Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mind Fuckit, jotka tajusit aivan liian myöhään?

Vierailija
15.06.2017 |

Minulla myös tämä kuuluisa N-Y-T - Nyt, eli ne kirjaimet eivät ole sattumalta juuri N-Y-T

Kommentit (343)

Vierailija
261/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkolahjainen ov. kirjoitti:

Täytin muistaakseni 14 ja minulle sanottiin, että minulla alkaa 15 ikävuosi. Minä sitten suutuin ja sanoin, että olen vasta 14, mutta minulle yritettiin selittää, että olen elänyt 14 kokonaista vuotta, jonka jälkeen alkoi 15 vuosi elämässä joka tulisi täyteen kun täytän 15. Minä en kyennyt silloin vielä ymmärtämään asiaa, vaan suutuin oikein kunnolla ja väitin vain olevani vasta 14, en 15. Joskus parin vuoden päästä tämä riita tuli taas mieleen, tajusin että toiset olivat olleet oikeassa ja ihmettelin, että miksi en itse ollut ymmärtänyt, että muut tarkoittivat. No, minä en ole koskaan ollut penaalin terävin kynä ja varsinkin tuossa iässä olin niin pihalla kaikesta, että ei ihme, että en ymmärtänyt, mitä minulle selitettiin. Taisin olla silloin vielä henkisesti lähempänä 4-vuotiasta kuin 14-vuotiasta. Kuitenkin luulin tosissani olevani silloin 14-vuotiaana jo aikuinen, mikä väärinymmärrys selvisi minulle kyllä erittäin selvästi muutaman vuoden päästä.

Laita ensi kerralla piste järjestysluvun perään, eli kirjoita "15. ikävuosi".

Vierailija
262/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volkkari kirjoitti:

Oon aina luullut että Volkswagenin logossa V ja W ovat päällekäin ilman väliviivaa, mut tosiasiassa siinä on viiva välissä :o vaikka tuntuu että se ois aina ollu niin kuten oisin "muistanu"

Mulla on ollut volkkari kymmenen vuotta ja vasta nyt kiinnitin tohon huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteella tajusin, että tuiki tuiki tähtönen ja aakkoslaulu menee samalla sävelellä. Musta tuntuu, että on vielä kolmaskin, mutten keksi että mikä.

Se koska meitä käsketään on kanssa samalla sävelellä!

Vierailija
264/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin joskus, onko Lopella jotenkin poikkeuksellisen uupuneita ihmisiä :)

Vierailija
265/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin aina, miksi niin monet pöydät ovat kaltevia. Kun laitoin molemmat kyynärpääni vierekkäin pöydälle ja nojasin leukaa kämmeniä vasten, tunsin pöydän lievän kaltevuuden. En usein ollut tuossa asennossa, joten en jäänyt koskaan miettimään sitä sen kummemmin.

Kerran ollessani koulun mikroluokassa tajusin sen: kaikki maailman pöydät eivät ole kaltevia, vaan toinen kyynärvarteni on hieman toista pitempi!

Silmämääräisesti arvioiden ero on n. 0,3 cm.

Vierailija
266/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cheekin Sokka irti... luulin, että kyseessä on joku kranaatin räjäyttämiseen liittyvä vertauskuva. Sitten yhtenä päivänä tajusin, että sillä tarkoitetaan juomatölkin sokkaa. Juomisestahan se biisi kertookin!

Häh?!

*mindfucked by keekki*

**täti oksentaa vähän**

Vierailija
267/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin vasta muutama viikko takaperin av:lta että Popeda laulaa ihan jostain muusta kuin köyhyydestä siinä biisissä "mullon kakskytä senttiä taskussa vaan, sinä sitä et suostu ees vilkaisemaan"...

Hyi yäk. Inhottaa tuo bändi vielä enemmän kuin ennen..

Vierailija
268/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cliftersin cover Beatlesin "You can't hurry love" meneekin "Mä oon Harri Love", eikä "mä oon Harrilla"...

Vierailija
269/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monopolimiehellä ei ole monokkelia :(

Vierailija
270/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se kuminauha yo-lakin lipanpäällä on kylläkin tarkoitettu niskaan hiusten alle laitettavaksi, ettei tuuli vie lakkia mennessään... oli ihan yleinen juttu 50-60-luvuilla naisten päähineissä

Vierailija
271/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette ole tajunnut än yy tee nyttiä, niin mitä olette ajatelleet sen sitten tarkoittavan?

Ei ne ole ajatelleet mitään. Se on vaan ollut joku random hokema, vähän niinkuin YY, KAA, KOO, NYT. Jostain syystä he eivät ole tajunneet, että siinä hoetaan sanan NYT kirjaimia. Sitten he tajuavat sen joskus myöhemmin.

Jotenkin hämmästyttävää että näin voi olla, mutta pakko kai se on uskoa kun niin moni siitä kertoo.  

No miten se nyt on kaikkien mielestä niin uskomatonta. Onko teistä hämmästyttävää, että pienet lapset eivät osaa lukea tai tavata? Tuon hokeman on kuullut ekan kerran joskus päiväkodissa, kun ei ole vielä ollut mitään hajua kirjaimista tai tavuista. Se on vain ollut just se random hokema. Sitten myöhemmin, vaikka on oppinut lukemaan, ei sitä ole osannut ajatella niin että siinä olisi jotain kirjaimia, koska se nyt vaan on sellainen hokema. 

Minusta tuo on vaan käsittämätöntä, että miten kukaan ei ole voinut lukemaan oppimisen jälkeen tajuta tuota? Kyllä minulle on tullut heti tavuttamisen opettelun jälkeen mieleen sana NYT, kun luettelen peräjälkeen än yy tee.

272/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Suomi oli itse syypää aluemenetyksiinsä. Ne olisi voitu välttää suostumalla Neuvostoliiton aluevaihtoihin. Noloa oli alkaa isottelemaan Neuvostoliitolle Natsi-Saksan avustuksella.

Vierailija
273/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajusin vasta amkin kolmantena vuotena, että englanninkielinen sana kirjotetaankin awkward eikä akward. Opiskelen vielä englanniksi ja viljelin yhteen aikaan tota sanaa kaikissa whatsapp- keskusteluissa enemmän kun tarpeeksi :D ja se oli AKWARDIA se!

Vierailija
274/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ammattikoulussa oli vaihto-oppilas ja siinä käänsin hänelle drinkkilistaa, tuli ihmeellinen keskustelu ja what-the-f*** hetki. " oh, this one i know, its applejuice "

" actually, its orangejuice..." appel(siini)=Apple..?

Mutta sen jälkeen olen useasti miettinyt mistä kielestä ja mihin "aikaan" jotkin sanat ovat Suomeen tulleet. Kieltämättä tuli mieleen että miksi ihmeessä suomalaiset nimittävät appelsiinia omenaksi 🤔

Vierailija
275/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin pitkään, että takapiha englanniksi on backy-yard, vaikka siinä olikin vaan yksi y niin se meni mun mielessä tolleen ja edelleen kun luen pihajuttuja netistä englanniksi niin mielessäni lausun sen noin. Minusta se on vaan kivempi niin :)

Vierailija
276/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tomaattia meni tien yli, toinen jäi auton alle, johon toinen huusi "tulehan ketsuppini!"

Englanniksi tuo kuluu tietenkin, "C'mon, catch up!" Kyllä aukeni vitsi ihan uudestaan....

Vierailija
277/343 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus huomasin että juicella on 2 kappaletta samalla sävelellä, sitten kuulin kolmannen. Myöhemmin selvisi että niitä taitaa olla ainakin 6.

MItkä? 

No ainakin Tarzan, Einarin polkupyörä ja Napoleonin mopo. 

Vierailija
278/343 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset sanonnat ja niiden etymologia. Jos on miehellä vaikka joku nainen kierroksessa, niin sehän tarkoittaa metsästystä. Karhua metsästettiin talvisin kiertämällä sitä aluetta, johon sen tiedettiin suunnilleen tehneen talvipesän. Aluetta kirjaimellisesti kierrettiin aina pienenevin kierroksin kunnes pesä löytyi ja karhu saatiin tapettua.

Näitä samantyyppisiä sanontoja on paljon.

Eiköhän se tarkoita, että jollain miehellä naiset vaihtuu koko ajan. Menee koko kierroksen aina jokaisen kanssa viettelystä seksin kautta kyllästyneenä lemppaamiseen.

Vierailija
279/343 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ennen pomo, jolla oli tapana kirjoittaa viestiensä alkuun FYI. Mietin pitkään että mikä ihmeen fyi. Kyselin työkavereilta eikä nekään tienneet, mutta ilmeisesti ketään muuta ei häirinnyt kun mua. Jossain vaiheessa googlasin ja selvisi että sehän tarkoittaa For Your Information :D selkeetä heti kun tiesi.

Toi on niin tyhmä Suomessa. Tulee aina mieleeen hyi :D

Vierailija
280/343 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pienenä aina mietin miks täti puhu rikkaruohoista. Luulin et se on siis tietynlainen kasvi ja ihmettelin kun täti pyysi minua nyppimään kukapenkistä rikkaruohot pois. No hetken mie siinä kattelin ja pohdin et mikähä on rikkaruoho ja lopulta aloin nyppiä saniaisia. Täti suuttui eikä antanut mun mennä enä lähellekkää kukkapenkkiä. Vasta murkkuikäsenä tajusin et rikkaruoho tarkoittaa van luonnon kasvia joka on levinnyt kukapenkkin, ei siis ole oma lajinsa :D

Ei vitsi mikä typerys. Et siis saniaistakaan tunnistanut?! Ja ihmislaji, joka ei koe arvolleen sopivaksi kysyä, jos ei tiedä, (tai on liian nynny uskaltaakseen) voitais räjäyttää maapallolta. Turhaa vahinkoa ja pahaa mieltä muille ja sitten vielä ollaan puoliylpeitä itsestä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän