Kaikissa kaupoissa pitäisi olla sääntö, ettei sulkemisajan jälkeen tarvitse myydä mitään
Siis kassat kiinni minuutilleen silloin ja asiakkaat ulos.
Ihan joka päivä tulee näitä luuhaajia, jotka tulevat tekemään ilmeisesti kuukauden ostokset viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa. Tuloksena on yleensä se, että käytävillä pyörii näitä palloilijoita edelleen puoli tuntia sulkemisajan jälkeen. Olisi oikeasti kiva tietää, miksi sinne kauppaan ei voi mennä niinä muina aukiolemisen kolmenatoista tuntina. Siis ihan oikeasti, miksi?
Kommentit (327)
Oisko sellanen hyvä idea, että hinnat nousis vaikka sen 20% viimeisen puolen tunnin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaljaakaan saa myydä enää ysin jälkeen niin saisko saman systeemin muille tavaroille, että ostoksia ei pääse kassan läpi enää sulkemisajan jälkeen. Itse en ees kehtais mennä viime hetkillä kauppaan.
Saa myydä jos on tullut kauppaan ennen 21. Vaikka ois jonossa 21.15 niin saa kaljansa (eihän kauppaan pääse klo 21 jälkeen jos se silloin suljetaan) näitä viimetipassa kauppaan tulioita oon nähny ihan liikaa kassana kun työskentelin. Ja sitä kaljaakin pitää just tulla sillon ostamaan..ei vahingossakaan vaikka klo 20
Olen tehnyt vuoroja n. 25 eri K-ryhmän kaupassa ja vain joissain on näin. Mutta yleensä vain tyyliin 21.10 asti.
Eihän isommassa kaupassa voi tietää, että milloin on tullut sisään vai onko kalja tongittu suljetulta kaljaosastolta.
Lain mukaan kuulemma ei saa myydä klo 21 jälkeen ja Keskolla piippaa kassakonekkin jos yrittää.
Soopaa. Lain mukaan oluen saa myydä, jos asiakas on saanut sen halutuunsa ennen klo 21.
Kommenttien ja varsinkin peukutusten perusteella voisi luulla että asiakkaa on suurikin harmi myyjille.
Vierailija kirjoitti:
Oisko sellanen hyvä idea, että hinnat nousis vaikka sen 20% viimeisen puolen tunnin aikana.
Kai kaupat saavat hinnoitella tuotteensa miten haluaa. Taitaa vaan kauppiaat olla vähän eri mieltä asioista kuin täällä nillittävät myyjät.
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan kuulemma ei saa myydä klo 21 jälkeen ja Keskolla piippaa kassakonekkin jos yrittää.
https://www.valvira.fi/documents/14444/221693/Alkoholijuomien_vahittais…
"Alkoholijuomat, jotka asiakas on saanut haltuunsa ennen kello 21:tä, voi maksaa kassaan kello 21 jälkeen. "
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupan pitäisi ottaa vastaan asiakkaita kun ei mihinkään muuallekaan saa tulla sulkemisajan jälkeen. Uimahalli tyhjennetään sillä kellonlyömällä kun se kiinni menee, samoin terveyskeskuksen päivystys, pankit ja muut virastot. Eikä se muuten mene niin, että asiakas on aina oikeassa, kyllä asiakas on todella usein täysin väärässä.
Uimahallissa kyllä lopeteaan lipunmyynti hyvissä ajoin ennen sulkemista. Taitaa myyjäreppanoille olla mahdoton tajuta, että se on työantajanne joka teitä riistää eikä asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Näissä kommenteissa eniten ihmetytti se, että asiakkaat ovat muka ne suurimmat roistot, vaikka noissa työaikakiistoissa osapuolina ovat aina vain työntekijä ja työnantaja. Asiakkaan tehtävä ei ole miettiä että ehtiikö kaupan henkilökunta milloin mihinkin ajoissa. Jos myymälään päästetään sisään sulkemisaikaan asti, ei henkilökunnan työaika voi loppua samalla kellonlyömällä, koska liikkeessä on vielä asiakkaita.
Täysin turhaa haukuskella asiakkaita, kun ette itse osaa sopia työehdoista.
Täsmälleen näin ja palsta näköjään täynnä typeryksiä, kun tuotakin on alapeukutettu reilusti.
Mistä se asiakas voisi tietää että loppuuko kassan työaika samaan aikaan kun kaupan pitäisi mennä kiinni, vai kenties vasta tunti sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun siitä työstä ei tuu se raha taloon (millä ne palkat pitäs maksaa) vaan niistä asioivista ihmisistä.
tietty siltäkin ylimenevältä ajalta pitäs maksaa palkkaa ja viikkotuntien ylittyessä korotettua.
ja ihan oikeesti ne robotit osaa tulevaisuudessa myös hyllyttää. ja se meinaa et kaupassa missä on nyt 6 henkilöä töissä on jatkossa tasan yksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä kaupassa, yhden kerran jouluaattona. Kauppa taisi mennä kiinni klo 13 ja kassat lähtivät laskemaan kassojaan - kunne s vuorovastaava huomasi hyllyjen välissä ukon haahuilemassa. Meni sanomaan tälle, että kauppa on jo kiinni. "katselen tässä joululahjoja". Meinasin huutaa, että jollei tämän joulun lahjat ole jo ostettu, parempi jättää ensi jouluun.
Myös ravintolassa olen hätistellyt asiakkaita sulkemisaikaan. Mut kun se tuoppi on kesken.
Nyt olen töissä isännöitsijätoimistossa. Työaika loppuu klo 16 ja klo 15.55 sisään ryntää kiinteistövälittäjä riemuissaan "ehdinpäs!". Hänelle on kauppapaperit lunastuskaupasta. Tieto kaupasta on lähetettävä osakkaille heti. Siinä menee puoli tuntia kun laadin ilmoituksen ja postitan sen.
Juuri ennen sulkemisaikaa saattaa soittaa joku jaarittelija ja puhelu kestää ja kestää.
Näitä myöhästelijöitä on siis joka alalla.
Kykenisitkö kuitenkin siihen robottiaikaan asti kunnioittaa muita ihmisiä? Ei se maailma pyöri sinun pepun ympärillä, tiesitkös?
Robottiaika on jo nyt. Kyse on ihan vain siitä että kuka haluaa toteuttaa automatisoidun kaupan. Taitaisi palvelu parantua kun jätetään ihminen pois kaupasta ja annetaan koneiden hoitaa tavaroiden siirtely ja rahastus.
Vierailija kirjoitti:
Sama kai se on, että laitatteko ostokset kassan läpi vai palautatteko tavarat hylätyistä kärryistä takaisin hyllyihin.
Laittakaa sisäänpääsyreitit kiinni aiemmin, niin kauppa on tyhjä ajoissa.
Todettu jo useasti tässä ketjussa ettei toimisi. Kassat kiinni nii nekin jotka ei kelloa vielä ole opetelleet sen pikkuhiljaa oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä kommenteissa eniten ihmetytti se, että asiakkaat ovat muka ne suurimmat roistot, vaikka noissa työaikakiistoissa osapuolina ovat aina vain työntekijä ja työnantaja. Asiakkaan tehtävä ei ole miettiä että ehtiikö kaupan henkilökunta milloin mihinkin ajoissa. Jos myymälään päästetään sisään sulkemisaikaan asti, ei henkilökunnan työaika voi loppua samalla kellonlyömällä, koska liikkeessä on vielä asiakkaita.
Täsmälleen näin ja palsta näköjään täynnä typeryksiä, kun tuotakin on alapeukutettu reilusti.
Mistä se asiakas voisi tietää että loppuuko kassan työaika samaan aikaan kun kaupan pitäisi mennä kiinni, vai kenties vasta tunti sen jälkeen.
Mistä syystä sillä kaupalla sitten on ne AUKIOLOAJAT??? Ehkä siksi, että se kauppa menee silloin kiinni kun työntekijöiltä loppuu työaika! Kauppa menee kiinni kun kello on tietyn verran ja asiakkaat heitetään silloin pihalle, tervetuloa huomenna uudestaan kaupan AUKIOLOAIKANA. Miksi kenelläkään pitäisi olla oikeus haahuilla kaupassa silloin kun se ei ole auki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka siitä ovesta, jossa sanotaan, milloin kauppa menee kiinni? Se, miten kauan työaika jatkuu ei kuulu asiakkaalle, koska se on joka tapauksessa mitoitettu siten, että asiakkaiden tulee olla ulkona silloin, kun aukioloaika päättyy. Jos työaikaa on esim tunti sen lisäksi, siellä on vielä aika paljon tehtävää sulkemisen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavan tekopyhää valitusta kassaneidiltä. Ensin menee ahneuksissaan rahan takia töihin, mutta sitten alkaa kuitenkin valittamaan siitä ja tästä.
Kyse ei ole työstä vaan siitä että haahuilijamulkku vie sen työntekijän omaa aikaa.
Se on katsos yleensä vapaa-ajasta pois, jos on niin ahne, että menee rahan takia töihin. Luulisi jokaisen ymmärtävän tämän.
Sinulla taitaa olla ihan väärä käsitys siitä millaista palkkaa sieltä kaupasta saa. Olet kenties itse sellainen elämäntaparoskaihminen? Jos sinulta se selkäranka ja itsekunnioitus puuttuu suo ne kuitenkin muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun siitä työstä ei tuu se raha taloon (millä ne palkat pitäs maksaa) vaan niistä asioivista ihmisistä.
tietty siltäkin ylimenevältä ajalta pitäs maksaa palkkaa ja viikkotuntien ylittyessä korotettua.
ja ihan oikeesti ne robotit osaa tulevaisuudessa myös hyllyttää. ja se meinaa et kaupassa missä on nyt 6 henkilöä töissä on jatkossa tasan yksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä kaupassa, yhden kerran jouluaattona. Kauppa taisi mennä kiinni klo 13 ja kassat lähtivät laskemaan kassojaan - kunne s vuorovastaava huomasi hyllyjen välissä ukon haahuilemassa. Meni sanomaan tälle, että kauppa on jo kiinni. "katselen tässä joululahjoja". Meinasin huutaa, että jollei tämän joulun lahjat ole jo ostettu, parempi jättää ensi jouluun.
Myös ravintolassa olen hätistellyt asiakkaita sulkemisaikaan. Mut kun se tuoppi on kesken.
Nyt olen töissä isännöitsijätoimistossa. Työaika loppuu klo 16 ja klo 15.55 sisään ryntää kiinteistövälittäjä riemuissaan "ehdinpäs!". Hänelle on kauppapaperit lunastuskaupasta. Tieto kaupasta on lähetettävä osakkaille heti. Siinä menee puoli tuntia kun laadin ilmoituksen ja postitan sen.
Juuri ennen sulkemisaikaa saattaa soittaa joku jaarittelija ja puhelu kestää ja kestää.
Näitä myöhästelijöitä on siis joka alalla.
Kykenisitkö kuitenkin siihen robottiaikaan asti kunnioittaa muita ihmisiä? Ei se maailma pyöri sinun pepun ympärillä, tiesitkös?
Robottiaika on jo nyt. Kyse on ihan vain siitä että kuka haluaa toteuttaa automatisoidun kaupan. Taitaisi palvelu parantua kun jätetään ihminen pois kaupasta ja annetaan koneiden hoitaa tavaroiden siirtely ja rahastus.
Siinähän onkin näillä asiakkailla sitten ihmettelemistä, kun se robotti ei ymmärräkään, että joku on vielä kaupassa sisällä ja lätkäisee ovet kiinni sulkemisaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on töissä erikoisliikkeessä ja sinne tulee usein 2min ennen sulkemisaikaa asiakas joka on aivan aloittelija, häntä pitää siis opastaa aivan kaikessa ja sitten aletaan vasta miettimään, että mikä tuote ostetaan.
Ovessa selvästi aukioloaika ja osattu sitä noudattaa kun just 2min aiemmin tultu ovesta sisälle, tuskin sattumaakaan.
Asiakkaan kanssa saattaa mennä yli 30min ja sitten vasta pääsee tekemään sulkemisvalmisteluja.
Mitä liikkuu tuollaisen asiakkaan päässä? Kaupoissa kuulutetaan että liike sulkeutuu mutta pienessä erikoisliikkeessä pitää vain palvella se asiakas loppuun vaikka se keksisi kysellä ummet ja lammet.
asiakas"palvelua"
Jos olen vartavasten lähtenyt käymään jossain erikosliikeessä joka onkin menossa kiinni, MUTTA ON VIELÄ AUKI, niin tietysti menen hoitamaan asiani.
Onneksi erikoisliikkeistä nettikaupat toimii ja automaatit yleistyy marketeissa.
Kun palvelu kivijalkaputiikeissa on noin vastenmielistä, niin tarviiko ihmetellä että ostajat siirtyy nettiin?
Siirry sinne nettiin. Pyydän ihan kaikkien ulkona olijoiden puolesta jos kerta sinusta kenelläkään muulla ei ole sen vertaa ihmisarvoa että ansaitsevat vapaa-aikaa. Kiukuttele varmaan siitäkin kun bussit ei esimerkiksi aja juuri sillä kellon lyömällä kun sinä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin suljin jouluaattona kassan tasan yhdeltä, kun kauppa meni kiinni. Vitutti muutenkin olla jouluna töissä. Aloin 12.50 huutelemaan, että kassa menee yhdeltä kiinni, kohta kannattais alkaa tulla maksamaan. Kyllä ärsyttää muuten nää haahuilijat, jotka ei millään osaa päättää mitä ostais ja sit yrität kytätä, että milloinhan jaksais vaivautua tulemaan kassalle. Meillä ainakin loppu työaika just kaupan sulkemisaikaan.
Joissakin kaupoissa on kuulutukset jotka kertovat kaupan menevän kiinni viidentoista minuutin kuluttua, mielestäni se on hyvä systeemi koska ei minulla ole aina kelloa mukana ja välillä sattunut erehdyksiä. Olen asioinut kaupassa jossa myyjä ystävällisesti ilmoitti että pitäisi mennä maksamaan koska he sulkevat juuri, kello oli 18 ja oletin että liike on avoinna myöhempään. Joskus myös ajantaju liikkeessä häviää ja luulee että on vielä hyvin aikaa tehdä ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Kommenttien ja varsinkin peukutusten perusteella voisi luulla että asiakkaa on suurikin harmi myyjille.
Ei asiakkaista vaan näistä jotka luulevat että maailma pyörii heidän haluamallaan tahdilla eivätkä kunnioita muita ihmisiä saatikka sitä kauppaa.
Sitten maksat jokaisesta yli menevästä minuutista ylityökorvaukset työntekijälle, koska se työntekijä ei ole mikään kauppias!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavan tekopyhää valitusta kassaneidiltä. Ensin menee ahneuksissaan rahan takia töihin, mutta sitten alkaa kuitenkin valittamaan siitä ja tästä.
Kyse ei ole työstä vaan siitä että haahuilijamulkku vie sen työntekijän omaa aikaa.
Se on katsos yleensä vapaa-ajasta pois, jos on niin ahne, että menee rahan takia töihin. Luulisi jokaisen ymmärtävän tämän.
Sinulla taitaa olla ihan väärä käsitys siitä millaista palkkaa sieltä kaupasta saa. Olet kenties itse sellainen elämäntaparoskaihminen? Jos sinulta se selkäranka ja itsekunnioitus puuttuu suo ne kuitenkin muille.
Nämä ovat jotain elämästä vieraantuneita, jotka eivät ole koskaan olleet töissä. Enkä kyllä ihmettele, miksei sitä työtä ole löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asiakkaan tarvitse tietää muuta kuin sanan AUKIOLOAIKA tarkoitus.
asiakas"palvelua"
Jos olen vartavasten lähtenyt käymään jossain erikosliikeessä joka onkin menossa kiinni, MUTTA ON VIELÄ AUKI, niin tietysti menen hoitamaan asiani.
Onneksi erikoisliikkeistä nettikaupat toimii ja automaatit yleistyy marketeissa.
Kun palvelu kivijalkaputiikeissa on noin vastenmielistä, niin tarviiko ihmetellä että ostajat siirtyy nettiin?