Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos irtisanon vuokrasopimukseni 12.6 niin pitääkö mun maksaa heinäkuulta vielä vuokraa?

Vierailija
06.06.2017 |

Mitä se kuukauden irtisanomisaika tarkoittaa? Oon maksanut kesäkuulta jo vuokran. Jos muutan esim. 12.6 pois niin sittenhän oon tavallaan turhaa maksanu kesäkuulta koko vuokraa?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa se vuokrasopimus ennen kuin allekirjoitatte. Siinä on mainittu irtisanomisaika kumminkin puolin. Jos haluaa, että irtisanomisehdot on jotain muuta, mutta kannattaa varautua siihen, ettei sitten saa sitä asuntoa.

Itse en ota uutta vuokralaista ennen kuin vanhan irtisanomisaika on kulunut umpeen. Avaimetkin voi palauttaa viimeisenä päivänä, jos haluaa vaikka ei edes asuisi enää asunnossa.

Niin siis irtisanomisajat on määritelty laissa, niitä ei voi sopimuksilla muuttaa. Ja vaikka olisikin mennyt allekirjoittamaan sopimuksen, jossa irtisanomisajaksi on asetettu joku muu kuin lain määräämä, niin sopimusta ei tarvitse noudattaa tältä osin, vaan lain antamien irtisanomisaikojen mukaan mennään.

irtisanomisaikoja voi muuttaa, mutta ei vuokralaisen tappioksi.

Vierailija
42/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tälläinen käytäntö on törkeää vuokralaisia kohtaan. Jos mä vaikka löytäsin nyt uuden asunnon ja sinne sais muuttaa heti ja mä irtisanoisin nyt nykyisen asuntoni niin mun pitää maksaa vuokraa vielä entisestä asunnosta + uuden asunnon takuu + uuden asunnon eka vuokra.

Vuokra ois vaikka 700euroa kummassakin. Eli pitäs maksaa vanhasta asunnosta vielä seuraavan kuun vuokra 700 + uuden asunnon takuuvuokra 700 + uuden asunnon eka kuun vuokra 700 = 2100€ :D

Kellä v..ttu on tommosia rahoja heti repästä jostakin? Ei edes mulla, vaikka työssäkäyvä ihminen olenkin.

Eli järkevintä ois asua se heinäkuu vielä ja muuttaa heti elokuun alussa, mutta kuka hitto haluaa venyttää noin pitkälle jos vois muuttaa heti? On kait tuo uudelle vuokranantajallekin ikävää odottaa että se vuokralainen muuttaa vasta elokuun alussa vaikka kesäkuussa jo vapautuis.

Sinähän ne vuokrasopimukse itse teet, et voi niistä ketään muuta syyttää. Jos olet vuokrannut kaksi asuntoa, niin maksat kahdesta vuokraa, näin se vaan on ja se on täysin oikein ja reilua.

Mutta ajatteleppa vuokranantajaa. Vaikka vuokralainen jättää vuokran maksamatta tai muuttaa pois, niin vuokrantaja maksaa silti joka kuukausi vastikkeen ja lainanlyhennykset.

No voi vuokranantaja reppanaa sentään.. On tässä omakin elämä murehdittavana..

Sitäpaitsi, kaikki eivät maksa vastikkeita ja lainanlyhennyksiä. Minä asun vuokralla omakotitalossa, tässä ei ole vastikkeita maksettavana kenelläkään. Vuokranantajani on myöskin maksanut tämän talon ajat sitten. On se tosiaan niin rankkaa jos asunto on hetken tyhjillään. Nyyh.

Olet kyllä todella yksinkertainen. Kuvitteletko todella, että asunnon/talon ylläpitäminen on ilmaista? Ei tule millään lailla yllätyksenä, ettet ole itse onnistunut keräämään omaisuutta edes asunnon muodossa. Huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tälläinen käytäntö on törkeää vuokralaisia kohtaan. Jos mä vaikka löytäsin nyt uuden asunnon ja sinne sais muuttaa heti ja mä irtisanoisin nyt nykyisen asuntoni niin mun pitää maksaa vuokraa vielä entisestä asunnosta + uuden asunnon takuu + uuden asunnon eka vuokra.

Vuokra ois vaikka 700euroa kummassakin. Eli pitäs maksaa vanhasta asunnosta vielä seuraavan kuun vuokra 700 + uuden asunnon takuuvuokra 700 + uuden asunnon eka kuun vuokra 700 = 2100€ :D

Kellä v..ttu on tommosia rahoja heti repästä jostakin? Ei edes mulla, vaikka työssäkäyvä ihminen olenkin.

Eli järkevintä ois asua se heinäkuu vielä ja muuttaa heti elokuun alussa, mutta kuka hitto haluaa venyttää noin pitkälle jos vois muuttaa heti? On kait tuo uudelle vuokranantajallekin ikävää odottaa että se vuokralainen muuttaa vasta elokuun alussa vaikka kesäkuussa jo vapautuis.

Sinähän ne vuokrasopimukse itse teet, et voi niistä ketään muuta syyttää. Jos olet vuokrannut kaksi asuntoa, niin maksat kahdesta vuokraa, näin se vaan on ja se on täysin oikein ja reilua.

Mutta ajatteleppa vuokranantajaa. Vaikka vuokralainen jättää vuokran maksamatta tai muuttaa pois, niin vuokrantaja maksaa silti joka kuukausi vastikkeen ja lainanlyhennykset.

Sitäpaitsi, kaikki eivät maksa vastikkeita ja lainanlyhennyksiä. Minä asun vuokralla omakotitalossa, tässä ei ole vastikkeita maksettavana kenelläkään. Vuokranantajani on myöskin maksanut tämän talon ajat sitten. On se tosiaan niin rankkaa jos asunto on hetken tyhjillään. Nyyh.

Talosta tulee myös kuluja, kuten kiinteistövero. Onneksi vuokranantaja pääsee sinusta eroon kun jätit vuokran maksamatta.

Vierailija
44/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtisanoo kuukauden viimeisenä päivänä voi tulla ongelma. Irtisanominen tulee voimaan siinä vaiheessa kun se on saatettu vuokralle antajan tietoon. Postin kannettavaksi kuukauden viimeisenä päivänä annettu kirje ei todellakaan ole kenenkään tiedossa saman päivän kuluessa.

Vierailija
45/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta on paljon niitä, jotka ovat valmiita muuttamaan vaikka heti, mutta vuokraa he maksaisivat vasta heinäkuun alusta. Ajatuksena kun on, että koska asunto on tyhjä, niin muutto on ihan OK, mutta koska oletusarvoisesti joku toinen maksaa vuokraa, niin uuden vuokralaisen ei tarvitse osallistua kuluihin. Eilen kävin näyttämässä kaksiota miehelle, joka oli valmis muuttamaan nyt perjantaina, mutta koska maksaa kesäkuun loppuun vuokraa asunnostaan,niin ei mitenkään voisi maksaa vuokraa minulle. Kun ehdotin vuokrasuhteen alkavan 30.6., ei se mitenkään käynyt, kyllä hän tuo tavaransa jo aikaisemmin. Ihanko oikeasti minun kämppääni vain siksi, että siellä ei nyt asu ketään?

Vierailija
46/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talosta tulee myös kuluja, kuten kiinteistövero. Onneksi vuokranantaja pääsee sinusta eroon kun jätit vuokran maksamatta.

:DDD Kiinteistövero!! Maksetaan peräti kerran vuodessa. Voi hirviä jos ihminen joutuu OMASTA TALOSTAAN MAKSAMAAN IHAN ITSE KIINTEISTÖVERON !!