Kaikissa kaupoissa pitäisi olla sääntö, ettei sulkemisajan jälkeen tarvitse myydä mitään
Siis kassat kiinni minuutilleen silloin ja asiakkaat ulos.
Ihan joka päivä tulee näitä luuhaajia, jotka tulevat tekemään ilmeisesti kuukauden ostokset viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa. Tuloksena on yleensä se, että käytävillä pyörii näitä palloilijoita edelleen puoli tuntia sulkemisajan jälkeen. Olisi oikeasti kiva tietää, miksi sinne kauppaan ei voi mennä niinä muina aukiolemisen kolmenatoista tuntina. Siis ihan oikeasti, miksi?
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavan tekopyhää valitusta kassaneidiltä. Ensin menee ahneuksissaan rahan takia töihin, mutta sitten alkaa kuitenkin valittamaan siitä ja tästä.
Kyse ei ole työstä vaan siitä että haahuilijamulkku vie sen työntekijän omaa aikaa.
Se on katsos yleensä vapaa-ajasta pois, jos on niin ahne, että menee rahan takia töihin. Luulisi jokaisen ymmärtävän tämän.
Sinulla taitaa olla ihan väärä käsitys siitä millaista palkkaa sieltä kaupasta saa. Olet kenties itse sellainen elämäntaparoskaihminen? Jos sinulta se selkäranka ja itsekunnioitus puuttuu suo ne kuitenkin muille.
Enkä kyllä ihmettele, miksei sitä työtä ole löytynyt.
Ei kai tässä mitään ihmettelemistä ole. Jos ei edes halua alistua töihin, ei myöskään joudu töihin. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavan tekopyhää valitusta kassaneidiltä. Ensin menee ahneuksissaan rahan takia töihin, mutta sitten alkaa kuitenkin valittamaan siitä ja tästä.
Kyse ei ole työstä vaan siitä että haahuilijamulkku vie sen työntekijän omaa aikaa.
Se on katsos yleensä vapaa-ajasta pois, jos on niin ahne, että menee rahan takia töihin. Luulisi jokaisen ymmärtävän tämän.
Sinulla taitaa olla ihan väärä käsitys siitä millaista palkkaa sieltä kaupasta saa. Olet kenties itse sellainen elämäntaparoskaihminen? Jos sinulta se selkäranka ja itsekunnioitus puuttuu suo ne kuitenkin muille.
Enkä kyllä ihmettele, miksei sitä työtä ole löytynyt.Ei kai tässä mitään ihmettelemistä ole. Jos ei edes halua alistua töihin, ei myöskään joudu töihin. Toimii.
Niin. Kummasti vain kelpaa ne työssäkäyvien rakentamat asunnot, tuottamat ja kuljettamat ruoat ja tienaamat rahat. Sinuna en puhuisi ahneudesta enää yhtään mitään, kun et ole rahojesi eteen koskaan mitään tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä kommenteissa eniten ihmetytti se, että asiakkaat ovat muka ne suurimmat roistot, vaikka noissa työaikakiistoissa osapuolina ovat aina vain työntekijä ja työnantaja. Asiakkaan tehtävä ei ole miettiä että ehtiikö kaupan henkilökunta milloin mihinkin ajoissa. Jos myymälään päästetään sisään sulkemisaikaan asti, ei henkilökunnan työaika voi loppua samalla kellonlyömällä, koska liikkeessä on vielä asiakkaita.
Täysin turhaa haukuskella asiakkaita, kun ette itse osaa sopia työehdoista.
Täsmälleen näin ja palsta näköjään täynnä typeryksiä, kun tuotakin on alapeukutettu reilusti.
Mistä se asiakas voisi tietää että loppuuko kassan työaika samaan aikaan kun kaupan pitäisi mennä kiinni, vai kenties vasta tunti sen jälkeen.
Ei asiakkaan tarvitse tietää muuta kuin sanan AUKIOLOAIKA tarkoitus.
En ymmärrä miten joku voi puolustella ihmistä joka ei osaa noin yksinkertaista sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä mitään ihmettelemistä ole. Jos ei edes halua alistua töihin, ei myöskään joudu töihin. Toimii.
Niin. Kummasti vain kelpaa ne työssäkäyvien rakentamat asunnot, tuottamat ja kuljettamat ruoat ja tienaamat rahat. Sinuna en puhuisi ahneudesta enää yhtään mitään, kun et ole rahojesi eteen koskaan mitään tehnyt.
Bää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin suljin jouluaattona kassan tasan yhdeltä, kun kauppa meni kiinni. Vitutti muutenkin olla jouluna töissä. Aloin 12.50 huutelemaan, että kassa menee yhdeltä kiinni, kohta kannattais alkaa tulla maksamaan. Kyllä ärsyttää muuten nää haahuilijat, jotka ei millään osaa päättää mitä ostais ja sit yrität kytätä, että milloinhan jaksais vaivautua tulemaan kassalle. Meillä ainakin loppu työaika just kaupan sulkemisaikaan.
Joissakin kaupoissa on kuulutukset jotka kertovat kaupan menevän kiinni viidentoista minuutin kuluttua, mielestäni se on hyvä systeemi koska ei minulla ole aina kelloa mukana ja välillä sattunut erehdyksiä. Olen asioinut kaupassa jossa myyjä ystävällisesti ilmoitti että pitäisi mennä maksamaan koska he sulkevat juuri, kello oli 18 ja oletin että liike on avoinna myöhempään. Joskus myös ajantaju liikkeessä häviää ja luulee että on vielä hyvin aikaa tehdä ostoksia.
Juu, totta. Mutta sitten on vielä nämä, jotka livahtavat sisään sen viimeisen kuulutuksem jälkeen eivätkä vaivautuneet sisään astuessaan tarkistamaan, moneltako kauppa menee kiinni.
Kauppa on auki niin kauan kun ovesta pääsee sisälle murtautumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä kommenteissa eniten ihmetytti se, että asiakkaat ovat muka ne suurimmat roistot, vaikka noissa työaikakiistoissa osapuolina ovat aina vain työntekijä ja työnantaja. Asiakkaan tehtävä ei ole miettiä että ehtiikö kaupan henkilökunta milloin mihinkin ajoissa. Jos myymälään päästetään sisään sulkemisaikaan asti, ei henkilökunnan työaika voi loppua samalla kellonlyömällä, koska liikkeessä on vielä asiakkaita.
Täsmälleen näin ja palsta näköjään täynnä typeryksiä, kun tuotakin on alapeukutettu reilusti.Mistä se asiakas voisi tietää että loppuuko kassan työaika samaan aikaan kun kaupan pitäisi mennä kiinni, vai kenties vasta tunti sen jälkeen.
En ymmärrä miten joku voi puolustella ihmistä joka ei osaa noin yksinkertaista sanaa.
Niinpä. Ei ole kyllä ihan kaikki muumit laaksossa ihmisellä, joka kuvittelee, että myyjien työaika jatkuu oikeasti puoleen yöhön asti ja se aukioloaika on vain hämäystä, että nämä laahustajat saavat asioida rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin suljin jouluaattona kassan tasan yhdeltä, kun kauppa meni kiinni. Vitutti muutenkin olla jouluna töissä. Aloin 12.50 huutelemaan, että kassa menee yhdeltä kiinni, kohta kannattais alkaa tulla maksamaan. Kyllä ärsyttää muuten nää haahuilijat, jotka ei millään osaa päättää mitä ostais ja sit yrität kytätä, että milloinhan jaksais vaivautua tulemaan kassalle. Meillä ainakin loppu työaika just kaupan sulkemisaikaan.
Joissakin kaupoissa on kuulutukset jotka kertovat kaupan menevän kiinni viidentoista minuutin kuluttua, mielestäni se on hyvä systeemi koska ei minulla ole aina kelloa mukana ja välillä sattunut erehdyksiä. Olen asioinut kaupassa jossa myyjä ystävällisesti ilmoitti että pitäisi mennä maksamaan koska he sulkevat juuri, kello oli 18 ja oletin että liike on avoinna myöhempään. Joskus myös ajantaju liikkeessä häviää ja luulee että on vielä hyvin aikaa tehdä ostoksia.
Juu, totta. Mutta sitten on vielä nämä, jotka livahtavat sisään sen viimeisen kuulutuksem jälkeen eivätkä vaivautuneet sisään astuessaan tarkistamaan, moneltako kauppa menee kiinni.Kauppa on auki niin kauan kun ovesta pääsee sisälle murtautumatta.
Niinpä. Ja arvaapas minkä takia niitä ovia on pakko pitää auki vielä aukioloajan jälkeenkin. Juuri näiden laahustajien!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on töissä erikoisliikkeessä ja sinne tulee usein 2min ennen sulkemisaikaa asiakas joka on aivan aloittelija, häntä pitää siis opastaa aivan kaikessa ja sitten aletaan vasta miettimään, että mikä tuote ostetaan.
Ovessa selvästi aukioloaika ja osattu sitä noudattaa kun just 2min aiemmin tultu ovesta sisälle, tuskin sattumaakaan.
Asiakkaan kanssa saattaa mennä yli 30min ja sitten vasta pääsee tekemään sulkemisvalmisteluja.
Mitä liikkuu tuollaisen asiakkaan päässä? Kaupoissa kuulutetaan että liike sulkeutuu mutta pienessä erikoisliikkeessä pitää vain palvella se asiakas loppuun vaikka se keksisi kysellä ummet ja lammet.
Olen ollut myös töissä erikoisliikkeessä ja sanoin aina että olemme nyt kiinni kun kello ylitti aukiolon. Tervetuloa huomenna uudelleen, aukeamme aikaan x. Minulla on se lapsi mikä pitää hakea tarhasta mutta ei minulla ole mitään velvollisuutta selittää sitä, henkilökohtainen elämäni ei kuulu asiakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, totta. Mutta sitten on vielä nämä, jotka livahtavat sisään sen viimeisen kuulutuksem jälkeen eivätkä vaivautuneet sisään astuessaan tarkistamaan, moneltako kauppa menee kiinni.
Kauppa on auki niin kauan kun ovesta pääsee sisälle murtautumatta.
Niinpä. Ja arvaapas minkä takia niitä ovia on pakko pitää auki vielä aukioloajan jälkeenkin. Juuri näiden laahustajien!
Kukaan ei pakota sua käymään töissä. Irtisanoudu ihmeessä kun noin paljon vituttaa.
Ei kun asiakkaat vaan v*ttuun kaupoista, pääsee myyjätkin heti 22.00.01 lähteen kotio.
Mitäs kauppa asiakkailla
Vierailija kirjoitti:
Ei kun asiakkaat vaan v*ttuun kaupoista, pääsee myyjätkin heti 22.00.01 lähteen kotio.
Mitäs kauppa asiakkailla
Kuules. Kaupassa käy sen 14 aukiolotunnin aikana aika paljon asiakkaita, jotka palvellaan ihan ilolla. Heitä me tarvitsemme. Emme näitä kettuilevia laahustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun siitä työstä ei tuu se raha taloon (millä ne palkat pitäs maksaa) vaan niistä asioivista ihmisistä.
tietty siltäkin ylimenevältä ajalta pitäs maksaa palkkaa ja viikkotuntien ylittyessä korotettua.
ja ihan oikeesti ne robotit osaa tulevaisuudessa myös hyllyttää. ja se meinaa et kaupassa missä on nyt 6 henkilöä töissä on jatkossa tasan yksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä kaupassa, yhden kerran jouluaattona. Kauppa taisi mennä kiinni klo 13 ja kassat lähtivät laskemaan kassojaan - kunne s vuorovastaava huomasi hyllyjen välissä ukon haahuilemassa. Meni sanomaan tälle, että kauppa on jo kiinni. "katselen tässä joululahjoja". Meinasin huutaa, että jollei tämän joulun lahjat ole jo ostettu, parempi jättää ensi jouluun.
Myös ravintolassa olen hätistellyt asiakkaita sulkemisaikaan. Mut kun se tuoppi on kesken.
Nyt olen töissä isännöitsijätoimistossa. Työaika loppuu klo 16 ja klo 15.55 sisään ryntää kiinteistövälittäjä riemuissaan "ehdinpäs!". Hänelle on kauppapaperit lunastuskaupasta. Tieto kaupasta on lähetettävä osakkaille heti. Siinä menee puoli tuntia kun laadin ilmoituksen ja postitan sen.
Juuri ennen sulkemisaikaa saattaa soittaa joku jaarittelija ja puhelu kestää ja kestää.
Näitä myöhästelijöitä on siis joka alalla.
Kykenisitkö kuitenkin siihen robottiaikaan asti kunnioittaa muita ihmisiä? Ei se maailma pyöri sinun pepun ympärillä, tiesitkös?
Robottiaika on jo nyt. Kyse on ihan vain siitä että kuka haluaa toteuttaa automatisoidun kaupan. Taitaisi palvelu parantua kun jätetään ihminen pois kaupasta ja annetaan koneiden hoitaa tavaroiden siirtely ja rahastus.
Siinähän onkin näillä asiakkailla sitten ihmettelemistä, kun se robotti ei ymmärräkään, että joku on vielä kaupassa sisällä ja lätkäisee ovet kiinni sulkemisaikaan.
Todellakin kannatan sitä että kassat kiinni tasalta, itsepalvelukassat auki vaikka 15 yli asti ja automatisoituna sulkeutuvat. Niitä valvovalle työaikaa siitä yli ei tarvitse paljon tarkistaa pisteen siisteys. Kaikki pääsevät kotiin työaikansa puitteissa.
Tämä toimii vain suuremmissa liikkeissä. Niissä pienissä missä ollaan esim yksin töissä kassa kiinni tasalta niin haahuilijat pian oppivat tulemaan aukioloaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhaa haukuskella asiakkaita, kun ette itse osaa sopia työehdoista.Täsmälleen näin ja palsta näköjään täynnä typeryksiä, kun tuotakin on alapeukutettu reilusti.
Mistä se asiakas voisi tietää että loppuuko kassan työaika samaan aikaan kun kaupan pitäisi mennä kiinni, vai kenties vasta tunti sen jälkeen.Ei asiakkaan tarvitse tietää muuta kuin sanan AUKIOLOAIKA tarkoitus.
Niinpä. Ei ole kyllä ihan kaikki muumit laaksossa ihmisellä, joka kuvittelee, että myyjien työaika jatkuu oikeasti puoleen yöhön asti ja se aukioloaika on vain hämäystä, että nämä laahustajat saavat asioida rauhassa.
Mitä tekemistä myyjien työajoilla on aukiolon kanssa? Se kassa joka on nöpöttänyt tiskinsä takan jo klo 7 aamulla, lähtee kotiin ehkä jo klo 13 ja kauppa jää auki. Hyllytysvuorossa oleva voi tulla töihin klo 22 kun kauppa on jo sulki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kai se on, että laitatteko ostokset kassan läpi vai palautatteko tavarat hylätyistä kärryistä takaisin hyllyihin.
Laittakaa sisäänpääsyreitit kiinni aiemmin, niin kauppa on tyhjä ajoissa.
Todettu jo useasti tässä ketjussa ettei toimisi. Kassat kiinni nii nekin jotka ei kelloa vielä ole opetelleet sen pikkuhiljaa oppii.
Olen huomannut että kaupoissa ei ole kelloja. Lähimmässä prismassa on yksi kello ja se näkyy kassalle, mutta ei myymälään. Itsellänikään ei ole useinkaan kelloa mukana, varsinkin kesällä jätän puhelimenkin autoon, kuin ei viitsi kantaa taskuissa. Ja sen on ihan tarkoitushakuista että kelloja ei laiteta näkyviin, jotta ihmiset viipyisivät ostoksilla PIDEMPÄÄN.
Kauppiashan tässä voittaa kuin uskottelee työntekijöilleen että ei voi maksaa palkkaa kuin 21:15 asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhaa haukuskella asiakkaita, kun ette itse osaa sopia työehdoista.Täsmälleen näin ja palsta näköjään täynnä typeryksiä, kun tuotakin on alapeukutettu reilusti.
Mistä se asiakas voisi tietää että loppuuko kassan työaika samaan aikaan kun kaupan pitäisi mennä kiinni, vai kenties vasta tunti sen jälkeen.
En ymmärrä miten joku voi puolustella ihmistä joka ei osaa noin yksinkertaista sanaa.Niinpä. Ei ole kyllä ihan kaikki muumit laaksossa ihmisellä, joka kuvittelee, että myyjien työaika jatkuu oikeasti puoleen yöhön asti ja se aukioloaika on vain hämäystä, että nämä laahustajat saavat asioida rauhassa.
Mitä tekemistä myyjien työajoilla on aukiolon kanssa? Se kassa joka on nöpöttänyt tiskinsä takan jo klo 7 aamulla, lähtee kotiin ehkä jo klo 13 ja kauppa jää auki. Hyllytysvuorossa oleva voi tulla töihin klo 22 kun kauppa on jo sulki.
No siihen nämä laahustajat vetoavat, että ei kai myyjän työvuoro voi loppua täsmälleen siihen, kun aukiolo loppuu, joten voivat hyvin jäädä sinne laahustamaan, kun myyjän työaika kuitenkin jatkuu vielä. Nämä eivät ymmärrä eroa aukiolon ja työajan välillä.
Itse menen aina aukioloajan lopussa, kun otan vain pari ostosta... Yleensä ehdin kassalta myös ennen sulkemisaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bää.
Näin juuri nämä iilomadot perustelevat "muut ovat lampaita" ja he "iratutuvat oravanpyörästä". Onko suurempaa lammasmaisuutta kuin mennä riippuvaiseksi yhteiskunnasta tämän sanelemilla ehdoilla? En keksi pahempaa oravanpyörää mihin jäädä ansaan. Sitten nämä kuvittelevat olevansa suuria ajattelijoita vaikka eivät edes näe omaa tilannettaan kun joku muu on syöttänyt nuo ajatukset heidän päähän.
Nyt meni ohi. Mutta kertoo lisää näistä ihmisistä etteivät osaa arvostaa muita vaan ahneesti kuvittelevat voivansa varastaa muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen näin ja palsta näköjään täynnä typeryksiä, kun tuotakin on alapeukutettu reilusti.
Vaikka siitä ovesta, jossa sanotaan, milloin kauppa menee kiinni? Se, miten kauan työaika jatkuu ei kuulu asiakkaalle, koska se on joka tapauksessa mitoitettu siten, että asiakkaiden tulee olla ulkona silloin, kun aukioloaika päättyy. Jos työaikaa on esim tunti sen lisäksi, siellä on vielä aika paljon tehtävää sulkemisen jälkeenkin.
En ole koskaan nähnyt kelloa kaupan ovessa, ainoastaan aukioloajan. Arvaappa kahdesti alanko sinun työaikoojesi vuoksi kantamaan kelloa mukana?
Jotenkin olen kuvitellut että ne asiakkaat palvellaan, jotka tulee kauppaan aukioloaikana, eikä minut tarvitse murehtia myyjien työajoista, mutta olen näköjään ollut väärässä.
Miksi kaupassa ei ole ovia, joista pääsisi vain ulospäin? Voisitte estää sisäänpääsyn vaikka klo 16 alkaen, niin kauppa on varmasti tyhjä klo 21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä kommenteissa eniten ihmetytti se, että asiakkaat ovat muka ne suurimmat roistot, vaikka noissa työaikakiistoissa osapuolina ovat aina vain työntekijä ja työnantaja. Asiakkaan tehtävä ei ole miettiä että ehtiikö kaupan henkilökunta milloin mihinkin ajoissa. Jos myymälään päästetään sisään sulkemisaikaan asti, ei henkilökunnan työaika voi loppua samalla kellonlyömällä, koska liikkeessä on vielä asiakkaita.Täysin turhaa haukuskella asiakkaita, kun ette itse osaa sopia työehdoista.
Täsmälleen näin ja palsta näköjään täynnä typeryksiä, kun tuotakin on alapeukutettu reilusti.Mistä se asiakas voisi tietää että loppuuko kassan työaika samaan aikaan kun kaupan pitäisi mennä kiinni, vai kenties vasta tunti sen jälkeen.
No siihen nämä laahustajat vetoavat, että ei kai myyjän työvuoro voi loppua täsmälleen siihen, kun aukiolo loppuu, joten voivat hyvin jäädä sinne laahustamaan, kun myyjän työaika kuitenkin jatkuu vielä. Nämä eivät ymmärrä eroa aukiolon ja työajan välillä.
Kävikö mielessä että nämä myöhäiset asiakkaat voivat oikeasti ajatella että myyjien työaika jatkuu kaupan sulkemisen jälkeen ja saavat siitä ihan asianmukaisesti palkkaa ja pääsevät lähtemään kotiin kun sen aika on?
Ehkä "laahustaja" on itse työssä, jossa työ tehdään loppuun ennen kotiinlähtöä, eikä hanskat putoa kädestä samalla sekunnilla kuin etukäteen suunniteltu työaika loppuu?
Toivottavasti teille ei tule koskaan tulipaloa ja palomiehet lähde vuoron päättyessä pois kesken sammutuksen.