Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017

Vierailija
15.06.2017 |

Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla. 

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?

Kommentit (1077)

Vierailija
421/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterihaun tulokset ainakin tulleet :)

Vierailija
422/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaga-Helian tradenomin monimuodon valinnat tullu! Jes! Mä pääsin opiskelemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisterihaun tulokset ainakin tulleet :)

Mihin on maisterihaun tulokset tulleet? Odotan Helsingin tietoja, vielä näkyy että kesken.

Vierailija
424/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tunnen itseni tolloksi, kun käsitin jonotusnumeron väärin 😂 Kiitos palautuksesta maanpinnalle av!

Ilmeisesti paremmat hakijat ovat päässeet ylempiin hakutoiveisiinsa ja näin olleen opiskelupaikkoja heti vapautunut jonossa oleville?

Nimim. Jonossa-27 x)

Vierailija
425/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Oamkista kuulunut vielä mitään valintoja. Terv. valinta kesken :D

Vierailija
426/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko heitän toivon kirjoitti:

Onko Oamkista kuulunut vielä mitään valintoja. Terv. valinta kesken :D

Ei ole, perjantaina vasta mahdollisesti.. :(

Vierailija
427/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi himputti, tosin olisi kyllä lähes taivaallinen ihme jos opintopaikka irtoaisi nin historiallisesti penkitetyn pääsykokeen jälkeen :D Mutta toivo elää siis yhä!

Vierailija
428/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna oamkista kuului vasta viimeisenä päivänä. Viestinnän koulutusohjelmasta siis. Tai tieto tuli silloin yöllä joskus kolmen aikaan. :)

Vierailija
429/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi himputti, tosin olisi kyllä lähes taivaallinen ihme jos opintopaikka irtoaisi nin historiallisesti penkitetyn pääsykokeen jälkeen :D Mutta toivo elää siis yhä!

Mikä sulla meni nii pieleen sitte..? :o

Vierailija
430/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteriohjelmahakujen tuloksia tullut osittain jo viime viikolla ja nyt tänään Itä-suomen yliopiston kauppatieteisiin. Lisäksi Tampereelle ja Vaasaan on tullut tuloksia kauppatieteisiin. Jyväskylään ei vielä :)

Vierailija
431/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko muita restonomiksi hakeneita? :)

Minä hain ja pääsin :p tieto tuli tosin jo 21.pv

Vierailija
432/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jono tarkoittaa sitä järjestystä, millä on päässyt sisään. Eli jos on 50 aloituspaikkaa ja olet sijalla 25 jonossa, olet sisällä, ja jos sijalla 51 jonossa, olet ensimmäisellä varasijalla.

Tämä tietysti yksinkertaistaa hieman, koska yhteispistekiintiöt, todistusvalinta, ensikertalaisuus jne, mutta perusidea tämä 👍

Vierailija
433/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jono tarkoittaa sitä järjestystä, millä on päässyt sisään. Eli jos on 50 aloituspaikkaa ja olet sijalla 25 jonossa, olet sisällä, ja jos sijalla 51 jonossa, olet ensimmäisellä varasijalla.

Tämä tietysti yksinkertaistaa hieman, koska yhteispistekiintiöt, todistusvalinta, ensikertalaisuus jne, mutta perusidea tämä 👍

Ei kai? Missä näin on? Minulle tuli vain tieto, että hyväksytty, ei mitään "jonoja".

Kun tätä ketjua seuraan, niin tulee mieleen monta asiaa, joita ainakin korkeakoulujen yhteisvalinnassa tulisi vielä uudistaa. Monien kohdalla epäselvyydet tulisi tällaisissa asioissa ehdottomasti minimoida (näin ei tällä hetkellä selvästikään ole) ja lisäksi voitaisiin ilmoittaa joku ihan todellinen aika, jolloin tulokset kustakin korkeakoulun hausta tulee, esim. 30.6 klo 9.00, ei ennen, ei jälkeen, vaan juuri tuolloin.

Vierailija
434/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jonossa-numero on vain sijoitus? 1. jonossa = parhaat pisteet, 2. jonossa = toiseksi parhaat pisteet jne.

Vierailija
435/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin löysin "jonossa"-numeroni sen koodin kautta (ohjeet löytyy täältä), muuten tuli vain, että "hyväksytty".

Vierailija
436/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko muita restonomiksi hakeneita? :)

Minä hain ja pääsin :p tieto tuli tosin jo 21.pv

Oho! Mulla kaikki kesken vielä. Mihin kouluihin hait?

Vierailija
437/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua..

2.hakukohteeni Tradenomi tulos tuli, "hyväksytty, odottaa ylempiä hakukohteita"

Näyttää kuitenkin, että olen jonossa 46 (sisään otetaan 40) ja pisteitä minulla on 47,25p. Se ei kyllä käy päinsä, koska tradenomiksi valitaan yo+koepisteillä, (koe max 40p ja väh. 10p täytyy saada). Yo-pisteitä minulla on 44. 

Eli 47,25-44= 3,75p ei täytä tuota, vähintään 10p kokeesta...

Pääsinkö vai en, vaikka lukee hyväksytty?? Onko luottamista tuohon opintopolun pistemäärään..

Vierailija
438/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin löysin "jonossa"-numeroni sen koodin kautta (ohjeet löytyy täältä), muuten tuli vain, että "hyväksytty".

Minä puolestaan en ymmärtänyt siitä ohjeesta yhtään mitään, yritin kyllä, mutta tuloksetta. Nyyh.

Vierailija
439/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaaaaaaa, pääsin yliopistoooooooooon!!! Amk- tutkinto pohjalla sekä aiemman koulutuksen päivitystä.. kyllä silti on hienoa päästä ihan akateemiselle uralle :)

Vierailija
440/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Klikkaa oma opintopolku

2. Paina f12 (web-kehitystyökalut avautuvat)

3. Paina Network-välilehti auki kehitystyökaluista

4. Päivitä sivu (esim. F5)

5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri (näyttää pelkät XHR-pyynnöt/vastaukset)

6. Klikkaa applications-pyynnöstä

7. Klikkaa preview

8. Avaa myös kuvassa näkyvä polku nuolista (tunnistettavissa olevat tiedot poistettu kuvasta)

8. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet (huomaa että alkavat nollasta)

9. Valitse hakutoive, jonka pisteet haluat nähdä (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)

10. Pisteet näkyvät 'pisteet'-nimisestä muuttujasta.

Ohjeet kopioitu muualta. Mulla ei toiminut Firefoxilla (tyssäsi siihen että Preview-lehteä ei löytynyt) mutta Chromella sain pisteet näkyviin :)[/quote]

Kokeilkaapa näillä ohjeilla ja kertokaa, mitä lukee kohdassa "jonossa". Kiitos!

Ketju on lukittu.