Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017

Vierailija
15.06.2017 |

Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?

Kommentit (1077)

Vierailija
441/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinenihminen kirjoitti:

Ihanaaaaaaa, pääsin yliopistoooooooooon!!! Amk- tutkinto pohjalla sekä aiemman koulutuksen päivitystä.. kyllä silti on hienoa päästä ihan akateemiselle uralle :)

Onnea opiskeluun. Urasta ei uskalla sanoa, koulutushan ei lisää työpaikkoja.

Vierailija
442/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun yhteiskuntatieteellisen tulokset tullu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sdf kirjoitti:

Apua..

2.hakukohteeni Tradenomi tulos tuli, "hyväksytty, odottaa ylempiä hakukohteita"

Näyttää kuitenkin, että olen jonossa 46 (sisään otetaan 40) ja pisteitä minulla on 47,25p. Se ei kyllä käy päinsä, koska tradenomiksi valitaan yo+koepisteillä, (koe max 40p ja väh. 10p täytyy saada). Yo-pisteitä minulla on 44. 

Eli 47,25-44= 3,75p ei täytä tuota, vähintään 10p kokeesta...

Pääsinkö vai en, vaikka lukee hyväksytty?? Onko luottamista tuohon opintopolun pistemäärään..

Onnea opiskelupaikasta!

Oliko mihin kouluun tuo tulos? 

Vierailija
444/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sdf kirjoitti:

Apua..

2.hakukohteeni Tradenomi tulos tuli, "hyväksytty, odottaa ylempiä hakukohteita"

Näyttää kuitenkin, että olen jonossa 46 (sisään otetaan 40) ja pisteitä minulla on 47,25p. Se ei kyllä käy päinsä, koska tradenomiksi valitaan yo+koepisteillä, (koe max 40p ja väh. 10p täytyy saada). Yo-pisteitä minulla on 44. 

Eli 47,25-44= 3,75p ei täytä tuota, vähintään 10p kokeesta...

Pääsinkö vai en, vaikka lukee hyväksytty?? Onko luottamista tuohon opintopolun pistemäärään..

Ootko varmasti laskenut lähtöpisteesi oikein?

Vierailija
445/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta koe meni tosi hyvin, mutta nyt olen varasijalla 27, eli en varmasti tule pääsemään. 

Vierailija
446/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt Aaltoon, varasijalla ~270. Harmittaa, kun pöndelle olisi kyllä noilla pisteillä menty.

Aaltoon tiukinta päästä kun vertaa muut Tampere, Turku jne

Vierailija
447/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen! Pari kaveriani minun lisäkseni laskeneet... äää

Vierailija
448/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, voiko olla niin etten olekaan päässyt Lahden Muotoiluinstituuttiin, vaikka minulla lukee "hyväksytty, odottaa ylempiä hakukohteita"? Tarkoittaako tuo että olen jo oikeasti pääsemässä kouluun vai ei?

Vierailija
449/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14. varasija Turkuun yhteiskuntatieteelliseen! Onko mahiksia päästä? Kuulostaa omaan korvaan hyvältä...

Vierailija
450/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo koodijuttu on?

Vierailija
451/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain maisteriohjelmaan Jyväskylään.. jännittää. Olen ollut vajaan viikon ilman pääsyä verkkopankkiin kännykän hajoamisen myötä, enkä näin ollen ole päässyt Opintopolkuunkaan.. Uhhh, huomenna heti aamusta pankkiin.

Otin tämän haun aika lungisti, "käy miten käy"-tyyppisesti, mutta onhan se myönnettävä, että pettymys tulee olemaan valtava jos en pääse...

Tänään pääsin vihdoin kirjautumaan Opintopolkuun: 5. varasija alalle, johon otetaan sisään 10... eli mahdollisuudet enää päästä ovat todella minimaaliset, lähes olemattomat. Aika kauan piti tuijottaa tyhjyyteen ennen kuin sain itseni kerättyä. Aluksi harmitti ihan vietävästi kyllä, mutta nyt alan jo sopeutua ajatukseen. Onneksi avoimen kautta voin tehdä joka tapauksessa itseäni kiinnostavia ja työuran kannalta hyödyttäviä opintoja :) Muille rannalle jääneille suosittelen kyllä samaa!

Vierailija
452/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaga-helia ykköstoiveena ja tuli hylky. Ei valita koulutukseen koska pääsykokeesta ei tarpeeksi pisteitä, tarkoittaako tää nyt sitä et 2-4 toiveetkin tulee hylättynä? :D

Vierailija
453/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei irronnut Tamkista tradenomin paikkaa, viime vuonna sama juttu. Alkaa jo usko loppua, et liekkö pääsen tonne ikinä. Pääsykokeet meni hyvin ja osasin vastata lähes kaikkeen, mutta ilmeisesti ei riittänyt...

Vierailija
454/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaga-helia ykköstoiveena ja tuli hylky. Ei valita koulutukseen koska pääsykokeesta ei tarpeeksi pisteitä, tarkoittaako tää nyt sitä et 2-4 toiveetkin tulee hylättynä? :D

Oliko samat pääsykokeet/pisterajat noissa muissa vaihtoehdoissa? Jos, niin luultavasti joo.

Vierailija
455/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en kyllä kertaakaan käy enää katsomassa Opintopolkua :D oon liian monta tunnuslukua haaskannut jo, ihan turhaan.

Vierailija
456/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten turhauttavaa kun Helsinki vaan panttaa tuloksia... Maanantaihin asti osasin ottaa lunkisti mutta nyt on kuin muurahaiskeossa istuisi.

Vierailija
457/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Klikkaa oma opintopolku

2. Paina f12 (web-kehitystyökalut avautuvat)

3. Paina Network-välilehti auki kehitystyökaluista

4. Päivitä sivu (esim. F5)

5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri (näyttää pelkät XHR-pyynnöt/vastaukset)

6. Klikkaa applications-pyynnöstä

7. Klikkaa preview

8. Avaa myös kuvassa näkyvä polku nuolista (tunnistettavissa olevat tiedot poistettu kuvasta)

8. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet (huomaa että alkavat nollasta)

9. Valitse hakutoive, jonka pisteet haluat nähdä (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)

10. Pisteet näkyvät 'pisteet'-nimisestä muuttujasta.

Ohjeet kopioitu muualta. Mulla ei toiminut Firefoxilla (tyssäsi siihen että Preview-lehteä ei löytynyt) mutta Chromella sain pisteet näkyviin :)

Kokeilkaapa näillä ohjeilla ja kertokaa, mitä lukee kohdassa "jonossa". Kiitos!

En saa näkymään :( Johtuukohan siitä, että otin jo paikan vastaan?

Vierailija
458/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko samat pääsykokeet/pisterajat noissa muissa vaihtoehdoissa? Jos, niin luultavasti joo.

Jeeps, oli ja taitaa olla samat pisterajatkin. Noh, eipä voi mitään. Uutta pökköä pesään syksyllä ja ensi keväänä.

Vierailija
459/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin teknilliseen fysiikkaan! Onko muille DIA-haussa hakeneille tullut vielä tuloksia?

Vierailija
460/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki valintatila false, ei vastaanotettavissa eli en siis päässyt. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän