Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ICSI/IVF vko 20

28.03.2006 |

Heipä hei!

Ajattelin tulla kyselemään, onko muita samassa aikataulussa meneviä? Aloitan sumut pääsiäismaanantaina, eli 17.4.

Tämä on meidän ensimmäinen lapsettomuushoitomme kaikkiaan. Meillä kaikki muu on kai suht' kunnossa, mutta miehen siemenjohtimissa oleva rakenteellinen vika aiheuttaa sitä, että siemensyöksy tulee ulos asti aika harvoin. Tästä syystä siis suoraan ICSI:iin Joulukuussa tehtiin biopsia, missä löytyi ilmeisesti hyvää tavaraa kolmeen hoitokertaan. Toivotaan että riittää =)

Olen jännittänyt eniten sitä, miten työpoissaolot järjestyvät. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että ultra-ajat sattuvat sellaisiin rakoihin, ettei suurta ongelmaa pitäisi tulla. Olen lastenhoitoalalla, jossa sijainen on usein välttämätön, jos on poissa... Enkä halua kuuluttaa hoidoista naisvaltaiselle, juoruavalle työporukalle :(

No, toivotaan että järjestyy.

Hypätkäähän siis mukaan. Tuntuu ihan oudolta kirjoittaa tätä =) Tällä hetkellä positiivisella mielellä kuitenkin.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun nollaultra on eli 3.5 eka puregon piikki isketään.

Vierailija
22/122 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Olen 25-vuotias endopotilas. Toinen munasarja lähti valtiolle isossa leikkauksessa viime elokuussa, siitä lähtien on yritetty luomutärppiä tuloksetta. Alkututkimuksissa kaikki on toistaiseksi ollut ok, jäljellä oleva munasarja ok ja putki auki, simpat ok, mutta endo ilmeisesti estää raskautumisen. Aloitamme hoidot yksityisellä julkisen pitkien jonojen takia. IVF olisi tarkoitus aloittaa toukokuussa lyhyellä kaavalla.

Työpaikalla olen ajatellut kertoa lähimmälle esimiehelle, muut saavat puolestani arvailla vapaasti poissaolojeni syitä. Mikäli jollekin haluan kertoa, teen sen tilanteen mukaan. Koko työporukan en missään tapauksessa halua tietävän.

Taidan olla tämän ketjun kuopus? :) No ei se mitään. Onneksi täällä on ainakin yksi konkari joukossamme. Jännittää ja kieltämättä olo alkaa olla varovaisen toiveikas viimeisimmän menkkapettymyksen väistyttyä.

Hyvää keväänalkua ja tsemppiä kaikille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täältä ainakin yksi nuorempi löytyy, vähäsen puuttuu vielä että 23 vuotta tulee täyteen =)

Tänään kävin hakemassa apteekista synarela-sumut. Mutta nytpä tulikin mieleeni, osaisiko joku konkari vastata, että kun sumuttaa, niin pitääkö ensiksi painaa yksi painallus " tyhjää" ?. Kuten nuhanenäsumutteissa taitaa olla ohjeena. Ajattelin vaan, ettei hupene yhtäkkiä koko kohtuuhintainen puteli ;)

Niin ja sitä vielä, että onko nollaultra se ensimmäinen ultra hoidon aikana? Eli kun nyt aloitan sumut, 17.4 ja seuraava käynti polilla on 2.5., niin onko tuo sitten se nollaultra?

Joku sanoi aloittavansa piikit samana päivänä kun nollaultra on. Minulla piikit alkavat kaksi päivää myöhemmin, eli 4.5. Tapauskohtaistako?

Ja vielä tuli mieleen, että en ole saanut vielä reseptiä piikkejä varten. Ja sumutkin piti tilata apteekkiin. Jos piikitkin pitää tilata, niin toivottavasti ehtii kahdessa päivässä... :o

Olen kyllä ihan pihalla, siltä ainakin tuntuu. No, mutta toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin.

Toivotaan että pääsiäisenä paistaisi edes aurinko.

Hyvää pääsiäisenodotusta 20-viikkolaiset ! =)

Vierailija
24/122 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Tulisin myös mukaan tähän porukkaan. Omat aikatauluni ovat vielä hiukan epäselvät, mutta luulen että tuo vko 20 ei paljon heitä.

Olen 34 vuotias yhden lapsen äiti keski-suomesta. Tyttäreni on nyt reilu 3 vuotta ja toista lasta olemme yrittäneet pari vuotta ilman minkäänlaista tulosta. Loppuvuodesta minulle tehtiin yksi inssi ja negaa siitä tuli. Inssejä oli tarkoitus tehdä useampi, mutta oli tosi huono tuuri ajoitusten kanssa. Syksyllä tuli syötyä clomeja jokunen kuukausi. Tammikuussa sitten päätimme siirtyä IVF-hoitoihin. Tämä minun hoito taitaa mennä jonkin pitkän (?) kaavan mukaan. Eli 26.3. aloitin Procren pistoksella (oli kp 19), joka vaikuttaa 28 vrk ja sen jälkeen 23.4. jarrutusta jatketaan sumuilla. Nyt on menossa kp 5 ja seuraavat menkat odotan alkavaksi toukokuun ekalla viikolla. Silloin vissiin sitten alkaa piikitykset Puregonilla. Seuraavan kerran olen menossa lääkäriin ultrattavaski 20.4., joten sitten olen vähän viisaampi aikataulujen suhteen.

Mulle annettiin jo ekalla ivf suunnittelukäynnillä kaikki reseptit ja ostin lääkkeet heti valmiiksi odottamaan. Kaikkia lääkkeitä ei apteekissa heti ollut tarjolla, mutta ne tuli tukusta parissa päivässä.

Jos jotakuta jännittää noi pistokset, niin kannattaa kysyä lääkäriltä onko niillä pistoksista opetusvideota/dvd:tä. Me saatiin silloin suunnittelukäynnin yhteydessä Puregonin video lainaksi ja siinä esiteltiin hyvin seikkaperäisesti Puregon kynän käyttö ja pistäminen. Itse en olisi osannut sellaista edes kysyä joten hyvä, että tyrkyttivät. Nyt ei enää se piikittäminenkään tunnu niin kauhealta.

Tsemppiä kaikille.

Terv. miiri

Vierailija
25/122 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä näin että 0ultra tarkoittaa ensimmäistä ultraa ja ainakin minulla piikitys alkoi samana päivänä.ivf tuoresiirrosta tuli negaa ja nyt odotellaan ensimmäistä pas:ia joka sattuu suurinpiirein viikolle20.

toivon niin kovasti että alkiot kestää sulatuksen ja päästäis vielä siirtoon ennen kesää ja jos 10 vuoden odotus palkittaisiin vihdoin plussalla..

toivon kaikille hyvää pääsiäisen odotusta ja onnea hoitoihin :)

Vierailija
26/122 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä piikityslääkkeet pitää tilata,ainakin jos pienempi apteekki kyseessä,joten kantsii ajoissa varautua,ne kyllä joutuu yleensä seuraavalle päivälle..

onnea sumuttelun epämiellyttäviin kurkkumakuihin :)

Vierailija
27/122 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä taida vielä kenelläkään olla ihmeitä menossa. Itse siis tänään aloittelin sumut. Ja kiitoksia vaan, aikas epämiellyttävä kurkkumaku tulee kyllä sumuttelun jälkeen ;) Piti aamulla repiä mies sängystä ihan vaan kertoakseni, että nyt se sitten alkoi, meidän ensimmäinen lapsettomuushoitomme =)

Vähän kyllä jännittää, kun ajattelee, että siirto on jo neljän viikon päästä. Ja toivotaan, että kaikki sinne asti turvallisesti päästään.

Pitänee totuttautua taas arkeen, pääsiäishumun jälkeen.

Vierailija
28/122 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumut alkoi viime viikolla ja se sumun jälkeen tuleva kurkkumaku on inha :/ Mutta mitä sitä ei tämän asian vuoksi kestäisi...

Nolla-ultra on 24.4. ja piikitykset varmaan alkavat sitten lähiaikoina...

Tervetuloa kaikki uudet mukaan!

Vierailija
29/122 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ivf-konkari matkalla kohti kolmatta ivf:ää. Kaksi siis takana ja tuloksena ihana poika 1 v 4 kk toisen ivf:n viimeisestä pas:sta. Endon takia munatorvet poistettu, joten ivf ainoa vaihtoehto meillä.

Meillä punktio olisi näillä näkymin vko 19, jos kaikki sujuu hyvin. Sumut aloitettu 14.4. ja silloin lääkärikäynnillä oli jotain epäilyttäviä, ilmeisesti kystia näkyvissä. Tämän takia meidän ivf:ää saatetaan ehkä siirtää, jos siis nuo kystat näkyy vielä seuraavassa ultrassa. Toivottavasti ei.

Aurinkoista keväänalkua kaikille ja onnea hoitoihin!

Vierailija
30/122 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottelen nimittäin menkkoja Vapuksi, josta sit starttaa neljäs IVF/ICSI ja laskeskelin, että punktio + siirto vois ajottua viikolle 20.

Oon 39v. täyttävä lapseton " muori" . Isännän kans ollaan asuttu samaa taloutta 10 vuotta ja lapsihaave astui kuvioon mun pikkusysterin esikoisen myötä n. 2 vuotta sitte oikein kunnolla. Omia yrityksiä on silti ollu periaatteessa koko 10 vuoden ajan, koska ollaan oltu ilman ehkäisyä. Mitään oviksia ei olla laskeskeltu tai bongailtu koskaan... " tulee jos on tullakseen" -ajatuksella ollaan sekstailtu aina :)

Kun oltiin koti-inssejä (miehellä ongelmia...) 8 kierron ajan, pääsin terveyskeskukseen jota kautta tutkimukset laitettiin käyntiin ja sain lähetteen gynelle. Iästäni johtuen ehittiin saada vain 1 hoito julkisella puolella, kun ottivat jonojen ohi... eli ANTEEKSI VAIN JOS OON OHITTANU TEISTÄ JONKUN! Vaan eipä siitä ensimmäisestä IVF:stä mitään " hyötyä" sitte ollu... ei riittäny se että nega paukahti testiin vaan saatiin kuulla siirtopäivänä, että alkioissa esiintyy paljon monitumaisuutta joka ei tahdo korjaantua myöhemmissäkään hoidoissa vaan esiintyy aina vaan uudestaan ja uudestaan. Lääkärin mukaan aivan säkällä saattaa saada aikaan jonkun siirtokelpoisen alkion...

Siitä sitä sitte on yritetty ponnistaa eteenpäin ja nyt alkaa tosiaan jo neljäs yritys. Periksi ei anneta, per...le. Ainakaan vielä ;)

Oli aika pitkä sepostus taustasta. Kiva, jos joku jakso lukee loppuun asti.

Soitin tänään Treen VL:oon ja saan reseptit postissa ens viikolla viimestään. Eli siis Vapusta alkanee piikitykset. Kertoilen sit lisää kun jotain konkreettista alkaa tapahtuun.

t. Ippu alias pikkuenkeli67

Vierailija
31/122 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olen saanut luomu-plussan! :) En sitten päässyt aloittamaan niitä sumujakaan, tätiä odottelin ja odottelin vaan... Viimein sitten päätin puolihuolimattomasti tehdä yhden raskaustestin ja tuli oikea jymy-ylläri. Eipä tainneet putket olla aivan 100% tukossa sittenkään...

Oikein paljon tsemppiä teille kaikille ja toivottavasti tämä plussa olisi vko 20-porukalle hyvä enne. Taustaseurailen edelleen kuulumisianne ja pidän peukkua joka iikalle!

Keinuhepo

Vierailija
32/122 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hirmu paljon onnea! Tuota minäkin niiin toivoin, että menkat eivät alkaisikaan juuri ennen hoitoa. Mutta onneksi sinulla sentään kävi mahtava onni! =) Ja tosiaan, toivottavasti näytät mallia meille muille 20-viikkolaisille plussallasi. Turvallista raskausaikaa, ja kaikkea mahdollista hyvää!

Kolme päivää täällä sumuteltu ja aika rennoissa tunnelmissa menty. Tosin eilen vajaan vuorokauden sisällä syntyi kahteen tuttavaperheeseemme vauvat. Kyllä muutama tippa vierähti poskelle, kun kuulin tuoreen isän kertomuksia tapahtuneesta. Samalla onnellinen toisten vauvoista, samalla niin kateellinen, millon meistä tulee isi ja äiti...

Vierailija
33/122 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä onnistuit siinä mihin me kaikki pyritään. Turvallista matkaa 9 seuraavalle kuukaudelle!

t. Ippu

Vierailija
34/122 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin tiputtu jo aika alas listalla. Ei mitään järisyttävää. VL:n lääkäri ilmotti sähköpostin välityksellä laittaneensa reseptit mulle postiin joten siitä se pikkuhiljaa alkaa taas konkretisoitumaan hoitokerta!

t. Ippu

Vierailija
35/122 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Kuluneella viikolla olin lääkärissä ja aikataulut tuli lopulta selviksi. Ei voi kun sanoa, että olen ollut näistä aikataulu asioista pihalla kuin lumiukko :-) Kaipa se sitten osittain johtui tuosta pitkästä jarrutuksesta (Procren piikki) ja varmaan pääsiäinen on myös osaltaan vaikuttanut asiaan.

Lääkärikäynti oli kp 14 ja tosiaan luulin, että vielä tässä yhdet menkat tulee, ja sen jälkeen vasta sumut ja piikittelyt, mutta olinkin totaalisen väärässä. Mutta nyt kun miettii niin kaipa se järkikin sanoisi, ettei niitä menkkoja tosiaan tule kun kerran tuo Procren on ollut vaikuttamassa...sama pää kesät talvet.

Tämä lääkärikäynti sitten olikin se ns. nollautra ja kohtu/munasarjat olivat lepotilassa. Piikittelyt Puregonilla alkoivat samantien torstai iltana ja jarrutusta jatkoin sumutteluilla Synarelalla tänään. Ensi viikolla ultrat ke ja pe ja punktio onkin jo sitten heti toukokuun alussa.

Eka pistos vähän jännitti, mutta nyt kolmantena päivänä meni jo hyvin rutiinilla. Mulla on annoksena 150 iu. Synarelasta tulee tosiaan inhottava kurkkumaku ja sitä sumuttelen yksi sumu aamulla toiseen sieraimeen ja illalla sitten toinen sumu toiseen sieraimeen.

Jaksamista kaikille.

terkuin,

miiri

Vierailija
36/122 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellista odotusta sinulle! Toivottavasti me muut tullaan vauhdilla perässä.

Nollaultra oli ja Gonalin piikitys alkaa keskiviikkona. Antakaapa rohkaisun sanoja,miten sen ekan piikin uskaltaa pistää.. Ensi viikolla ultrat ja punktio sitten seuraavalla viikolla eli viikolla 19.

Missä vaiheessa muut menette?

Siili

Vierailija
37/122 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että menkat kolkuttelee ovella. Kahdeksan sumupäivää takana. Eikä oikeastaan mitään kummempia oireita ole ollut. Pelottaakin, onko lääke tehonnut, kun ei ole tuntunut oikin missään. Eikös niinkin voi käydä, ettei tehoa? Millaisia oireita muilla sumuttelijoilla?

Vierailija
38/122 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli lääkäri ja kaikki kunnossa. Huomenna pääsisi aloittamaan piikittelyt. Vähän jännittää täälläkin, vaikka kokemusta on jo kahdesta kerrasta. Ensimmäinen pistäminen on aina se vaikein, sen jälkeen se alkaakin sitten sujumaan, kun huomaa ettei se niin kamalaa olekaan.

Täälläkään ei sumuista ole oikeastaan mitään oireita ollut. Muistaakseni ne oireet tulee sitten vasta vähän myöhemmin. Tai ei oikeastaan muita oireita aikaisemmin ole ollut kun kuumia aaltoja ja joskus päänsärkyä.

Nyt ollaankin taas vähän lähempänä punktiota. Ja se pari viikkoa menee varmaan hujauksessa, varsinkin kun kevät viimein tuli ja pääsee ulos nauttimaan auringosta!

Vierailija
39/122 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain reseptit postissa ja loput lääkkeet saan apteekista tänään. Vuotoa oottelen. Mulla on siis lyhyellä kaavalla IVF tulossa VL:ssa Tampereella. Gonalia tuun pistämään 225 iu, jarruna Cetrotide ja irrotukseen Pregnyl 5000 iu. Tuttu lääkekombinaatio parilta aikasemmalta yrityskerralta... Ei tässä vielä oo osannu alkaa ees hehkuttaan, että hoito lähestyy. Ehkä se taas lähtee sit kunnolla mielikin mukaan kun ekan piikin pääsee pistämään.

t. Ippu

Vierailija
40/122 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..minunkin puolestani keinuheposelle plussasta,kaikkea hyvää odotukseen ja enkeli vierellesi kulkemaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän