Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mind Fuckit, jotka tajusit aivan liian myöhään?

Vierailija
15.06.2017 |

Minulla myös tämä kuuluisa N-Y-T - Nyt, eli ne kirjaimet eivät ole sattumalta juuri N-Y-T

Kommentit (343)

Vierailija
141/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai nää mitään mindfuckeja oo. miettikää joskus hiljaisuudessa avaruuden kokoa niin saatte aivot sekaisin. Ota nuppineulan nuppi käteen ja mieti että siellä sisällä asustelis 7 miljardia tyyppiä jotka tekee töitä päivittäin ja ressaa kun hiusten väristä tuli väärä. Visioit sen ensin ja sitten sen että meidänkin galaksissa on satoja miljardeja planeettoja, ja galaxeja on vielä satoja miljardeja. Voiko joku rehellisesti väittää että olisimme ainoat asukkaat (meidän) tuntemassa universumissa.

Vierailija
142/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun katsoo Bliw-saippuaa peilistä, niin heijastuksesta tulee wild. Hokasin tämän vasta pari viikkoa sitten kun satuin katsomaan peiliin se pullo kädessä ja olin ihan että wow :D

Katsoppa vielä kerran =)

Tulisiko siitä kuitenkin wilB

Niin, tulisiko... onko pikku-b mielestäsi symmetrinen kirjain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun katsoo Bliw-saippuaa peilistä, niin heijastuksesta tulee wild. Hokasin tämän vasta pari viikkoa sitten kun satuin katsomaan peiliin se pullo kädessä ja olin ihan että wow :D

Katsoppa vielä kerran =)

Katsopa itse vielä kerran.

Vierailija
144/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai nää mitään mindfuckeja oo. miettikää joskus hiljaisuudessa avaruuden kokoa niin saatte aivot sekaisin. Ota nuppineulan nuppi käteen ja mieti että siellä sisällä asustelis 7 miljardia tyyppiä jotka tekee töitä päivittäin ja ressaa kun hiusten väristä tuli väärä. Visioit sen ensin ja sitten sen että meidänkin galaksissa on satoja miljardeja planeettoja, ja galaxeja on vielä satoja miljardeja. Voiko joku rehellisesti väittää että olisimme ainoat asukkaat (meidän) tuntemassa universumissa.

Ja sen kaiken olisi luonut pikkumainen kyylä, jonka lempiharrastus on hiippailla yhdellä planeetalla silmänräpäyksen ajan eläneen apinalajin asumusten ikkunan takana merkitsemässä pikku muistikirjaansa, millaista sukupuolista kanssakäymistä ne harrastavat, että voisi sitten kiduttaa niitä läpi ikuisuuden?

Vierailija
145/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta kuulin, että News tulee sanoista notable events, weather, sports

:O

ja joku vielä sanoo ettei av:llä voi oppia mitään :D

No eikä tule. Joku on vain keksinyt että kirjaimet voisivat tarkoittaa tuota. Katsokaapa sanan news etymologiaa vaikka tästä linkistä

http://www.etymonline.com/index.php?term=news

Vierailija
146/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoppa vielä kerran =)

Katsopa itse vielä kerran.

Google auttaa tässäkin.. https://imgur.com/2ESswXj

Vierailija
147/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen kaiken olisi luonut pikkumainen kyylä, jonka lempiharrastus on hiippailla yhdellä planeetalla silmänräpäyksen ajan eläneen apinalajin asumusten ikkunan takana merkitsemässä pikku muistikirjaansa, millaista sukupuolista kanssakäymistä ne harrastavat, että voisi sitten kiduttaa niitä läpi ikuisuuden?

en nää syytä miks ei :'D

Vierailija
148/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina kattonut että se olvin logo on joku kinkku tms.

Vierailija
149/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pienenä aina mietin miks täti puhu rikkaruohoista. Luulin et se on siis tietynlainen kasvi ja ihmettelin kun täti pyysi minua nyppimään kukapenkistä rikkaruohot pois. No hetken mie siinä kattelin ja pohdin et mikähä on rikkaruoho ja lopulta aloin nyppiä saniaisia. Täti suuttui eikä antanut mun mennä enä lähellekkää kukkapenkkiä. Vasta murkkuikäsenä tajusin et rikkaruoho tarkoittaa van luonnon kasvia joka on levinnyt kukapenkkin, ei siis ole oma lajinsa :D

Vierailija
150/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin vasta tästä ketjusta,että Popedan Kakskytä centtiä ei kerrokaan rahapulasta 😱 Se olisi kyllä loogisempaa,jos on vain 20 centtiä rahaa,on auki,mutta jos puhutaan ihan muusta,20 cm on paljon,vaativa nainen jos sen kokoinen ei saa edes vilkaisemaan 😂

Vierailija
151/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain vasta 30-vuotiaana kuulla, että ananakset ei kasvakaan puussa! Jotenkin kai se ananaksen ulkonäkö muistuttaa palmupuuta ja se hämäsi :D

No, itseasiassa alkujaan ananakset kasvoivat puissa ja kasvavat villinä vieläkin. Ananas on luonteeltaan epifyytti ja kasvaa toisten kasvien päällä (puiden).

Pineapple-nimitys johtuu juuri tuosta kasvutavasta.

Viljelyn kehityttyä on opittu pärjäämään ilman sitä puuta.

Mutta tiesittekö sitä, että jos syö liikaa kypsentämättömiä ananaksia, niin hampaat saattavat irrota. Ananaksessa on hampaiden kiinnitystä heikentävää entsyymiä, joka kuitenkin tuhoutuu kuumennuksessa.

Vaara ei ole suuri, mutta eräs amerikkalainen sotilasjoukko menetti hampaansa eräässä taistelussa kun he piileskelivät vihollista ananasviljelmällä, eikä heillä ollut muuta syötävää kuin ne ananakset, eikä tultakaan voinut sytyttää.

No kun ei. Pineapple nimi tulee siitä, että  pineapple tarkoitti vanhassa englannissa männynkäpyä ("männynomena") ja koska ananas muistuttaa käpyä, sitä alettiin sellaiseksi kutsumaan. https://en.wikipedia.org/wiki/Pineapple#Etymology 

Noin todella väittävät, mutta tämä ei kyllä ihan tue tuota väitettä:

https://en.wiktionary.org/wiki/apple

Minusta vaikuttaa järkevämmältä ajatella, että ananaksen lehtirakenne muistuttaa etäämmältä havupuiden neulasia.

Miten niin ei tue? Apple on tarkoittanut lähinnä jotain pyörehköä hedelmää tai kasvista, ei erityisesti malus-suvun puiden hedelmiä. Omenawikistä: "From Middle English appel, from Old English æppel (“apple, any kind of fruit, fruit in general, apple of the eye, ball, anything round, bolus, pill”)". Männyn "hedelmiä" olivat ne kävyt. Siis käpy oli vanhassa englannissa pineapple, ja isolta kävyltä näyttävästä ananaksesta tuli myös pineapple.

Vierailija
152/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoppa vielä kerran =)

Logo oli aiemmin erilainen, se oli "bliw". Aikoinaan tv-mainoksessa pulloa kuvattiin peilin kautta siten, että se näytti olevan "wild".

Vierailija
153/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuosta Popedasta mieleen, että itse en todellakaan aiemmin tajunnut, että siinä Stigin "mä ajan koko yön" -biisissä ei tosiaan puhuta ajamisesta. Tajusin tämän vasta pari kuukautta sitten

Tarkoitetaankohan Roy Orbisonin (ja Cyndi Lauperin)" I drove all night":issa tuota samaa? Tai Roxetten "Sleeping in my car", kun sleep:hän englannissa usein viittaa seksiin.

Vierailija
154/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kait sitten olen tyhmä kun en ymmärrä miten muuten tuota nyt-juttua  voisi ymmärtää? :D

Vai ymmärränkö väärin, että sana nyt sanotaan kirjain kerrallaan...?

Ei kai sitä koskaan ole tullut sen kummemmin ajatelleeksi vaan aivot hahmottaa sen vaan samalla tavalla kuin vaikka yy kaa koo. Ja sit aikuisena välähtää, että hitto, siis än yy tee, NYT.

Siis nimenomaan ei ole tullut ajatelleeksi eli itse ainakin ennen suurta oivallusta, ajattelin sen än, yy, tee -osion olevan vain siansaksaa. Tyyliin pii, paa, poo

Vierailija
155/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokemon käärme Ekans on toisin päin snakE. Sen isompi muoto Arbok on taas kobrA. 

Vierailija
156/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain vasta 30-vuotiaana kuulla, että ananakset ei kasvakaan puussa! Jotenkin kai se ananaksen ulkonäkö muistuttaa palmupuuta ja se hämäsi :D

No, itseasiassa alkujaan ananakset kasvoivat puissa ja kasvavat villinä vieläkin. Ananas on luonteeltaan epifyytti ja kasvaa toisten kasvien päällä (puiden).

Pineapple-nimitys johtuu juuri tuosta kasvutavasta.

Viljelyn kehityttyä on opittu pärjäämään ilman sitä puuta.

Mutta tiesittekö sitä, että jos syö liikaa kypsentämättömiä ananaksia, niin hampaat saattavat irrota. Ananaksessa on hampaiden kiinnitystä heikentävää entsyymiä, joka kuitenkin tuhoutuu kuumennuksessa.

Vaara ei ole suuri, mutta eräs amerikkalainen sotilasjoukko menetti hampaansa eräässä taistelussa kun he piileskelivät vihollista ananasviljelmällä, eikä heillä ollut muuta syötävää kuin ne ananakset, eikä tultakaan voinut sytyttää.

No kun ei. Pineapple nimi tulee siitä, että  pineapple tarkoitti vanhassa englannissa männynkäpyä ("männynomena") ja koska ananas muistuttaa käpyä, sitä alettiin sellaiseksi kutsumaan. https://en.wikipedia.org/wiki/Pineapple#Etymology 

Noin todella väittävät, mutta tämä ei kyllä ihan tue tuota väitettä:

https://en.wiktionary.org/wiki/apple

Minusta vaikuttaa järkevämmältä ajatella, että ananaksen lehtirakenne muistuttaa etäämmältä havupuiden neulasia.

Miten niin ei tue? Apple on tarkoittanut lähinnä jotain pyörehköä hedelmää tai kasvista, ei erityisesti malus-suvun puiden hedelmiä. Omenawikistä: "From Middle English appel, from Old English æppel (“apple, any kind of fruit, fruit in general, apple of the eye, ball, anything round, bolus, pill”)". Männyn "hedelmiä" olivat ne kävyt. Siis käpy oli vanhassa englannissa pineapple, ja isolta kävyltä näyttävästä ananaksesta tuli myös pineapple.

Ja sana "appelsiini" tuli saksan ja ruotsin kautta, sitä kun sanottiin "kiinanomenaksi."

Vierailija
157/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan uniikki lumihiutale-mindfuck, koska on niiiiin typerä.

Nuorempana mua otti päähän, kun kaikissa kampaanoissa oli Salon Whatever tai Salon Käkkäräpää. Luulin, että Salo viittaa kaupunkiin ja ihmettelin, että helvettiäkö täällä Tampereella on salolaisia kampaamoja.

Vierailija
158/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Nalle Puhissa kun on kenguruhahmot Kengu ja Ru, niin ne laitettuna yhteen muodostaa sanan KENGURU. Englanninkielessä kyseiset hahmot ovatkin Kanga ja Roo -> kangaroo. 

Olin reilusti yli 20-vuotias, kun tämän tajusin. 

Vierailija
159/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ennen pomo, jolla oli tapana kirjoittaa viestiensä alkuun FYI. Mietin pitkään että mikä ihmeen fyi. Kyselin työkavereilta eikä nekään tienneet, mutta ilmeisesti ketään muuta ei häirinnyt kun mua. Jossain vaiheessa googlasin ja selvisi että sehän tarkoittaa For Your Information :D selkeetä heti kun tiesi.

Haha, kaikki vaan sopeutuneet siihen, että pomolla nyt vaan on tapana kirjoittaa viesteihin fyi, se vaan on sen juttu. :D Mun tuttava viljeli termiä asap myös ihan suvereenisti tietämättä mitä se tarkoittaa, sitä vaan et se on kiireen vilkkaa, eli asappia. Ilmeensä, kun kuuli.

Minä mielsin aluksi, että FYI tarkoittaa jotenkin samaa kuin "hyi". Että sitä käytetään kun haluataan informoida jostain inhottavasta asiasta.  Ne fyi:tä seuraavat asiat alkoi tuntua välillä niin kummallisilta siihen yhteyteen, että oli pakko selvittää mistä on kyse :D 

Vierailija
160/343 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

bed on sanana sängyn muotoinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme