Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Turun yhteiskuntatieteellisen tulokset tullu!
sdf kirjoitti:
Apua..
2.hakukohteeni Tradenomi tulos tuli, "hyväksytty, odottaa ylempiä hakukohteita"
Näyttää kuitenkin, että olen jonossa 46 (sisään otetaan 40) ja pisteitä minulla on 47,25p. Se ei kyllä käy päinsä, koska tradenomiksi valitaan yo+koepisteillä, (koe max 40p ja väh. 10p täytyy saada). Yo-pisteitä minulla on 44.
Eli 47,25-44= 3,75p ei täytä tuota, vähintään 10p kokeesta...
Pääsinkö vai en, vaikka lukee hyväksytty?? Onko luottamista tuohon opintopolun pistemäärään..
Onnea opiskelupaikasta!
Oliko mihin kouluun tuo tulos?
sdf kirjoitti:
Apua..
2.hakukohteeni Tradenomi tulos tuli, "hyväksytty, odottaa ylempiä hakukohteita"
Näyttää kuitenkin, että olen jonossa 46 (sisään otetaan 40) ja pisteitä minulla on 47,25p. Se ei kyllä käy päinsä, koska tradenomiksi valitaan yo+koepisteillä, (koe max 40p ja väh. 10p täytyy saada). Yo-pisteitä minulla on 44.
Eli 47,25-44= 3,75p ei täytä tuota, vähintään 10p kokeesta...
Pääsinkö vai en, vaikka lukee hyväksytty?? Onko luottamista tuohon opintopolun pistemäärään..
Ootko varmasti laskenut lähtöpisteesi oikein?
Musta koe meni tosi hyvin, mutta nyt olen varasijalla 27, eli en varmasti tule pääsemään.
Vierailija kirjoitti:
En päässyt Aaltoon, varasijalla ~270. Harmittaa, kun pöndelle olisi kyllä noilla pisteillä menty.
Aaltoon tiukinta päästä kun vertaa muut Tampere, Turku jne
Olen! Pari kaveriani minun lisäkseni laskeneet... äää
Apua, voiko olla niin etten olekaan päässyt Lahden Muotoiluinstituuttiin, vaikka minulla lukee "hyväksytty, odottaa ylempiä hakukohteita"? Tarkoittaako tuo että olen jo oikeasti pääsemässä kouluun vai ei?
14. varasija Turkuun yhteiskuntatieteelliseen! Onko mahiksia päästä? Kuulostaa omaan korvaan hyvältä...
Vierailija kirjoitti:
Hain maisteriohjelmaan Jyväskylään.. jännittää. Olen ollut vajaan viikon ilman pääsyä verkkopankkiin kännykän hajoamisen myötä, enkä näin ollen ole päässyt Opintopolkuunkaan.. Uhhh, huomenna heti aamusta pankkiin.
Otin tämän haun aika lungisti, "käy miten käy"-tyyppisesti, mutta onhan se myönnettävä, että pettymys tulee olemaan valtava jos en pääse...
Tänään pääsin vihdoin kirjautumaan Opintopolkuun: 5. varasija alalle, johon otetaan sisään 10... eli mahdollisuudet enää päästä ovat todella minimaaliset, lähes olemattomat. Aika kauan piti tuijottaa tyhjyyteen ennen kuin sain itseni kerättyä. Aluksi harmitti ihan vietävästi kyllä, mutta nyt alan jo sopeutua ajatukseen. Onneksi avoimen kautta voin tehdä joka tapauksessa itseäni kiinnostavia ja työuran kannalta hyödyttäviä opintoja :) Muille rannalle jääneille suosittelen kyllä samaa!
Haaga-helia ykköstoiveena ja tuli hylky. Ei valita koulutukseen koska pääsykokeesta ei tarpeeksi pisteitä, tarkoittaako tää nyt sitä et 2-4 toiveetkin tulee hylättynä? :D
Ei irronnut Tamkista tradenomin paikkaa, viime vuonna sama juttu. Alkaa jo usko loppua, et liekkö pääsen tonne ikinä. Pääsykokeet meni hyvin ja osasin vastata lähes kaikkeen, mutta ilmeisesti ei riittänyt...
Vierailija kirjoitti:
Haaga-helia ykköstoiveena ja tuli hylky. Ei valita koulutukseen koska pääsykokeesta ei tarpeeksi pisteitä, tarkoittaako tää nyt sitä et 2-4 toiveetkin tulee hylättynä? :D
Oliko samat pääsykokeet/pisterajat noissa muissa vaihtoehdoissa? Jos, niin luultavasti joo.
Tänään en kyllä kertaakaan käy enää katsomassa Opintopolkua :D oon liian monta tunnuslukua haaskannut jo, ihan turhaan.
Miten turhauttavaa kun Helsinki vaan panttaa tuloksia... Maanantaihin asti osasin ottaa lunkisti mutta nyt on kuin muurahaiskeossa istuisi.
Vierailija kirjoitti:
1. Klikkaa oma opintopolku
2. Paina f12 (web-kehitystyökalut avautuvat)
3. Paina Network-välilehti auki kehitystyökaluista
4. Päivitä sivu (esim. F5)
5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri (näyttää pelkät XHR-pyynnöt/vastaukset)
6. Klikkaa applications-pyynnöstä
7. Klikkaa preview
8. Avaa myös kuvassa näkyvä polku nuolista (tunnistettavissa olevat tiedot poistettu kuvasta)
8. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet (huomaa että alkavat nollasta)
9. Valitse hakutoive, jonka pisteet haluat nähdä (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)
10. Pisteet näkyvät 'pisteet'-nimisestä muuttujasta.Ohjeet kopioitu muualta. Mulla ei toiminut Firefoxilla (tyssäsi siihen että Preview-lehteä ei löytynyt) mutta Chromella sain pisteet näkyviin :)
Kokeilkaapa näillä ohjeilla ja kertokaa, mitä lukee kohdassa "jonossa". Kiitos!
En saa näkymään :( Johtuukohan siitä, että otin jo paikan vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko samat pääsykokeet/pisterajat noissa muissa vaihtoehdoissa? Jos, niin luultavasti joo.
Jeeps, oli ja taitaa olla samat pisterajatkin. Noh, eipä voi mitään. Uutta pökköä pesään syksyllä ja ensi keväänä.
Pääsin teknilliseen fysiikkaan! Onko muille DIA-haussa hakeneille tullut vielä tuloksia?
Mulla luki valintatila false, ei vastaanotettavissa eli en siis päässyt. :(
Onnea opiskeluun. Urasta ei uskalla sanoa, koulutushan ei lisää työpaikkoja.