailija
81/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vasta 30-vuotiaana kuulla, että ananakset ei kasvakaan puussa! Jotenkin kai se ananaksen ulkonäkö muistuttaa palmupuuta ja se hämäsi :D

Vierailija
82/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vauvat ei synny per-ereiästä.

Syntyvätpäs. Perhereiästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua, joten tämä voi olla toistoa jonkun toisen postauksesta:

Sain tietää vappuna 2013, että tavallisessa Fredriksonin yo-lakissa on kuminauha, jonka voi vetää leuan alle tuulella. Ostettaessa tämä kuminauha on vedetty tiukalle lipan ylälaitaan mustan samettinauhan viereen, johon se sulautuu käytännössä näkymättömäksi.

Se vappu menikin sitten tätä ihmettä ihastellessa. :D Noin puolet niistä tutuistani, joille löydöstä mainitsin, ei ollut myöskään tiennyt tästä salaperäisestä kuminauhasta.

P.S. Olin kyllä nähnyt ihmisillä kuminauhalla varustettuja yo-lakkeja, mutta luulin, että kyse on jostain omasta tuunauksesta.

Vierailija
84/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette ole tajunnut än yy tee nyttiä, niin mitä olette ajatelleet sen sitten tarkoittavan?

En ajatellut mitään :D Mulle se oli vaan hölynpölyä, lasten loru niin kuin joku entten tentten teelikamentten :D

Tuo on nykyään valitettavan yleistä.

Tästä on aikaa semmoset parikymmentä vuotta.. en taaperona/lapsena ajatellut mitään, koska en osannut silloin vielä lukea, ja kun opin lukemaan, en aktiivisesti ajatellut mitään lastenloruja ja tarkoittavatko ne kenties jotain, mutta sitten joskus 13-14 -vuotiaana tajusin sattumalta jonkun liikuntaleikin aikana, että hitto, sehän tarkoittaa jotain :)

Heippa, mä opin taaperoiässä lukemaan, kukaan ei ollut opettanut (kirjaimia oli opetettu vähän), enkä koskaan varsinaisesti opetellut tavaamaan. Silti olen aina tiennyt, miksi sanotaan n-y-t.

Vierailija
85/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset sanonnat ja niiden etymologia. Jos on miehellä vaikka joku nainen kierroksessa, niin sehän tarkoittaa metsästystä. Karhua metsästettiin talvisin kiertämällä sitä aluetta, johon sen tiedettiin suunnilleen tehneen talvipesän. Aluetta kirjaimellisesti kierrettiin aina pienenevin kierroksin kunnes pesä löytyi ja karhu saatiin tapettua.

Näitä samantyyppisiä sanontoja on paljon.

Vierailija
86/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vasta 30-vuotiaana kuulla, että ananakset ei kasvakaan puussa! Jotenkin kai se ananaksen ulkonäkö muistuttaa palmupuuta ja se hämäsi :D

No, itseasiassa alkujaan ananakset kasvoivat puissa ja kasvavat villinä vieläkin. Ananas on luonteeltaan epifyytti ja kasvaa toisten kasvien päällä (puiden).

Pineapple-nimitys johtuu juuri tuosta kasvutavasta.

Viljelyn kehityttyä on opittu pärjäämään ilman sitä puuta.

Mutta tiesittekö sitä, että jos syö liikaa kypsentämättömiä ananaksia, niin hampaat saattavat irrota. Ananaksessa on hampaiden kiinnitystä heikentävää entsyymiä, joka kuitenkin tuhoutuu kuumennuksessa.

Vaara ei ole suuri, mutta eräs amerikkalainen sotilasjoukko menetti hampaansa eräässä taistelussa kun he piileskelivät vihollista ananasviljelmällä, eikä heillä ollut muuta syötävää kuin ne ananakset, eikä tultakaan voinut sytyttää.

Vierailija
87/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette ole tajunnut än yy tee nyttiä, niin mitä olette ajatelleet sen sitten tarkoittavan?

En ajatellut mitään :D Mulle se oli vaan hölynpölyä, lasten loru niin kuin joku entten tentten teelikamentten :D

Tästä on aikaa semmoset parikymmentä vuotta.. en taaperona/lapsena ajatellut mitään, koska en osannut silloin vielä lukea, ja kun opin lukemaan, en aktiivisesti ajatellut mitään lastenloruja ja tarkoittavatko ne kenties jotain, mutta sitten joskus 13-14 -vuotiaana tajusin sattumalta jonkun liikuntaleikin aikana, että hitto, sehän tarkoittaa jotain :)

Heippa, mä opin taaperoiässä lukemaan, kukaan ei ollut opettanut (kirjaimia oli opetettu vähän), enkä koskaan varsinaisesti opetellut tavaamaan. Silti olen aina tiennyt, miksi sanotaan n-y-t.

Heippa! Kivat sulle!

Vierailija
88/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus huomasin että juicella on 2 kappaletta samalla sävelellä, sitten kuulin kolmannen. Myöhemmin selvisi että niitä taitaa olla ainakin 6.

MItkä? 

Vierailija
89/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen pomo, jolla oli tapana kirjoittaa viestiensä alkuun FYI. Mietin pitkään että mikä ihmeen fyi. Kyselin työkavereilta eikä nekään tienneet, mutta ilmeisesti ketään muuta ei häirinnyt kun mua. Jossain vaiheessa googlasin ja selvisi että sehän tarkoittaa For Your Information :D selkeetä heti kun tiesi.

Vierailija
90/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, on valitettavan yleistä ettei päiväkoti-ikäiset lapset osaa ajatella lorun merkitystä. Siinä kun pitäisi tuntea kirjaimetkin ja tietää että än yy tee muodostaa sanan nyt. Tyhmät lapset.

Vierailija
91/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itseasiassa alkujaan ananakset kasvoivat puissa ja kasvavat villinä vieläkin. Ananas on luonteeltaan epifyytti ja kasvaa toisten kasvien päällä (puiden).

Mutta tiesittekö sitä, että jos syö liikaa kypsentämättömiä ananaksia, niin hampaat saattavat irrota. Ananaksessa on hampaiden kiinnitystä heikentävää entsyymiä, joka kuitenkin tuhoutuu kuumennuksessa.

Vaara ei ole suuri, mutta eräs amerikkalainen sotilasjoukko menetti hampaansa eräässä taistelussa kun he piileskelivät vihollista ananasviljelmällä, eikä heillä ollut muuta syötävää kuin ne ananakset, eikä tultakaan voinut sytyttää.

No kun ei. Pineapple nimi tulee siitä, että  pineapple tarkoitti vanhassa englannissa männynkäpyä ("männynomena") ja koska ananas muistuttaa käpyä, sitä alettiin sellaiseksi kutsumaan. https://en.wikipedia.org/wiki/Pineapple#Etymology 

Vierailija
92/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua, joten tämä voi olla toistoa jonkun toisen postauksesta:

Sain tietää vappuna 2013, että tavallisessa Fredriksonin yo-lakissa on kuminauha, jonka voi vetää leuan alle tuulella. Ostettaessa tämä kuminauha on vedetty tiukalle lipan ylälaitaan mustan samettinauhan viereen, johon se sulautuu käytännössä näkymättömäksi.

Se vappu menikin sitten tätä ihmettä ihastellessa. :D Noin puolet niistä tutuistani, joille löydöstä mainitsin, ei ollut myöskään tiennyt tästä salaperäisestä kuminauhasta.

P.S. Olin kyllä nähnyt ihmisillä kuminauhalla varustettuja yo-lakkeja, mutta luulin, että kyse on jostain omasta tuunauksesta.

- Se kuminauha laitetaan takaraivoon/niskaan, ei suinkaan leuan alle.

Vierailija
93/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meitä käsketään...

Vierailija
94/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin vasta muutama viikko takaperin av:lta että Popeda laulaa ihan jostain muusta kuin köyhyydestä siinä biisissä "mullon kakskytä senttiä taskussa vaan, sinä sitä et suostu ees vilkaisemaan"...

Mä tajusin muutama vuosi sitten. Noloa :(

Vierailija
95/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä opittu vinkki, että leivinpaperi- ja kelmukoteloissa on päissä väkäset, jotka sisäänpainamalla sen rullan saa lukittua paikoilleen koteloon ja siitä pyöritettyä.

Käytännössä en ole saanut tätä jippoa toimimaan kunnolla, kun väkäset eivät pysy paikoillaan. Mutta teoriassa hieno idea.

Vierailija
96/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vain lukenut kuulantyöntäjä Tiisanojasta ja luulin että se lausutaan Tii-sanoja. Ajattelin että on erikoista, man who say tii! Kunnes uutisissa paljastui oikea lausuntatapa.

Vierailija
97/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuiki tuiki tähtönen, Aakkoslaulu ja Koska meitä käsketään menevät samalla sävelellä

Vierailija
98/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-hetki?

Vierailija
99/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ei. Pineapple nimi tulee siitä, että  pineapple tarkoitti vanhassa englannissa männynkäpyä ("männynomena") ja koska ananas muistuttaa käpyä, sitä alettiin sellaiseksi kutsumaan. https://en.wikipedia.org/wiki/Pineapple#Etymology 

Noin todella väittävät, mutta tämä ei kyllä ihan tue tuota väitettä:

https://en.wiktionary.org/wiki/apple

Minusta vaikuttaa järkevämmältä ajatella, että ananaksen lehtirakenne muistuttaa etäämmältä havupuiden neulasia.

Vierailija
100/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juicen Einarin polkupyörä, Napoleonin mopo ja Tarzanin kalsarit ovat tehty samaan säveleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme