Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Nyt kyllä kovasti jännittää sote alalla fysioterapian tulokset!!
Poikaystävä pääsi Aallon kauppikseen, vaikkei ollut edes ensikertalainen. Olen niin onnellinen toisen puolesta!!
Nyt itse vielä odottelen Helsingin oikeustieteellisen ja valtsikan tuloksia👍
Jee pääsin Turun kauppakorkeaan. Kiitos mammat!
Tiedätte kyllä mikä ;)
T. R/R/R
Onko fyssareista mitään tietoa?
Onko Helsingin yliopistosta tullut mitään tuloksia vielä? Ärsyttää kun itse roikun varasijalla ja paljon riippuu Helsingin tuloksista (sen jälkeen varmaan tapahtuu nousu hyväksytyksi jos tapahtuu).
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin pääsin Poriin opiskelee :)
En ole ainakaan nähnyt, että Helsingin yliopisto olisi antanut minkään alan tuloksia vielä. Säästää ehkä kaikki vikaan päivään
En päässyt HUMAkkin valintakokeen tulos hylätty:( kyllä tuo vain korpea,jos olisi vaikka varasijalla 100 mutta hylätty.
En löytänyt nyt äkkiseltään ohjetta miten voisi tiedustella mistä tuo hylätty tuli. Työskentelen jo allalla epäpätevänä kyllä johon hain (nuorisotyö) joten hieman harmittaa.
Töissä saanut kyllä kiitosta ja kannustusta hakemaan kouluun, mutta enkö sitten kuitenkaan sovellu alalle ollenkaan kun valintakoe tulos hylätty.
Oliko muita HUMAkkiin hakijoita ja hylättyjä?
Vierailija kirjoitti:
En päässyt sosiaalityöhön....
Pahoittelut,alalla kuitenkin työntekijöistä pulaa.
Oliko muita restonomiksi hakeneita? :)
Odota tuloskirjettä ja katso sieltä pisteet, jos edelleen epäilyttää niin olisin sitten kouluun yhteydessä. :)
Hain oikikseen ja tulokset tuli eilen. Pääsin onneksi ykkösvaihtoehtooni :)
Vierailija kirjoitti:
En päässyt HUMAkkin valintakokeen tulos hylätty:( kyllä tuo vain korpea,jos olisi vaikka varasijalla 100 mutta hylätty.
En löytänyt nyt äkkiseltään ohjetta miten voisi tiedustella mistä tuo hylätty tuli. Työskentelen jo allalla epäpätevänä kyllä johon hain (nuorisotyö) joten hieman harmittaa.
Töissä saanut kyllä kiitosta ja kannustusta hakemaan kouluun, mutta enkö sitten kuitenkaan sovellu alalle ollenkaan kun valintakoe tulos hylätty.
Oliko muita HUMAkkiin hakijoita ja hylättyjä?
Odota tuloskirjettä, jos edelleen epäselvää niin ota yhteys kouluun :)
hakija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jonossa sijalla 27 (aloituspaikkoja 35) eli tiukille on mennyt :D Huh!
...Niin jos olet jonossa, etkö ole tällöin 62. paras hakija? Jos olet 35:n hyväksytyn joukossa, ei sinun pitäisi olla _jonossa_. :O
Keskiviikkona tuli sähköpostia ja Opintopolussa "hyväksytty". Olen jo ottanut paikan vastaankin.
Ehkä silti käsiin väärin? En tiedä 😂
Millä soveltuvuuskoepisteillä pääsitte sisään jyväskylän psykaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tullu tietoa Lapista, Turusta eikä Savonlinnasta
Vierailija kirjoitti:
hakija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jonossa sijalla 27 (aloituspaikkoja 35) eli tiukille on mennyt :D Huh!
...Niin jos olet jonossa, etkö ole tällöin 62. paras hakija? Jos olet 35:n hyväksytyn joukossa, ei sinun pitäisi olla _jonossa_. :O
Keskiviikkona tuli sähköpostia ja Opintopolussa "hyväksytty". Olen jo ottanut paikan vastaankin.
Ehkä silti käsiin väärin? En tiedä 😂
Jatkan vielä, että viime keskiviikkona tuli myös sähköposti illalla: "Sinulle on myönnetty opiskelupaikka, onneksi olkoon. Voit katsoa lisätietoja ja ottaa opiskelupaikan vastaan Oma Opintopolku-palvelussa. Lisäohjeita opiskelupaikan vastaanottamisesta saat Opintopolku-palvelusta tai hakemastasi korkeakoulusta..."
Mutta tuolla koodissa luki, että "jonossa: 27".
Miten voi olla jonossa ja hyväksytty yhtä aikaa? 😨 Ymmärtäisin, jos aikaa olisi kulunut ja moni ottanut muualta paikan, mutta kaikki tämä keskiviikkopäivän aikana (21.6.).
Oon ymmärtäny, että tää johtuu siitä että ylemmissä hakukohteissa on aloitettu valintojen tekeminen. Eli mahdollisesti pääset johonkin ylempään toiveeseesi. En tosin tiedä pitääkö paikkansa :D