Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikissa kaupoissa pitäisi olla sääntö, ettei sulkemisajan jälkeen tarvitse myydä mitään

Vierailija
12.06.2017 |

Siis kassat kiinni minuutilleen silloin ja asiakkaat ulos.

Ihan joka päivä tulee näitä luuhaajia, jotka tulevat tekemään ilmeisesti kuukauden ostokset viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa. Tuloksena on yleensä se, että käytävillä pyörii näitä palloilijoita edelleen puoli tuntia sulkemisajan jälkeen. Olisi oikeasti kiva tietää, miksi sinne kauppaan ei voi mennä niinä muina aukiolemisen kolmenatoista tuntina. Siis ihan oikeasti, miksi?

Kommentit (327)

Vierailija
21/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsun Prisma on auki 24/7. Suositelen kaikkia, käytävillä huvikseen haahuilevia,  menemään sinne ostoksille. Ei ainakaan tule kiirettä sulkemisajan kanssa.

Vierailija
22/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myynti kannattaa tehdä silloin kun on rahaa tarjolla. T. Kauppias

Kauppias on sitten hyvä ja maksaa niistä lisätöistä. Jokainen kassa kyllä siellä tapittaa mieluusti kunhan maksat siitä! Teet vaan ohjeistuksen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin suljin jouluaattona kassan tasan yhdeltä, kun kauppa meni kiinni. Vitutti muutenkin olla jouluna töissä. Aloin 12.50 huutelemaan, että kassa menee yhdeltä kiinni, kohta kannattais alkaa tulla maksamaan. Kyllä ärsyttää muuten nää haahuilijat, jotka ei millään osaa päättää mitä ostais ja sit yrität kytätä, että milloinhan jaksais vaivautua tulemaan kassalle. Meillä ainakin loppu työaika just kaupan sulkemisaikaan.

Itse en olisi kauppiaana tätä hyväksynyt. Asiakas tuo sen rahan ja maine on katoavaista. 

Mites työntekijöiden ja heidän vapaa-aikansa kunnioittaminen?

Itse ainakin pidän omaa vapaa-aikaani arvokkaana, enkä tasan työskentele minuuttiakaan ylitöinä. Ei minun tarvitse, enkä halua. Olen töissä siksi, että siitä saa palkkaa. Oma elämäni on itselleni se tärkein asia.

Vierailija
24/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi oikeasti kiva tietää, miksi sinne kauppaan ei voi mennä niinä muina aukiolemisen kolmenatoista tuntina. Siis ihan oikeasti, miksi?

Pyydä, että kauppiaasi sulkee tuntia aiemmin. Sitten sinun ei tarvitse välittää kuin kahdestatoista tunnista. Ja jos se on liikaa, vähentäkää taas tunti, ja taas tunti, ja vähentäkään niin monta kertaa, että kauppanne on auki vain tunnin päivässä. Sitten pääset sanomaan "miksi sinne kauppaan ei voi mennä niinä muina aukiolemisen 59 minuuttina".

Tämähän on mennyt viime vuosina päinvastoin. Asiakkaat valittavat, että voi, kun kauppa olisi sunnuntaina auki muutaman tunnin. No, näin kävi. Sitten valitettiin, että, voi kun kaupat olisivat auki viikolla vaikka tunnin pidempään. No näin kävi. Sitten valitettiin, että voi kun lauantaisinkin kauppa olisi auki vähän pidempään. No näin kävi. Mutta siltikään ei millään ehdi kauppaan.

Vierailija
25/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän asiakkaille tarvitse myydä enää sulkemisajan jälkeen. Ainakin meidän kaupassa kuulutetaan hyvissä ajoin, että kassat suljetaan ja kauppa mene kiinni. Tulee vipinää, kun oikeeasti ei enää voi ostaa, kun kello on 21.

Vierailija
26/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille ei makseta ylitöistä eikä niitä saa edes tehdä. On ihan ketjun ohjeistus.

Te palvelette asiakkaita puolen tunnin ajan ilmaiseksi? Tökeröä.

Hyvä aiemmin kirjoittanut kauppias: ethän kohtele henkilökuntaasi noin?

Meillä onneksi työaika loppuu 15min sulkemisajan jälkeen. Mutta kyllä siinä saa aika nopeesti kassan laskea, sulkea ovet ja parkkihallin ja tarkistaa sen sata asiaa, jos viimeinen asiakas tulee kassalle vasta kymmentä yli.

Vierailija
27/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin suljin jouluaattona kassan tasan yhdeltä, kun kauppa meni kiinni. Vitutti muutenkin olla jouluna töissä. Aloin 12.50 huutelemaan, että kassa menee yhdeltä kiinni, kohta kannattais alkaa tulla maksamaan. Kyllä ärsyttää muuten nää haahuilijat, jotka ei millään osaa päättää mitä ostais ja sit yrität kytätä, että milloinhan jaksais vaivautua tulemaan kassalle. Meillä ainakin loppu työaika just kaupan sulkemisaikaan.

Itse en olisi kauppiaana tätä hyväksynyt. Asiakas tuo sen rahan ja maine on katoavaista. 

Mites työntekijöiden ja heidän vapaa-aikansa kunnioittaminen?

Itse ainakin pidän omaa vapaa-aikaani arvokkaana, enkä tasan työskentele minuuttiakaan ylitöinä. Ei minun tarvitse, enkä halua. Olen töissä siksi, että siitä saa palkkaa. Oma elämäni on itselleni se tärkein asia.

No mulla on vähän toisin, voin kyllä joustaa vapaa-ajastani kunhan ei ole mitään tärkeää menoa sovittu juuri siihen, mutta en minä sitä ilmaiseksi tee vaan palkan on paras raksuttaa.

Vierailija
28/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai mitä jos kaupan ovet menisi kiinni jo vaikka 21.30. Siinä olisi aikaa haahuilla se 30 min ja sitten kassat suljetaan.

Sekin olisi varmasti hyvä idea. Mutta ehkä menisi joillekin asiakkaille liikaa yli ymmärryksen, kun kauppaan ei enää pääsekään sisään, vaikka sisällä on vielä ihmisiä.

Joillain asiakkailla menee yli ymmärryksen jo se että työntekijät ovat sisällä aukioloaikojen ulkopuolella. Pitää rynkyttää ovia ja muuta kivaa. Ei toimisi.

Vierailija
29/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiakaspalvelutyötä tekevänä en mene IKINÄ kauppaan tms 5 minuuttia ennen sulkemista.

Vierailija
30/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille ei makseta ylitöistä eikä niitä saa edes tehdä. On ihan ketjun ohjeistus.

Te palvelette asiakkaita puolen tunnin ajan ilmaiseksi? Tökeröä.

Hyvä aiemmin kirjoittanut kauppias: ethän kohtele henkilökuntaasi noin?

En. Meillä työntekijöiden tunnit on määrilty niin, että  kauppa menee kiinni klo: 21 mutta työvuoro kestää klo:22.

Vierailija
31/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just sulkemisaikaan? Entäs tilitys, poistot, pakkasten ja kylmiöiden tarkistaminen, valot jne.?

Vierailija
32/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jotenkin semmoinen "anteeksi, kun häiritsen" -olo, jos joudun kauppaan vaikka 15 min ennen sulkemisaikaa, hakemaan ne kolmen minuutin ostokseni. Tulee asioitua juosten ja vasta kassan jälkeen rauhoitun. En ole ollut koskaan kaupassa töissä, mutta tiedän, ettei työpäivä pääty siihen, kun viimeinen asiakas katoaa ovesta. En halua, että ainakaan minun takiani joku joutuu jäämään ylitöihin.

Vierailija
33/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se kun kaikki ei kykene ymmärtämään että se kassa ei välttämättä saa palkaa siitä yli menevästä ajasta! Tännekin joku ehti jo tulla napisemaan huonoista asiakaspalvelijoista. Minä olen hyvä koska se kuuluu ammattiini mutta ammattiani en harjoita ilmaiseksi.

Vierailija
34/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ei yhtään ajatella sitä, että sillä myymälän ainoalla työntekijällä voisi olla kiire päästä pois. Mun on lähdettävä viimeistään kymmentä yli, että ehdin ajoissa hakea lapsen hoidosta. Kauppa menee kiinni tasalta ja sitten lasken kassan, poistun kymmentä yli ja olen puoleen mennessä päiväkodilla, jossa lapseni on jo hoitajan kanssa portilla. Hoitaja lähtee samalla portinavauksella, että ehtii itse bussille. 

Sitten sattuu tällainen haahuilija kauppaan viittä vaille sulkemisajan, sitä saa sitten hoputtaa, että mun pitäis jo rientää. Joskus kun ei viesti saavuta asiakkaan älynystyröitä, olen joutunut jättämään kassan laskematta ja rientämään päiväkodille heti kun olen saanut asiakkaan ulos. Nolona sitten päiväkodille myöhässä ja tarjonnut hoitajalle kyytiä, koska hoitajan bussi meni juuri. Lopuksi lapsen kanssa kaupalle laskemaan kassan.

Ihmisillä vaan on joku ihme käsitys, että myyjä tulee kauppaan puoli tuntia ennen kuin kauppa aukeaa ja kuluttaa siellä aikaa puoli tuntia sulkemisajan jälkeen. Mutta ei se kuulkaa niin ole. Meillä ainakin kauppias on laskenut, että ei ole varaa maksaa työntekijälle palkkaa kuin siltä ajalta, kun kauppa on oikeasti auki.

Vierailija
35/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myynti kannattaa tehdä silloin kun on rahaa tarjolla. T. Kauppias

Sinä kauppiaan osaat myös siis maksaa ylitöistä etkä kiukuttele jos ei ehdi siivota. Voisin tulla sinulle töihin :)

Vierailija
36/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on nämä asiakkaat, jotka tulevat viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa kauppaan salaattibaarille, kun olen juuri saanut sen suljettua ja viemässä kauhoja tiskiin ja voivottelevat, että enkö minä nyt sitten saakaan sitä salaattia tai eikö enää ole tuoretta pullaa tarjolla. Ihan yllätyksenä tulee, että niitä ei voi olla siellä esillä koko yötä, vaan ne pitää laittaa pois ja uudet laitetaan sitten aamulla.

Vierailija
37/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ei yhtään ajatella sitä, että sillä myymälän ainoalla työntekijällä voisi olla kiire päästä pois. Mun on lähdettävä viimeistään kymmentä yli, että ehdin ajoissa hakea lapsen hoidosta. Kauppa menee kiinni tasalta ja sitten lasken kassan, poistun kymmentä yli ja olen puoleen mennessä päiväkodilla, jossa lapseni on jo hoitajan kanssa portilla. Hoitaja lähtee samalla portinavauksella, että ehtii itse bussille. 

Sitten sattuu tällainen haahuilija kauppaan viittä vaille sulkemisajan, sitä saa sitten hoputtaa, että mun pitäis jo rientää. Joskus kun ei viesti saavuta asiakkaan älynystyröitä, olen joutunut jättämään kassan laskematta ja rientämään päiväkodille heti kun olen saanut asiakkaan ulos. Nolona sitten päiväkodille myöhässä ja tarjonnut hoitajalle kyytiä, koska hoitajan bussi meni juuri. Lopuksi lapsen kanssa kaupalle laskemaan kassan.

Ihmisillä vaan on joku ihme käsitys, että myyjä tulee kauppaan puoli tuntia ennen kuin kauppa aukeaa ja kuluttaa siellä aikaa puoli tuntia sulkemisajan jälkeen. Mutta ei se kuulkaa niin ole. Meillä ainakin kauppias on laskenut, että ei ole varaa maksaa työntekijälle palkkaa kuin siltä ajalta, kun kauppa on oikeasti auki.

Siis jos työaika loppuu samaan aikaan kun kauppa menee kiinni, niin silloinhan kaupan sulkemisjutut saa tehdä vielä kaupan aukiollessa, työaikana. Myös sen tilityksen ja muun.

Vierailija
38/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on nämä asiakkaat, jotka tulevat viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa kauppaan salaattibaarille, kun olen juuri saanut sen suljettua ja viemässä kauhoja tiskiin ja voivottelevat, että enkö minä nyt sitten saakaan sitä salaattia tai eikö enää ole tuoretta pullaa tarjolla. Ihan yllätyksenä tulee, että niitä ei voi olla siellä esillä koko yötä, vaan ne pitää laittaa pois ja uudet laitetaan sitten aamulla.

No olet väärässä. Asiakkaan pitää saada samantasoista palvelua ja tuotteita koko kaupan aukioloajan, jos ei aiemmin tehtävästä sulkemisesta ole ilmoitettu.

Minuakin vituttaa tuo että viimeisenä tuntina ei saa enää mitään kunnollista, laittakaa sitten ne myyntipisteet tuntia aiemmin kiinni ja kyltti esille sulkemisesta. Minä kuitenkin maksan niistä tuotteista ihan saman hinnan mitä se aamupäivänkin asiakas, joten ei kelpaa mitkään jämät.

Vierailija
39/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se kun kaikki ei kykene ymmärtämään että se kassa ei välttämättä saa palkaa siitä yli menevästä ajasta! Tännekin joku ehti jo tulla napisemaan huonoista asiakaspalvelijoista. Minä olen hyvä koska se kuuluu ammattiini mutta ammattiani en harjoita ilmaiseksi.

Täällä on ollut ketjuja kun kampaaja tai sähkömiehiä ja muita koitetaan saada tekemään työtä ilmaiseksi. Miksi se kaupan kassa on eri asia ja sen pitäisi?

Vierailija
40/327 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet väärässä. Asiakkaan pitää saada samantasoista palvelua ja tuotteita koko kaupan aukioloajan, jos ei aiemmin tehtävästä sulkemisesta ole ilmoitettu.

Minuakin vituttaa tuo että viimeisenä tuntina ei saa enää mitään kunnollista, laittakaa sitten ne myyntipisteet tuntia aiemmin kiinni ja kyltti esille sulkemisesta. Minä kuitenkin maksan niistä tuotteista ihan saman hinnan mitä se aamupäivänkin asiakas, joten ei kelpaa mitkään jämät.

Se on henkilökunnan asia, mitä on tarjolla. Jos salaattibaari on jo siivottu, niin sitä ei enää sille päivälle ole tarjolla. Sama juttu pullien ja muiden kohdalla. Eikä sekään ole työntekijöiden vika, että sinä missaat tuoreet leivät, kun leipäkuljetukset tulee aamulla. Se on sinun omaa syytäsi. Älä kiukuttele siitä muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi