Mind Fuckit, jotka tajusit aivan liian myöhään?
Minulla myös tämä kuuluisa N-Y-T - Nyt, eli ne kirjaimet eivät ole sattumalta juuri N-Y-T
Kommentit (343)
Ei mindfunk juttu mutta sopii kuitenkin tähän ketjun sananselitysteemaan. Voisiko joku ystävällinen kertoa mistä yhdysvaltalaisten radioasemien nimissä tulee se alun K. Satunnaisesti sitä "aina" ihmetellyt. Voisi löytyä googlella mutta kivempi keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös tämä kuuluisa N-Y-T - Nyt, eli ne kirjaimet eivät ole sattumalta juuri N-Y-T
Ihan kiva että tajusin tämän nyt. Ikää vasta 33v. Kiitos ap 😂
Tobleronen logossa on tanssiva karhu vuoren kyljessä :)
Käyttäjä5877 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opin vasta tästä ketjusta,että Popedan Kakskytä centtiä ei kerrokaan rahapulasta 😱 Se olisi kyllä loogisempaa,jos on vain 20 centtiä rahaa,on auki,mutta jos puhutaan ihan muusta,20 cm on paljon,vaativa nainen jos sen kokoinen ei saa edes vilkaisemaan 😂
No miksi se ei kertoisi rahapulasta? Kuka niin on väittänyt. Ekat sanathan on tyyliin "vouti vei kaiken" eli rahasta ja sen puutteesta puhutaan heti. Ei ainakaan loogisempaa jos siinä jostain elimestä puhutaan. Miten se voisi olla taskussa "mul on taskussa 20 senttiä vain"? Housut rikki? Vai elin poikki?
Puhutaanhan myös "taskubiljardista" vaikka ei ne pelivälineet ole taskussa.
Ja biisissä sanotaan "siinä kaikki mitä Luojalta sain", mikä viittaa enemmän "synnyinlahjana" saatuihin sentteihin kuin hiluihin.
No ei nyt mindfuck, mutta "Älä muuta sano" tai "Sano(s) muuta", lausahduksethan tarkoittavat ihan samaa. Yhden suomeen pari vuotta sitten muuttaneen britin kanssa tästä keskusteltiin, kun hän kysyi mikä juttu kun toisessa kielletään ja toisessa kehoitetaan. En ollut koskaan ajatellut sitä noin.
Jean S -nimi tulee Sibeliuksesta joo, mutta kaksoismerkitys tässä olikin se pointti. Kuten nimessä Beatles.
Vierailija kirjoitti:
Eikai nää mitään mindfuckeja oo. miettikää joskus hiljaisuudessa avaruuden kokoa niin saatte aivot sekaisin. Ota nuppineulan nuppi käteen ja mieti että siellä sisällä asustelis 7 miljardia tyyppiä jotka tekee töitä päivittäin ja ressaa kun hiusten väristä tuli väärä. Visioit sen ensin ja sitten sen että meidänkin galaksissa on satoja miljardeja planeettoja, ja galaxeja on vielä satoja miljardeja. Voiko joku rehellisesti väittää että olisimme ainoat asukkaat (meidän) tuntemassa universumissa.
Tai sellainen asia, että jos maapallo on 1,3 cm halkaisijaltaan, niin kaukaisin planeetta neptunus kiertää noin 4,5 kilometrin etäisyydellä ollen 4 cm halkaisijaltaan. Lähin tähti auringon jälkeen (Proxima Centauri) sijaitsisi 38500 km etäisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt mindfuck, mutta "Älä muuta sano" tai "Sano(s) muuta", lausahduksethan tarkoittavat ihan samaa. Yhden suomeen pari vuotta sitten muuttaneen britin kanssa tästä keskusteltiin, kun hän kysyi mikä juttu kun toisessa kielletään ja toisessa kehoitetaan. En ollut koskaan ajatellut sitä noin.
Tai jos sanotaan "Kyllä ei", tarkoittaa samaa kuin pelkkä "Ei".
Mä oon 25v ja mulle selvis noin 1.5v sitten että premium kirjoitetaan premium, ei prenium. Edelleen näen sen joka paikassa tuona n-versiona.
Kun vakuutellaan, että "yhtä varmasti kuin maapallo on pyöreä!" vaikka todellisuudessa planeettamme on siis geoidi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun katsoo Bliw-saippuaa peilistä, niin heijastuksesta tulee wild. Hokasin tämän vasta pari viikkoa sitten kun satuin katsomaan peiliin se pullo kädessä ja olin ihan että wow :D
Katsoppa vielä kerran =)
Tulisiko siitä kuitenkin wilB
Nyt viimeistään kandee kattoo peiliin. Se on opettavaista.
Oon aina luullut että Volkswagenin logossa V ja W ovat päällekäin ilman väliviivaa, mut tosiasiassa siinä on viiva välissä :o vaikka tuntuu että se ois aina ollu niin kuten oisin "muistanu"
Skodan logossa on lentävä pesisräpylä.
On olemassa erotusasemia ja muuntoasemia!
Täytin muistaakseni 14 ja minulle sanottiin, että minulla alkaa 15 ikävuosi. Minä sitten suutuin ja sanoin, että olen vasta 14, mutta minulle yritettiin selittää, että olen elänyt 14 kokonaista vuotta, jonka jälkeen alkoi 15 vuosi elämässä joka tulisi täyteen kun täytän 15. Minä en kyennyt silloin vielä ymmärtämään asiaa, vaan suutuin oikein kunnolla ja väitin vain olevani vasta 14, en 15. Joskus parin vuoden päästä tämä riita tuli taas mieleen, tajusin että toiset olivat olleet oikeassa ja ihmettelin, että miksi en itse ollut ymmärtänyt, että muut tarkoittivat. No, minä en ole koskaan ollut penaalin terävin kynä ja varsinkin tuossa iässä olin niin pihalla kaikesta, että ei ihme, että en ymmärtänyt, mitä minulle selitettiin. Taisin olla silloin vielä henkisesti lähempänä 4-vuotiasta kuin 14-vuotiasta. Kuitenkin luulin tosissani olevani silloin 14-vuotiaana jo aikuinen, mikä väärinymmärrys selvisi minulle kyllä erittäin selvästi muutaman vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Pokemon käärme Ekans on toisin päin snakE. Sen isompi muoto Arbok on taas kobrA.
Voi ihmettaä :D. Ihmettelin aina miksi Arbokilla on niin typerä ja epäkäärmemäinen nimi...
Vierailija kirjoitti:
Että Nalle Puhissa kun on kenguruhahmot Kengu ja Ru, niin ne laitettuna yhteen muodostaa sanan KENGURU. Englanninkielessä kyseiset hahmot ovatkin Kanga ja Roo -> kangaroo.
Olin reilusti yli 20-vuotias, kun tämän tajusin.
Tätä en ole ennen tajunnutkaan.
Tajusin vasta yli kaksikymppisenä että Kurt Vonnegutin kirjoissa esiintyvä kuvitteellinen planeetta on Tralfamadore eikä Trafalmadore. Luin nuorena Vonnegutia paljon ja aina olin säännönmukaisesti lukenut nimen väärin. Olin vieläpä jotenkin järkyttynyt, kun tuntui, että planeetta ei ole enää ollenkaan sama...vaikea selittää miksi minun piti totutella "uuteen" nimeen ja olo oli melkein kuin olisin huomannut lukeneeni väärin oman sukunimeni.
Parasta oli kun kysyin parilta kaverilta mikä se planeetta taas olikaan nimeltään Teurastamo 5:ssä niin hekin olivat sitä mieltä että Trafalmadore :D.
Seitkytluvulla oli lasten urheiluteemainen sarjakuvalehti nimeltään Buster. Eräässä tarinassa alkoi kummallisesti tapahtua asioita äkkiväärästi ja kummallisella kiireellä. Kesti hämillisen kauan ennenkuin tajusin, että Jo oli sarjassa esiintyvän muistaakseni tytön nimi.