Outo naapuri
Olen seurannut naapurin käyttäytymistä. Se seisoo käytävällä pitkät ajat tai vaeltelee edestakaisin. Sitten kun joku tulee portaikkoon alkaa pakonomainen juttelu. Onko kyseessä yksinäisyys vai mielenterveysongelma
Kommentit (14)
Tee huoli ilmoitus, varsinkin jos vanhempi ihminen, monesti kun omaiset eivät huolehdi, niin vanhukset jää ihan oman onnensa nojaan, eikä esimerkiksi muistisairas edes kykene hakemaan itse itselleen apua...
Vierailija kirjoitti:
Tee huoli ilmoitus, varsinkin jos vanhempi ihminen, monesti kun omaiset eivät huolehdi, niin vanhukset jää ihan oman onnensa nojaan, eikä esimerkiksi muistisairas edes kykene hakemaan itse itselleen apua...
Tämä on nuorempi henkilö. Järkevän oloinen mutta outo.
Onko henkilöllä avaimet? Odottaako että joku tulee kotiin jos siis pääsee myöhemmin sisään asuntoonsa?
Onko käynyt tupakalla? Jos ei niin tavallaan terveellisempää viettää aikaa käytävällä.
Asuuko varmasti talossa? Sitä liikkuu kaikenlaisia tyyppejä. Raaputtaa pillunkuvia hissin seiniin.
Vierailija kirjoitti:
Onko henkilöllä avaimet? Odottaako että joku tulee kotiin jos siis pääsee myöhemmin sisään asuntoonsa?
Onko käynyt tupakalla? Jos ei niin tavallaan terveellisempää viettää aikaa käytävällä.
Asuu yksin. En tiedä tupakoiko. Epäilen kyllä jotain yksinäisyysongelmia.
Kasvaako sinulla muuten kulmakarvat yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Kasvaako sinulla muuten kulmakarvat yhteen?
mitä tämä liittyy mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nuorempi henkilö. Järkevän oloinen mutta outo.
Osaan samaistua ajatukseen tällaisesta henkilöstä, saatat olla oikeilla jäljillä. Moikkaa rohkeasti ja jos tulee sopiva tilanne niin vaihda pari sanaa. Joskus näillä sairastuneilla on ihan hauskaakin elämässä. Ei kannata pelätä suotta heitä.
Vierailija kirjoitti:
Siis voiko itsestään tehdä huoli-ilmoituksen?
Sinun diagnoosisi on naapurikyylä.