ICSI/IVF vko 20
Heipä hei!
Ajattelin tulla kyselemään, onko muita samassa aikataulussa meneviä? Aloitan sumut pääsiäismaanantaina, eli 17.4.
Tämä on meidän ensimmäinen lapsettomuushoitomme kaikkiaan. Meillä kaikki muu on kai suht' kunnossa, mutta miehen siemenjohtimissa oleva rakenteellinen vika aiheuttaa sitä, että siemensyöksy tulee ulos asti aika harvoin. Tästä syystä siis suoraan ICSI:iin Joulukuussa tehtiin biopsia, missä löytyi ilmeisesti hyvää tavaraa kolmeen hoitokertaan. Toivotaan että riittää =)
Olen jännittänyt eniten sitä, miten työpoissaolot järjestyvät. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että ultra-ajat sattuvat sellaisiin rakoihin, ettei suurta ongelmaa pitäisi tulla. Olen lastenhoitoalalla, jossa sijainen on usein välttämätön, jos on poissa... Enkä halua kuuluttaa hoidoista naisvaltaiselle, juoruavalle työporukalle :(
No, toivotaan että järjestyy.
Hypätkäähän siis mukaan. Tuntuu ihan oudolta kirjoittaa tätä =) Tällä hetkellä positiivisella mielellä kuitenkin.
Kommentit (122)
Tänään alkoi menkat jee, vihdoinkin,kp:ksi tuli hurjat 36 päivää. Ehdin jo toivoa että plussaa ois tullut mutta ei. Keskiviikkona 3.5 on 0-ultra, pelottaa aivan kauheesti mennä sinne koska oon ollut hirveessä flunssassa niin pelottaa että sumut ei ole vaikuttaneet vaikka ohjeissa lukee että vaikuttavat vaikka on nuha. No toivottavasti on kaikki ok.
Hauskaa Vappua kaikille!
Täällä olisi yksi mattimyöhäinen vailla kanssasisaria!
En ole löytänyt pinoa viikolle 19 eli kaikki taitaa olla tässä samassa.
Meillä ongelma on miehen liikkumattomissa siittiöissä. Lokakuusta 04 ollaan kovasti yritetty liisääntyä ja yksi inssi kokeiltu, mutta simpat niin huonoja, ettei haluttu yrittää enää sitä. Puoli vuotta ollaan jonoteltu julkiselle ja nyt siis ensimmäinen hoito.
Mennään pitkän kaavan mukaan ja nyt on menossa jo viides piikittelypäivä ja tänään aloitin myös sumut jatkamaan aiemmin pistetyn progrenin vaikutuksia. Punktiota suunnitellaan ensi viikoksi eli 8.,9. tai 10.5. Aika jännää! Toivottavasti kaikki onnistuu!
Mennään samalla aikataululla, meilläkin punktio ensi viikolla. Vähän jo alkanut tuntua pistelyä munasarjoissa. Huomenna ultrassa jo selviääkin, missä mennään. Gonalit menee jo melko tottuneesti, niitä kun niin kovasti etukäteen jännitin.
Siili
Nollaultra takana tänään. Kohdun limakalvo oli n. 4mm. Ilmeisesti voisi/olisi parempi olla ohuempi? Vai kuinka? No otettiin sitten vielä verikoe, että missä oikein mennään nyt. Omalääkäri ei ollut paikalla, joten saan vasta huomenna reseptit ja lääkkeet. Valitsin Puregonin. Onkohan mitä eroa? Gonalin ja puregonin välillä? Osaako joku konkari kertoa?
Pistokset alkavat siis torstaina, TOIVOTTAVASTI. Seurantaultrat alustavasti 9. ja 12.5. Ja vko. 20 punktio.
Kyllä jänskättää! Mitenkäs muut? Aika hiljaista on meidän pinossa vielä. Toivotaan että vilkastuu =)
Näin se homma vaan etenee...Tänään siis tarkisteltiin annostusta ja nyt ainakin näytti kuulemma ihan hyvältä ainakin 12 munista siellä oli jo ja nyt lisättiin Gonal annostus 225:een. Perjantaina uusi ultra ja silloin saadaan tietää punktiopäivä.
Kivä Siili74, että löytyi joku jolla on sama aikataulu. Eikös sinullakin ollut se lääkäri tänään?
Kylläpä jännittää!!!!
minä olen siirtynyt tuonne viikon 18 pinoon, mulla oli tänään punktio. enpä aiemmin muistanut käydä kertomassa.
tsemppiä kaikille!
-ennis-
0-ultra takana, kohdun limis 4mm, eka piikki isketty mahaan. Puregonia pistelen ja eka kolme päivää annos on 250 ja sitten kolme päivää 150. Tiistaina (9.5) on toinen ultra ja Perjantaina( 12.5) kolmas.
Nestettä pitää alkaa litkimään jo nyt, pari litraa ainakin päivässä.
Meilläkin selviää perjantaina punktion ajankohta. Eilisessä ultrassa oli mun laskujen mukaan lähes 30 rakkulaa. Lääkäri ei sanonut määrää, mutta luetteli hoitajalle rakkuloiden kokoja ja samalla itse laskeskelin määrää. Lääkärillä oli kova kiire, joten kysymykset jää huomiselle käynnille.
Siili ja Lilli! Täälläkin mennään samoilla aikatauluilla. Perjantai tarkistusultra ja ensi viikolla punktio. Hurjan nopeasti aika menee. Viime lääkärinkäynnillä epäili, että maanantai voisi olla punktiopäivä.
Aika hyvä saalis tulossa sinulle Siili! 30 kuulostaa jo paljolta ja ehtii vielä punktioon mennessä kasvaa lisääkin. Ainakin minulla on edellisillä kerroilla saatu enemmän kun mitä ultrassa on näkynyt.
Pitäisi muistaa juoda enemmän. Toissapäivänä rupesi ahistamaan hengitystä ja tuntui olo kehnolta. Tajusin, etten ollut juonut paljon mitään. Nyt pitää yrittää koko ajan kulkea vesilasi mukana.
Mennään aika tarkkaan samalla aikataululla. Minulla 0-ultra oli siis tiistaina, piikit alkoivat juuri äsken ;) eli siis 4.5. Seuraavat ultrat 9.5. ja 12.5. Annostuksena on 150iu sinne tiistaihin saakka...
Toivottavasti saadaan hyvät saaliit.
Mun punktioaikaon keskiviikkona. Mites muut samassaaikataulussa menijät? Päästäänkö jännittelemään samaan aikaan?
ja tänään illalla irrotuspistos. Pregnyl jännittää ampulleineen... Miten ihmeessä ampullit saa avattua tekemättä haavoja käteen? Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin siirto on keskviikkona.
Lääkäri oli sitä mieltä, että kasvatellaan vielä yhden päivän pitempään, kun oli joitain pienehköjä, jotka voisivat vielä ehtiä kasvaa. Joten tiistaille ajoittuu sitten meidän punktio.
Vähän itseäkin jännittää tuo pregnylin sekoitus, vaikka oon sen jo kaksi kertaa aiemmin tehnyt. En kyllä yhtään enää muista, miten se pitäisi tehdä. Joku muuten antoi vinkkiä siitä rikkomisesta, että hanskat kädessä. Uskaltaa napsauttaa kunnolla rikki eikä tule siruja käteen.
tytöt kertomaan, millaisia saaliita olette saaneet? =)
Itsellä huomenna ensimmäinen seurantaultra. Toivottavasti ollaan päästy hyvään vauhtiin ja ensi viikolla sitten punktioon.
Eli perjantaina pääsin piikittään. Ylihuomenna eli torstaina on iltapäivällä seurantaultra, jonka jälkeen kuulen aikataulutuksesta Treelta.
Pientä turvotuksen tunnetta on taas alkanu tulla mahaan. Joka kerta näköjään samoihin aikoihin piikityspäivien suhteen. Muuten ei mitään oireita Gonalista. Hyvin menee.
t. Ippu
Eka seurantaultra takana, jänskätti hirveesti että onkos niitä rakkuloita tulossa. Olihan noita parisen kymmentä, kaikkia ei kuulemma saanu laskettua, iik. Perjantaina seuraavan kerran ultra. Nestettä pitäs juoda runsaasti ja ottaa rauhallisesti, kovasti tekis mieli mennä rullaluisteleen mutta empäs taida uskaltaa.
Eka seurantaultra takana. Kohdun limakalvo oli lääkärin mukaan ihanteellinen =) Ja rakkuloita oli kummallakin puolella n.12 eli yhteensä yli kahdenkymmenen. Lääkäri oikein innostui hokemaan, että ihanalta näyttää, ihanalta näyttää. Kyllä siinä itselläkin mieli koheni kummasti. Perjantaina meilläkin siis vielä ultra.. Annostus jatkuu samana, eli 150 iu. Maanantaina sitten todennäköisesti punktio. Kyllä jänskättää!!
...meillä alkamassa eka IVM-hoito; eka ultra varattu perjantaille, jolloin kp 4. Jos kaikki menee hyvin, on punktio jo ensi viikolla, jotenkin koko touhu on vielä aivan surrealistista!
En siis oikein osaa jännittääkään, sillä tämä menee nyt suunnilleen niin, että pari-kolme kontrolliultraa, sitten punktio (nukutuksessa) ja siitä muutaman päivän päästä alkion siirto -toivottavasti!!
Meillä on jo yksi 2.5-vuotias poika, mutta ainoa munajohtimeni on niin tukossa, ettei luomutoivoa oikeastaan ole.
Punktio ja siirto nyt vihdoinkin takana! Punktio oli " ei niin kovin miellyttävä" , mutta onneksi kipulääkkeet oli tehokkaita. Yhtään kipulääkettä en kotona joutunut lisää ottamaan, eikä vatksakaan paljoa turvonnut. Kaiken kaikkiaan sellainen kokemus, jonka uskallan ottaa uusiksi, jos tarve niin vaatii. Tsemppiä siis punktioonmeneville!
Ja nyt kyydissä on yksi hyvälaatuinen alkio :-)
Mitäs muut? Gaia, Lilli?
Mulla ei ole ainakaan vielä ollut mitään, ehkä vähän päänsärkyä. Mutta en tiedä, johtuuko sumuista. Ja oireettomuudesta huolimatta sumut oli tehonnut, nollaultrassa limis oli 3,8. Nyt gonal käytössä sumujen lisäksi. Eka piikki meni " melko" helposti. Turhaan sitä niin pelkäsin etukäteen. Mutta nyt pelko on siirtynyt pregnylin pistämiseen...
Siili