Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mind Fuckit, jotka tajusit aivan liian myöhään?

Vierailija
15.06.2017 |

Minulla myös tämä kuuluisa N-Y-T - Nyt, eli ne kirjaimet eivät ole sattumalta juuri N-Y-T

Kommentit (343)

Vierailija
301/343 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.is.fi/mystyle/art-2000005260563.html

Heh, Iltiksen toimittajalle tuli sanojen "ray" ja "ban" merkitys yllätyksenä.

Vierailija
302/343 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta äskettäin (olen 29-vuotias), että vasaran toisella päällä (ei sillä millä isketään kiinni naulaa) voi VETÄÄ nauloja irti seinästä. Luulin todella että se terävämpi pää kuuluu vasaran muotoiluun vain ulkonäöllisesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/343 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nolo kirjoitti:

Kun tajusin vasta amkin kolmantena vuotena, että englanninkielinen sana kirjotetaankin awkward eikä akward. Opiskelen vielä englanniksi ja viljelin yhteen aikaan tota sanaa kaikissa whatsapp- keskusteluissa enemmän kun tarpeeksi :D ja se oli AKWARDIA se!

Itsehän tajusin tämän 33-vuotiaana.

Terv. insinööri

Vierailija
304/343 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nolo kirjoitti:

Kun tajusin vasta amkin kolmantena vuotena, että englanninkielinen sana kirjotetaankin awkward eikä akward. Opiskelen vielä englanniksi ja viljelin yhteen aikaan tota sanaa kaikissa whatsapp- keskusteluissa enemmän kun tarpeeksi :D ja se oli AKWARDIA se!

Itsehän tajusin tämän 33-vuotiaana.

Terv. insinööri

Luulen että tää on erittäin yleinen moka!

Heh. Ite kirjottanu sen varmaan aina noin

Vierailija
305/343 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Volkkari kirjoitti:

Oon aina luullut että Volkswagenin logossa V ja W ovat päällekäin ilman väliviivaa, mut tosiasiassa siinä on viiva välissä :o vaikka tuntuu että se ois aina ollu niin kuten oisin "muistanu"

Mulla on ollut volkkari kymmenen vuotta ja vasta nyt kiinnitin tohon huomiota.

Minä taas luulin tähän saakka, että Volkswagenin logossa ovat V ja W lomittain. Siksi täytyykin todeta:

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/s320x320/e15…

Vierailija
306/343 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden inhokkivaatteen slipooverin nimi tulee sekin englannista, slip over eli "sujauta päälle."

Tosin pahempaa mind fuckia oli se, kun pakotettiin käyttämään slipooveria.

Se on slipoveri, ei slipooveri.

"Pujoliivi eli slipoveri on pään yli pujotettava neuleliivi, erityisesti miesten vaatteena.[1] Pujoliivi on hihaton muunnelma v-aukkoisesta neuleesta. Tyyliltään se on melko rento asuste, jota voi käyttää myös puvun kanssa."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pujoliivi

Tuleekohan slipoveri taas muotiin samalla tavalla kuin tunika?

Vierailija
307/343 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin vasta äskettäin (olen 29-vuotias), että vasaran toisella päällä (ei sillä millä isketään kiinni naulaa) voi VETÄÄ nauloja irti seinästä. Luulin todella että se terävämpi pää kuuluu vasaran muotoiluun vain ulkonäöllisesti...

Vasaroita on monenlaisia. Tuo on "sorkkavasara."

"Vasaroita on useita erilaisia eri käyttötarkoituksia varten, jolloin niiden muotokin vaihtelee. Vasarassa on varsi ja varren toisessa päässä yleensä metallinen pää. Päässä on tasainen iskupinta toisella puolella ja toisella puolella voi olla haara naulojen irrotusta varten tai se voi olla esimerkiksi pallo- tai kiilamainen. Erikoistarkoituksia varten on myös kumi-, muovi- yms. vasaroita." https://fi.wikipedia.org/wiki/Vasara

Vierailija
308/343 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että monilla tämä "än-yy-tee NYT" sanaleikin myöhäinen tajuaminen liittyy siihen, että se on opittu ulkoa ennen lukemaan oppimista. Näin ainakin olen asian itselleni perustellut.

Vierailija
309/343 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tajua miten ne kahviloiden sokeripalapaketit avataan hygienisesti, käsin koskematta sokereihin (paperia repimättä). 

Vaatii oivalluksen!

Vierailija
310/343 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden inhokkivaatteen slipooverin nimi tulee sekin englannista, slip over eli "sujauta päälle."

Tosin pahempaa mind fuckia oli se, kun pakotettiin käyttämään slipooveria.

Se on slipoveri, ei slipooveri.

Niin - tuo, miten sana on aikoinaan lapsuudessa lausuttu ja miten sitä on oppinut ajattelemaan vaikuttaa osaltaan siihen mindfuckin tajuamiseen.

Aina kun koulun ruokalistalla oli "merimiespihviä," odotin ruokatuntia vesi kielellä ja aina petyin, kun ne pihvit olivatkin loppu ja tilalle tarjottiin jotakin tympeää liha-perunapataa. Sitten lopulta näin merimiespihvin reseptin ja tajusin, että nimi on harhaanjohtava, ei siinä mitään pihviä ole.

Vierailija
311/343 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5691 kirjoitti:

Että Suomi oli itse syypää aluemenetyksiinsä. Ne olisi voitu välttää suostumalla Neuvostoliiton aluevaihtoihin. Noloa oli alkaa isottelemaan Neuvostoliitolle Natsi-Saksan avustuksella.

...ja sitten voit perehtyä lisää historiaan ja havaita, miten hyvin ne aluevaihdot sujuivat niillä mailla, jotka niihin lähtivät. Miksi ajattelet, että Suomella sama asia olisi mennyt toisin? Nimenomaan tuo "isottelu" pelasti itsenäisyyden.

Vierailija
312/343 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetty sanoa aikaisemmin, mutta tässä tulee teille yksi:

SE ON MIND BLOW! Jos tarkoitatte äkkinäistä oivallusta.

Mind fuck tarkoittaa aggressiivista kusetusta. Toisaalta sellaista varmaan maailma tarjoaa ihmisille, jotka eivät osaa tavata edes aikuisena.

Vierailija
313/343 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin aina, että sanonta 'no offence' on no a fence eli, että ei tehdä tästä aitaa välillemme. Asuin ulkomailla pitkään ja onneksi en koskaa kirjoittanut tuota mihinkään.

Vierailija
314/343 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri, 40-v perheen isä viiksineen, käytti sanontaa "uppoo kuin vanhaan ihmiseen" 🤢 Ei hyvä mielikuva. Oma lapsi nauroi viime viikolla jäteyhtiön nimelle "Delete". Itse muistan lapsuudesta pohtineeni mikä on jumalauta, eli lauta joka on... mitä?

Vierailija
315/343 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opin, että korkillisesta tölkistä kaadettaessa juoma ei läiky, kun korkki on ns. lähempänä kättä, eikä lähellä lasin reunaa. Vaikea selittää, mutta kaadoin ainakin parikymmentä vuotta tölkistä "väärinpäin" läikyttäen juomat pöydälle :D

Vierailija
316/343 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että monissa autoissa on polttoainemittarin kohdalla nuoli sille puolelle, jossa on tankin luukku. Tuli itselle yllätyksenä. :D

Vierailija
317/343 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt vedenkestävää ripsiväriä ja vedenkestävän meikin poistavaa meikinpoistoainetta useita vuosia. Harmittelin, kun ripsiväri ei tuntunut millään ilveellä lähtevän. Sitten eräänä iltana olin niin väsynyt, etten jaksanut huuhdella kasvojani pesun aluksi vaan lätkäisin vain meikinpoistoaineessa olevat vanulaput silmille. Ja tadaa! Ripsiväri lähti helposti. Olin siis aina kasvoni huuhtelemalla saanut ripsien päälle vedestä suojakalvon ja sen vuoksi ripsiväri ei lähtenyt millään. Heh, tunsin itseni hieman tyhmäksi tämän jälkeen..

SIIS MITÄ, mullistit mun maailman just :Dd

Vierailija
318/343 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritetty sanoa aikaisemmin, mutta tässä tulee teille yksi:

SE ON MIND BLOW! Jos tarkoitatte äkkinäistä oivallusta.

Mind fuck tarkoittaa aggressiivista kusetusta. Toisaalta sellaista varmaan maailma tarjoaa ihmisille, jotka eivät osaa tavata edes aikuisena.

Itseäni ärsyttänyt tämä koko ketjun ajan, no jos ei tiedetä niin ei tiedetä, mind blow sekin, että näin tietämättömiä ihmisiä on!

Vierailija
319/343 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5877 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin vasta tästä ketjusta,että Popedan Kakskytä centtiä ei kerrokaan rahapulasta 😱 Se olisi kyllä loogisempaa,jos on vain 20 centtiä rahaa,on auki,mutta jos puhutaan ihan muusta,20 cm on paljon,vaativa nainen jos sen kokoinen ei saa edes vilkaisemaan 😂

No miksi se ei kertoisi rahapulasta? Kuka niin on väittänyt. Ekat sanathan on tyyliin "vouti vei kaiken" eli rahasta ja sen puutteesta puhutaan heti. Ei ainakaan loogisempaa jos siinä jostain elimestä puhutaan. Miten se voisi olla taskussa "mul on taskussa 20 senttiä vain"? Housut rikki? Vai elin poikki?

Puhutaanhan myös "taskubiljardista" vaikka ei ne pelivälineet ole taskussa.

Ja biisissä sanotaan "siinä kaikki mitä Luojalta sain", mikä viittaa enemmän "synnyinlahjana" saatuihin sentteihin kuin hiluihin.

Höpöhöpö. Biisi on julkaistu 2002 ja biisin nimi on virallisesti kakskytä centtiä. Eli ihan rahasta puhutaan, toki siitä syntyy tiettyjä mielleyhtymiä.

Vierailija
320/343 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5691 kirjoitti:

Että Suomi oli itse syypää aluemenetyksiinsä. Ne olisi voitu välttää suostumalla Neuvostoliiton aluevaihtoihin. Noloa oli alkaa isottelemaan Neuvostoliitolle Natsi-Saksan avustuksella.

...ja sitten voit perehtyä lisää historiaan ja havaita, miten hyvin ne aluevaihdot sujuivat niillä mailla, jotka niihin lähtivät. Miksi ajattelet, että Suomella sama asia olisi mennyt toisin? Nimenomaan tuo "isottelu" pelasti itsenäisyyden.

Samoin voi muistaa sen, että kun noista aluevaihdoista talvisodan alla neuvoteltiin, natsi-Saksan liittolainen oli Neuvostoliitto ja Suomi oli ranskalais-englantilaisen ahneen riistäjäpääoman inha kätyri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi