Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Jos varasijalla olijalle näkyy numero, onko se tuo jononumero, vai erillinen varasijanumero?
Auttakaa tyhmää: pääsin 2. hakusijalle jossa lukee se "hyväksytty odottaa ylempien hakupaikkojen tuloksia" tms koska 1. haun tilanne on kesken. Eli jos pääsenki 1. hakemaani paikkaan ja perun sen, onko vielä mahdollista päästä 2. sijan paikkaan vai onko se vain 1 paikka/haku? 😁
Osa saa opiskelupaikan varasijoilta.
HELP osaako joku auttaa? Savonian ammattikorkeen sivuilla lukee että yhteishaun tuloksen on julkastu niitten osalta, mutta mulla lukee edelleen opintopolussa että opiskelijavalinta kesken.... Mitäköhän tää mahtaa meinata, onks se niin että mää en tullu valituks?
Eikö nykyään ole niin, että jos olet päässyt yhteen paikkaan, et voi perua sitä ja hyväksyä alempaa toivetta?
Katsoin opintopolku linkistä network, prewiew... Ohjeiden mukaisesti. Mutta koska mulla ei ole kohtaa "pisteet" niin tarkoittaako se sitä että en ole päässyt? Muuten lukee kaikissa kesken.
Iihan mahtava fiilis! täällä kans yks joka pääsi Turkuun oikikseen! :) oon ollu ihan puulla päähän lyöty koko eilisen ja tän päivän enkä oo saanu ees unta kunnolla..
Onnittelut kaikille opiskelupaikan saaneille ja te joita ei tänävuonna lykästänyt niin kyllä te vielä pääsette! :) mullakin oli nyt 3 yritys ja nyt kova työ palkittiin!
Huhhuh minkälaisia ihmisiä sitä oikein hakee yliopistoihin, kun jo hakuprosessi on noin haasteellista.
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa tyhmää: pääsin 2. hakusijalle jossa lukee se "hyväksytty odottaa ylempien hakupaikkojen tuloksia" tms koska 1. haun tilanne on kesken. Eli jos pääsenki 1. hakemaani paikkaan ja perun sen, onko vielä mahdollista päästä 2. sijan paikkaan vai onko se vain 1 paikka/haku? 😁
Voit tulla hyväksytyksi vain yhteen paikkaan, eli et voi peruuttaa 1. sijaa ja tulla hyväksytyksi 2. sijan kohteeseen, jos 1. sijan tulos on hyväksytty. Opintopolun sivuilla on lisää tietoa asiasta.
pettynyt55 kirjoitti:
HELP osaako joku auttaa? Savonian ammattikorkeen sivuilla lukee että yhteishaun tuloksen on julkastu niitten osalta, mutta mulla lukee edelleen opintopolussa että opiskelijavalinta kesken.... Mitäköhän tää mahtaa meinata, onks se niin että mää en tullu valituks?
Kannattaa laittaa hakijapalveluun viestiä. Joskus opintopolussa on ongelmia tulosten näyttämisessä.
Varasijalla 25 tradenomiin, tois sijaisee kouluun johon hain. Onkohan tollasella varasijalla mitää mahdollisuutta päästä sisää?
Odottaako täällä kukaan muu Tampereen johtamiskorkeakoulun tuloksia? Huh kun jännittää.
Nyt on Turun kokeiden arvosteluperusteitakin julkaistu
Oikis Helsinki tulokset tulkaa jo, pliis!
Mikäli pääset siihen minkä laitoit ykköseksi niin sinne menet , ei auta jos oot päässyt kakkoseen myös. Kannattaa miettiä tarkkaan minne haluaa.
hakiko muut metsätiede joensuu/helsinki??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi koodijuttu toimi, pisteet näkyy! On ainakin reilusti enemmän pisteitä kun mitä viimevuoden alin sisäänotettu pistemäärä!
Mikä koodijuttu? Itsellä näkyy vain, että hyväksytty, järjestystä ei ole.
442/473
klo 16:47 | 27.6.2017
1. Klikkaa oma opintopolku
2. Paina f12 (web-kehitystyökalut avautuvat)
3. Paina Network-välilehti auki kehitystyökaluista
4. Päivitä sivu (esim. F5)
5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri (näyttää pelkät XHR-pyynnöt/vastaukset)
6. Klikkaa applications-pyynnöstä
7. Klikkaa preview
8. Avaa myös kuvassa näkyvä polku nuolista (tunnistettavissa olevat tiedot poistettu kuvasta)
8. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet (huomaa että alkavat nollasta)
9. Valitse hakutoive, jonka pisteet haluat nähdä (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)
10. Pisteet näkyvät 'pisteet'-nimisestä muuttujasta.
Ohjeet kopioitu muualta. Mulla ei toiminut Firefoxilla (tyssäsi siihen että Preview-lehteä ei löytynyt) mutta Chromella sain pisteet näkyviin :)^ kopioitu aiemmasta viestistä tästä ketjusta. Löysin omat pisteet ja sijoituksen jonossa.
Saako tuota toimimaan Macilla, mulle ainakin F12 -painikkeesta tulee vain äänenvoimakkuudensäädin T. tyhmä.
pettynyt55 kirjoitti:
Sama juttu :/ Kesken lukee edelleen. Odottaisivatko sitten ensin kuinka moni valituista vastaanottaa paikan.
Kokeiliko joku jolla valinta vielä kesken sitä, näkeekö pistemääriä Opintopolusta?
onko biotieteiden tuloksia vielä tullut? esim. bilsa, molekyylibilsa, biolääketieteet?