Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät korvatulpat? Toimiiko ne ylipäätään?

Vierailija
06.06.2017 |

Ongelma on meteli kerrostalossa. Ovien paiskonta, kovaääninen keskustelu, juhlinta, lasten metelöinti ulkona ja pallopelistä lähtevä jatkuva tömistely ja jyske. Herään töihin neljän aikoihin joten nukkumaanmenoni on aikainen. Nytkin minulla on korvatulpat mutta pentujen huuto ja pallon pauke kuuluu silti. Onko muutto metsän keskelle ainut ratkaisu...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin halvat apteekin tavalliset korvatulpat toimii. Nukuttaa tosi hyvin hiljaisuudessa.

Vierailija
2/16 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin halvat apteekin tavalliset korvatulpat toimii. Nukuttaa tosi hyvin hiljaisuudessa.

Mulla samat käytössä. Ei ne mitään remonttimelua peitä, mutta muuten kyllä toimii tosi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni parhaiten melua vaimentavat nämä: https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…

Terveisin erittäin herkkäuninen ihminen

Vierailija
4/16 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minulla on sitten liian suuret odotukset äänenvaimennuksesta. On nimittäin nuo samat korvatulpat mitä linkin takana käytössä. Tai ehkä en ole saanut tulppia laitetuksi tarpeeksi syvälle korvaan?

Ap

Vierailija
5/16 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, että etenkin musan jumputus kuuluu läpi korvatulpista.

Vierailija
6/16 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo linkissä olevat ei vaimenna mitään. siellä yliop.apteekissa on niitä isompia oransseja - ihka ainoat mitkä mulla toimii. ne keltaset on aivan turhia...

Vierailija
7/16 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Classic 3M on hyvä.

https://i.ebayimg.com/images/g/CkoAAOSwPhdU3km0/s-l300.jpg

Nuo vahvemmin muotoillut pyrkivät työntämään itsensä ulos korvasta (ja ärsyttävät korvaa enemmän, ainakin mulla).

Vierailija
8/16 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://m.clasohlson.com/fi/Korvatulpat/40-8031

Mielestäni nämä sopivat korvaan ja peittävät ääntä paremmin kuin apteekista ostetut.

Vierailija
9/16 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile niitä 3m oransseja - vaimentaa Paljon paremmin kuin ne tavalliset keltaiset.

Vierailija
10/16 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ostaa noita 3M oransseja korvatulppia seuraavalla kerralla apteekista, raportoin sitten toimiiko ne paremmin.

Ap

Vierailija
11/16 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai minulla on sitten liian suuret odotukset äänenvaimennuksesta. On nimittäin nuo samat korvatulpat mitä linkin takana käytössä. Tai ehkä en ole saanut tulppia laitetuksi tarpeeksi syvälle korvaan?

Ap[/quo

Kokeilitko ohjeen mukaan? Ne pyöritellään kapeaksi, laitetaan korvaan ja antaa laajentua siellä. Jos on lyhyt korvakäytävä, tulpat vaan ei mene syvälle. On niitä silikonitulppia, joita ei tungeta syvälle. Ne vaan voi aiheuttaa alipainetta, kipua korvaan, mutta kai käy tilapäisesti. Farmaseutti neuvoo.

Toivottavasti löydät sopivat tulpat.

Vierailija
12/16 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni tein ohjeen mukaan, mutta kokeilen huomenna pyörittää tulppaa vielä kapeammaksi ennen korvaan työntämistä.

Kiitos, pienet äänet ei häiritsisi mutta herään monesti keskellä yötä alakerran porukan keskusteluääniin tai kun joku paiskoo ovia tai muuten metelöi rappukäytävässä. Lisäksi mekkala ulkona ei edesauta nukahtamista.

Ap

Vierailija
13/16 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin keltaisiin 3M korvatulppiin ja nämä ovat toimineet ihan hyvin! Vaimentavat sopivasti ulkopuoliset äänet, jopa niin että aamuisin lestää tovi ennen kuin havahdun herätyskelloon. Nukun paremmin ja heräilen vähemmän nämä korvissa. Ap

Vierailija
14/16 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/16 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat vaimentavat kyllä ääniä, mutta kolinoita, töminöitä ja bassoääniä vastaan ne eivät riitä. Muille herkkäunisille suosittelen asumista muualla kuin kerrostalossa jos mahdollista, ja jos ei omakotitaloon ole mahdollisuutta niin mahdollisimman uudessa talossa. (Olen taas lähiaikoina muuttamassa takaisin kaupunkiin täältä maaseudun rauhasta kun en ilmeisesti opi mitään... huolestuttaa miten käy).

Vierailija
16/16 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava vinkki nuo oranssit. Olen käyttänyt jo yli 30 vuotta niitä apteekin keltaisia, varmaankin viimeiset 10 vuotta niitä pyöräpäisiksi muotoiltuja. Aikuinen lapseni käyttää vihreitä korvatulppia, joita ostaa Kärkkäisen ampuma-aseosastolta tai saman liikkeen nettikaupasta. Vinkiksi siis, että aseosastolta voi löytää mieluisamman tuotteen kuin apteekista.