Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikissa kaupoissa pitäisi olla sääntö, ettei sulkemisajan jälkeen tarvitse myydä mitään

Vierailija
12.06.2017 |

Siis kassat kiinni minuutilleen silloin ja asiakkaat ulos.

Ihan joka päivä tulee näitä luuhaajia, jotka tulevat tekemään ilmeisesti kuukauden ostokset viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa. Tuloksena on yleensä se, että käytävillä pyörii näitä palloilijoita edelleen puoli tuntia sulkemisajan jälkeen. Olisi oikeasti kiva tietää, miksi sinne kauppaan ei voi mennä niinä muina aukiolemisen kolmenatoista tuntina. Siis ihan oikeasti, miksi?

Kommentit (327)

Vierailija
41/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on nämä asiakkaat, jotka tulevat viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa kauppaan salaattibaarille, kun olen juuri saanut sen suljettua ja viemässä kauhoja tiskiin ja voivottelevat, että enkö minä nyt sitten saakaan sitä salaattia tai eikö enää ole tuoretta pullaa tarjolla. Ihan yllätyksenä tulee, että niitä ei voi olla siellä esillä koko yötä, vaan ne pitää laittaa pois ja uudet laitetaan sitten aamulla.

No olet väärässä. Asiakkaan pitää saada samantasoista palvelua ja tuotteita koko kaupan aukioloajan, jos ei aiemmin tehtävästä sulkemisesta ole ilmoitettu.

Minuakin vituttaa tuo että viimeisenä tuntina ei saa enää mitään kunnollista, laittakaa sitten ne myyntipisteet tuntia aiemmin kiinni ja kyltti esille sulkemisesta. Minä kuitenkin maksan niistä tuotteista ihan saman hinnan mitä se aamupäivänkin asiakas, joten ei kelpaa mitkään jämät.

Meillä ainakin viimeisen tunnin aikana saat irtopullat puoleen hintaan ja se on ihan selkeästi siellä hyllyssä ilmoitettu. Ja maalaisjärjen pitäisi sanoa, että niitä salaattibaarin ottimia tiskataan välillä ja että sitä ei yötä varten täytetä viime tipan asiakkaita varten.

Vierailija
42/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo asiakas rahaa,mutta ainakin silloin kun olin kaupassa töissä niin siitä ylimääräisestä vartista ei ikinä mitään maksettu työntekijälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai mitä jos kaupan ovet menisi kiinni jo vaikka 21.30. Siinä olisi aikaa haahuilla se 30 min ja sitten kassat suljetaan.

Sekin olisi varmasti hyvä idea. Mutta ehkä menisi joillekin asiakkaille liikaa yli ymmärryksen, kun kauppaan ei enää pääsekään sisään, vaikka sisällä on vielä ihmisiä.

Joillain asiakkailla menee yli ymmärryksen jo se että työntekijät ovat sisällä aukioloaikojen ulkopuolella. Pitää rynkyttää ovia ja muuta kivaa. Ei toimisi.

Joillekin asiakkaille tosiaan sekin menee yli ymmärryksen, että miksi kauppaa tai asiakaspalvelutilaa siivoava siivooja ei voi avata ulko-ovia puolta tuntia ennen aukioloaikaa. Sitten näytellään keskareita ja potkitaan ovea, kun et ole huomaavinaan.

Vierailija
44/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on nämä asiakkaat, jotka tulevat viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa kauppaan salaattibaarille, kun olen juuri saanut sen suljettua ja viemässä kauhoja tiskiin ja voivottelevat, että enkö minä nyt sitten saakaan sitä salaattia tai eikö enää ole tuoretta pullaa tarjolla. Ihan yllätyksenä tulee, että niitä ei voi olla siellä esillä koko yötä, vaan ne pitää laittaa pois ja uudet laitetaan sitten aamulla.

No olet väärässä. Asiakkaan pitää saada samantasoista palvelua ja tuotteita koko kaupan aukioloajan, jos ei aiemmin tehtävästä sulkemisesta ole ilmoitettu.

Minuakin vituttaa tuo että viimeisenä tuntina ei saa enää mitään kunnollista, laittakaa sitten ne myyntipisteet tuntia aiemmin kiinni ja kyltti esille sulkemisesta. Minä kuitenkin maksan niistä tuotteista ihan saman hinnan mitä se aamupäivänkin asiakas, joten ei kelpaa mitkään jämät.

Oletko tosissasi? Valitatko myös siitä, kun sunnuntaisin saattavat jotkin tuotteet olla lopussa, koska niitä tulee lisää vasta maanantaina? On kuule ihan oma valintasi mennä kauppaan sinä viimeisenä tuntina. Varmaan valitat siitäkin, jos tarjoustuote loppuu ennen kuin ehdit saada omasi. En ole kaupassa töissä, mutta silti ärsyttää kaltaisesi kaikesta loukkaantujat.

Vierailija
45/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä yrityksessä jossa paistovehkeet ja muut piti pestä aukioloaikana. Ei ole minun tai asiakkaan vika vaan sen joka säännöt tekee eikö halua maksaa sitä ylimääräistä palkkaa jotta sen ehtisi tehdä sulkemisen jälkeen.

Vierailija
46/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitähän nämä ihmiset ovat. Eivät tajua sitä että myyjällä saattaa olla kiire bussiin tai hakemaan lapsiaan. Ja se lastenhoitaja saattaa kans joutua odottelemaan että pääsisi hakemaan oman lapsensa. Bussiin kerkeäisi, jos saisi kaupan tyhjäksi ja iltahommat tehtyä mutta jos sinne joku "minäminäminä" tulee tekemään niitä kuukauden ostoksia, niin tosiaan ei välttämättä kerkeä. Sitten ei välttämättä enää pienemmillä paikkakunnilla ole edes bussivuoroja jäljellä.

Pienissä kaupoissa on myös se, että jos myyjä on illan yksin, hän ei ole välttämättä päässyt useampaan tuntiin vessaan. Siinä sitten jo pissa maistuu suussakin, kun joku mamma kyselee "ovatko nämä keksit parempia kuin nämä" kello 21.05, täyden ostoskärrynsä kanssa.

Ei siinä mitään jos ei ole menoa, kiirettä kyydin kanssa, kukaan ei odota että haet hänet hoidosta ja ylitöistä maksetaan, niin shoppailkoot vaikka aamuun asti.

Vierailija
47/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin suljin jouluaattona kassan tasan yhdeltä, kun kauppa meni kiinni. Vitutti muutenkin olla jouluna töissä. Aloin 12.50 huutelemaan, että kassa menee yhdeltä kiinni, kohta kannattais alkaa tulla maksamaan. Kyllä ärsyttää muuten nää haahuilijat, jotka ei millään osaa päättää mitä ostais ja sit yrität kytätä, että milloinhan jaksais vaivautua tulemaan kassalle. Meillä ainakin loppu työaika just kaupan sulkemisaikaan.

Itse en olisi kauppiaana tätä hyväksynyt. Asiakas tuo sen rahan ja maine on katoavaista. 

Ihan sama hyväksytkö vai et, mutta ei se myyjä mikään ilmainen orja ole.

Vierailija
48/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös kaupoissa ainakin suurimmissa ole sellainen käytäntö että sulkemisajankohtana myyntipisteen eteen laskeutuu automaattisesti sermi ja sen jälkeen sieltä on turha yrittää enää ronkkia mitään.

Vierailija
49/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin suljin jouluaattona kassan tasan yhdeltä, kun kauppa meni kiinni. Vitutti muutenkin olla jouluna töissä. Aloin 12.50 huutelemaan, että kassa menee yhdeltä kiinni, kohta kannattais alkaa tulla maksamaan. Kyllä ärsyttää muuten nää haahuilijat, jotka ei millään osaa päättää mitä ostais ja sit yrität kytätä, että milloinhan jaksais vaivautua tulemaan kassalle. Meillä ainakin loppu työaika just kaupan sulkemisaikaan.

Itse en olisi kauppiaana tätä hyväksynyt. Asiakas tuo sen rahan ja maine on katoavaista. 

onkos kauppias itse ollut koskaan kassalla sulkemisaikaan,meinaan että onko kauppiaalla kokemusta tästä kassalla oleilusta.

Vierailija
50/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikös kaupoissa ainakin suurimmissa ole sellainen käytäntö että sulkemisajankohtana myyntipisteen eteen laskeutuu automaattisesti sermi ja sen jälkeen sieltä on turha yrittää enää ronkkia mitään.

Eihän tämä toimi kuin joissain pienimmissä ostariliikkeissä. Koko kaupan eteen ei voi laskea sermiä, niiden entisten asiakkaiden (kärryineen) pitää päästä poiskin.

Vierailija
51/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sermi? Meillä on kyllä laskeutuvat verhot kylmälaitteissa, mutta katkaisin on takaovella, joten ei sitä kyllä kassalta päin pääse sulkemaan. Ja tätä ei kyllä ole pakasteissa ja huoneenlämmössä myytävissä tavaroissa.

Missä näitä tällaisia sitten on? Sanoit, että suurimmissa. Tarkoititko että esim prismassa kaikki kattilat, vuodevaatteet, lehdet ja kengät laitetaan yöksi johonkin kuvun alle? En ole kyllä koskaan tällaisesta kuullut.

Vierailija
52/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myynti kannattaa tehdä silloin kun on rahaa tarjolla. T. Kauppias

Ja toki sitä työntekijänä ylitöitäkin tekisi, jos niistä saisi rahaa. Tai edes vapaata. Puoli tuntia joka päivä - siitä tulisi kuukaudessa jo ihan kiva summa. Jos sen siis saisi.

Vierailija
53/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sermi? Meillä on kyllä laskeutuvat verhot kylmälaitteissa, mutta katkaisin on takaovella, joten ei sitä kyllä kassalta päin pääse sulkemaan. Ja tätä ei kyllä ole pakasteissa ja huoneenlämmössä myytävissä tavaroissa.

Missä näitä tällaisia sitten on? Sanoit, että suurimmissa. Tarkoititko että esim prismassa kaikki kattilat, vuodevaatteet, lehdet ja kengät laitetaan yöksi johonkin kuvun alle? En ole kyllä koskaan tällaisesta kuullut.

eikä kun tarkoitin näitä joissa myydään esimerkiksi valmis eines tuotteita,tai maito,tai juusto tuotteita,ynnä sellaisia missä nyt on tuo sermi systeemi.

Vierailija
54/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikä kun tarkoitin näitä joissa myydään esimerkiksi valmis eines tuotteita,tai maito,tai juusto tuotteita,ynnä sellaisia missä nyt on tuo sermi systeemi.

No mitä se auttaa jos kaikkea muuta voi kuitenkin vapaasti ottaa hyllyistä kärryyn?

Vierailija
55/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden työpaikalta tasan silloin kun työaika loppuu. Ihan sama minulle vaikka jäisi tilittämättä ja asiakkaita jonottamaan.

Vierailija
56/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itsepalvelukassat ovat lyömässä läpi, niin ei tarvi vaivata näitä palveluhaluttomia myyjiä töillä.

Aloitusviestin tilannehan ei ole asiakkaan vaan kauppiaan syytä. Jos kauppias arvoistaisi hekilökuntaansa, niin työaika jatkuisi reilusti yli kaupan sulkemisajan, jollon työntekijällä ei olisi asiaan mitään sanomista, vaan viimeiset asiakkaat palveltiaisiin kuten kuuluu.

Vierailija
57/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai mitä jos kaupan ovet menisi kiinni jo vaikka 21.30. Siinä olisi aikaa haahuilla se 30 min ja sitten kassat suljetaan.

Tai kassan työaika loppuisi klo 22 ja seuraavan alkaisi samaan aikaan, eikä kauppa menisi lainkaan kiinni.

Vierailija
58/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se auttaa jos kaikkea muuta voi kuitenkin vapaasti ottaa hyllyistä kärryyn?

no eikös se nyt edes vähäsen auta,jos meinaan aikoo tuota ruokapuoltakin ottaa kaupassa mukaan sinne ostoskärryihin sulkemis aikaan.Jää ainakin ruokaostokset tekemättä.

Vierailija
59/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi itsepalvelukassat ovat lyömässä läpi, niin ei tarvi vaivata näitä palveluhaluttomia myyjiä töillä.

Aloitusviestin tilannehan ei ole asiakkaan vaan kauppiaan syytä. Jos kauppias arvoistaisi hekilökuntaansa, niin työaika jatkuisi reilusti yli kaupan sulkemisajan, jollon työntekijällä ei olisi asiaan mitään sanomista, vaan viimeiset asiakkaat palveltiaisiin kuten kuuluu.

Ja pah.

Asiakkaat palvellaan tietty asiallisesti, mutta on asiakkaan oma vika, jos on myöhässä, eikä enää saa ostoksiaan kassalta läpi. Mitäs möhlii.

Vierailija
60/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöistä kiinnipitäminen ei ole huonoa asiakaspalvelua ja moni asiakas kyllä ymmärtää sen että sulkemisaika tarkoittaa kaupan kiinnimenoa, mutta kaupat eivät vain uskalla linjata tätä niin suoraan kuin itse esim. toivoisin.

Mikä ihmeen sääntö?

Sillin kun kauppojen aukioloa vielä rajoitettiin, niin ymmärrän että kauppa piti sulkea klo 21 koska laki niin määräsi. Mutta jos et satu tietämään, niin tuo laki on kumottu ja kauppa saa olla auki kauppiaan parhaaksi näkemällä tavalla ja olen aika varma että sinunkin palkanmaksajasi haluaa nekin rahat jotka on kaupassa sisällä olevien asiakkaiden taskuissa.

Jos ei kiinnosta, niin ei ole pakko olla töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi