Kaikissa kaupoissa pitäisi olla sääntö, ettei sulkemisajan jälkeen tarvitse myydä mitään
Siis kassat kiinni minuutilleen silloin ja asiakkaat ulos.
Ihan joka päivä tulee näitä luuhaajia, jotka tulevat tekemään ilmeisesti kuukauden ostokset viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa. Tuloksena on yleensä se, että käytävillä pyörii näitä palloilijoita edelleen puoli tuntia sulkemisajan jälkeen. Olisi oikeasti kiva tietää, miksi sinne kauppaan ei voi mennä niinä muina aukiolemisen kolmenatoista tuntina. Siis ihan oikeasti, miksi?
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavan tekopyhää valitusta kassaneidiltä. Ensin menee ahneuksissaan rahan takia töihin, mutta sitten alkaa kuitenkin valittamaan siitä ja tästä.
Kyse ei ole työstä vaan siitä että haahuilijamulkku vie sen työntekijän omaa aikaa.
Se on katsos yleensä vapaa-ajasta pois, jos on niin ahne, että menee rahan takia töihin. Luulisi jokaisen ymmärtävän tämän.
Sinulla taitaa olla ihan väärä käsitys siitä millaista palkkaa sieltä kaupasta saa. Olet kenties itse sellainen elämäntaparoskaihminen? Jos sinulta se selkäranka ja itsekunnioitus puuttuu suo ne kuitenkin muille.
Enkä kyllä ihmettele, miksei sitä työtä ole löytynyt.
Ei kai tässä mitään ihmettelemistä ole. Jos ei edes halua alistua töihin, ei myöskään joudu töihin. Toimii.
Niin. Kummasti vain kelpaa ne työssäkäyvien rakentamat asunnot, tuottamat ja kuljettamat ruoat ja tienaamat rahat. Sinuna en puhuisi ahneudesta enää yhtään mitään, kun et ole rahojesi eteen koskaan mitään tehnyt.
Bää.
Määi, sossu-lammas, määi. Määi niin saat almun.
Sossu ei maksa enää tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin klo 21 on tosi myöhä päästä kotiin töistä. Ja varsinkin kun silloinei pääse pois koskaan juuri noiden idiottien takia.
Vittuakos sitten käyt töissä. Mikään pakko ei ole.
Mistähän sinäkin kuvittelet saavasi ruoat ja asunnot ja muut, jos me muut emme kävisi töissä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä kommenteissa eniten ihmetytti se, että asiakkaat ovat muka ne suurimmat roistot, vaikka noissa työaikakiistoissa osapuolina ovat aina vain työntekijä ja työnantaja. Asiakkaan tehtävä ei ole miettiä että ehtiikö kaupan henkilökunta milloin mihinkin ajoissa. Jos myymälään päästetään sisään sulkemisaikaan asti, ei henkilökunnan työaika voi loppua samalla kellonlyömällä, koska liikkeessä on vielä asiakkaita.
Täysin turhaa haukuskella asiakkaita, kun ette itse osaa sopia työehdoista.
Täsmälleen näin ja palsta näköjään täynnä typeryksiä, kun tuotakin on alapeukutettu reilusti.
Mistä se asiakas voisi tietää että loppuuko kassan työaika samaan aikaan kun kaupan pitäisi mennä kiinni, vai kenties vasta tunti sen jälkeen.
Vaikka siitä ovesta, jossa sanotaan, milloin kauppa menee kiinni? Se, miten kauan työaika jatkuu ei kuulu asiakkaalle, koska se on joka tapauksessa mitoitettu siten, että asiakkaiden tulee olla ulkona silloin, kun aukioloaika päättyy. Jos työaikaa on esim tunti sen lisäksi, siellä on vielä aika paljon tehtävää sulkemisen jälkeenkin.
En ole koskaan nähnyt kelloa kaupan ovessa, ainoastaan aukioloajan. Arvaappa kahdesti alanko sinun työaikoojesi vuoksi kantamaan kelloa mukana?
Jotenkin olen kuvitellut että ne asiakkaat palvellaan, jotka tulee kauppaan aukioloaikana, eikä minut tarvitse murehtia myyjien työajoista, mutta olen näköjään ollut väärässä.
Miksi kaupassa ei ole ovia, joista pääsisi vain ulospäin? Voisitte estää sisäänpääsyn vaikka klo 16 alkaen, niin kauppa on varmasti tyhjä klo 21.
Ei sinun tarvitse murehtia kuin että ymmärrät sanan aukioloaika. Se on sinulla vielä vähän hakusessa. Vinkkinä voin kertoa että se ei tarkoita samaa kuin vaikka sisäänpääsyaika.
Sisäänpääsyaika nyt on sun oma keksintö. Sellaista ei ole oikeasti olemassakaan.
Ei olekaan. On aukioloaika mitä nyt on selvästi vaikea joidenkin käsitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin klo 21 on tosi myöhä päästä kotiin töistä. Ja varsinkin kun silloinei pääse pois koskaan juuri noiden idiottien takia.
En olekkaan enää kaupassa töissä. Päivätöissä, mutta ikinä en mene myöhässä kauppaan! Ei kestäny hermot tollasia idiootteja ja olin vain opiskeluaikana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä määkii pikkuinen yhteiskunnan paimentama lammas. Ei selviä ilman tai tulee iso susi ja syö. Reppana.
Jos teidän (ei kaupanala) päivätyöläisten työaika loppuu klo 16, olisiko kiva, että joudutte AINA olemaan 15 min yliaikaa, jos joku viivyttäis sitä. Itse ainakin lähden mieluiten kotiin kun työaika loppuu klo 16. En tahtoisi olla 15 yli ja saisi siitö säälittävän korvauksen/en mitään. Vapaa aika on tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin suljin jouluaattona kassan tasan yhdeltä, kun kauppa meni kiinni. Vitutti muutenkin olla jouluna töissä. Aloin 12.50 huutelemaan, että kassa menee yhdeltä kiinni, kohta kannattais alkaa tulla maksamaan. Kyllä ärsyttää muuten nää haahuilijat, jotka ei millään osaa päättää mitä ostais ja sit yrität kytätä, että milloinhan jaksais vaivautua tulemaan kassalle. Meillä ainakin loppu työaika just kaupan sulkemisaikaan.
Joissakin kaupoissa on kuulutukset jotka kertovat kaupan menevän kiinni viidentoista minuutin kuluttua, mielestäni se on hyvä systeemi koska ei minulla ole aina kelloa mukana ja välillä sattunut erehdyksiä. Olen asioinut kaupassa jossa myyjä ystävällisesti ilmoitti että pitäisi mennä maksamaan koska he sulkevat juuri, kello oli 18 ja oletin että liike on avoinna myöhempään. Joskus myös ajantaju liikkeessä häviää ja luulee että on vielä hyvin aikaa tehdä ostoksia.
Juu, totta. Mutta sitten on vielä nämä, jotka livahtavat sisään sen viimeisen kuulutuksem jälkeen eivätkä vaivautuneet sisään astuessaan tarkistamaan, moneltako kauppa menee kiinni.
Kauppa on auki niin kauan kun ovesta pääsee sisälle murtautumatta.
Kauppa on auki kaupan määrittelemänä aukioloaikana. Miten se on vaikea käsittää? AUKIOLOAIKA. Pyörittele sanaa hetki mielessäsi vaikka eri osissa jos yhdyssanat on vaikeata.
Jos ovi ei ole sulki, niin kauppa on auki. Ei ole asiakkaan ongelma, jos ette hanskaa työtänne.
Eli sinusta esim täällä kerrottu juttu jossa liike oli muuttamassa eli ovi raollaan jotta muuttokuormaa saadaan siirrettyä sinulla on oikeus mennä sinne ostamaan? Onpa kummallinen minäminäajatusmaailma.
Meillä oli juuri ravintola remontissa. Asun naapurissa niin kävin avaamassa ja sulkemassa ovet remppamiehille kun paikka on muuten suljettuna sen remontin takia. Sinne vaan sisään! Kyllä se putkimies sulle pippuripihvin tekee.
Sulkemisaikaan asti pääsee sisään ja siihen asti sisään päässeet asiakkaat palvellaan.
Vierailija kirjoitti:
Sulkemisaikaan asti pääsee sisään ja siihen asti sisään päässeet asiakkaat palvellaan.
Eli sinä siis olet sitä mieltä että kun menet minuuttia vaille vaatekauppaan saat siellä sovittaa koko kaupan läpi yöhön asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavan tekopyhää valitusta kassaneidiltä. Ensin menee ahneuksissaan rahan takia töihin, mutta sitten alkaa kuitenkin valittamaan siitä ja tästä.
Kyse ei ole työstä vaan siitä että haahuilijamulkku vie sen työntekijän omaa aikaa.
Se on katsos yleensä vapaa-ajasta pois, jos on niin ahne, että menee rahan takia töihin. Luulisi jokaisen ymmärtävän tämän.
Sinulla taitaa olla ihan väärä käsitys siitä millaista palkkaa sieltä kaupasta saa. Olet kenties itse sellainen elämäntaparoskaihminen? Jos sinulta se selkäranka ja itsekunnioitus puuttuu suo ne kuitenkin muille.
Ei kai tässä mitään ihmettelemistä ole. Jos ei edes halua alistua töihin, ei myöskään joudu töihin. Toimii.
Niin. Kummasti vain kelpaa ne työssäkäyvien rakentamat asunnot, tuottamat ja kuljettamat ruoat ja tienaamat rahat. Sinuna en puhuisi ahneudesta enää yhtään mitään, kun et ole rahojesi eteen koskaan mitään tehnyt.
Bää.
Sori, ettei työssäkäyvä viitsi perehtyä noihin - mikä mitäkin kenellekin tukia maksaa - asioihin.
Miten tästäkin on saatu näin pitkä keskustelu aikaiseksi 😂 En ole juuri kenenkään kuullut olevan kauhean iloinen, et joutuu jäämään yliaikaa töihin, oli se sitten palkallista tai palkatonta aikaa. Ja sitten täällä kilvan kiljutaan, et myyjien pitäisi jäädä, viis siitä mikä on kaupan aukioloaika tai myyjän työaika. Kuvitteleeko ihmiset oikeasti, että se myyjä asuu siellä työpaikallaan ja on asiakaspalvelija 24/7? 😂
Ja oikeastihan tämä on maaiman yksinkertaisin asia: kauppaan pääsee sulkemisaikaan asti, mutta sitten se ostosreissu mitoitetaan sen mukaan, mitä on aukioloaikaa jäljellä - oli se sitten kymmenen tuntia tai se viimeinen puoli minuuttia. Kyl ootte urpoja, ei millään pahalla😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bää.
Sori, ettei työssäkäyvä viitsi perehtyä noihin - mikä mitäkin kenellekin tukia maksaa - asioihin.
Eikö ehdi lukea lehtiä tai seurata uutisia? Juuri on niin paljon uutisoitu asiasta. Miten on päässyt menemään ohi sivistyksen? En itsekään saa tukia, mutta uutiset kuuntelen.
Meni kyllä usko myyjiin. Miksei ne valita työnantajalleen? Asiakas voi olla tyhmä tai kuuro tai sokea. Hoitakaa työnne ilman asiakkaiden haukkumista. Jos minulle ilmoitetaan, että kaikkien pitää siirtyä nyt kasalle, siirryn kassalle. Jos kauppa on auki, käyn kaupassa. En todellakaan tiedä miltä kaupassakäynti näyttää myyjien silmin. Ainahan on kaupassa saanut käydä viimetinkaan ja kassat sulkeutuneet eriaikaan kuin ovet. Millonkas tämä on muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Meni kyllä usko myyjiin. Miksei ne valita työnantajalleen? Asiakas voi olla tyhmä tai kuuro tai sokea. Hoitakaa työnne ilman asiakkaiden haukkumista. Jos minulle ilmoitetaan, että kaikkien pitää siirtyä nyt kasalle, siirryn kassalle. Jos kauppa on auki, käyn kaupassa. En todellakaan tiedä miltä kaupassakäynti näyttää myyjien silmin. Ainahan on kaupassa saanut käydä viimetinkaan ja kassat sulkeutuneet eriaikaan kuin ovet. Millonkas tämä on muuttunut?
No mitä se työnantaja pystyy vaikuttamaan asiaan? Siis siihen, että haahuilija haluaisi haahuilla kaupassa vaikka läpi yön?
Vierailija kirjoitti:
Et ole ilmeisesti lukenut ketjun kommentteja. Kun kaikki asiakkaat eivät todellakaan siirry kassalle, vaikka kehotetaan.
Ja vaikka siirtyisivätkin, ottavat herneen nenään ja tekevät saman kiusallaan uudelleen, kun eivät ymmärrä, missä menee vikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on töissä erikoisliikkeessä ja sinne tulee usein 2min ennen sulkemisaikaa asiakas joka on aivan aloittelija, häntä pitää siis opastaa aivan kaikessa ja sitten aletaan vasta miettimään, että mikä tuote ostetaan.
Ovessa selvästi aukioloaika ja osattu sitä noudattaa kun just 2min aiemmin tultu ovesta sisälle, tuskin sattumaakaan.
Asiakkaan kanssa saattaa mennä yli 30min ja sitten vasta pääsee tekemään sulkemisvalmisteluja.
Mitä liikkuu tuollaisen asiakkaan päässä? Kaupoissa kuulutetaan että liike sulkeutuu mutta pienessä erikoisliikkeessä pitää vain palvella se asiakas loppuun vaikka se keksisi kysellä ummet ja lammet.
asiakas"palvelua"
Jos olen vartavasten lähtenyt käymään jossain erikosliikeessä joka onkin menossa kiinni, MUTTA ON VIELÄ AUKI, niin tietysti menen hoitamaan asiani.
Onneksi erikoisliikkeistä nettikaupat toimii ja automaatit yleistyy marketeissa.
Kun palvelu kivijalkaputiikeissa on noin vastenmielistä, niin tarviiko ihmetellä että ostajat siirtyy nettiin?
Mikä tekee sinusta niin erikoisen, että oletat ettei sulkemisaika koske sinua?
Olikos lapsuudessakin kasvatus sitä, että sait tehdä mitä vaan lystäsi ja luulet, että samaa rataa voi jatkaa aikuisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä se työnantaja pystyy vaikuttamaan asiaan? Siis siihen, että haahuilija haluaisi haahuilla kaupassa vaikka läpi yön?
Työnantaja vaikuttaa aukioloajoilla. Haahuilija ei kykene noin yleistä sanaa kuitenkaan käsittelemään. Tai sitten on kumma että pystyy ostamaan mitään liikkeestä jota halveksivat niin paljon etteivät niistä liikkeen itse määrittelemistä ajoista välitä.
Ei perkele, kun menee hermot itsekkäisiin ihmisiin tätäkin keskustelua lukiessa. Se, että asiakaspalvelijat toivovat asiakkaiden noudattavan sääntöjä, ei ole huonoa asiakaspalvelua. Se, että asiakas luuhaa kaupassa sulkemisajan jälkeen, osoittaa todella suurta itsekkyyttä ja piittaamattomuutta toisen ihmisen vapaa-aikaa kohtaan.
Monet sanovat, että yritysten tulee ottaa nöyrinä vastaan kaikki pennoset, jotka asiakkailta tulevat aukioloaikoijen ulkopuolellakin ja maksaa myyjille palkkaa. Mutta en nyt tiedä, onko se sitten kaupoillekaan niin kannattavaa pitää sitä putiikkia auki puoli tuntia ylimääräistä, kun joku miettii shampoo-osastolla, kumpi on parempi Revloni vai Loreal, ja saapuu lopulta kassalle jonkun kahden euron ostoksen kanssa. Se käy yritykselle melko kalliiksi, kun joutuu maksamaan myyjälle tuntipalkkaa ja muut kulut.
Ja ei, asiakas ei ole aina oikeassa. Jos minä nyt lähden tästä asiakkaana Prismaan ja sanon, että minä tarvitsen Pirkka-keksejä, ja sitten kun niitä ei ole niin minä suutun ja potkaisen vihaisena keksihyllyä, niin en ole oikeassa.