Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkään ihmisen ärsytyksenaiheita!

Vierailija
10.06.2017 |

Mikä ärsyttää teitä, keskivertoa älykkäämpiä ihmisiä arjessanne?
Listataan pieniä asioita, joita kaikki eivät tajua - ja pilke silmäkulmassa sitten; tarkoitus ei ole keskustella vakavista yhteiskunnallisista ongelmista vaan vaikkapa siitä, kun neuvot ihmiselle helpomman tavan hoitaa jokin asia, mutta se ei käy, koska on tottunut tekemään toisin. Vaikka se sitten veisikin enemmän aikaa ja/tai olisi vähemmän kätevää.

Kommentit (214)

Vierailija
141/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kaikki tähän ketjuun kirjoittaneet, koska olen älykkäämpi kuin te kaikki yhteensä!!!!!

Vierailija
142/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

qq3f kirjoitti:

Yksinkertaisesti yksinkertaisuus ärsyttää; Ei ymmärretä että kyseessä oli vitsi, tai sarkasmia tai asiaa ei sanottu kovin tosissaan.

Ei osata kasata Ikean mööpeleitä. Jo kasausohjeen vilkaiseminen saa epätoivoon, koska se vaikuttaa ydinfysiikalle. Yleensäkään ei tehdä mitään "vaativaa" koska kaikki menee vähän yli hilseen.

Ei osata käyttää google mapsia gebsinä, tai jos käytetään niin väärin eli hirveän vaikeasti.

Katsotaan salkkareita "videolta" siis jo nähtyjä. Näkemättömienkin katselu on...

Älykäs ihminen sanoisi ydinfysiikaLTA. Tuo trendi käyttää suomen kieltä väärin ärsyttää hirevästi. Ei tunnu hyvälle vaan hyvältä. Jumalauta.

Minua ärsyttää myös että kouluttautuneet ihmiset tai kuka vaan ei tunne yhteiskunnan systeemejä. Aijaa, eikse Sdp ookkaan hallituksessa. Ai, niinkö se hallitus muodosteta. Yksi ex-työkaverini, valtiotieteiden maisteri ei tuntenyt asumisperusteista sosiaaliturhaa. Ihmetteli ku turvapaikanhakija ei sanut Kelasta rahaa, voi hyvää päivää. Ja jauhoi ja jauhoi siitä aina vaan...

Samaa mieltä näistä ablatiivien ja allatiivien sotkemisesta. On tullut näköjään ihan lyhyen ajan sisällä tämmöinen paskatrendi, sanoisin ihan tässä vuoden sisään yleistynyt räjähtämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko keskustelua, mutta minulla tökkii pahasti nämä "some-kohut", jotka ovat yleensä merkityksettömiä ja joita kaiken maailman mielensäpahoittajat tuputtavat iltapäivälehtiin.

Etenkin kun valitettavan usein nämä ns. kohut

a) eivät pidä paikkaansa

b) ovat jonkun värittämää totuutta

tai c) liittyvät turhiin julkkiksiin.

Uutisarvo siis luokkaa 0 ja silti niitä otsikoita joutuu lukemaan, vaikka ei ole mitään sosiaalisen median tilejä enää käytössä.

Niinpä. Ja sitten kun näissä vielä yritetään niin usein saada ihmiset vihaamaan virkakoneistoa, vaikka lähes aina syy on Perus-Pertissä itsessään, kun ei ollut osannut (viitsinyt) laittaa sitä parkkikiekkoa oikein. Ja kommenttikenttä vaatii Sipilän eroa, kun on niin kohtuutonta vaatia tavallisen ihmisen hallitsevan omaa elämäänsä:D

Vierailija
144/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun liikennevaloissa siinä jutussa mistä painetaan niin palaa valo sen merkiksi että napista on painettu jo, enkä siksi paina sitä. Sitten joku kauempana seisova tulee tuohtuneena painamaan sitä nappia josta on painettu jo.

Hoh, kuka kertoi sinulle jutun?    Minua arsyttää että käytetään huonommasta kielestä otettuja lainoja, kun oma älykkyys ei riitä tiedonhankintaan.  Suomenkielestä löytyy paljon kuvaavampia sanoja, kunhan käyttää vaikka mielikuvitusta jos tieto ei riitä.

Silloinhan ihmisen läpi näkee, kuinka hän kuvittelee olevansa jotenkin parempi kun osaa matkia osaamattomuutta.

Minua ärsyttää kun 'suomen kieli' kirjoitetaan yhteen, koska se on osaamattomuutta.

Vierailija
145/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tutkitusti keskivertoa älykkäämpi ja säännöt ovat aina ärsyttäneet minua todella paljon. Kun oma ajattelu perustuu sisäiseen logiikkaan, sisäistettyyn moraaliin ja tarkoituksenmukaisuuteen, säännöt ovat oikeastaan aina turhia ja rajoittavat monesti hyvinkin järkevää toimintaa. Lisäksi minua ärsyttää ajatus, että sääntöjen takana on ihmiskäsitys, jossa meitä kansalaisia ja alamaisia pidetään tyhminä, kyvyttöminä moraaliseen ajatteluun ja itse asiassa ajatteluun ylipäänsä. En ole silti aktiivianarkisti, vaikka mielestäni nykyjärjestelmän saisi kitkeä juurineen irti ja luoda paremman ja nykyaikaisemman yhteiskunnan sen tilalle. Inertian voima on hirveä, ja se maksaa meille valtavia summia rahaa, plus ihmisten aikaa ja terveyttä.

Jos olisit oikeasti älykäs, ymmärtäisit, että kansalaisten joukossa on ja tulee aina olemaan niitä, jotka sääntöjä tarvitsevat. En pidä anarkisteja älykkäinä, koska anarkia on täysi utopia, eikä se voi koskaan toimia. Kannattaa perehtyä sosiaalipsykologiaan niin ymmärtää tämän.

Onpa taas tyhmän ja kyynisen ihmisen kommentti. Varmasti niin pitkään tulee olemaan sääntöjä tarvitsevia ihmisiä kuin on sääntöjäkin. Silti ihmiskuntana olemme eläneet vuosituhansia hyvin yksinkertaisia sääntöjä noudattaen. Hyvin ollaan selvitty ilman lainsäädäntöä portaankaiteen kaidepuiden maksimietäisyydestä yms.

Nykyinen sääntöyhteiskunta on hyvin nuori eikä mikään universaali totuus tai edes hyväksi ihmiselle. Tiukasti säännellyissä ns. hyvinvointivaltioissa ihmiset ovat surullisia ja ahdistuneita, esim. Suomessa vuositasolla 15% aikuisväestöstä syö masennuslääkkeitä. Siis joka vuosi. Samoin ahdistus on valtava ongelma. Ja näkeehän sen ihmisten naamastakin, että hyvä olo ei ole kovin monella.

Annan ilmaisen vinkin kaikille ahdistuneille: Vähentäkää/lopettakaa sosiaalisen median ja ennen kaikkea iltapäivälehtien lukemista. On uskomatonta, kuinka törkeää totuuden vääristelyä sallitaan valtakunnan mediassa kun tiedetään, että ihmiset lukevat niitä jatkuvasti. 

En sano, että ahdistuksesi loppuu kokonaan saman tien, kun lopetat näiden medioiden seuraamisen, mutta varmasti tulet huomaamaan, että kun ihminen käyttää omia aivojaan ja kyseenalaistaa asioita, niin ip-lehdet ovat lopulta aika turhia.

Televiso-uutiset ovat myös samaa kastia: Ei maailmassa lopulta tapahdu joka päivä eikä joka viikkokaan sellaista, että niitä pitäisi seurata silmä kovana jatkuvasti. Sekin on vain joku jäänne historiasta, että uutisia kuuluu katsoa jostain ihmeen syystä. Kyllä minä tiedän, että ihmisiä kuolee joka päivä ilman, että kuuntelen uutisia.

Ja jos olette olleet oikein tarkkoina, niin olette huomanneet, kuinka silloin tällöin painotetaan täysin epäloogisissa tilanteissa tiettyjä sanoja, kun halutaan että se jää ihmisten mieliin. Ja hyvin usein se on jokin kovin negatiivinen aihe. 

Toivottavasti edes joku tajusi mitä ajan takaa (olen välillä kovin vaikeaselkoinen ihminen). Media on todella vaarallinen ihmismielelle, jos ei osaa olla kriittinen.

Elämästäsi tulee niin paljon positiivisempi kun lopetat noiden negapesäkkeiden lukemisen. Tai ainakin vähennät.

Vierailija
146/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää huonosti kirjoittetut kirjat 

Vierailija
147/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun ihmiset täällä eivät erota älykkyyttä vaikkapa laiskuudesta, hajamielisyydestä, heikosta muistista, välinpitämättömyydestä, tunteettomuudesta muita kohtaan,  vahingossa tehdyistä asioista, virheiden tekemisestä etc...

Ärsyttävimpiä ovat hifistelijät, jotka tietävät kaiken kaikesta, kun ovat siitä jostain lukeneet. Sieltä tulee linkkejä artikkeleihin tai matemaattisiin kaavoihin, vaikka ei väittäisikään vastaan tai edes kiinnostaisi. Lukenut ihminen ei tarkoita älykästä ihmistä. Fiksu pääsee vähemmällä ;)

Pidän itseäni keskivertoa älykkäämpänä, mutta tiedostan, että voin olla siinäkin asiassa väärässä. Samoin myönnän heti, kun tajuan olleeni väärässä jostakin asiasta enkä jää puolustelemaan väärää tietoani.

Vierailija
148/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gosh. Ei talla ketjulla nakojaan ollut mitaan tekemista alykkyyden kanssa.. viestien perusteella. Sunnuntai-iltapaivan paras viihde. KIitos!!

Vierailija
149/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset tiskiharjassa.

Vierailija
150/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka eivät ymmärrä mitä eroa on Googlen hakukentällä ja selaimen osoitekentällä, vaan laittavat osoitteen siihen Googlen hakukenttään.

joissakin selaimissa tai asetuksissa pystyy suoraan googlettamaan navigointipalkissa. Ja se ei ole mikään osoitekenttä vaan navigointipalkki

Mulle on se ja sama mitä termejä näistä käytetään, sitä osiota, mihin voi kirjoittaa osoitteita voi käyttää tiedon etsintäänkin siinä missä googlatakin, mikä ongelma?

Vierailija
151/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, että ärsytän teitä muutamia kommentoijia, sillä runkutan ja piipatan aina sitä saatanan suojatienappia ihan vain huvikseni kun se kerran siinä on (toivossa, että saisin sen rikkoutumaan). Mutta vain, jos joku on jo sitä painanut. Itse en nimittäin ikinä paina nappia, jos yksikseni odottelen tien yli pääsyä, vaan menen härskisti päin punaisia sitten kun autoja ei tule. Tämä on tällaista pientä keskiluokkaista anarkiaa, yrittäkää vain kestää.

Minusta tekoälyn aikakaudella varsinkin on tärkeää ihmisen käyttäytyä mahdollisimman epäloogisesti.

Vierailija
152/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, että Suomessa kursseilla porukka kouluttajaa myöten käyttää jotain englanninkielisiä lausahduksia kokoajan sekaisin suomen kielen kanssa. Ei se ole mitään älykkyyttä tai osoita fiksuutta, lähinnä tyhmyyttä. Jos on suomenkielinen kurssi, siellä puhutaan Suomea. Jos on englanninkielinen kurssi, niin sitten englantia.

Vierailija
153/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa te älykkäät mitä tapshtuu lajittelemattoman sekajätepussin sisällölle oikeasti. Tietääkö jätteenpolttolaitoksen ukko että nyt pussin sisällä on myös lasia ja metallia? Vai lykkäökö pussin uuniin jossa se iloisesti palaa lämmöksi ihmisille? Sitten erottimeen jää metallit ja muut palamattomat osat. Niitö sitten joutessaan lajittelevat kun tyhmä mamna ei kotona ole sitä tehnyt.

Vierailija
154/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

qq3f kirjoitti:

Yksinkertaisesti yksinkertaisuus ärsyttää; Ei ymmärretä että kyseessä oli vitsi, tai sarkasmia tai asiaa ei sanottu kovin tosissaan.

Ei osata kasata Ikean mööpeleitä. Jo kasausohjeen vilkaiseminen saa epätoivoon, koska se vaikuttaa ydinfysiikalle. Yleensäkään ei tehdä mitään "vaativaa" koska kaikki menee vähän yli hilseen.

Ei osata käyttää google mapsia gebsinä, tai jos käytetään niin väärin eli hirveän vaikeasti.

Katsotaan salkkareita "videolta" siis jo nähtyjä. Näkemättömienkin katselu on...

Älykäs ihminen sanoisi ydinfysiikaLTA. Tuo trendi käyttää suomen kieltä väärin ärsyttää hirevästi. Ei tunnu hyvälle vaan hyvältä. Jumalauta.

Minua ärsyttää myös että kouluttautuneet ihmiset tai kuka vaan ei tunne yhteiskunnan systeemejä. Aijaa, eikse Sdp ookkaan hallituksessa. Ai, niinkö se hallitus muodosteta. Yksi ex-työkaverini, valtiotieteiden maisteri ei tuntenyt asumisperusteista sosiaaliturhaa. Ihmetteli ku turvapaikanhakija ei sanut Kelasta rahaa, voi hyvää päivää. Ja jauhoi ja jauhoi siitä aina vaan...

Mielestäni äidinkielen moitteettomuus kirjoitusasussa ei ole äärettömän hyvä älykkyyden mittari. Jossain pisteessä ehkä, mutta ei läheskään aina.

Vierailija
155/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa te älykkäät mitä tapshtuu lajittelemattoman sekajätepussin sisällölle oikeasti. Tietääkö jätteenpolttolaitoksen ukko että nyt pussin sisällä on myös lasia ja metallia? Vai lykkäökö pussin uuniin jossa se iloisesti palaa lämmöksi ihmisille? Sitten erottimeen jää metallit ja muut palamattomat osat. Niitö sitten joutessaan lajittelevat kun tyhmä mamna ei kotona ole sitä tehnyt.

Lajittelematon sekajäte päätyy kaatopaikalle. Jos ihmiset lajittelisivat tehokkaammin, kaatopaikalle ei päätyisi niin paljon jätettä. Pahinta on mielestäni nakata sekajätteeseen ongelmajätettä ja erityisesti biojätettä. Biojäte kun alkaa haista siellä kaatopaikalla, ja kerää sitten lokkeja ja rottia ym. Vähintä, mitä jokaikisen pitäisi lajitella, on biojäte. Onneksi se on ainakin monella omakotialueella pakollista.

Ei ne metalli ja lasi siellä sen kummempaa tee kuin tavallinen sekajäte, mutta on turhaa kärrätä kaatopaikalle sellaista, jonka voisi kierrättää. Itse lajittelen biojätteen (on oma komposti), lehdet ja pahvit, metallit ja lasin. Vain energiajaeastiaa en käytä, vaikka sellainen lähikaupan pihalta löytyy. Pitäisi kotona olla vielä yksi erillinen pönttö energiajakeelle.

Vierailija
156/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo trendi käyttää suomen kieltä väärin ärsyttää hirevästi. Ei tunnu hyvälle vaan hyvältä. Jumalauta.

Oikeasti älykäs ihminen oikolukisi viestinsä, jos on juuri kritisoinut toisen henkilön älykyyttä kielioppivirheiden perusteella. HirVEästi.

Vierailija
157/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmiset ajavat itse itsensä tieten tahtoen hankaluuksiin ja sitten valittavat, kun joutuivat hankaluuksiin. Se tuntuu turhauttavalta ja typerältä.

Vaikkapa jos on jo ennestään kolme lasta ja on niiden kanssa ihan loppu, niin kuitenkin hankkii vielä neljännen, ja sitten valittaa, kun on niin raskasta.

Tai ottaa kumppanin, jonka tietää vaikeaksi, ja sitten narisee, kun kumppani on vaikea.

Tai menee reissuun pahimpaan ruuhka-aikaan, vaikka saisi lomaa muulloinkin, ja sitten tuskailee, kun on liikaa porukkaa.

Tai polttaa tupakkaa, vaikka on astma, ja joutuu ottamaan enemmän astmalääkettä, niin valittaa, että joutuu ottamaan enemmän lääkettä, mutta ei harkitsekaan tupakanpolton vähentämistä.

Vierailija
158/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäkillä kun näytän bussille pysähtymismerkkiä ajoissa ja pitkään, niin takavasemmalta tulee joku kiireinen persoona huitomaan samalle autolle vielä varmuuden vuoksi ihan paniikissa. Miksiköhän se luulee mun siinä käsi ojossa seisovan? :)

Vierailija
159/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät tajua edes sarkasmia. Myöskään kirjoitusvirheitä tehneet eivät koskaan tajua tehneensä niitä.

Tähän pyydettiin kommentteja keskimääräistä älykkäämmiltä.

Vierailija
160/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavannut sellaisia, jotka ei osaa avata esim. leivinpaperin tai vaikka pakastepussin paketteja, niin, että se idea nopeasti sulkeutuvasta paketista ei toimi enää. Paketti avataan jostain muualta, kuin siitä "revi tästä" -kohdasta.

Jos pakettia ei avaa niin, että idea ei enää toimi, silloinhan se on avattu juuri niin kuin pitääkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi