Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikissa kaupoissa pitäisi olla sääntö, ettei sulkemisajan jälkeen tarvitse myydä mitään

Vierailija
12.06.2017 |

Siis kassat kiinni minuutilleen silloin ja asiakkaat ulos.

Ihan joka päivä tulee näitä luuhaajia, jotka tulevat tekemään ilmeisesti kuukauden ostokset viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa. Tuloksena on yleensä se, että käytävillä pyörii näitä palloilijoita edelleen puoli tuntia sulkemisajan jälkeen. Olisi oikeasti kiva tietää, miksi sinne kauppaan ei voi mennä niinä muina aukiolemisen kolmenatoista tuntina. Siis ihan oikeasti, miksi?

Kommentit (327)

Vierailija
1/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mitä jos kaupan ovet menisi kiinni jo vaikka 21.30. Siinä olisi aikaa haahuilla se 30 min ja sitten kassat suljetaan.

Vierailija
2/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai mitä jos kaupan ovet menisi kiinni jo vaikka 21.30. Siinä olisi aikaa haahuilla se 30 min ja sitten kassat suljetaan.

Sekin olisi varmasti hyvä idea. Mutta ehkä menisi joillekin asiakkaille liikaa yli ymmärryksen, kun kauppaan ei enää pääsekään sisään, vaikka sisällä on vielä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin olisi varmasti hyvä idea. Mutta ehkä menisi joillekin asiakkaille liikaa yli ymmärryksen, kun kauppaan ei enää pääsekään sisään, vaikka sisällä on vielä ihmisiä.

Kyllä siihen ihmiset tottuis jos tuo käytäntö yleistyis. Tosin ongelmana taitaisi silti olla muutama ihminen jotka livahtaa sisään kun joku tulee ulos paitsi jos ovella olisi vartija.

Vierailija
4/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama systeemihän on jo ravintoloissa, että keittiö menee kiinni esimerkiksi puoli tuntia ennen sulkemisaikaa. Mutta silti monille on ihan liian vaikeaa ymmärtää, miksei sitä ruokaa saakaan, vaikka ravintola on kuitenkin auki.

Samoin se, kun jotkut ihan tosissaan olettavat, että ravintolaan on ihan okei jäädä oleskelemaan myös sulkemisajan jälkeen. Halusikohan nämä itse, että heidän työpaikallaan olisi samoin? Opettajista olisi varmaan kivaa, että lapset jäävät koulun jälkeen opettajanhuoneeseen notkumaan.

Vierailija
5/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan turha puhua palveluammateista. Jo sanana se ärsyttää.

Vierailija
6/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassojen pitäisi saada osa palkasta bonuksina. Tietty summa/asiakas. Palvelu nopeutuisi ja asiakkaita arvostettaisiin, eikä pidettäisi välttämättömänän pahana.

Vierailija
7/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin suljin jouluaattona kassan tasan yhdeltä, kun kauppa meni kiinni. Vitutti muutenkin olla jouluna töissä. Aloin 12.50 huutelemaan, että kassa menee yhdeltä kiinni, kohta kannattais alkaa tulla maksamaan. Kyllä ärsyttää muuten nää haahuilijat, jotka ei millään osaa päättää mitä ostais ja sit yrität kytätä, että milloinhan jaksais vaivautua tulemaan kassalle. Meillä ainakin loppu työaika just kaupan sulkemisaikaan.

Vierailija
8/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä mitään, jos joskus näin käy ja ollaan selkeästi pahoillaan, mutta kun ne on useimmiten ne samat naamat ja sitten vain tullaan naureskelemaan, että sinulla taisi mennä nyt ylitöiksi. No älä, s**tana, ihanko totta. Ja nämä oikeasti yleensä ovat sellaisia ihmeellisiä laahustajia muutenkin.

Vierailija
9/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynti kannattaa tehdä silloin kun on rahaa tarjolla. T. Kauppias

Vierailija
10/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ihan turha puhua palveluammateista. Jo sanana se ärsyttää.

Rupeaa jo tympimään nämä, näin olet hyvä asiakas aloitukset.

Vierailija
11/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi oikeasti kiva tietää, miksi sinne kauppaan ei voi mennä niinä muina aukiolemisen kolmenatoista tuntina. Siis ihan oikeasti, miksi?

Pyydä, että kauppiaasi sulkee tuntia aiemmin. Sitten sinun ei tarvitse välittää kuin kahdestatoista tunnista. Ja jos se on liikaa, vähentäkää taas tunti, ja taas tunti, ja vähentäkään niin monta kertaa, että kauppanne on auki vain tunnin päivässä. Sitten pääset sanomaan "miksi sinne kauppaan ei voi mennä niinä muina aukiolemisen 59 minuuttina".

Vierailija
12/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teille maksetaan ylitöistä. 

Minä en yleensä kehtaa mennä viime tipassa kauppaan. Joskus on ollut pakko mennä ja olen varmistanut, että saan maksettua ennen sulkemisaikaa. 

Vierailija
13/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama systeemihän on jo ravintoloissa, että keittiö menee kiinni esimerkiksi puoli tuntia ennen sulkemisaikaa. Mutta silti monille on ihan liian vaikeaa ymmärtää, miksei sitä ruokaa saakaan, vaikka ravintola on kuitenkin auki.

Samoin se, kun jotkut ihan tosissaan olettavat, että ravintolaan on ihan okei jäädä oleskelemaan myös sulkemisajan jälkeen. Halusikohan nämä itse, että heidän työpaikallaan olisi samoin? Opettajista olisi varmaan kivaa, että lapset jäävät koulun jälkeen opettajanhuoneeseen notkumaan.

No ooettajilla se on ihan normaalia, että koulupäivän jälkeen tulee kaikenlaista, oppilaalla on asiaa / joku akuutti asia pitää hoitaa tai oppilaan huoltaja haluaa jutella.

Vierailija
14/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin suljin jouluaattona kassan tasan yhdeltä, kun kauppa meni kiinni. Vitutti muutenkin olla jouluna töissä. Aloin 12.50 huutelemaan, että kassa menee yhdeltä kiinni, kohta kannattais alkaa tulla maksamaan. Kyllä ärsyttää muuten nää haahuilijat, jotka ei millään osaa päättää mitä ostais ja sit yrität kytätä, että milloinhan jaksais vaivautua tulemaan kassalle. Meillä ainakin loppu työaika just kaupan sulkemisaikaan.

Itse en olisi kauppiaana tätä hyväksynyt. Asiakas tuo sen rahan ja maine on katoavaista. 

Vierailija
15/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöistä kiinnipitäminen ei ole huonoa asiakaspalvelua ja moni asiakas kyllä ymmärtää sen että sulkemisaika tarkoittaa kaupan kiinnimenoa, mutta kaupat eivät vain uskalla linjata tätä niin suoraan kuin itse esim. toivoisin.

Vierailija
16/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei makseta ylitöistä eikä niitä saa edes tehdä. On ihan ketjun ohjeistus.

Vierailija
17/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myynti kannattaa tehdä silloin kun on rahaa tarjolla. T. Kauppias

Kauppias varmaan itse sitten jää ylityötunnit istumaan kassalle? Varsinkin jos ylitöistä ei makseta. Pyhäpäiville on usein sovittu menoa heti työajan jälkeen. Toisekseen on vielä lakisääteistä nuo aukioloajat osittain, joten ei voi miten vain pitää auki kauppaa (isompaa ainakaan). Luulisi kauppiaan tämän tietävän.

Vierailija
18/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi kauppiaana tätä hyväksynyt. Asiakas tuo sen rahan ja maine on katoavaista. 

Sinä kauppiaana varmaan maksat jokaisesta ylimenevästä minuutista palkan, ylityöt ja lauantai- tms. lisät. Kyllä minäkin siellä kassalla istuisin ihan kuinka kauan vaan, jos saisin siitä minulle kuuluvan palkan. Työni lopetan tasan siihen kun palkanmaksu loppuu.

Vierailija
19/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ei makseta ylitöistä eikä niitä saa edes tehdä. On ihan ketjun ohjeistus.

Te palvelette asiakkaita puolen tunnin ajan ilmaiseksi? Tökeröä.

Hyvä aiemmin kirjoittanut kauppias: ethän kohtele henkilökuntaasi noin?

Vierailija
20/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että nämä samat ihmiset saattavat olla todella yllättyneitä, kun kauppa meneekin jo kiinni? Ei olla pahoillaan, vaan motkotetaan, kun kyllä se ja se kauppa ovat vielä auki. Aukioloajat lukevat erittäin usein sisääntulon luona, ulko-ovessa tai netissä. Myyjiltä saa myös tarkastaa aukioloajat. Mutta kun se naapurikunnan kauppa on auki klo 23 asti, niin kyllä kaikki muutkin kaupat ovat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan