Apua! Lapsi on aivan ahdistuksessa armeijasta!
Häntä ahdistaa armeija todella paljon!Miten saa nykyään c paperit? Kertokaa hyvät ihmiset!
Kommentit (151)
Eikai lapset Suomessa joudu armeijaan? Vakavasti ottaen, jos on mielenterveyden ongelmia vapautuksen saa nykyään aika helposti. Kutsunnoissa täytyy tietysti kertoa asiasta ja jos on joku hoitokontakti niin siitä myös.
Poikani joutui tilanteeseen, jossa tupakaveri meni psykoosiin ja uhkaili muita aseella. Onneksi se oli lataamaton, mutta todella helppoa on ammunnoissa "unohtaa" taskuun muutama käyttämätön luoti (tosin ne ei ole luoteja). Porukat oli jonkun aikaa ihmetelleet kaveria, mutta kukaan kantapeikko ei ottanut kuuleviin korviinsa tietoa siitä, että jotain oli vialla. Terveydenhuollossa oli sanottu, että jos ei ole kuumetta tai murtuneita luita, ei sieltä saa mitään apua.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan sanomalla kouluterveydenhoitajalle ja kutsuntalääkärille asiasta. Itse sanoin ihan rehellisesti, että armeijaan meneminen ei kiinnosta ja koko ajatus ahdistaa. Sekä terveydenhoitaja, että lääkäri ymmärsivät asian ja kirjoittivat diagnoosiksi muistaakseni ahdistuksen ja masennuksen. Kutsunnoissa kävin vielä ylilääkärin puheilla ja hän kysyi, mitä meinaan seuraavan vuoden aikana tehdä. Kerroin hänelle, että minulla on työpaikka ja että meinaan hakea yliopistoon opiskelemaan, jolloin hän oli sitä mieltä, että C oli aiheellinen. Voi olla, että jos olisin kertonut aikeinani olevan vetelehtiminen kotona, niin papereita ei olisi irronnut. En koe menettäneeni mitään, vaikka armeijaa en ole käynyt.
M29
Mammanpoika :D
Näin niitä lassukoita syntyy...
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa epätasa-arvo tässä asiassa. Älkää käsittäkö väärin, olen itsekin nainen, mutta en näe mitään hyvää syytä miksei naisillekkin ole siviiliä/armeijaa. Te jotka kommentoitte noita mammanpoika-juttuja, olettehan itse käyneet armeijan? En väitä että se olisi mikään vankila tai liian raskas juttu mutta jos itse ei ole tarvinnut mennä tai saanut muuten vaan vapautuksen niin enpä huutelisi.
Ap, jos poika ei mitenkään halua mennä armeijaan niin sitten on mentävä siviiliin. Mutta ei sekään ole mikään huono juttu. Sehän kestää vain puoli vuotta.
Sehän se kun se ei kestä. Sivari kestää vuoden. Ei kukaan järkevä inttiin menis jos sivarin pääsis samassa ajassa ja varmasti puolella vuodella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa epätasa-arvo tässä asiassa. Älkää käsittäkö väärin, olen itsekin nainen, mutta en näe mitään hyvää syytä miksei naisillekkin ole siviiliä/armeijaa. Te jotka kommentoitte noita mammanpoika-juttuja, olettehan itse käyneet armeijan? En väitä että se olisi mikään vankila tai liian raskas juttu mutta jos itse ei ole tarvinnut mennä tai saanut muuten vaan vapautuksen niin enpä huutelisi.
Ap, jos poika ei mitenkään halua mennä armeijaan niin sitten on mentävä siviiliin. Mutta ei sekään ole mikään huono juttu. Sehän kestää vain puoli vuotta.
Sehän se kun se ei kestä. Sivari kestää vuoden. Ei kukaan järkevä inttiin menis jos sivarin pääsis samassa ajassa ja varmasti puolella vuodella.
Jos asia on noin, niin miksei jengi sitten valitse totaalia tai hanki vapautusta?
Vierailija kirjoitti:
Lapsi? :-----D
On hän ap:n lapsi vielä aikuisenakin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaa vapautuksen. Ei kestä armeijaa
Ap
No sitten lääkäriin kertomaan että ajatus armeijasta ahdistaa kovasti ja kokee ettei kestäisi armeijaa.
En osaa ennustaa miten asia tuosta etenee, mutta mielestäni tuo on oikea tapa edetä.
Armeijan kuuluukin ahdistaa. Kuka nyt haluaa viettää öitä isossa miesporukassa ja herätä aamulla aikaisin, jne.
Varmasti vapautuksen voi saada kun kertoo ahdistuksestaan lääkärille.
Asian toinen puoli on se, että tuosta voi tulla epäonnistumisen kokemus, joka jää vaivaamaan loppuiäksi. Että siinä mielessä neuvoisin vielä kannustamaan poikaa josko kuitenkin suorittaisi joko armeijan tai sivarin. Voisi olla aikamoinen voittajan olo jälkikäteen.
Saamme olla kiitollisia että nuoret miehet ~60 vuotta sitten eivät olleet ahdistuneita armeijaan menosta
Mun molemmille veljille armeija teki todella hyvää. Olivat juuri tämmösiä vähän yksinäisiä, sängystä käsin pleikkaria pelaavia vetelyksiä molemmat. Molemmat aikuistuivat aivan silmissä, toinen jatkoi vielä RUKiin ja nykyään käskyttää siellä muita. Ikinä ei olis sellaisesta hissukasta uskonut.
Ongelma ei taida ap:n lapsella olla armeija, jos sivarikaan ei kelvannut, vaan ylipäätään se, että jotain pitäisi tehdä? Mikäs siinä, jos äiti haluaa auttaa ja tukea oman lapsensa vetelöitymistä kotona. Armeijaan ei ole pakko mennä, ja tunnen muutaman joka on suorittanut sivipalveluksen koulussa koulunkäyntiavustajana, siinä työkokemuskin karttuu.
Itellä helppo vapautus 2012, väitin olevan päästä pipi. Lääkärille pitää vain sanoa, että kaikkki tuntuu ärsyttävältä ja vastenmiliseltä, ja valittaaa huonoista sosiaalisista taidosta.
Vierailija kirjoitti:
Saamme olla kiitollisia että nuoret miehet ~60 vuotta sitten eivät olleet ahdistuneita armeijaan menosta
1957?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei taida ap:n lapsella olla armeija, jos sivarikaan ei kelvannut, vaan ylipäätään se, että jotain pitäisi tehdä? Mikäs siinä, jos äiti haluaa auttaa ja tukea oman lapsensa vetelöitymistä kotona. Armeijaan ei ole pakko mennä, ja tunnen muutaman joka on suorittanut sivipalveluksen koulussa koulunkäyntiavustajana, siinä työkokemuskin karttuu.
En tekisi tuollaista johtopäätöstä. Tunnen itse useita, joita armeija/sivari ei napannut yhtään ja hankkivat vapautuksen. Halusivat jatkaa lukion jälkeen yliopistoon ja sitten työelämään. Eivät ole ollenkaan veteliä tyyppejä, orjatyö ei vain inspannut
Siellä tehdään pehmo pojista miehiä. Eli kannattaa käydä ehdottomasti.
Minun poikaystäväni lähetettiin armeijan kutsunnoissa lääkäriin vapautusta varten. Myös häntä ahdisti kovasti armeija. Hän kävi kahdella eri lääkärillä ja psykiatrilla monta kertaa. Poikaystävälleni todettiin masennus ja pakko-oire häiriö joihin hän sai lääkkeitä. (Joita ei syö -.-) Hän myös sai c-paperit eli ns. Hullujen paperit. Eipä tarvitse mennä armeijaan.
Moniko alapeukuttavista naisista on itse käynyt armeijan?
Kiva alapeukuttaa, kun ei itse tarvitse tuhlata vuotta parhaassa iässä mihinkään mihinkään vitun sotaleikkeihin.
MINKÄS PULLAMÖSSÖPOJAN OLET OIKEIN KASVATTANUT?????