Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos irtisanon vuokrasopimukseni 12.6 niin pitääkö mun maksaa heinäkuulta vielä vuokraa?

Vierailija
06.06.2017 |

Mitä se kuukauden irtisanomisaika tarkoittaa? Oon maksanut kesäkuulta jo vuokran. Jos muutan esim. 12.6 pois niin sittenhän oon tavallaan turhaa maksanu kesäkuulta koko vuokraa?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitää ortisanoa kuukautta aiemmin. Vielä heinäkuun maksat vaikka nyt irtisanoisit

Vierailija
2/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kuukauden irtisanomisaika tarkoittaa kuukauden irtisanomisaikaa.

Vierailija
4/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitten mun kannattais asua vielä heinäkuu ja muuttaa heinäkuun loppupuolella vasta poi? Mutta saako niin tehdä, jos se asunto on jo irtisanottu?

AP

Vierailija
5/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, heinäkuun vielä maksat. Asunto pitää irtisanoa kuun viimeiseen päivään mennessä, eli sun ois pitänyt irtisanoa toukokuun vika päivä, sit ois menny enää kesäkuun vuokra. Toki jos löytyy uudet asukkaat, jotka tahtovat muuttaa ennen heinäkuun viimestä päivää asuntoon, niin heiltä voit pyytää vuokraa takasin.

Vierailija
6/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pitää maksaa

Vierailija
7/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtisanot asuntosi kesäkuussa, kuukauden irtisanomisaika tarkoittaa, että maksat vielä heinäkuussa. Päivällä ei ole väliä vaan kuukaudella.

Vierailija
8/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo heinäkuun loppuun saat toki asua.

Vierailija
9/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sitten mun kannattais asua vielä heinäkuu ja muuttaa heinäkuun loppupuolella vasta poi? Mutta saako niin tehdä, jos se asunto on jo irtisanottu?

AP

Tottakai voit asua heinäkuun loppuun .

Vierailija
10/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan sama tehdäänkö irtisanominen kuukauden ensimmäinen,viimeinen tai mikä tahansa päivä niiden välillä,pitää seuraavan kuun vuokra maksaa.

(Jos ei ole vuokrasopimuksessa muuta sovittu) ja näin ollen asunnossa saa myös asua seuraavan kuun loppuun.

Vierailija
11/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Totta kai! :D Eihän se nyt mikään sakko sentään ole, tarkoitus on vain antaa vuokranantajalle mahdollisuus löytää uusi vuokralainen ilman, että asunto seisoo tyhjillään.

Vierailija
12/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tälläinen käytäntö on törkeää vuokralaisia kohtaan. Jos mä vaikka löytäsin nyt uuden asunnon ja sinne sais muuttaa heti ja mä irtisanoisin nyt nykyisen asuntoni niin mun pitää maksaa vuokraa vielä entisestä asunnosta + uuden asunnon takuu + uuden asunnon eka vuokra.

Vuokra ois vaikka 700euroa kummassakin. Eli pitäs maksaa vanhasta asunnosta vielä seuraavan kuun vuokra 700 + uuden asunnon takuuvuokra 700 + uuden asunnon eka kuun vuokra 700 = 2100€ :D

Kellä v..ttu on tommosia rahoja heti repästä jostakin? Ei edes mulla, vaikka työssäkäyvä ihminen olenkin.

Eli järkevintä ois asua se heinäkuu vielä ja muuttaa heti elokuun alussa, mutta kuka hitto haluaa venyttää noin pitkälle jos vois muuttaa heti? On kait tuo uudelle vuokranantajallekin ikävää odottaa että se vuokralainen muuttaa vasta elokuun alussa vaikka kesäkuussa jo vapautuis.

Vierailija
13/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos maksaa sen heinäkuun vuokran vielä ja sitten vuokranantaja löytääki uudet vuokralaiset ja ne muuttaa siihen missä ite asui niin sittenhän se vuokranantaja saa tuplaten vuokraa? eli mun vuokran ja uusien asukkaiden vuokran. eikö tässä tapauksessa pitäs mulle antaa takas se vuokra?

Vierailija
14/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tälläinen käytäntö on törkeää vuokralaisia kohtaan. Jos mä vaikka löytäsin nyt uuden asunnon ja sinne sais muuttaa heti ja mä irtisanoisin nyt nykyisen asuntoni niin mun pitää maksaa vuokraa vielä entisestä asunnosta + uuden asunnon takuu + uuden asunnon eka vuokra.

Vuokra ois vaikka 700euroa kummassakin. Eli pitäs maksaa vanhasta asunnosta vielä seuraavan kuun vuokra 700 + uuden asunnon takuuvuokra 700 + uuden asunnon eka kuun vuokra 700 = 2100€ :D

Kellä v..ttu on tommosia rahoja heti repästä jostakin? Ei edes mulla, vaikka työssäkäyvä ihminen olenkin.

Eli järkevintä ois asua se heinäkuu vielä ja muuttaa heti elokuun alussa, mutta kuka hitto haluaa venyttää noin pitkälle jos vois muuttaa heti? On kait tuo uudelle vuokranantajallekin ikävää odottaa että se vuokralainen muuttaa vasta elokuun alussa vaikka kesäkuussa jo vapautuis.

Miten ajattelit muuttaa? Viedää tavarat yöksi maksulliseen varastoon?

Vierailija
15/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiihan tuo toisinkin päin. Yleensä vuokraisännän/-emännän puolelta irtisanomisaika on 6kk. Eli jos hän irtisanoo sinut niin meinasitko että sun pitää lähteä asunnosta sillä sekunnilla? Vai saatko asua tuon 6kk asunnossa? eli irtisanomisajan.

Vierailija
16/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa normaaliin elämään!!

Vierailija
17/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entäs jos maksaa sen heinäkuun vuokran vielä ja sitten vuokranantaja löytääki uudet vuokralaiset ja ne muuttaa siihen missä ite asui niin sittenhän se vuokranantaja saa tuplaten vuokraa? eli mun vuokran ja uusien asukkaiden vuokran. eikö tässä tapauksessa pitäs mulle antaa takas se vuokra?

No eihän se vuokraisäntä voi sitä asuntoa vuokrata heinäkuussa kenellekkään kun se on sun käytössä heinäkuun. Se että sä tössit etkä irtisanonut itseäsi ajoissa jos kerran pääsetkin muuttamaan jo kesäkuussa toiseen paikkaan ei ole kuin sun oma moka.

Vierailija
18/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄKIN HALUAISIN MUUTTAA NYT LÖYSIN ASUNNON SIIHEN SAIS MUUTTAA HETI MUTTA MITEN MUUTAN KUN MUNKIN PITÄS MAKSAA VIELÄ HEINÄKUUN VUOKRA NYKYISESTÄ ASUNNOSTA, MUA NIIN ÄRSYTTÄÄ !!! 

Haluan eroon tästä asunnosta... :(

Vierailija
19/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja ei saa siihen ketään muutta ennen kuin se sinun maksama kuukausi on kulunut

Vierailija
20/46 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko irtisanonut kirjallisesti koko vuokrasopimusta?

Kuukauden irtisanomisaika tarkoittaa:

Jos sanot sopimuksen irti esim. 23.6., koko heinäkuu eli 31.7. saakka olet vuokralla ja maksat heinäkuun vuokran.

Jos irtisanot sopimuksen 2.6., sama juttu!

Irtisanomisajaksi lasketaan seuraava kokonainen kalenterikuukausi, ei esim. 12.6. irtisanoutuessa 12.7., vaan tosiaan 31.7.

Joka tapauksessa sinun on tehtävä kirjallinen irtisanomisilmoitus vuokranantajallesi.