Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ICSI/IVF vko 20

28.03.2006 |

Heipä hei!

Ajattelin tulla kyselemään, onko muita samassa aikataulussa meneviä? Aloitan sumut pääsiäismaanantaina, eli 17.4.

Tämä on meidän ensimmäinen lapsettomuushoitomme kaikkiaan. Meillä kaikki muu on kai suht' kunnossa, mutta miehen siemenjohtimissa oleva rakenteellinen vika aiheuttaa sitä, että siemensyöksy tulee ulos asti aika harvoin. Tästä syystä siis suoraan ICSI:iin Joulukuussa tehtiin biopsia, missä löytyi ilmeisesti hyvää tavaraa kolmeen hoitokertaan. Toivotaan että riittää =)

Olen jännittänyt eniten sitä, miten työpoissaolot järjestyvät. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että ultra-ajat sattuvat sellaisiin rakoihin, ettei suurta ongelmaa pitäisi tulla. Olen lastenhoitoalalla, jossa sijainen on usein välttämätön, jos on poissa... Enkä halua kuuluttaa hoidoista naisvaltaiselle, juoruavalle työporukalle :(

No, toivotaan että järjestyy.

Hypätkäähän siis mukaan. Tuntuu ihan oudolta kirjoittaa tätä =) Tällä hetkellä positiivisella mielellä kuitenkin.

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän klinikalla käsketään testata aina pp 14. Jos testaa pp10 jo niin silloin voi vielä näyttää negaa ja myöhemmin plussaa, onhan noita juttuja ollut täällä. Meillä siirto tänään, iik jänskättää montako alkiota on eilisen 16:sta hengissä.

Vierailija
82/122 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrettiin yks top-luokan alkio ja 14 laitettiin pakkaseen 7 erään. Menis vaan nopeasti nämä kaks viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirrettiin tänään yksi nelisoluinen 2-luokan alkio. Siihen ne mukavuudet sitten loppuivatkin. Olon on tiistaisen punktion jäljiltä vielä aivan kamala! Vatsa turvoksissa ja tärinäarka, aamulla olo tuntui oksettavalta ja henkeä ahdistaa välillä. Hyperstimulaatio???? Lääkäri ei kuitenkaan sanonut tänään mitään ihmeellistä tutkiessaan, käski vaan mennä päivystykseen jos olo muuttuu huonoksi. Luulisi että olisi sanonut, jos selvät hyperin ennusteet on olemassa. Onko kokemuksia?

Miten itse olette toipuneet punktiosta? Joku taisi kirjoittaakin hengenahdistuksesta, onko siis normaalia? Hui kun pelottaa...

Meillä testauspäivä, eli veritesti on tasan kaksi viikkoa siirrosta. En aijo testata ennen sitä. Ainakaan montaa päivää... ;)

Vierailija
84/122 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oothan muistanut Tao_tao juoda runsaasti? Minullakin arka alavatsa, sain huomisen vielä sairaslomaa. Ai teille tuli tekonimeksi Onni, meillä on Eerikki. Meillä ei oo veritestiä, pittää testailla ihan apteekin testeillä.

Vierailija
85/122 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 litraa päivittäin. Liekö sitten tarpeeksi... Mutta lääkäri varoitteli muutenkin jo punktion jälkeen, että tulen varmasti olemaan kipeä, koska munasarjani ovat niin suuuuret muuhun kokooni nähden.

Ei tuo " Onni" ehkä kaikkein omaperäisin työnimi ole, mutta Onnea kyllä tarvitaan =)

Voimia ja tsemppiä kaikille piinailijoille!

Vierailija
86/122 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosiaan runsas 30 rakkulaa punktoitavana ja lääkäri vähän varoitti,e ttä hyperin riski on olemassa. Ja neuvoi juomaan muutakin kuin vettä (keittoja, soppaa, mehuja yms.) mahdollisimman paljon. Siirron jälkeinen päivä oli kohtalaisen hyvä ja luulinkin, että olo ei enää voi pahentua, mutta sitten olo paheni pariksi päiväksi. Hengenahdistusta oli yhtenä päivänä, mutta se meni ohi levätessä ja juodessa, ja sen jälkeen olo parani päivä päivältä. Nyt ei mitään kipuja enää ole, eikä mitään oireitakaan... Nyt menossa pp9 ja testin (yritän) suosiolla jättää keskiviikkoon. Mutta kun aika kuluu niiiiiiiiin hitaasti :-)

Vierailija
87/122 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaksi parasta siirtyivät täällä ja 5 menee pakkaseen. Olivat kuulema kaikki oikein kauniita, mutta jakautuneet kovin hitaasti... Tosin tämäkin on lääkärin mukaan yksilöllistä, joten ei liene syytä huoleen.

Peukut on pystyssä itseni ja teidän muiden puolesta! bdbdbdbd...

Vierailija
88/122 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitpäs kuuluu?

Siili74, Lilli78 ja Gaia? Teillä piinailu jo aika pitkällä. Mikä päivä teillä on testipäivät? Entäs muilla? Mulla siis 1.6.

Sitä, että sisälläni on jotain elämää, en ole juurikaan tullut ajatelleeksi, sillä oma olo on olut edelleen todella kehno punktion jäljiltä. Tänään oli käytävä päivystyksessä, kun henkeä ahdisti ja rintaa puristi niin kovasti. Mutta ei ollut nestettä missään, ahdistus johtuu lääkärin mukaan vain siitä, että mahani on kertakaikkiaan niin turvoksissa. Niin ahdistaa sitten mm. palleaa. Maha on kun olisi vähintään neljännellä kuulla raskaana... Mies sanoikin, että toivottavasti sulla on pian oikeesti tuommonen maha ;)

Lääkäri kirjoitti vielä koko ensi viikon sairaslomaa. Ei olisi kyllä uskonut, että näin koville ottaa. Toivottavasti meitä onnistaa, en haluaisi kokea tätä vastaavaa vähään aikaan uudelleen.

No, mutta tulipahan ainakin se euroviisuvoitto ja jääkiekon MM-pronssia! Viikonlopun piristykset! =)

Vierailija
89/122 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli eilen jännittävät euroviisut. Jos asuisin Helsingissä niin kurvaisin huomenna varmasti torille ihmettelemään touhua.

Täällä on ilmeisesti pp9. Olo on ihan tavallinen: rinnat ovat kipeät ja välillä vatsaa nipistelee. Tällainen olo mulla on aina loppukierrosta, joten ei ilmeisesti ole tarttunut kaveri kiinni. Ihan maltillisella mielellä odottelen. On oikeastaan tosi erikoista ettei jännitä yhtään. Ennemminkin tuntuu siltä, ettei onnistuminen ole mahdollista....taitaa olla itsesuojeluvaistoa!

Taidan testata torstai aamuna, vaikka silloin onkin vasta pp14. Olen nimittäin reissussa loppuviikon enkä pääse siellä testaamaan.

Mitäs muut piinailijat?

Vierailija
90/122 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhruttaa :-( Eilen alkoi ja näyttää tänään jatkuvan... Itkut tuli jo eilen itekttyä ja ihmeellisen neutraali olo on nyt. Veritestiin menen jokatapauksessa keskiviikkona, selviää sitten onko ollut edes kiinnitymisen yritystä. Tsemppiä piinistelijöille!

Vierailija
91/122 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhrun loputtua päätin kaikesta huolimatta tehdä testin ja se näyttää HAALEAA PLUSSAA!!!!! Ikinä en ole toista viivaa tesissä nähnyt, enkä voi uskoa silmiäni!!!! Silti toppuuttelen itseäni tuhrun takia, mutta silti! Kädet vapisee, tää antaa uskoa, että siellä jotain sentään tapahtuu. Tänään siis pp12. Apua.....

Vierailija
92/122 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea! Saammekin sinusta sitten plussajunaamme veturin! =)

db db db db db

Vierailija
93/122 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa saikulla muista asioista ennen punktiota ja siirtoa ja kun kotona ei oo nettiyhteyksiä, oon pysytelly hiljaa hissukseen.

Punktiosta saatiin 9 solua joista IVF:llä 8 hedelmöitty joista 7 normaalisti. Lopulta 6 lähti jakautumaan. Siirrettyä saatiin 2 kpl

II-luokan alkiota, jotka oli siirrettäessä 6- ja 8-soluisia. Pakkaseen ei jääny yhtään... monitumaisuutta taas lopuissa sen verran.

Virallisesti testipäivä ois kai 2.6., mutta oottelen rauhallisesti sen viikonlopun yli, koska 3 aikasempana kertana on menkat tullu just sen viikonlopun aikana. Turhaa tuhlata testiin rahojaan...

Valoisia piinailupäiviä kaikille!

t. Ippu

Vierailija
94/122 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussasta! Ja monillahan on ollut tuossa vaiheessa pientä vuotoa, joka ei ole sitten merkinnyt mitään kummempaa.

Oma olo aika kurja. Ahistaa ja ihan kun ois hyperin oireita. Maha turvonnut ja kipeä. Sehän ois ehkä kyllä positiivinen oire, kun alkanut raskaushan vahvistaa hyperiä. Mutta olo kyllä aika kamala.

Muitakin oireita on, kuten etovaa oloa ja palelua, mutta noihan voi olla lugejen tekosia. Huomenna ois veritesti ja keskiviikkona toivottavasti saan tulokset. Sitä ennen testaan varmaan kyllä kotona, helpompi sitten vastaanottaa huonot tulokset.

Vierailija
95/122 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Siili! Uskomaton juttu!

Minulla pp11 ja aika luovuttanut fiilis. Välillä olo oli taas ihan normaali, mutta nyt vatsa tuntuu ihmeellisen kipeältä. Aivan samalla tavalla tärinä tuntuu vatsassa kuin punktion jälkeen. Vatsa on myös arka kun sitä painelee. Ilmeisesti hormonien takia menkkakivut lisääntyy tai jotain. Eli lähinnä odottelen menkkojen alkamista.... Voihan pylly!

Vierailija
96/122 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna testasin haamuplussan (pp12)! Hyvin haalea viiva, mutta ihan selvästi erottuva. Vielä ei uskalla riemusta pomppia, mutta kyllä tässä raskaana ollaan. Päivällä pitäisi saada veriarvot, niin ehkä sitten uskaltaisi iloita isommin, jos arvot hyvät.

Vierailija
97/122 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia heti aamusta, onnea!!! Ja älä vielä luovuta Lilli! Toivotaan parasta! Kävin juuri verikokeessa ja muutaman tunnin päästä saan tuloksen... Siinä mielessä olen luottavainen, kun menkat ei ole alkanut, mutta toisaalta tuhrua tulee aina välillä.

Peukutukset kaikille piinistelijöille!

Vierailija
98/122 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulettehan kertomaan veritestienne tulokset? Täällä niitä odottelen...

Itsellä on mieli vähän maassa. Tänään pp6 ja eilisestä lähtien on ollut samanlaisia tuntemuksia, mitä minulla on aina n.5 päivää ennen menkkoja. Vatsaa jomottaa yms. Muutenkin kaikki hoitoihin liittyvät oireet ovat oikeastaan kadonneet. Vatsan turvotus on hyvää vauhtia laskemassa ja rinnat kipeät ja turvoksissa lugejen ansiosta...

TOisaalta... eihän nuo oireet tai puuttuvat oireet mitään tarkoita, mutta silti. Tuntuu vaan, että miten meillä nyt muka olisi voinut tärpätä. Sehän on meille jotain aivan utopistista

Tuntuu, että tähän ensimmäiseen hoitoon lataa hirmu odotukset, kun ei ole vielä ehtinyt pettymään. Ja kaikki meni vielä niin helposti (sumut, piikitykset, saaliit oli hyvät jne..) lukuunottamatta tätä hyperiä?

Kaikesta helppoudesta huolimatta tuntuisi hirveältä sama ruljanssi uudelleen. Tässä vaiheessa siis.

Anteeksi tämä vuodatukseni, piti vaan vähän kertoa ajatuksiani, tämä tietokone kun on ollut ainut seurani tämän sairaslomani ajan ;)

Mutta niinkun sanoin, eihän omalla kohdallanikaan mitään ole vielä ratkennut.

Sateista keskiviikkopäivän jatkoa! (täällä idässä ainakin sataa..)

Vierailija
99/122 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan ihmeissäni. Eilen olin vatsakivun vuoksi heittämässä kirvestä kaivoon. Olin päättänyt testata pp13. Näin kuitenkin yölä unta, että tein testin ja aamulla sitten äkkiä testaamaan.

MINÄKIN SAIN HAALEAN PLUSSAN!!!!! pp siis 12!

Testaan uudestaan pp16 ja minun pitää soittaa sairaalaan pp17.

Onnea myös Gaia!!! Toivotaan ettämeidän unelmasta todellakin tulee totta!!!

Vierailija
100/122 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia!!! Kyllä se plussa on haaleakin plussa :-) Tänäään jännitin verikokeen tuloksia ja hcg oli yli 150. Pakko on vihdoinkin uskoa, että totta tämä on. Tulkaahan kertomaan kuulumisianne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi